Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   199 / 507
(#) zolika60 válasza Barret hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Nagyon praktikus, mert a tengelycsonk is lecsavarozható, így nagyon alkalmas szélkeréknek. Néhány darab mindig van nálam az udvaron.
(#) ALI válasza Riggs hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szél sebességet nem tudok vele mérni csak azt látom, hogy pörög. Ezért kérdeztem hogy lehet sebesség mérőt csinálni.
(#) solah válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
van négy ives ferritem ez telitené majdnem teljesen a forgorészt.de nemtudom hogy mégis mennyi áramot termelne.neki kéne feküdni osszt valahogy beleesztergálni
(#) Barret válasza ALI hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
három fázisú motorocska van benne.
egyenirányítás után voltmérőre kötöd,aztán már csak kalibrálni kell...
(#) Riggs válasza Barret hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Kipróbáltam, nem jó. Kis szeleknél meg sem mozdul, a szélgenerátor meg már forog rendesen. Nagy szélben esetleg...
A magyarázat a vasmag. Üresjáratban is fog kicsit, ezért nem indul kis szélben. Na ezért jó a légmagos generátor. :yes:
(#) athor77 válasza ALI hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Szia.
A videón a cd-t nézd alul.
Ezt te is le tudod koppintani.
Én is ilyet csináltam.
Arra figyelj hogy a kanalak hátulja inkább kúpos legyen mint lapos.
Ha összeraktad, a kerékpár sebesség mérőn kell addig állítani a kerületet/átmérőt (melyiken mit) amig nem lesz pontos.
Be az autóba és tartod az 50km/h-t.
Addig állítod amíg pontos nem lesz.
Nekem a kerületet kell beírnom.
Nekem 3900-nál mér jól, de ez függ a kanalaktól a tengelytől való távolságtól.
Ez a legegyszerűbb.

Dok2.doc
    
(#) ALI válasza athor77 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Köszi. Csinálok egyet. Szerintem nálam nem fogom látni a forgást sokkal nagyobb szelek vannak. Elég a három kanál vagy jobb a négy?
(#) athor77 hozzászólása Márc 9, 2010 /
 
Sziasztok.
Sikerült a kerékpár sebességmérőt fordulatszámmérőnek használnom.
Mivel ez a típus csak 99,9km/h-ig mér (mondjuk biciklivel nem is mennek gyorsabban) ezért úgy állítottam be, hogy:

A képen látható kis karra rögzítettem az érzékelőt.
Nem kell körbe forgatni mert csak az impulzust veszi.
A kart a cd-n levő mágnes előtt ide-oda mozgattam az órám másodpercmutatóját követve.
Tehát 1 perc alatt 60 impulzus azaz 60 fordulat.
Addig állítgattam a kerületet amíg forgatás(mozgatás) közben be nem állt a kívánt értékre.
Nálam 60 impulzusnál (fordulatnál) 6-ot mutat.

Pl: ha a kerék 455-öt fordul/perc a mérőn csak 45,5 lesz de tízzel szorozni a legegyszerűbb.

A beállítás után már mindegy hogy a tengelytől milyen távolságra van a mágnes mer a fordulatszámnál nem számít csak az az adat legyen beírva amivel pontos volt.
Nálam a mérőbe 6000mm-ig lehet írni.(csak a típus miatt -TESCÓ)
Nekem 1700mm -nél mutat jól.
Akinek van kedve meg ideje próbálja ki.
(#) athor77 válasza ALI hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Mindenképpen 3 kanál a jobb.
A négy kanalat én is lecseréltem mert hátulról is belefújt a szél és lassította, nem volt pontos.
Képen a korábbi 4 kanalast látod.
Már a kanalakat is kicseréltem fél tojás formájúakra.

DSCF5243.JPG
    
(#) ALI válasza athor77 hozzászólására (») Márc 9, 2010 /
 
Mekkora volt a legnagyobb szélsebességed? Neked van működő rendszered?
(#) Riggs válasza athor77 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Nagyon ügyes és egyszerű szerkezet!
(#) athor77 válasza ALI hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
99,9 km/h
Ez a legnagyobb amit mérni tud.
Még nincs működő rendszerem de folyamatban van.
azért csináltam a fordulatszámmérőt hogy legyen viszonyítási alapom a további számításokhoz.
(#) Helifun válasza Atis57 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Helló !

Arra figyelj, hogy bár a hűtő kb. 140-200 W-ot vesz fel amikor már működik, de sajnos az indításhoz ennél sokkal nagyobbat. Nekem egy névleges 12 V 1200 W-os színuszos (csúcsban néhány másodpercig 2400 W-ot is leadni képes) inverteremet már tönkre tette a hűtővel való kísérletezés, mert amikor indítani akart, akkor az inverter csak "hörgött", majd végleg elcsitult. Mintegy 28-ezrembe került a javítása, úgyhogy nem próbálom meg mégegyszer.

De lehet, hogy Riggs tud erre valami megoldást, mert ahogy ő írja neki 3 napig működött a hűtője a 2 db akkupackról.

Én is szívesen várom a megoldásra vonatkozó ötleteiteket.
:felkialtas:
(#) lehar válasza Helifun hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Inverter,és inverter között nagy külömbségek lehetnek.Látszolag ugyanolyan teljesitményü,és feszültségü,de más gyártotol származo inverter között igen nagy külömbségek lehetnek.Erröl nagyon sokat lehetne irni,de ennyi pillanatnyilag elég.
(#) Riggs válasza Helifun hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Nekem HQ1500W-os trapézinverterem van. Meg sem hallom rajta amikor indul a hűtő. Megpróbáltam róla a 900W-os fűnyírót. Gond nélkül bevágta, és bírta is a folyamatos üzemet.
Bővebben: Link
(#) net105 hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
hello
a szélgenerátorba egy elektromotor van, mint egy távirányítós autóban?
a választ előre is köszönöm
(hülye vagyok az ilyenekben )
(#) net105 hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
és egy ilyen kis motort hogy lehet csinálni?
(#) pudding1 válasza net105 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
.....Ez nagyon övön aluli volt......
(#) Tirex válasza net105 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
huuuu kezd el olvasgatni ezt a topikot.
Azért ez annál egy kicsit bonyibb.
(#) pittyu válasza net105 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia. Én még nem építek, csak olvasom az oldalt. Annyit már sikerült leszűrnöm, hogy mivel szélgenerátort építünk kell egy jó motor és légcsavar -- amivel szelet generálunk-- és vele szemben egy légcsavar generátorral.
Vagy nem.....?
(#) net105 válasza pittyu hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
nézd meg ezt:szélkerék
(#) Barret válasza pittyu hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Valamit kihagytál!
Minél sűrűbb a szél,annál jobb a hatásfok!
Híg szél átfolyik a lapátok között,alig hajtja meg őket...
(#) Barret válasza net105 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Ezen azoldalon ilyen primitív megoldással nem fogsz találkozni!
(#) net105 válasza Barret hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
minnél egyszerübb annál jobb
(#) pittyu válasza Barret hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Modellrepülőzök és azon töröm a fejem, hogy lehetne a légcsavar szelet + a menet szelet visszatölteni az akksiba ? Megyek inkább a viccek mókás történetek topikba
(#) Helifun válasza Riggs hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szervusz Lehár és Riggs,

Hát úgy látszik én valami ócska (megjegyzem kínai) típust vásároltam és azért volt vele gondom. Lehet, hogy nekem is át kéne nyergelnem a HQ-Video által forgalmazott típusra ?
Csak ne lenne olyan drága...
(#) lehar válasza Helifun hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Lehetöségeid szerint,lehetöleg szinuszos,stabilizált kimenöfeszültségü,és tulterhelés védettet vegyél.Elsöre valamivel többe kerülnek,de utolag jóval olcsobbak.(nem megy tönkre,és föleg nem rongálják a rákapcsolt készülékeket,amik nagyon sokba kerülhetnek).
(#) tamkov válasza Helifun hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
szia,
nézz körül e*ay-en, trapézinverter szokott lenni jó árban.
Én egy 1000w/2000w-osat Bővebben: Link vettem 14ért.
Igaz hűtőt nem próbáltam róla, azt hittem az csak a szinuszt szereti. Viszont flexet (?W) és fúrót (800w) rendszeresen használok róla gond nélkül.
Ami azért feltűnt, hogy van egy régebbi 600/1200-as Bővebben: Link is, az vagy 4x olyan nehéz, lehet tartósabb is .
(#) lehar válasza net105 hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Azért kicsitt többet is elárulhatnál a szándékaidrol,pl. mekkora szélgenerátorra gondoltál.
(#) tamkov válasza Helifun hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Én is csatlakoznék lehar-hoz, ha teheted inkább szinuszosat vegyél azt mindenhez tudod használni gond nélkül.
Következő: »»   199 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem