Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   2 / 37
(#) VIM válasza lacifi hozzászólására (») Máj 20, 2009 /
 
Szia!
Már csak a pipát no meg a gyertyát kell kicserélni és minden új lesz a motoron. A hézagra sem árt odafigyelni.
VIM
(#) lacifi válasza VIM hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
azok is újak minden elvileg de mégsncs szikra

Vulgáris szavak nélkül is mindenki megérti, amit írni szeretnél! Legközelebb nem leszek elnéző, figyelmeztetést (warn) fogsz kapni!
Frankye
(#) zolika60 hozzászólása Jún 25, 2009 /
 
Beta qadra robogóhoz tud-e valaki kapcsolási rajzot? Mert a barátomén minden össze-vissza van gányolva és jó lenne tudni, hogyan is volt eredetileg. A barátunk nem segített vagy csak én nemértek hozzá.
(#) Akashi válasza lacifi hozzászólására (») Jún 25, 2009 /
 
Fura.. érdemes megnézni a gyújtáskapcsolót is. Van az elektronikán egy kill vezeték.. no azt húzd le vagy nézd meg nem testel-e.
(#) misi1983 hozzászólása Aug 11, 2009 /
 
Sziasztok. Vettem egy Keeway CPI POPCORN robogót és kellene nekem ehez bármilyen elektronikai vagy kapcsolási rajz. Aki tud, kérem segítsen. Nagyon szépen köszönöm. Az e-mail címemre küldjétek, ami a következő: ******@********.**

A fórumba nem írunk e-mail címet, mert a spammer botok elárasztanak spammel. Ezen felül idézet a Fórum szabályzatból:
XX. Fórumon nem szokás a kérdésünkre mail-ben választ kérni. Márcsak azért sem, mert a feltett kérdésünkre érkező válasz másnak is hasznos lehet a későbbiekben.
Frankye
(#) mogyicsoki hozzászólása Aug 13, 2009 /
 
Üdv!
Volna egy Derbi Gp1 Revolution 50 ccm robogóm. A hiba úgy kezdődött, hogy egyszer lemerült az akkum nem tudta beinditani a szekeret akkor az úton bebikáztuk egy autóról, majd feltöltöttem ekkor még minden világítás jó volt. Ezek után kis idővel elment a tompított világitásom, majd a fényszóróm és a hátsó villágitásom. A féklámpa és az indexek még működnek. Az izzókat végignéztem a tompitottat kellett kicserélni mert az nem éget. a többi jó. 12 v a masina!

Véleményt kérek mi lehet a baj? SOS!
(#) Krisz03 válasza mogyicsoki hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
Mi a kérdés?

Elöregedett az izzószál, és kiégett az izzó. Gondolom én. Vagy most új izzó van benne, és az is kiégett, vagy nem is világít? Akkor bizony nagy valószínűséggel megadta magát a feszszabályzó ezen része (valószínűleg egy egység látja el a töltés és az izzóvédés feladatát). De azért a csatlakozásokat is illene átnézni, lehet, hogy oxidálódtak.
(#) mogyicsoki válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
kicseréltem az izzót de nem világít igy sem.
(#) Krisz03 válasza mogyicsoki hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
Akkor mint ahogy mondtam is, ellenőrizni a csatlakozásokat, és esetleg rápróbálni egy csere feszszabályozót, mert szerintem az a gondja. Nem melegszik nagyon a feszszabályozó? Töltés van rendesen?
(#) mogyicsoki válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
töltéd van rendesen nem melegszik. De márén is a fesz. szabályzóra gyanakszom. Az nem lehet hogy egymás után mennek ki az égőkk, mármint nem világitanak..
(#) torokadam911 hozzászólása Nov 9, 2009 /
 
Üdv!
mitől lehet h az akku töltési feszültsége max 6,5-7v úgy hogy az akksi nincs rákötve? fesz szab 12v-os!
(#) mex válasza torokadam911 hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Ha akku nélkül használtad huzamosabb ideig, akkor a fesszabályzód valószinűleg túldisszipált, tönkrement, bár ezt robogója is válogatja.
(#) torokadam911 hozzászólása Nov 9, 2009 /
 
hogyan tuhatom meg h tönkrement a fesz szabályzó?

már megmértem műszerrel(4 saru csatlakozó van rajta) itt vannak a mérési pontok:

3(+) és 1(-): pont között az érték: 1374
2(+) és 1(-): pont között az érték: 1946


(#) mex válasza torokadam911 hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Akkuval kellene próbálni, mérni a töltőáramot, töltőfeszültséget. Elővigyázatosságból kell a töltő, és az akku közé egy 10-15A biztositék. Igy ha zárlatos is megvédi az akkut a zárlati áramtól.
(#) torokadam911 válasza mex hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Biztosíték van közte! De még egy érdekességet tapasztaltam, hogyha nincs benne az akksi és magasabb fordulatszámon pörög a motor akkor kiégeti az izzókat, de ha felkapcsolom az elsőlámát akkor nem, viszont ha benne van az akksi akkor nincs ilyen problémám!
(#) mex válasza torokadam911 hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Vannak kombinált szabályzók, ezek a világitás feszültségét is szabályozzák, gondolom ez ilyen tipus lehet. Tegyél rá akkut, és méricskélj.
(#) torokadam911 hozzászólása Nov 10, 2009 /
 
Most szétvan kapva a robi teljesen, de ahogy néztem a kábeleket vmi nemstimmel, pl a sztender-ből is jön kábel ami sehová sem volt bekötve meg az automata szivató kábele is ugyanilyen, baj h nem is tudom sehova se rákötni. van 3 alkatrész amikhez a többi kábel csatlakozik: fesz. szab, önindító relé, és még egy vmi, amit mellékeltem a képekhez,ezen egy 2 tűs csatlakozó van.
(#) Krisz03 válasza torokadam911 hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Ez egy index villogó automata (relé), 2x10W + 1.2W visszajelző.
(#) torokadam911 válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
sejtettem h az index relé lesz...

van vkinek ötlete h hová lehetne rákötni az automata szivatót?
(#) Krisz03 válasza torokadam911 hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Jellemzően (vagy legalábbis amit én láttam) a generátorra van kötve egy előtétellenállással (10 Ohm, 5W) együtt.
(#) Poggiali hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Sziasztok!

Próbálok egy apriliás kollégát keresni, aki segíteni tud...
A következő a gondom a hőfokmérőm nem mutat semmit. A legkézenfekvőbb a jeladó cseréje lenne de 6 rugó az ára és nem mellesleg eladás előtt van a drágaságom.
Meg mérné valamelyikőtök, hogy mekkora az ellenállása a jeladónak hidegen és bemelegedés után. Én k Ω-os értéket mértem hidegen.
Ez egy piaggio blokkos karbis sr (2004).
Előre is köszönöm.
(#) Moderátor hozzászólása Poggiali hozzászólására (») Márc 6, 2010
 
XVIII. Bármiféle bejegyzést a fórumba csak egy helyre, egyszer teszünk be. Nem kell azt többször, mindenféle – általunk megfelelőnek tartott topicba – helyre beírni mert nem hülyegyerek a többi fórumozó sem, ha érdekli a téma úgyis látni fogja és valószínűleg ír rá egy választ.
(#) mogyicsoki hozzászólása Márc 20, 2010 /
 
Üdv! Derbi GP1 robogóm van. A hibajelenség teljes fordulaton kb 500 méter után a robogó ledadod és megáll. U(tánna nagynehezen indul újra. Vagy ha tehelésen van menet közben pl: parton felfelé akkor is mintha elfogyna az üzemanyag és játszani kell a gázzal hogy ne fulladjon le. A karbi tisztitva, gyertya gyári hőértékes van benne , üzemanyagot kap. Szerintetek mi baja lehet???
(#) Krisz03 válasza mogyicsoki hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Nem biztos, hogy elektronikai gondja van, bár előfordulhat, hogy menetzárlatos kezd lenni a jeladótekercs. Ez mondjuk könnyen kideríthető, mert ha a leállás után egyből megnézed, hogy van-e szikra, akkor nem elektromos gond.
Én inkább olyanra gondolok, hogy a benzincsap van eltömődve, és lassan folyik le a benzin.
(#) mogyicsoki válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Üdv! A szerelő azt mondja, hogy vákumos a benzicsap és most leállítás után is állandó benzin van ott. Tehát nem zár le. Akkor elképzelhető a benzincsap rossz? Esetleg melyk tipussal lehet ez kompatibilis? Egyébként köszi a választ.
(#) Krisz03 válasza mogyicsoki hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Szóval állandóan nyitva a csap. Mondjuk az nem olyan nagy gond, de ettől még a keresztmetszete le lehet szűkülve (dugulás).
Amúgy a tűszelep jól zár? Megfelelő a benzinszint?
(#) mogyicsoki válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Azt most birizgálja. Egyébként jól megy a motor de mondom, 500 m után köhög és leáll.
(#) nyemi válasza mogyicsoki hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Szia mogyicsoki. Ilyen pár száz méter utáni leállást okára eddig két problémát találtam. Az első: a rossz vákuum csapnál a vákum csőből is szívja a benzint( átszakadt a membrán) a motor emiatt bezabál és beköpi a gyertyát. A második: szerelés miatt meg lett bontva a nyereg és a csomagtartó rész de olyan szerencsétlenül lett visszarakva hogy valahogy alákerült a tartály szellőző csöve, így amikor ráültek csak 1kilóméter bírtak csak menni vele de alapjáraton akár órákig elpöfögött. Én ezeket a dolgokat tapasztaltam eddig szereléseim során. Üdv nyemi.
(#) mogyicsoki válasza nyemi hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Köszi a választ. Megnézzük. Azt tudom, hogy előtte egy szerelő mondta, hogy ropssz a membrán de direktbe kötötte a benzint ,így mindig folyik az üzemanyag ha leállitod is a csőből.
(#) nyemi válasza mogyicsoki hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Akkor valószínűleg levakolta a vákum csövet, így csak a tartály szellőzését nézzétek meg. Meny egy kört tank sapka nélkül abból egyből kiderül. Üdv nyemi.
Következő: »»   2 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem