Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Üdv
A Georgee által publikált kapcsolásban a zener diódát mekkorára kell cserélni hogy a 7.2V-os akku pack-ot (6 cella, leírás szerint a kisütési cut-off feszültsége 5.4V) lehessen rákötni és 5.4V-nál álljon le a kisütés? Köszi
MŰKÖDIK A TÖLTŐ! Nagyon örülök neki! Képeket fogok feltenni, ha teljesen meg lesz csinálva, és ha már a végleges formában lesz.
Sajnos nem tudom, hogy mi volt vele a probléma. Haverom áthozta az aksiját, hogy ismét próbálgassuk. Először ha nem volt rajta aksi, akkor a hiba LED világított rendesen, és töltés sem volt. Majd kipróbáltam a fordított polaritás elleni védelmet, és vmi bekattant neki... Egy kicsit szikrázott, ahogy odaérintettem a sarut, közben a LED-ek kialudtak, de utána már volt mérhető feszültség, akkor is ha nem volt rajta aksi, és a hiba LED is csak nagyon gyengén világított. Majd rákötöttem az aksit, töltés közbeni feszültség kb 13,5V volt, az áramerősség, meg 0,3A, melyet felvett. (Egyébként az aksi 12V 4Ah-s volt) Átkötöttem a 10Wos 10ohmos ellenállást, és az aksit már 1A-rel töltöttem. (Ezelőtt a töltő max. 10mA-rel töltött, bármilyen aksit.) A komparátorok, és minden jól működik, mindenki segítségét köszönöm! Ha van valakinek elképzelése, hogy mit miért és hogy lehet, hogy most jó, akkor nagyon érdekelne!
Üdv. Nekem van egy 12V-os 1,2Ah-ás akkumulátorom (aksis csavarozóból lett kiszedve). Ezt szeretném feltölteni autó aksi töltővel. Csak az 700mA-al tölt és nekem maximum 120mA-kellene. Hogyan lehetne megoldani anélkül hogy szét keljen szedni a töltőt? Válaszokat előre is köszönöm.
Hello!
Jobb híján, tegyél az aksival sorba, egy 12V/4W-os izzót. üdv! proli007
De ha sorba kötöm akkor a feszültség fog esni nem? Nem párhuzamosan kell kötni? De lehet neked van igazad.
Hello!
Ha a feszültség nem csökken, az áram soha nem lesz kevesebb. Tehát egy egyszerű áramkorlátozást sorba kell kötni. De nem tudunk semmit az aksitöltődről. Mert ha az nem egy egyszerű lelkületű valami, akkor sajnos nem fog működni. (mert pld. le fog kapcsolni, mert Ő a töltő kimenetén fogja nézni a feszültséget, nem az aksidon.) Tehát abban feszültség és áram szabályozás van-e, és ha igen, akkor milyen.. De egy ilyen egyszerű dolgon nem lamentálni kell, hanem fogni az aksit, meg az izzót és kipróbálni. Megméred a feszültséget-áramot, és már is többet fogsz tudni a dologról. üdv! proli007
A töltőről nincs semmi adatom mert ezt még tatám csinálta aki villamos mérnök volt. Annyit tudok róla hogy lehet állítani a feszt (6V-12V) meg az áramerességet (0-7a a legkisebb).
üdv! És kellemes húsvétot!
Az lenne a problémám hogy a mellékelt akkutöltő kapcsolási rajzához hozzá kell még rakni a Graetz-hidat? vagy nem. Előre is köszönöm!
Ha raksz Graetz-et, akkor ne rakj D1 diódát. Ha nem raksz Graetz-et, akkor pedig maradjon a D1. Az előbbi megoldással talán jobban jársz.
Sziasztok
Szereztem egy akkumulátort, amire nincs rá írva, hogy milyen,de szerintem zselés ólomaksi. Nem elég csak simán 12V-ra kötni, ha fel akarom tölteni? Ha muszáj aksitöltőt használni, milyet használjak?
Nem muszáj akkutöltőt használnod, elég egy áramkorlátos tápegység is. Ne 12V-ig töltsd, hanem 13.8-14.4V-ig.
Egy univerzális tápegység jó? Vagy ha egy trafóra rákötöm (egyenirányító+buffer kondi után)?
Olvasd el mégegyszer, amit írtam:
Idézet: „Ne 12V-ig töltsd” Mennyit is ad egy PC táp? 12V-ot 5 vagy 10% tűrésel? Nem jó. Viszont ha megemeled kicsit a feszültségét, és mondjuk sorbakötsz vele egy izzót (áramkorlát), akkor már mehet is az akkura. De jó, hogy módosítod közben a hozzászólást... Jó az univerzális tápegység (állítható dugasztáp), ha az pufferelve nem ad többet, mint 14.4V.
Közbe módosítottam a szöveget, mert rá jöttem, hogy a PC táp 100% 12V-ot ad...
Van itthon egy 16V-os trafóm, és egyenirányítót könnyen csinálhatok. Mekkora ellenállást, vagy izzót kössek sorba?
Kicsit sok lesz, de ha folyamatosan felügyelet alatt tartod (méred az akku feszültségét), akkor jó lesz.
Izzót használj áramkorlátnak, mert azzal a tölés folyamán végig közel állandó töltőáramot kapsz. A töltőáram pedig az akku kapacitásától függ. A kapacitás ötödének-tizedének megfelelő árammal kell tölteni. Próbálgasd, milyen teljesítményű izzóval kapod a megfelelő töltőáramot (10-21-35W körül).
Ok, kösz a segítséget.
Sziasztok
Egy akksitoltovel fordulnek hozzatok hatha valaki tud segiteni. A trafonak 3 sekunder kivezetese van lemertem es megvan a 12V illetve 24V. Ezutan talalhato 2db KY 202 tirisztor es egy elektonika.Ezeknel mar elvesztem.Mit javasoltok.En ott keveredtem meg,hogy nem sima egyeniranyito diodak vannak benne,hanem tirisztor.
Helló!
Ühüm, és ? ( bocs a bunkósságért, de nem írtad mi a baj, vagy a kérdés.) Biztos segítene valaki, ha leírnád mi a gondod vele.
Na mondjuk ez igaz Az a gond vele,hogy egyaltalan nincs kijovo feszultseg. Az elolapon van 2db kapcsolo.Azokat is probaltam kapcsolgatni,de kijovo fesz akkor sincs.
Helló Mindenki!
Egy PIC-es kacsolást kell szünetmentesítenem. Arra gondoltm, hogy a kapcsolás mellé betezek 3-4 db sorbakötött 1.2V-os aksit. Amedig van táp(5V) a PWM kimeneten csepptöltéssel töltöm az aksikat, ha a táp megszünik autómtikusan átkapcsolok az aksira. Épített már valaki hasonló kapcsolást? Hogyan lehet beállítani a csepptöltést(PWM-et) mit kell figyelnie (mérnie) a PIC-nek. Kérlek segítsetek!
Értem (gondolhattam volna)
Hát szerintem át kell nézni a forrasztásokat, biztosítékot, könnyebben vizsgálható alkatrészek értékét méréssel ellenőrizni... Felderíteni, az IC-k adatlapját, megmérni a tápfeszültségüket. Ellenőrizni a tirisztorok vezérlését, és a működőképességüket. Lehet, hogy terhelni kell egy akkuval, vagy kísérletképpen egy megfelelő feszültségű és teljesítményű izzóval. (nem kizárt, hogy csak akkor indul el ha van egy akksi a kimenetén. Én egy mozgássérült kocsi töltőjével jártam úgy, hogy semmi életjel se volt a kimenetén a javítás után. De ha akkut kapott akkor életre kelt. Az is tirisztoros volt )
Szia!
Nem tudom, mennyire szeretnéd elbonyolítani a kapcsolást. De ha egyszerűen akarod megoldani akkor nem kell több, kettő diódánál és egy ellenállásnál hozzá. Ha a betáp 5 Volt, és az akku 3-4 cellás, simán megoldható. Nem lesz jobb vagy hosszabb életű a kapcsolás és a akkupack se, ha bonyolítod. (A későbbi hibakereséshez is jobb ha az áramköri részek nem függenek egymástól jobban mint kellene.)
biztositek,trafo merese megvolt,tirisztorokat kiszedtem es lemertem,de nemvagyok biztos a meresek eredmenyeben,mert tirisztor eseteben nemtudom mit kell merjek.Ez a KY 202 femhazas ketkivezeteses ahogyan a kepen is latszik a test es a 2polus kozott nem mutat semmit a muszer a 2 polus kozott (a muszer dioda mero tartomanyban 650-et mutat) Nemtudom,hogy ez jo e.Az elektronikarol nemtudok semmit aztsem,hogy mi a szerepe.( lehet tultoltodes elleni vedelem ) Az IC ket mar kerestem googleban.letezik,de hasznalhato adatlapot roluk nem talaltam mint ahogyan a tirisztorokrol sem. Ezert gondoltam felteszem ide hatha valaki mar talalkozott ilyen orosz csodaval,vagy esetleg tud tippet adni. Meg valami:
A trafo 3 secundervegbol all. a kozepkivezetes direktben megy az akku negativ polusara.A masik ketto megy a tirisztorokra es ott minden megall,mert 12V-ot csak addig mertem.
Kösz a gyors választ
Egyeltalán nem szerném túl bonyolítani! Légyszives fejtsd ki, hogyan gondoltad a kapcsolást Köszi
Akkut tettél rá? A tirisztor egy kapcsoló eszköz... kiméréséhez jól jöhet egy laposelem, és egy izzó. Van egy vezérlő elektródája amit ha "vezérelsz" akkor a két "vége" között vezetni kezd, és addig vezet míg áram folyik. Ha bontod az áramkört és újból zárod akkor nem vezet. Hacsak meg nem ismétled a vezérlést.
De nem hiszem hogy ott a baj. (ha az alap ismeretek hiányosak, akkor nehéz menet lesz.)
A megoldásom, nem függ a PIC-től.
Valójában egyszerű, de lehet hogy rajzolnom kellene. Leírva: Az áramkör táplálása egy soros diódán keresztül történik, a dióda mögött leágazik egy másik diódán keresztül az akku felé, de ezzel a diódával párhuzamosan van egy ellenállás ami a csepptöltést valósítja meg. Gyakorlatilag a diódák elválasztják és beállítják az áram irányokat. A táppal soros dióda megakadályozza az akkuáram kóborlását visszafelé, a akkuval soros dióda elválassza a táptól az akkut, a diódát söntölő ellenállás pedig töltőáramot ad az akkunak normál üzemben. Kb ennyi. Ha muszáj lerajzolom.
Ez a megoldás engemet is érdekelne. Megtennéd ,hogy lerajzolod? Kösz előre is.
Légyszives rajzold le.
Ha jól értem a PWM kimenetre nincs is szükség, a töltés a soros ellenálláson keresztül történik. Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |