Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Táp típusa, kora?
Elkókat érdemes csereberélni, ha gagyibb táp,mindenképpen legyen nagyobb kapacitású, 16V-os nem kell mindenhova, mert pláne a mérete miatt problémás lesz és inkább a kapacitása legyen nagyobb (bár a gépedet nem ismerjük, ha 12V-ról jár a CPU és a VGA is, akkor a többi ág lehet soványabb elkókkal megrakva, a 12V-os pedig legyen nagyobb mindenképpen), valamint a készenléti ágba is kerülhet nagyobb elkó. Cseréld ki (ha van) a primer oldalon a készenlét körül (ha lesz típus, pontosabban meg tudom mondani) lévő pártíz µF-os elkót, meg a készenlét szekunder oldala körül egy 100-470µF-os valamit, ha szekunder oldali a vezérlés, ott lesz egy segédtáp hozzá. Por az gondot okozhat, megszívja magát nedvességgel, és egy időután át tud ütni jól,
Üdv!
SKYLYNE DARK SERIES SDS-515W 2002-es a matrica rajta. Arra is gondoltam már hogy a videókártya a rossz, de a tápból jön ez a ciripelő hang. (Ha használva van rendesen a videókártya.) De majd kipróbálom, hogy átrakom a videókártyát egy barátom gépébe, nála is csinálja-e ? Amúgy kifújattam a tápot, és észrevettem hogy az egyik alumínium hűtőborda elég meleg, míg a másik nem. (kettő van belőle 3-3 tranzisztorral) Nem tudom ez számít-e.
Üdv PC-táp javító forumozók!
![]() Egy egyszerű kérdésem lenne (kicsit elméleti): Ha a PC tápegységet (amin már nincs 110-220V átkapcsoló) egy olyan hálózatról üzemeltetnék, amelyet hagyományos triakos fázishasításos dimmereléssel kb 30%-ra állítottak, akkor is megkapnám a tápegység kimenetén a 12V-ot? (nem PC-hez kell, hanem LEDes háttérvilágítás tápja lenne). Szóval a kérdés az, hogy ilyen megváltozott betáp feszültség mellett a tápegység tud-e úgy szabályozni, hogy a kimeneten megmarad a 12V? (kb 6-8 Amperen). Köszönöm a választ előre is!
Kaptam egy rossz 400-as tápot.Nekifogtam meg javitani,cseréltem is egy (LM339)-es ic-t benne.Be is indult,de az a baj,hogy csak 15-20 másodpercig megy,utána le áll.Valaki tudna rá mondani valamit,hogy mi lehet még a baja?
Próbáld ki úgy hogy kicsit megterheled a kimeneteit és a púpos elkók is eltávolítandóak.
Amit én tudok kb.150 voltig elég stabilan megy . Alatta kisérletezni kéne ...
Isten ments fázishasítással megkínálni. A szabályozásnak az a lényege, hogy a bemeneti fesztől függetlenül tartja a kimenetét. Aktív PFC mellett ez lehet 90V körülbelül, de a fázishasogatásból kialakuló jelforma a PFC sajátossága (ohmikus terhelésre törekvés) miatt a triak gyors elporlását idézheti elő. Passzív PFC/PFC nélküli esetben az állandó, alacsony bemeneti fesz nem túl egészséges, abba a primer kapcsolók halhatnak bele.
Szkópod van? Ha nincs,kimeneti feszeket kéne figyelni műszerrel és a táp hangja is árulkodó lehet. És persze terhelés. Kolléga írta a púpos kondikat: Ha kiszeded és kapacitás nélkül marad a szekunder oldal, az nem túl egészséges, tehát a kiszedettek helyére tegyél be frisset
![]()
Bocsánat, tényleg pongyola voltam, eltávolítandóak helyett inkább a cserélendőek az alkalmas szó ...
Nincsenek benne púpos kondik.Terhelni meg gépben terheltem (más táppal megy a gép) mire félig betölti az xp-t akkor áll meg.Gondolom ez elég teher neki.
Nincs szkópom.a táppan síri csend van.a kondik jóknak néznek ki.nem lettek ki szedve, (nincs pupos).
Ez egy Azona táp.valami chinai ketyere.nem egy nagy durranás. Terhelve gépben volt.raktam hozzá több cuccost is tehernek de ugyan az a hiba.A kimeneti feszt meg meg fogom mérni.
Megmértem mindent.
(+12.34V) (-11.74V) (+5.21V) (-4.96V) (+3.35V) (+4.99V) Nagyjából ennyi.
Megterheltem a tápot,kissebb terhelésen működik, nem áll meg,nagyobb terhelésen viszont 10-ms. után le áll.
Kiszáradt kondik csinálhatnak ilyet?Vagy,máshol keresendő a hiba?Jó lenne egy kis segitség! A fentebb lévő hozzászólásomban mértem a kimenő feszeket,hát van egy kis eltérés,ez elfogadható vagy nem?Hol keressem a hibát?
Sziasztok lenne gegy a képen látható tápom és nem akar be indulni nem is mérek sehol feszültséget állitólag leni kéne egy pontnak ahol van feszültség szerintetek mi lehet a baja.
Próbáljál biztosítékot keresni, és szakadásvizsgálóval megnézni , így elsőre.
Fuse , vagy F betüvel is szokták jelölni
Egyébként hogyan is akartad beindítani?
Csak simán adtál neki 220-at?
Sziasztok! Teszek fel példának pár képet,hogy milyen egy még működő rosszul szűrt "tüskés" PC táp képe egy szkópon mit most újítottam a műhelybe! A jel nem lehetne jelen ha jól szűrne a táp szekunderén lévő kondi(k) vagy legalább is nem ilyen erős lenne! Nagyon hasznos eszköz ilyesminél is és minden másnál!
A 10ms remélem másodperc...
Én azt nézném meg, hogy amikor kikapcsol szokatlanul meleg e valami. ( primer tranzisztorok , trafó szekunder diódák)Ha nem, akkor raknék a kimenetekre (akár egyszerre vagy ha nincs annyi kondim akkor egyenként) biztos jó plusz kondit. Ha ez sem hoz eredményt a primer kondira is. Mert ha leáll akkor vagy túl nagy kivezérlést érzékel, vagy túlfeszt. (szerintem)
Lenne egy 450 Wattos AeroCool tápegység, külsérelmi nyomok csatolva.
Valaki ismeri a táp gyenge pontját, miért mehetett ki benne a bizti?
Nézd meg azokat a kerámia kondikat lehet egyik zárlatos! Van ilyen kondi mi a névlegesnél nagyobb feszültség hatására elmegy zárlatba így védi meg a túlfeszültségtől a tápot!
12V-os pufija elég ratyi. Azzal próbálkozz, meg a szokásos, készenlétben üzemelő elkók.
Fúj, utálatos egy dög a nagyobbik tesójával együtt. Készenléti 3,3/5V jelen van? Többnyire ott hasal meg,nem tud felfutni a készenlét.
Aktív PFC durran meg, ha a primer pufferek elkezdenek kiszáradni. Ha szerencséd van, csak a pufik cserések, ha nem, akkor a PFC is érintett. Ennek esélye olyan 80%. A mov-okat mindenképpen lesd meg elsőre.
Sziasztok!
Nemrégen javítottam egy gépet, tápot cseréltem benne, de mivel érdekelt jobban a dolog, nem dobtam ki a rossz tápot. Úgy láttam csak a biztosíték ment ki benne. Kérdés ki lehet-e cserélni, ha igen milyen biztosíték kellene, mert a nyákon leírt számok alapján nem találtam. (ez egy 2 éves Codegen 400W-os ATX táp. Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |