Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Volt olyan octávia amiben ezt tekercset cserélni kellett,de volt olyan is hogy segített a kontakt spray.
És egy ilyen tekercs mi pénzt kostál? És a müszerfalbetétel nem volt még gond?
Úgy néz ki ez volt a baja de nem akarom elkiabálni még. Levetem a csatit és kihajlogatam meg kis wd40 ahogy irtad majd kiderül meddig birja. Köszi szépen!
Csak így sikerült kiollózni a rajzok közül a kulcs azonosítót, remélhetőleg látszik a lényeg.
Szerintem jó lesz.Azután meg ha pár év múlva újra jelentkezik meg lehet csinálni ezt megint.
Ez jó kérdés meddig lesz meg szegénykémben már 270ezer km van de sajnálom lecserélni a családhoz nőtt. Na meg a mai világban nem lehet csak úgy csere berélní. Inkább amit tudok saját magam megjavitok csak az a baj csak most találtam meg a fórumot. És köszönök mindent! Ha lesz gondom szolok ill írok.
Tisztelt samara! Nos kicseréltem az összes gyertyát, és sajna a rángatás nem szűnt meg. Valahol a fórum elején emlegetnek valami "légmennyiégmérőt" azt hol találom? A pillagószelep fekete házát le merjem szerelni? Köszi mindenkinek a segítséget!
A "fekete doboz" - hoz ne nyúlj, annak semmi köze a menetközbeni rángatáshoz. Javaslatom, vedd le a műanyag "dísz" burkolatot a motorról. Ezt azért tedd meg, mert így fogod látni a gyertyakábelek fémházas részét. Ha sötétben vagy árnyékos helyen állsz látni fogod, hogy a fémháznál "ráhúz" a szikra a hibás kábelnél a hengerfejre. Ha nem az áthúzás lenne a hiba akkor meg kellene mérni a gyújtókábel végét. A fémházas résznek 5 kΩ kell lennie. Ha ez alatt van akkor cserés a kábel. Ezt a fajta hibát a jó minőségű silicone kábelek szokták produkálni
Bocs ez lemaradt. Az AEE motorkódos autóban nincs külső szerelhető, tisztítandó légtömegmérő
És az is lemaradt, hogy amikor ellenörzöd a gyertyakábeleket, néha húzz rá a gázbowdenre, emeld meg a fordulatot, mert lehet csak magasabb fordulaton jön elő a probléma.
Sziasztok.
Egyszer már tettem fel itt kérdést, de sajnos senki nem válaszolt nekem. Az a problémám szerencsésen megoldódott, hála a kolegámnak. Most nekem is az immo-val van gondom. Egyszer már csináltattam. Kb. 5 hónappal ezelőtt 10 e. Ft-ért. Eddig bírta. El volt oxidálódva az olvasótekercs. Remélem most sincs semmi komolyabb baja. Az lenne a kérdésem, hogy ismeritek-e a VIKA utángyártott lengéscsillapítót. Feltünően olcsón lehet megvenni. Minden infót megköszönök a VIKA gyártmányról. Sziasztok
Amit hallottam róla, Cseh gyártmányú, elég jó minőségű.
Tisztelt "samara" és többi fórumozó társam!
Sajna eddig betegség miatt nem tudtam reagálni az eddigiekhez, és most bővíteném kérdéseim sorát. 1. Kicseréltem a 4 gyertyát de a "rángatásos" probléma csak nem szűnt sajna meg. Időszakosan előjön a legváratlanabb időpontokban. De tovább keresem a hibát az eddigi itteni javaslatok alapján. 2. Most így alaposabb vizsgálódás alatt vettem észre a mellékelt képeken látható cső hibáját. Mindkét csatlakozó csonknál erősen repedezett. Ez okozhatja a fent említett hibát? Egyébként elmentem egy autós boltba, és legnagyobb megdöbbenésemre azt mondták hoznak rendelésre de több mint 10 ezer forint! Egy vacak cső, őrület. Erre is ha van vkinek ötlete (pótlás, javítás, stb.) örömmel veszem. Mégegyszer köszönet mindenkinek az önzetlen segítségért! További szép napot.
Ugyan nem vagyok szakmabeli, sem Szamaras, de ez egy vakuumcso, ami a fekrasegitore megy, tehat a szivocsovel osszekottetesben van, vagyis egyreszt levegot szivhat, masreszt ha vakuumos az elogyujtas, akkor a rangatasert is felelos lehet.
En a helyedben siman korbenyomnam valami szilikonnal (persze elozetes zsirtlanitas utan). Mivel vakuumcso, ezert gumicsovel nem lehet potolni, mindenkeppen valami szilard falu dolog kell, esetleg ket fel darabot osszeILLESZThetsz gumicsovel (tehat itt a ket cso majdnem osszerne, csak a kapcsolodast biztositja a mindket vegere rahuzott gumicso).
Köszönöm szépen az infót!
Használhatsz vastagfalú gumicsövet is, ha nem szívja össze a vákuum. Régebbi autókon volt az is például ladák vagy 120-as skoda. De ezt a fajta kemény műanyag csövet használják szinte minden autóban manapság. Ha elmész egy bontóba biztos találsz egy megfelelő hosszúságú darabot. Azt nem tudom méterre hol lehetne venni. Gyári alkatrészként meg csak a végeivel és a bele épített szeleppel együtt adják így elég drága. Szinte biztos, hogy ez okozza a leírt hibát.
Ha jólemléxem autósboltban lehet venni vastagfalú csövet. Pár száz forint métere az tökéletes erre a célra. Van műanyagjuk is. Válogatni is lehet.
Ma megnézte a kolegám az immót a kocsiban. Tavaly, ahol csináltattam valószínű, hogy letörték a fület a .......-ok (ide csúnya szó kerül) és képesek voltak pillanatragasztóval visszaragasztani, így nem tudtuk szétszedni a csatlakozót. 10 e. Ft-ba került ez a pillanatragasztós megoldás. Holnap bemegyek a gyerekhez és kiverem a balhét!
Legalább márkaszerviz volt?
A képen látható csőnek semmi köze az időszakos rángatáshoz. Illetve két dologhoz (műkődési zavar) lenne köze. Mégpedig az alapjárathoz ami megemelkedne a többlet fals levegő miatt és "oda vissza" járna ingadozna a motorjárás. Csak egy példa, ha a túloldalon (szemben állva a motorral) bal oldalon a szervótartály mellett van egy fekete szintén tartálynak kinéző ház, annak tetején van egy kör alalkú "valami" (kaniszter szelep vagy másnéven tankszellőztető szelep) és arra rámegy egy gumicső, ha azt lehúzod, mármint a gumicsövet, megtapasztalhatot hogyan is viselkedne a motor fals levegő esetén. Gondolom esetedben erről szó sincs. A másik működési zavar pedig a fékszervó, de azt biztosan éreznéd a lábaddal fékezéskor. Javítás, használhatsz sziloplasztot, szigetelő szalagot, csak elötte zsírtalaníts. Ilyen csövet sima autósboltban nem lehet kapni illetve ha azt mondja, hogy berendeli, az mindig drágább mint ha a Skoda márkaszervizben vennéd. Ha Budapesti vagy tudok segíteni. Nem akarok én se butaságot írni holnapra megírom mennyibe kerúlne egyébként. Gyertyakábeleket megnézted?
Tisztelt samara!
Kösz gyors reagálásodat, bevallom picit reménykedtem, hogy hátha ez az alapbaj okozója, de mint írod ez nem valószínű. Nos azért ezt a csövet mindenféleképp javítanom kell. A gyertyakábeleket még nem volt időm megfigyelni mert sajna kórházban voltam, szombaton tervezem. Én egyébként salgótarjáni vagyok, és csak anyósoméknál van garázs egy közeli faluban ahol bütykölni tudok. Nem rendeltem meg a csövet, mert bevallom túl drágának találtam, de a gyertyakábelekre is azt mondták, a komplett garnitúra kb. 12-14 e forint. (ez sem volt raktáron). Sajna rávisz a kényszer a lehető legolcsóbb megoldások keresésére mert sajna nemrég szűnt meg a munkahelyem. Na de erről ennyit. Nagy-nagy köszönet samarának (és a többi jószándékú segítőnek) a sok segítségért. (Egy starjáni szervizben 9 ezerért akarták a hibakódot kiolvasni, szerencsére kaptam kölcsön egy kábelt és a hozzá tartozó szoftot.)
Szia Te salgótarjáni "csibai". Én kisterenyei vagyok. Olvasom a problémáidat. Anno írtam egy egri barázomról aki szokott Octaviát bontani. Vagy keress vissza a fórumon vagy hívj fel, segítek ha tudok. 70/598-5926.
Üdv: Csaba
Sziasztok! Már szenvedtem egy alapjárati problémával pár hónapja, amit a tanácsaitok alapján szereltettem és azóta a probléma megszűnt... Viszont van egy másik dolog, amit észrevettem: amiko 200 km-t egyfolytában ugyanazon a sebességen és kb. fordulaton mentem (külföld), néha "berántott az autó", ez lehet gyertya gond? Agy másik kérdés: szeretném a hátsó lökhárítom megjavíttatni (apró repedés és mindenki azt hiszi én voltam béndzsó, pedig csak így vettem), Budapesten vagy környékén hova érdemes mennem? A googliba találtam sok céget, de valami személyes tapasztalatnak jobban örülnék! Válaszaitokat előre is köszönöm!
Szia!
Lehet gyertya is, de ennél azért több kellene. Milyen típusú autó? Milyen gyújtórendszer van rajta? Mikor volt a gyertya, ha van elosztófedél, rotor cserélve? Kábelok szilikon vagy "hagyományos" rézkábel? Lehet más hiba is. Próbáljunk pontosítani.
Sziasztok Skodások!
Új vagyok a fórumon úgyhogy előre is bocsi a hibákért! Családi autónak vettem egy 98 -as octaviát AEE motorkódos 1.6 75 Le. A promlémám a következő: hideg indításnál felpörög 3000-ig és nehezen áll be normálra de nem mindennapos van mikor tökéletesn működik. Folytóház lambda hőfokjeladó cserélve. Segítségeteket előre is köszönöm Tisztelettel : Taxis148
Szia!
Csak feltételezem, hogy a folytóház (azaz folytószelepház vagy pillangószelepház és nem utolsó sorban alapjárati vezérlőegység néven) új és nem bontott. Mert, ha az utóbbi akkor ki kellene pucolni, sajnos a bontósok nem törödnek csak az eladással úgy adják el ahogy van, koszosan. Ha pedig új akkor meg kell vizsgálni a tank szellőztető rendszert, hogy a szelep kattog e. Mivel nem fiatal autó, szokták azt csinálni, ha elmegy az alapjárat és nem javítható, a kaniszter (tank szellőztető) szelepről lehúzzák a gumicsövet a cső végére "kgst" benzinszűrőt tesznek, így stabilan 1000ford/min stabilan motorleállás nélkűl megolgja a problémát Azonban ha új pillangószelepház kerűl fel a rendszerre ez a megoldás már nem működőképes.
Szia!
A feltételezésed helytálló ,újra cseréltettem ki . Ma elviszem kiolvastatom hátha jelez valami hibát a műszer, aztán meglátjuk hogyan tovább. Egyébként köszönöm a gyors reagálást . Szép napot!
Sziasztok!
Egy '99-es 1.9 90LE kombi octaviám van (AGR). Kb egy éve elromlott a szivargyújtó. Több szerelő, többször szétszedte, megnézte, de nem tudni mi a baja. A cucc maga jó, a biztosíték jó, áram van, mégse működik. A másik kérdésem: az első ablaktörlők vezérlése hidegben megőrül, összevissza töröl. Hasonló eredménnyel "javították", mint a szivargyújtót, de ez tényleg fontos lenne. Valakinek van ötlete, hol kellene keresni a hibákat? Esetleg megbízható autóvillanyász ismerőst tudtok ajánlani?
Pécs és környékén laksz, keress fel.
Szia
Nem márka szervíz volt, hanem egy kifejezetten elektromos problémákra szakosodott műhely. Miskolcon van a műhely. Hogyan lehetne a csatlakozóról eltávolítani a pillanatragasztót anélkül, hogy ne sérüljön semmi?
Szia! A ragasztót 180 fok körüli meleg levegő már puhítja , vagy a forró víz t9bb 5letem sajna nincs
|
Bejelentkezés
Hirdetés |