Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
A (#657847) hozzászólásnál közölt fordulatszámmérőt sikerült felraknom a lapátok tengelyére és áthelyeztem alá a szélsebesség mérőt is. Így egymás mellett látom a két adatot. Most már talán lesz 2 hét megfigyelésem (adott szélsebességnél mekkora a fordulat, ill. indulási szélseb. és ford. és max. fordulat.) ami alapján meg tudom határozni a tekercseim optimális menetszámát. Holnap dél környékén közlöm az első méréseket.
Hmmm jó magasra tetted a dvd lejátszódat
![]()
Szia!
Igazad, van lehet postán rendelni...viszont nem találom konkrétan melyikre gondolsz. Találtam egy jeladót, de szerintem nem arra gondolsz. Leírnád a pontos nevét? Előre is köszi!
Szeva! Majd egyszer az én képeim is elkészülnek
![]()
Szia. Nem tudom a pontos típusát az ismerősöm volt megnézni, de szerintem ha felhívod őket nagyon szívesen segítenek.
Hát igen!
Sajnos mindig ugyanazt játssza mert elég nehéz cserélni ott fent a lemezt. ![]() ![]()
Azért a 20W-ért nem kellene 1KW-os neodium mágneses generátort készíteni 60000Ft-ért. A ragadásban nem hinni, hanem tapasztalni kell. Én is tudom a vasmagos generátor előnyeit, De sajnos itt legtöbbször, (nem mindig!) hátrányai vannak. A másik topikon javasoltam is valakinek 1-1 T.r. lemezt a tekercsek közé, mert úgy láttam hogy elég nagy a gépe hozzá.
Megvan az elsö mérés.
A videón olvashatók az adatok. Baloldal a fordulatszám-Jobboldal a szélsebesség A pillanatnyi adatok a fenti nagy számok. Az alsók először a maximum fordulat/perc+szélsebesség (km/h), majd az átváltás után az átlag fordulat/perc+szélsebesség (km/h). Tehát átlagban 9,4 km/h szélben 114-et fordul percenként.
Olvastam: Én lehet hogy megpróbálnám azt is hogy minden tekercs közé beraknák egy egy trafólemez csíkot. Ez fura figura, kifejtenéd bővebben hogy gondolod?
Az autógenerátorokkal kapcsolatos felvetések és szóbeszédek tisztázása érdekében átalakitottam egy generátort, axiális neodim mágnessel (25mm magas 55mm átmérőjű). A többek által leirt nyomatékkulcsos "ragadás" mérésre nem volt szükség, mert nem ragad. A generátort esztergán megforgatva a következő értékeket mértem: 250 f/percnél 3,8V egyenfesz, 12V 60+55W-os halogén izzóval terhelve (az egyenirányitóhid sima szilicium 6A-es Graetz, + 2db sima 6A-es dióda, mivel a generátor diódák anno tönkrementek). 750 f/percnél a fesz 8,9V az előbb emlitett terheléssel. 1050 f/percnél a mindenki (vagy sokak) által áhitott 12.8V 115W-os izzóval terhelve előállt. Ha az izzót levettem, a feszültség felment 16,9V-ra. Gondolom, ez elég meggyőző ahhoz, hogy az autógenerátor hasonlóképpen alkalmas eszköz teljesitmény előállitására. Elmondom lassabban is, hogy mindenki megértse : nem lesz gáz áremelés, és nem ragad a generátor. A jövő hétre megmérem halsúly-mérővel, hogy milyen nyomaték kell terhelésen és terhelés nélkül a forgatásához.
Szia. Érdeklődnék, hogy sima autó generátorral ami nem volt átalakítva nem próbálkoztál? Van valami tapasztalatod róla?
Nem próbálkoztam, mert ez hibás volt, szétszedés után meg átalakitottam. Eredeti állapotban valóban igaz az, hogy 1500-2000 fordulatnál adja le a fentebb leirt adatokat, amit autóban meg is lehet mérni, eredeti környezetben.
Az lenne az igazi, ha 60-120f/perc között adná le az "áhított" feszültséget. Tehát ebben a felállásban sem egyszerűbb használni. Talán a gyári neodímiumosban (pl:FD300) több menetszám van tekercsenként. Ezekben (autogenerátor) ha jól emlékszem 5-6 menet van.
Nem tudom, hány menet van benne tekercsenként, 36 tekercses. A lényeg számomra az volt, hogy az alternátorral összehasonlitsam, bár azokkal kapcsolatban nem olvastam ilyen teljesitményről. Bár ott jóval többet kell játszani, hogy kész legyen, és az is egy szempont.
Az erővonalak felgyorsulnak (ugrálnak) a lemezek közt.
Sziasztok.
A csúszógyűrűkkel kapcsolatban lenne egy ötletem. Szénkefék helyett lehetne használni mondjuk az ablaktörlőlapátgumi acélmerevítését. Ha ívesen rá van feszítve akkor ugyanúgy érintkezik és könnyen elfordul a rézgyűrűkön. Valahogy így gondoltam.
Szerintem véges időn belül elkopik, a szén(bronz)kefe jobb, az áramot is jobban átadja.
Rossz lapátja minden autósnak van otthon.
Mivel nem állandóan körbe forog így a véges idő mondjuk legyen egy év. Egyszer egy évben kicserélni nem olyan nagy gond sz.term. Az előnye az lenne hogy az elkészítése nem olyan macerás mint a szénkefék tartóházának kialakítása. Kevesebb a meghibásodási lehetőség is.
Azért csak könnyebb szénkefét cserélni, mint csúszógyűrűt.
Én azért megerőltetném magam és csinálnék szénkefe tartót !
Itt azért nem fél amperek fognak szaladgálni, meg a kemény acél széteszi a rézgyűrűt..
Az acél oda fog sülni, aztán az elfordulás közben szétmegy az egész. Ráadásul akkor szokott ez bekövetkezni amikor nagyon fúj a szél és ha megszakad a levezetés akkor a generátor terheletlenül pörögve csúnya dolgokat tud művelni. Én már mentem fel a tetőre szélviharban megfékezni az elszabadult generátort....hát soha többen nem akarok ilyen élményt átélni.....
Egyszer kell megcsinálni, de akkor normálisan és 10 évig nem kell hozzányúlni. A kefetartót önindítókból ki lehet termelni, csúszógyűrűt meg esztergáltatni kell hozzá.
Vezeték lehozása az oszlopról:
A mellékelt fénymásolt lap majdnem ötven éves irodalomból származik. Már akkor megnézték, hogy éves szinten hány tekeredés marad a vezetékben. A vezetéket simán az oszlop közepén kell lehozni. Ott bírja a tekeredést, és ha alul van egy villásdugós csatlakozó, azt néha ki kell húzni, és magától kitekeredik.
Az első szélkeréknél én is "bajlodtam" csúszógyűrűkkel,egy kétszer be is égett a szénkefe tartó.Az utolsónál vezeték lehozva alul 32A 5 polusú villásdugó,de még sosem kellett kitekernem pedig több mint fél éve igy van.
hány darab mágnesttettél bele ?én láttam a youtubon egy videot ottis neodium mágneseket raktak bele 16db-ot.énis gondolkodtam azon hogykikéne probálni.de ahogy nekedis 1050-en adleannyit amennyit akkor semmi értelmerákölteni a drága mágnesre akkor már inkább a tárcsa generátortérdemes épiteni,vagy ha 60ezerbe van tényleg egy ilyen annyiért már lehet venni gyári 25 polusu generátort .nemérdemesvele küszködni.ennyipénzt énnemszánok rá
Leirtam már régebben is, meg tegnap is, hogy 1db axiális mágneskorong, 55x25x8 mm. 55 átmérő, 25 magas, 8mm-es furattal, 8e. Ft. A tekercs helyén van. 1050-en a tekercses generátor nem ad le ekkora teljesitményt közel sem. Az általad emlitett átalakitott generátor "ragad".Ez nem, a gyárilag speciálisan kialakitott forgórész miatt, ami geometriailag nem lett átalakitva. A tárcsagenerátorba viszont sok drága mágnes kell, nehezebben és drágábban elkészithető, és annak is kell közel ekkora fordulatszám ugyanekkora teljesitmény eléréséhez.
Mindenki másképp csinálja, vagy pedig beszél róla, hogy csinálná.
Kösz a rajzot, így érthetőbb. Meg látszik, hogy a vas a tekercsbe került, és nem a tekercsek közé.
Szia Riggs.
Szép munka, és megbízható is. Én így oldottam meg. Ezzel sincs semmi probléma.
Köszönöm!
Ugy látom nálad több gyürü is van, okos előrelátás. Nekem a kefetartó Toyota önindítóból van. Mivel fém, így nem tud megolvadni. Teszteltem is, a csúszógyűrűn keresztül hegesztettem. Kis langyosodás volt tapasztalható, inkább a kefe sodrata melegedett. De amivel nem vagyok elégedett az a mágnestárcsa. Nemrég szétszedtem, hogy lássam nem-e valami meglazult,stb.,.. Megdöbbenve vettem észre, hogy a műgyanta kiöntés elvált a vastárcsától. Tulajdonképpen a mágneseket a korábbi (kiöntés előtti) pillanatragasztó tartotta. Nem tudtam mit kitalálni, a mágnesek között süllyesztett furatot csináltam és odacsavaroztam a tárcsához. Szép kis rombolást csinált volna, ha nem veszem észre. A helyszínen fel is gyujtottam volna az egész kócerájt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |