Fórum témák
» Több friss téma |
Én nem tennék bele főmegszakítót, nehéz, drága, fogyaszt...
Ha az autó parkol, akkor célszerű levenni a vezérlőt az akksikról. Ha meg rátesszük, akkor azt azért nem lehet úgy, hogy egyszerűen csak behúz ez a VMK. Azt a rakás kondit először valami ellenálláson keresztül fel kell tölteni, különben óriási áramlökéssel indul, aztán ezt nem szereti a VMK. Ha a vezérlő komparátorbemenetet nem kap feszt, akkor nem is akar áramot csinálni a , vagyis a FET-ek nem kapcsolnak be. Vagyis, az egész csak nagyon kicsiny áramot vesz fel. Az a kézifékkarba beépített biztosító jó ötlet. Lehet is kapni ilyesmi tokozott szerkezeteket, amivel ki lehet húzni a késes biztiket a helyükről. ( kicsit emlékeztet a repülőgépek gáz karjára... szóval jól nézne ki ) Én arra gondoltam, hogy a vezérlő legyen az előbb említett ellenálláson keresztül ( legyen a neve feltöltőellenállás ) állandóan áram alatt, vagyis a kondik fel vannak töltve az akksi feszre. Ha el akarsz indulni, akkor ezt a feltöltőellenállást zárod rövidre a biztosítóval. Persze, még kell a gyujtáskapcsoló a többi tápnak. A gyujtáskapcsoló a "ki" helyzetben természetesen letíltja valahogy a vezérlőt, hogy az még véletlenül se tudjon elindulni, mert a motor gerjesztés nélkül csodákra képes... Ha meg valami zárlat lenne a vezérlőben, - mondjuk parkolás közben, - akkor ez a feltöltőellenállás egyszerűen elég. Persze, azzal is legyen sorbakötve valami jóval kisebb bizti.
Nekem is ez a bajom a VMK-val.
A kézifékes ötlettel annyi a baj hogy sokkal hátrébb van mint az elöl lévő akksik és a vezérlő.Plussz x méter kábel kellene hozzá,az meg megint nem a legideálisabb. A hátul lévő akksikbol megy egy kábel az elöl lévő akksikba.És ez a vezeték pont a kézifék alatt fut el.Ha ezt szakitom meg akkor az nem az igazi?Feltettem egy képet hogy mire gondolok. Mechanikus úton közel a vezérlőhöz bovdennel vagy akármivel elég macerás dolog.Akkor inkább beruházok egy kicsi könnyü és keveset fogyasztó gyáriba. Feltöltőellenállás most is van benne. Ha sikerülne megoldást találni a főmegszakitóra akkor elkezdhetném a végszerelést.Szétszedném és odaférnék az autó kábeleihez.Aztán el lehetne kezdeni kipókozni hogy hogyan is legyen a gyujtáskulcsos megoldás.
Jó lesz. Ott megszakítod, oda teszed be a feltöltőellenállást egy mondjuk 10 A-es biztivel sorba és ezt az egészet hidalod át egy mondjuk 400 A-es késes biztivel. Van olyan késes bizti ház, aminek jó nagy fogantyúja van, mint amiről az előbb írtam.
Az az igazság, ez az egész elég rondán néz ki, ugyanis, az akksik egy pontja sem földelt, ez ugye a vezérlő kapcsolástechnikája miatt van így. Be kell tenni még egy mikrokapcsolót, amit a behelyezett késes bizti fog működtetni, vagyis addig ne kapjanak a különböző tápok áramot, amíg ez a főbizti nincs bent. Különben, sorba lesz kötve velük a feltöltőellenállás. Ekkor viszont még a gyujtáskapcsoló sem kell, a főbizti behelyezésével indul minden el.
Hát ez szuper.Nagyon jó volna kiirtani a mágneskapcsolót a rendszerböl.
Egysima mezei hállózati 400V 400A-os késes biztositék megfelelne a célnak? Azt is meg kell vizsgálnom hogy hogyan lehet mechanikailag egybeépiteni a kézifékkarral,de igy elsőre megoldható,bár igen babra munka. Majd szép lassan elkell kezdeni rajzolgatni a kocsi kapcsolását.Márcsak azárt is hogy ne maradjon ki semmi belőle. A világitásrol és annak megosztásárol mi a véleményed?
Ha nincs mágneskapcsoló, akkor nem lehet az autót feszültségmentesíteni, de minek kellene? Ha valami zárlat van, akkor ott a bizti.
Persze, jó a mezei késes bizti. Már nem tudom, hogy milyen méretek vannak, de a legkisebb legyen. És mi van, ha nincs egybeépítve a kézifékkaral? Hát egyenlőre lehet a világítás ahogy leírtad, a 24 V-os izzókból. Aztán majd csinálsz bele LED-eset. ( egyszer... ) Én azért nem látom át annyira, hogy mi kell egy ilyen autóba, azért írtam, hogy legyen egy komplett, blokkvázlatos rajz, aztán jöhetnek az ötletek. A töltőt csak azért akarod beépíteni az autóba, hogyha mondjuk valahol elfogy az energia, bárhol lehessen tölteni? Különben, nem kellene, csak egy néhány pólusú csatlakozó, aztán otthon egyszerűen rádugod az ellendarabját és már megy is a töltés. A töltő meg mondjuk a garázsban van...
Hát én egyszer hallottam hogy vizsgáztatásnál kötelező a főáramkör megszakitása.De azt majd megoldjuk okosban.
Csak a praktikusság kedvéért volna érdemes rátenni a biztit a kézifékre. Próbálom levadászni valahonnan a kocsi kapcsolási rajzát a jobb átláthatóságért. A töltőt csak azért szeretném a kocsiba tenni tenni mert az hivatalosabb.De nemhinném hogy bármikor hagynám lemerülni nullára.De ha még ez be is következne akkor sem tudnám hova bedugni a város közepén.Szóval akár annyira nem is ragaszkodok hozzá,de az egyszerretöltést akkor is meg kell oldani.
Ennek nézz utánna, hogy kötelező e a megszakítás. nem lehet esetleg ez a 400 A-es bizti? A feltöltőkört már lehetne egy relével teljesen áramtalanítani.
Szia,én csak olvasgatom ezt topicot,de létezik szakaszoló kapcsoló-biztósitoval egyben( az ISFT 100-t szoktam használni)ezt egy nyitással feszültségmentesiteni tudod ha valami nem ugy müködik. Nézd meg csak kicsit lassan jön mert 24MBBővebben: Link
Ezzel az a legnagyobb baj hogy nagyon drága.És el is kéne hejezni az autóban ugy hogy kényelmes legyen ki-be kapcsolni és mutasson is valahogy.
A kézifékkaros megoldásbol viszont szinte nem is látszódna semmi. Nem tud valaki jó beszerzési forrást autóba való ledes világitásra?
Csak csinálni szabad LED-es világítást, mert iszonyatosan drága a "gyári".
Azért annyira nem iszonyatos. Szerintem házilag drágább, nem is beszélve a munkáról. Itt nézz szét:Bővebben: Link
Csak az a baj, hogy pl. egy autó első lámpája mondjuk 55 W. Ez termel kb. 350 Lm fényt. ( És ez egy ocska vacak ) Ehhez képest az a csillag alakú ennek a cégnek a kínálatából 65 Lm. És baromi drága, ráadásul közönséges LED-ekkel van szerelve, amik 4 Cd körüliek. Még azt a pénzt is megspórolta rajta a gyártó, hogy 15 %-kal többért veszi a LED-eket, de akkor 50 Cd-akat. Na, ha így nézem, akkor irreálisan drága... mert hogy ez biztos nem jó előre... a többit nem is érdemes nézni. Talán sátorvilágításhoz jó, meg lakásba, meg ilyesmi.
És akkor még nem volt szó arról, hogy egy hagyományos izzólámpa nagyjából gömbsugárzó. Ha egy ilyen csillagot beteszünk egy autó első búrájába, az mindenhogy fog világítani, csak olyan nyalábban nem, mint ami elő van írva.
Szia.
Köszönöm a linket.De lehet hogy én tettem föl rosszul a kérdést.(hiszen autóledes oldalt nemnehéz találni a guglival) Inkább arra gondoltam hogy kinek milyen tapasztalatai vannak a ledes világitással és azokat honnan szerezte be? Mert ugye a tesco-ban is kapni,csak nemtudom hogy érdemes e rá pénzt költeni? Szóval tapasztalata valakinek ilyen téren?
Azért linketem őket, mert elég jók az árak. A műszerfalba és a rendszám világításba valamint a helyzetjelzőbe vettem náluk és jól működik két éve.
Szóval te már használsz ilyeneket.És gondolom be is válltak.A kissebb teljesitményü hejekre én is úgy gondolom hogy megfelelőek lehetnek.
De van itt erröl téma és érdemes benne mazsolázni. Bővebben: Link
Összedoptam egy mórickát hogy én hogyan képzelem a főkör megszakitását.
Mint minden autónál,ebben is fut egy forditott U alakú vájó az utastér közepén,előröl hátra felé.Alúlrol (kivűröl) ebben futnak a fékcsövek,kábelek,és régen a kipufogócső. Ugy hejezném el a biztositékot hogy csak a késes érintkezője érjen be az utastérbe.Kivűröl a bizti másik részére csavarkötéssel csatlakoztatnám a főkábelt. A kézifékkarra felrögziteném a biztositéktartó csúszós bilincs részét és a vezetéket a kar közepében rejteném el. Mikor kiengedem a kéziféket,egy erősebb nyomással a bilincset rányomom a biztositék kés részére és már zártam is az áramkört. Igy nem lessz egy kompakt gyorsan cselkhető bizti,de nem is ez a cél.Ha egyszer kiold akkor ugyis meg kell nézni hogy mitöl. A szigeteléssel lehet hogy bajban leszek,de valahogy csak megoldható. Mi a véleményed?
Nem rossz, csak azt azért tudnod kell, hogy a késes biztire rámenő "bilincs", az nagy felületen fogja át a bizti kivezetését és pont a rajzodra merőlegesen. Így is jó, ha elég nagy az a felület. A valóságban ez a bilincs két kör alakú rugóval van megtámogatva, ezek szorítják oda a bilincs két részét a bizti kivezetéséhez. Tehát, valami ilyesmit kell felszerelni a kézifékkarra. A másik, hogy a biztik kivezetésének a széle viszonylag vékony, hogy a bilincs bele tudjon menni. A biztik kivezetésének közepe viszont vastag. Tehát, ha így akarod felszerelni a biztit, akkor a kivezetés felső széléből le kell reszelni, hogy az éles legyen, különben nem tudod a bilincset rányomni. Illetve, csak nehezen. Nem lehetne a biztit vizszintesen felszerelni? Akkor az egyik bilincs tulajdonképpen mindíg rajta lenne a bizti kivezetésén, csak mozogna, a másik meg a kézifékkar felhúzásával szakítana meg, vagyis hát távolodna el.
A szigetelés tényleg problémás...
A legnagyobb baj egyenlőra az hogy még nem sikerült beszereznem ilyen nagy biztositékot,és nemlátom át pontosan hogy és hol férne el rendesen.
Átfaragni biztos hogy átkell nemcsak a kocsit hanem a biztit is. Rajzoltam egy másik elrendezést.Itt is lehetne a biztit a fülkén kivülre hejezni és akkor csak egy függőleges kis tolókar látszódna az egészböl. Ezek a csúszóbilincsek mennyire birják a fojamatos ki-be húzgálást?Gondolom annyira nem kopik és sokáig megmarad az érintkezési felület.
Ez egész jónak tűnik. Azért azt tudni kell, hogy a biztiket, meg a házukat nem állandó ki-be húzkodásra tervezték. A befoglaló bilincs ezüstözve van, - legalábbis a régebbieknél, - ez biztos, hogy előbb utóbb megkopik. Legfeljebb, ha esetleg emiatt melegedne, akkor ki kell cserélni, de nem hiszem. Esetleg lehetne egy olyat, hogy ha kicsit húzod be a kéziféket, akkor csak mechanikusan rögzíti az autót a fék. Ha meg nagyon, akkor ki is emeli a biztit. Ezt nem túl egyszerű megcsinálni... vagy nem lehet olyat ( talán elférne... ) hogy a biztinek lenne egy külön kiemelő karja, mondjuk a kézifék előtt, vagy mögött?
A csillag alakú szerkezet, a hátsólámpába való. A fényereje is ehhez van méretezve.
Üdv!
Egy barkas-t építek át elektromosra. A gond a PWM vezérléssel van. Annak is az kisáramú (áramhatároló) részével, ami letilt, mielőtt túl nagy áram folyna) Ha tudna valaki egy működő megoldást, kérem segítsen! A motor névlegesen 48 V 200 A. Eddigi próbák alkalmával 500A folyt (kb. ennyi szükséges is emelkedőn 1-esben. 48V 300A es vezérlővel jól működik, csak túl gyenge és lassú (35km/h) A vezérlő erősáramú része megvan, 48V, 500A-t bírt is, de ez lehet, hogy csak a lemerült akkuk jótékony „áramhatároló” hatásának köszönhető. (névleg 150V kb.500-600A, (12x170A FET). Előre is köszönet. Üdv Bence
Ez nagyon kevés információ ahhoz, hogy érdemben hozzá lehessen szólni.
Keresd meg a nagyteljesítményű DC motor vezérlése topicot, ott találsz mindenféle ötletet.
Aki csinált már 500A-es működő PWM vezérlőt annak elég ez az infó.
Aki nem annak is lehetnek jó ötletei, bár azzal tele van már a padlás.
Ha így nézzük, akkor már csináltam, igaz, hogy csak szimulátorban, de a fentebb említett topicban valaki meg is építette, aztán képzeld: működik neki..
Azok biztosan gondolatolvasók, sajnos én nem vagyok az... Bocs, hogy merészeltem tanácsot adni, legközelebb visszafogom magam, ha netán rámjönne, hogy segítsek neked.
Szia.
Már egyszer leirtam neked PM-ben hogy az itt is emlitett fórumba gyere és ott kapsz megoldást a problémádra. Ez az infó tényleg édes kevés.Találgatásokra és ötletelésre talán elég de kész megoldás nemfog születni belőle.Nekem már van egy ilyen működő vezérlőm.Az egyetlen bibi vele hogy csak az én motorommal működik rendesen.Ahoz hogy az álltalam összerakott kapcsolás (ami megtalállható a nagyteljesitményű DC motorvezérlés cimű topikban) a te motoroddal is működjön lényegesen több infóra van szükség mert ezek alapján lehet beállitani a vezérlésem más tipusú motorhoz. Biztos vagyok benne hogy nagyon sokan tudnának és már épitettek is ilyen teljesitményű PWM-et az országban.De olyan aki meg is osztaná veled,nagyon kevés van.Neked egy olyan embert sikerült visszautasitanod aki ezek közé a ritka emberek közé tartozik. De azt is tudom róla hogyha megkeresed a másik fórumon és leirsz neki mindent amit az adattáblán találsz,csinálsz egy pár fotot a motorrol és a nagyáramú részröl,megosztod a jelenlegi kapcsolást és irsz néhány szót az eddigi tapasztalataidrol,problémákrol akkor biztosan fog segiteni. Ha ezt nem teszed meg mert fárasztó és nyűgös dolognak tartod akkor sajnálom,egyedül maradtál.
Én is gondolkoztam elektromos autó építésén de egyenlőre nem nagyon tudna megvalósulni , tehát inkább készítek egy elektromos robogót! De nem valami olyat amit a boltokba lehet kapni hanem valami izmosabbat. Csak ott akadtam el hogy honnan szerezzek vagy hogy építsek szabályzót?? Ha tudna valaki segíteni azt nagyon megköszönném Nem tudom még pontosan hogy mekkora motort tudnék szerezni de ahoz megfelelően vennék aksikat, szóval nem tudom még hogy pontosan mekkora motort kéne szabályozni , csak arra lenék kíváncsi hogy hogyan kéne építeni egy egyszerübbet, nem egy 20 Kw os motorhoz hanem pl egy max 1-2 Kw os hoz... a segítséget előre is köszönöm
Tudja valaki, hogy egy 2tonnás Balcancar targonca hány voltos lehet? Körülbelül 30 éves. Nincs a motorján adattábla.
Köszönöm. Nincs véletlenül egy képed róla?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |