Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   202 / 507
(#) athor77 hozzászólása Márc 16, 2010 /
 
Sziasztok.

A (#657847) hozzászólásnál közölt fordulatszámmérőt sikerült felraknom a lapátok tengelyére és áthelyeztem alá a szélsebesség mérőt is.
Így egymás mellett látom a két adatot.
Most már talán lesz 2 hét megfigyelésem (adott szélsebességnél mekkora a fordulat, ill. indulási szélseb. és ford. és max. fordulat.)
ami alapján meg tudom határozni a tekercseim optimális menetszámát.
Holnap dél környékén közlöm az első méréseket.
(#) Barret válasza athor77 hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Hmmm jó magasra tetted a dvd lejátszódat
(#) jofy válasza ALI hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Szia!
Igazad, van lehet postán rendelni...viszont nem találom konkrétan melyikre gondolsz. Találtam egy jeladót, de szerintem nem arra gondolsz. Leírnád a pontos nevét? Előre is köszi!
(#) jofy válasza athor77 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Szeva! Majd egyszer az én képeim is elkészülnek Amúgy zsír a műszered! üdv.
(#) ALI válasza jofy hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Szia. Nem tudom a pontos típusát az ismerősöm volt megnézni, de szerintem ha felhívod őket nagyon szívesen segítenek.
(#) athor77 válasza Barret hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Hát igen!
Sajnos mindig ugyanazt játssza mert elég nehéz cserélni ott fent a lemezt.
(#) jani5 válasza erbe hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Azért a 20W-ért nem kellene 1KW-os neodium mágneses generátort készíteni 60000Ft-ért. A ragadásban nem hinni, hanem tapasztalni kell. Én is tudom a vasmagos generátor előnyeit, De sajnos itt legtöbbször, (nem mindig!) hátrányai vannak. A másik topikon javasoltam is valakinek 1-1 T.r. lemezt a tekercsek közé, mert úgy láttam hogy elég nagy a gépe hozzá.
(#) athor77 hozzászólása Márc 17, 2010 /
 
Megvan az elsö mérés.
A videón olvashatók az adatok.
Baloldal a fordulatszám-Jobboldal a szélsebesség
A pillanatnyi adatok a fenti nagy számok.
Az alsók először a maximum fordulat/perc+szélsebesség (km/h),
majd az átváltás után az átlag fordulat/perc+szélsebesség (km/h).

Tehát átlagban 9,4 km/h szélben 114-et fordul percenként.
(#) sziriusz válasza jani5 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Olvastam: Én lehet hogy megpróbálnám azt is hogy minden tekercs közé beraknák egy egy trafólemez csíkot. Ez fura figura, kifejtenéd bővebben hogy gondolod?
(#) 5aeb hozzászólása Márc 17, 2010 /
 
Az autógenerátorokkal kapcsolatos felvetések és szóbeszédek tisztázása érdekében átalakitottam egy generátort, axiális neodim mágnessel (25mm magas 55mm átmérőjű). A többek által leirt nyomatékkulcsos "ragadás" mérésre nem volt szükség, mert nem ragad. A generátort esztergán megforgatva a következő értékeket mértem: 250 f/percnél 3,8V egyenfesz, 12V 60+55W-os halogén izzóval terhelve (az egyenirányitóhid sima szilicium 6A-es Graetz, + 2db sima 6A-es dióda, mivel a generátor diódák anno tönkrementek). 750 f/percnél a fesz 8,9V az előbb emlitett terheléssel. 1050 f/percnél a mindenki (vagy sokak) által áhitott 12.8V 115W-os izzóval terhelve előállt. Ha az izzót levettem, a feszültség felment 16,9V-ra. Gondolom, ez elég meggyőző ahhoz, hogy az autógenerátor hasonlóképpen alkalmas eszköz teljesitmény előállitására. Elmondom lassabban is, hogy mindenki megértse : nem lesz gáz áremelés, és nem ragad a generátor. A jövő hétre megmérem halsúly-mérővel, hogy milyen nyomaték kell terhelésen és terhelés nélkül a forgatásához.
(#) ALI válasza 5aeb hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Szia. Érdeklődnék, hogy sima autó generátorral ami nem volt átalakítva nem próbálkoztál? Van valami tapasztalatod róla?
(#) 5aeb válasza ALI hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Nem próbálkoztam, mert ez hibás volt, szétszedés után meg átalakitottam. Eredeti állapotban valóban igaz az, hogy 1500-2000 fordulatnál adja le a fentebb leirt adatokat, amit autóban meg is lehet mérni, eredeti környezetben.
(#) Riggs válasza 5aeb hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Az lenne az igazi, ha 60-120f/perc között adná le az "áhított" feszültséget. Tehát ebben a felállásban sem egyszerűbb használni. Talán a gyári neodímiumosban (pl:FD300) több menetszám van tekercsenként. Ezekben (autogenerátor) ha jól emlékszem 5-6 menet van.
(#) 5aeb válasza Riggs hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Nem tudom, hány menet van benne tekercsenként, 36 tekercses. A lényeg számomra az volt, hogy az alternátorral összehasonlitsam, bár azokkal kapcsolatban nem olvastam ilyen teljesitményről. Bár ott jóval többet kell játszani, hogy kész legyen, és az is egy szempont.
(#) jani5 válasza sziriusz hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Az erővonalak felgyorsulnak (ugrálnak) a lemezek közt.
(#) athor77 hozzászólása Márc 18, 2010 /
 
Sziasztok.

A csúszógyűrűkkel kapcsolatban lenne egy ötletem.
Szénkefék helyett lehetne használni mondjuk az ablaktörlőlapátgumi acélmerevítését.
Ha ívesen rá van feszítve akkor ugyanúgy érintkezik és könnyen elfordul a rézgyűrűkön.
Valahogy így gondoltam.

Gyűrűk.jpg
    
(#) 5aeb válasza athor77 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Szerintem véges időn belül elkopik, a szén(bronz)kefe jobb, az áramot is jobban átadja.
(#) athor77 válasza 5aeb hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Rossz lapátja minden autósnak van otthon.
Mivel nem állandóan körbe forog így a véges idő
mondjuk legyen egy év.
Egyszer egy évben kicserélni nem olyan nagy gond sz.term.
Az előnye az lenne hogy az elkészítése nem olyan macerás mint a szénkefék tartóházának kialakítása.
Kevesebb a meghibásodási lehetőség is.
(#) pucuka válasza athor77 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Azért csak könnyebb szénkefét cserélni, mint csúszógyűrűt.
(#) dB_Thunder válasza athor77 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Én azért megerőltetném magam és csinálnék szénkefe tartót !
Itt azért nem fél amperek fognak szaladgálni, meg a kemény acél széteszi a rézgyűrűt..
(#) pudding1 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Az acél oda fog sülni, aztán az elfordulás közben szétmegy az egész. Ráadásul akkor szokott ez bekövetkezni amikor nagyon fúj a szél és ha megszakad a levezetés akkor a generátor terheletlenül pörögve csúnya dolgokat tud művelni. Én már mentem fel a tetőre szélviharban megfékezni az elszabadult generátort....hát soha többen nem akarok ilyen élményt átélni.....
(#) Riggs válasza athor77 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Egyszer kell megcsinálni, de akkor normálisan és 10 évig nem kell hozzányúlni. A kefetartót önindítókból ki lehet termelni, csúszógyűrűt meg esztergáltatni kell hozzá.
(#) sziriusz válasza athor77 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Vezeték lehozása az oszlopról:
A mellékelt fénymásolt lap majdnem ötven éves irodalomból származik. Már akkor megnézték, hogy éves szinten hány tekeredés marad a vezetékben.
A vezetéket simán az oszlop közepén kell lehozni. Ott bírja a tekeredést, és ha alul van egy villásdugós csatlakozó, azt néha ki kell húzni, és magától kitekeredik.
(#) athor77 hozzászólása Márc 18, 2010 /
 
Akkor elvetve az ötlet. :levele:
(#) Dzsos válasza sziriusz hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Az első szélkeréknél én is "bajlodtam" csúszógyűrűkkel,egy kétszer be is égett a szénkefe tartó.Az utolsónál vezeték lehozva alul 32A 5 polusú villásdugó,de még sosem kellett kitekernem pedig több mint fél éve igy van.
(#) solah válasza 5aeb hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
hány darab mágnesttettél bele ?én láttam a youtubon egy videot ottis neodium mágneseket raktak bele 16db-ot.énis gondolkodtam azon hogykikéne probálni.de ahogy nekedis 1050-en adleannyit amennyit akkor semmi értelmerákölteni a drága mágnesre akkor már inkább a tárcsa generátortérdemes épiteni,vagy ha 60ezerbe van tényleg egy ilyen annyiért már lehet venni gyári 25 polusu generátort .nemérdemesvele küszködni.ennyipénzt énnemszánok rá
(#) 5aeb válasza solah hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Leirtam már régebben is, meg tegnap is, hogy 1db axiális mágneskorong, 55x25x8 mm. 55 átmérő, 25 magas, 8mm-es furattal, 8e. Ft. A tekercs helyén van. 1050-en a tekercses generátor nem ad le ekkora teljesitményt közel sem. Az általad emlitett átalakitott generátor "ragad".Ez nem, a gyárilag speciálisan kialakitott forgórész miatt, ami geometriailag nem lett átalakitva. A tárcsagenerátorba viszont sok drága mágnes kell, nehezebben és drágábban elkészithető, és annak is kell közel ekkora fordulatszám ugyanekkora teljesitmény eléréséhez.
Mindenki másképp csinálja, vagy pedig beszél róla, hogy csinálná.
(#) sziriusz válasza jani5 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Kösz a rajzot, így érthetőbb. Meg látszik, hogy a vas a tekercsbe került, és nem a tekercsek közé.
(#) joco21 válasza Riggs hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Szia Riggs.
Szép munka, és megbízható is. Én így oldottam meg. Ezzel sincs semmi probléma.

R.JPG
    
(#) Riggs válasza joco21 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Köszönöm!
Ugy látom nálad több gyürü is van, okos előrelátás.
Nekem a kefetartó Toyota önindítóból van. Mivel fém, így nem tud megolvadni. Teszteltem is, a csúszógyűrűn keresztül hegesztettem. Kis langyosodás volt tapasztalható, inkább a kefe sodrata melegedett.
De amivel nem vagyok elégedett az a mágnestárcsa. Nemrég szétszedtem, hogy lássam nem-e valami meglazult,stb.,..
Megdöbbenve vettem észre, hogy a műgyanta kiöntés elvált a vastárcsától. Tulajdonképpen a mágneseket a korábbi (kiöntés előtti) pillanatragasztó tartotta. Nem tudtam mit kitalálni, a mágnesek között süllyesztett furatot csináltam és odacsavaroztam a tárcsához.
Szép kis rombolást csinált volna, ha nem veszem észre.
A helyszínen fel is gyujtottam volna az egész kócerájt.
Következő: »»   202 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem