Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Ha 4 db kerékagy motort használnál, azok vezérelhetők síma PWM-es motorfesz /sebesség/ szabályzóval, és ezek szabályzóelemeit kibalanszolni a kormányelmozdulással, talán a legegyszerűbb. Értsd úgy, hogy a szabályzófeszt, amit a motorok kapnak /nagy fesz nagy fordulat- kis fesz kis fordulat/ egy a kormány tengelyére rakott potméterrel (mint a PC game kormányoknál) osztod meg a két oldal között. Amerre fordulsz, azon oldaltól veszi el a delejt, és azok szabadon futnak... Minek ehez mikroprocesszoros egyenletszámolós szögelfordulásos hozzáállás... ” Meg fogsz lepődni, de ha megpróbálod végigszámolni, akkor ez dinamikai szempontból nagyon nem triviális. Ez nem egyszerű, hanem életveszélyes. Meg ne próbálja valaki, mert nagyobb sebességnél garantált út az árokba.
hát.... a honda legend-ben kerekenként kapcsolható mágneskulungal van ugyanez megoldva. és úgy fordúl mint egy gokart.
de a kerékagymotor szerintem halott dolog. tul nagy lesz a rugózott tömeg...
nem halott dolog az.
hondáék meg valószínűleg kiszámolták és nem összegányolták, hogy "jó lesz az úgy is" meg "ezt most nem számolom ki, legyen minél egyszerűbb" a honda legendről én is hallottam legendákat. dinamikai szempontból nagyon jó ötlet. hát ha még aktív futóművel is kombinálnák! ...
de ott nem a futóműben van a kuplung.
Mint már említettem, ez a hozzászólásom csak elméleti példa jellegű volt...
Idézet: „Meg fogsz lepődni, de ha megpróbálod végigszámolni, akkor ez dinamikai szempontból nagyon nem triviális. Ez nem egyszerű, hanem életveszélyes. Meg ne próbálja valaki, mert nagyobb sebességnél garantált út az árokba.” Ha te kiszámítottad, amit elméletben , mindenféle adat nélkül leírtam, és "üzembizonytalannak"(üzembiztos nyelvújítás előtti tökéletes ellentéte) vélted, akkor gratulálok! Bizonyára te már sok elektromos autót építettél, és ezért a gépészeti megoldások a kisujjadban vannak, én csak egyet építettem, ezért sajnos én egy kis senki vagyok, azt is csak összegányolva használgattam fél évig, de hát nekem csak erre tellett... Idézet: „hondáék meg valószínűleg kiszámolták és nem összegányolták, hogy "jó lesz az úgy is" meg "ezt most nem számolom ki, legyen minél egyszerűbb"” Háát igen... Hondáéknak van rá pénzük, a kis ember /szegény ember/ meg hát vízzel főz! Nekünk marad a gányolás, és a kicsi, olcsó, jó megoldások! Az ELIICA-ban sem jött be a számolás, mert a gyakorlat meghazuttolta az elméletet... (mellesleg)
Hát én még senkibb vagyok EcoPityu-nál mert én még csak két kilómétert mentem a saját elektromos autómmal és az elektronikához is núdli vagyok,de azt biztosra mondom neked ha egy autót négy kerékagymotorral hajtasz sima PWM vezérlővel akkor csak a te hibád miatt megy az árokba.Úgy fog kanyarodni mint egy sperdifis lada.Nézd csak meg a elektromos kispolszkit.Ők sem foglalkoztak ezzel a dologgal,pedig ök komoly mérnökök.Nem is nagyon birják elverni a szlalomversenyeken.(benzinesek ellen)
Nem hogy hátrány hanem komoly elöny ez hajtás szempontjábol.Nézd csak meg hogyan müködik egy diferenciálmü.(mindegy hogy első vagy hátsókerekes).Szinte az összes nyomatékot az elpörgö kerékre kapja,és ami tapadna azon semmi nyomaték nincs. Ezen kár agyalni is,inkább a visszatáplálásra kellene forditani az elméleti tudásod.
Én jelenleg egy német cégnek készítek elektromos autót
A lényege, hogy a kerek által leadott/elvesztett energiát visszaforgatjuk a motorba. Ezzel a módszerrel alig kell tölteni az autót. Majd ha piacra kerül (kb 1 év) részletesen is beszámolok nektek
ez kb mindegyik tudja mégis nagyon kell tölteni öket,.
Csatlakozom fassenkugelhez. Kedves ajno, itt lelkes amatőrök és gyakorlati szakemberek ötletelnek, álmodoznak, sőt néhányan már építettek is elektromos autót, de szerencsére egy-két kilengés ellenére mindenki ismeri a fizika törvényeit.
Azt, hogy egy elektromos autó képes visszatáplálni itt mindenki tudja, tehát ha van jó ötleted akkor írj kérlek.
Amint a többiek is írták ezt szinte mindegyik elektromos autó tudja, de 10% alatt van az így visszanyerhető energia.
hello
Lenne egy kérdésem, hol tudnék utánanézni az elektromos autó forgalomba helyezés feltételeinek?
Ha az ügymenetre vagy kíváncsi akkor itt: www.permanent.hu (zöld autó)
köszi
Miért hallgatott el ez a topic? Van valakinek valami új fejleménye?
Az emberiség jelentős részének nem érdeke, hogy te olcsóm, környezetbarát módon közlekedj.
Itt van róla egy kém fotó:Bővebben: Link
Sajnálom, hogy negatívnak látod a realitásom.
Én is elektromos, vagy legalább részben elektromos autót szeretnék. Megvalósítása már régen megtörtént, elektromos Trabanttal már a coccalizmusban is kísérleteztek. Ettől függetlenül sok embernek nem érdeke, hogy te olcsón, környezetbarát módon közlekedj. Ugyanis ekkor nem jut nekik a pénzedből. :yes:
nagyon érdkel ez a téma lenne egy kérdesem?
olyan motor létezik ? 24- 48v , 30 kw ,ford:6000-8000 az árára lennek kivancsi?
Szia!
Ha Bencével szeretnél tárgyalni, inkább kattints a honlapjára, mert 17 hónapja nem volt az oldalon! Egyébként nem hiszem, hogy ilyen kis feszültségre találsz motort, gondolj csak az áramadatokra: 24v-on több mint 1000A, 48 v-on is 600A felett van! Ilyen áramokhoz igencsak kemény vezérlők kellenének! No meg a motor tekercselésére is kíváncsi lennék... Ha a White Zombie-t szeretnéd után építeni, akkor tudnod kell, hogy ott is 2 motor volt sorosan kötve /tengelyileg/, és 60 db LiPO akksival ment, ami több mint 200v ! Legközelebb a dologhoz akkor állsz, ha Bence legnagyobb motorját /11kw/ megduplázod (22kw), 3x-os teljesítményt is leadnak ezek a motorok gyorsuláskor (tapasztaltam is, és Bence is erre épített a Porsche-ban), nos ezzel a teljesítménnyel /66kw/0.75=88LE/ már lehet állatkodni!
Bence sajnos 2008 novemberében meghalt. A boltja működik.
A kis feszültségű, nagy áramú motor műszakilag tényleg elég rossz megoldás több paraméter miatt is.
Én már többször is láttam Debrecenben egy gyári elektromos kisautót. Kis kétszemélyes autó volt, és szép nagy feliratokkal reklámozták, hogy elektromos. Kár, hogy nincs belőle több. Bár biztos egy vagyonba kerülhet.
Reva-nak hívják, kínai, és tényleg egy vagyonba kerül. Fönt van a használtautón, ha rákeresel az elektromos autókra.
Megtaláltam, tényleg nem olcsó. Gondolom a lithium aksi is dob az áron, mert az sem olcsó a savas aksik árához képest.
Sziasztok, én új fiú vagyok itt és nem elektromos, hanem építész. Azonban nagyon szeretnék más érdeklődőkkel együtt elindítani egy magyar elektromos autó project-et!!
Nem hiszem el, hogy ez annyira nehéz lenne, mikor már 50-100 éve mennek ezek az elektromos targoncák, meg általam nem ismert dolgok... Szóval én érdeklődnék egy házi verziójú autó iránt, gondolom valami kisebb, könnyű kasztniba kellene beleépíteni a belsőségeget. Ha van érdeklődő, jelentkezzen bátran!!
Mindent meg lehet oldani.Bővebben: Link
Bővebben: Link Én most itt tartok,de mielőtt belefognál olvass és tanulj más hibáján.Elősször is itt ezt az elektromos autós fórumot olvazsd át. Aztán pedig ezt. Bővebben: Link
Köszönöm szépen a linkeket, nagyon élvezetes volt. Hát igen, én pont egy ilyen gyakorlatias megközelítésre gondoltam.mit gondolsz mennyiből lesz készen ajárgány és mik lesznek a főbb mutatói?Sebességre, távolságra, teljesítményre gondolok.
Hol laksz, mert én Vácon, de a videó egy Duna-Tisza közi kisvárosnak tünt.(hasraütve) Üdvözlettel: Briglovics Zalán építész technikus
Ha a 33-dik oldaltol elkezded olvasni a fórumot akkor megtalálsz több hozzászólásomat is.Le van irva sok paraméter és adat.A végsebessége 60km/h,vagy talán egy kicsit több.(Személyautóval mérve) A hatótávra még saccolni sem akarok.Majd kiderül.
Az ára válltozott egy picit de szerintem még igy sem fogja megközeliteni a hét számjegyűt.Pontosan még nem tudom,de lehet hogy nem is fogom. A hejség Jászberény. Üdvözlettel: Soós Krisztián kétkezi munkás.
Egyenlőre a megoldásra váró kérdések a következők.
Főmegszakitó.Főköri biztositék.Be-kikapcsolás.És a világitás. Főmegszakitó.: Jelenleg egy VMK-63 as mágneskapcsoló van benne főmegszakitó gyanánt.Arra lennék kiváncsi hogy mivel lehet ezt kiváltani?Eggyáltalán szükség van erre?Vagy érdemes beruházni egy gyáriba? Főköri biztositék.: Talán ezzel lehetne hejettesiteni a főmegszakitót.Arra gondolok hogy a fülkébe szerelve,kézzel oldható megoldás.Például a kézifékre felszerelt biztositék.És amikor behúzom a kéziféket,egy villás megoldással meg is szakitaná a főáramkört.(persze mindez igényesen elrejtve vagy bedobozolva) Várom az ötleteket a biztositékra.(miböl,hogy,mekkora,stb...) Be-kikapcsolás.: Gondolok itt a főáramkör ki-bekapcsolására (ami lehet hogy manuális lessz) és a vezérlés be illetve kapcsolására.Erre is várom mindenki ötletét.Ki hogyan oldaná meg.Én arra gondoltam hogy a gyujtáskapcsolót használnám föl erre a célra.Ha gyujtásra teszem akkor magával a kapcsolóval zárnám a gerjesztés és a 48/12V tápot.Tehát indulna a gerjesztés és életre kelne az autó egyéb elektronikája.(műszerfal,ablakemelők,stb...) Majd mikor továbbforditom a kulcsöt öninditózásra akkor egy kis relé behúzna és inditaná a vezérlést.Ha minden rendben van akkor egy szép nagy zöld lámpa jelezné a menetkész állapotot.Kérdés az is hogy a gyujtáskapcsoló alkalmas e erre a feladatra (áramerősség) Világitás.: Ezzel az a baj hogy igan nagy 48/12V dc-dc konvertel kellene hozzá ha az összes világitás 12V-os lenne.Csak a tompitótt elvinne vagy 100W-ot.Az a kérdés hogy mit és hogyan lehet rákötni a 48V-os akksipakkra. Van itt még mit hejre tenni |
Bejelentkezés
Hirdetés |