Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, hogy mi lehet a bibi? Csatolok képet a tragédiámról. Eagle-ben 1.megterveztem és 2.kinyomtattam műnyomó papirra. 3.Letisztítottam a nyákot és 4.ráragasztottam a műnyomó papírt, majd 5.160°C körül rávasaltam kb 25 percen keresztül (kb 160°C a vasaló maximuma) 6.Leáztattam a papírt, majd elkezdtem a 7.maratást vas-kloriddal (kb 20 perc) És ez lett az eredmény ...
Nem marattad le rendesen. Tovább kell hagynod a maratóban.
Először is : a felület előkészítését nem polír papírral csináltad hanem smírglivel ! Nem tisztítottad a felületét hanem árkokat "ástál bele", ezért nem tudott a toner festék rendesen feltapadni . Ha a felületkezelés jó
és a fedés is akkor nyugodtan benne maradhat a maratóban amíg el nem készül . De ne csüggedj az első nyákom nekem sem volt jobb .
1, a NYÁkot azért tisztítjuk meg, hogy tapadjon rá a festék. Azaz ne legyen se zsíros, se oxidos. Akkor a szép, ha aranyszínben sima felületű.
És sík felülető, azaz ne legyen göröngyös, a vasaló fel tudjon rá feküdni. 2, a vasalást elég 10-20 másodpercig csinálni. Ezalatt a nyák ármelegszik és a festék megolvadva áttapad. Tovább is melengetheted, de azzal csak növeled a szétkenődés esélyét. 3, a műnyomót le kell áztatni teljessen. Azaz mielőtt a maratőba teszed, akkor a fekete festék takarja a maradandó rezet és a szigetelő résznél szabadon kell lennie, látnod kell a rezet. Ha nem, akkor nem jól mostad le. 4, maratásnál addig bent kell hagynod, amíg minden szigetelőnél eltűnik a réz. Kezdő vagy, akkor vegyél egyoldalas üvegszálas (szokványos) NYÁKot és ha maratod, akkor át fog látszani szépen és meg tudod nézni kész van-e. Ha még nincs, akkor visszarakod.
A saját kezdetleges módomon ismét csináltam egy panelt. Én is nyomtatok, meg laminálok, csak nálam a "fedettség" még megközelítőleg sem kielégítő (pedig a "hordozón" egy molekulányi festékpor sem marad). Tehát csőtoll, ecset, lakfilc, és a nyomatot sablonként használva, átrajzolom az egészet. Ez nem túl szakos, nem lehet vele úgy villogni, mint egy "korszerű" nyákkal, de én mégis örülök mikor elkészül valami.
Mi az hogy "kezdetleges"? Ez gyönyörű !
én ezt a munkát amit leírtál úgy kerülöm el hogy a teliföldet hálósra tervezem és így a nyomtató nem tudja kispórolni a festéket a felület belsejéből . amíg erre nem jöttem rá nekem is lukacsos volt a "gnd" szabálytalanul itt ott kisebb nagyobb lukak voltak a nagyobb felületeken . Viszont így teljesen szabályos tökéletes háló a gnd és nem kell foglalkozni a "foghíjjakkal"
Vasalás/laminálás után a nyákot hevítsd fel mondjuk egy talpával felfelé fordított vasalóra téve a panelt! A tinta így megolvad és befolyik a kis pórusokba. Sokkal-sokkal szebb lesz!
Szép lett az! (Ámbátor, én továbbra is fotózni fogom a nyákokat. Még mindig nem tudtatok meggyőzni a vasalásról...)
Udv!
A teflon és kerámia nyákokat milyen áraon lehet kapni? (nagyfrekire kellene ) tank u
Ha már van bevált módszered, nincs értelme azon -nyomós ok nélkül- változtatni. Ez a vasalás inkább kényszerből indult, meg talán egyszerűbb is valamivel, mert nem kell annyi vegyszerrel pancsolni, csak aztán ez is kinőtte magát elég profira (mármint másoknál).
[OFF]A "profi cégek" is mind fotóznak, ami azért jelent valamit. Illetve ez a többi réteg létrehozására is alkalmas (pl. feliratok, forrasztásvédő maszk), míg a vasalás inkább csak a nyák-oldalakra korlátozódik./OFF]
Köszönöm a tippet. Régebben kísérleteztem vele (amit javasoltál azt még nem próbáltam), de sosem értem el a minimálisan elvárható eredményt. Talán a nyomtatómban van a hiba.
Így igaz nekem is ez a megoldás segített kicsi alámaródás jelentkezik a nagyobb telifóliáknál vagy túl vastag lábaknál, de ha rácsos szerkezetű vagy nincs esetleg mert elhagyható a teliföld akkor hibátlan a laminált panel. Ennél a panelnál jöttem rá az első verzió vékony lábakkal készült az hibátlan volt de ez azért van ónozva hogy kinézzen valahogy mert különben foltos a vastagabb felületeknél, nem egy lett gyártva kb. már 20db. felett járok.
sziasztok lenne egy kérésem szerkesztettem egy időzítőt elvileg minden kötés stimmel de valahogy nem tudom megszerkeszteni a nyákpanelt ugy hogy ne legynek X be a huzalok ha meg az automatikust próbálom akkor valamit mindig félreköt megköszönném ha valaki megszerkesztené nekem ( az ellenálást nem találtam az a normál méretű , illetve a változtatható ellenállásom pedig 500K 710M van ráírva Előre is köszönöm a segítséget a hozzáértőktől
Légy szíves, tagold a mondanivalódat! Erre valók az írásjelek, no meg a mondatkezdő nagybetűk.
Köszönjük.
Tessék a terv , nyomtatás előtt klikk a ratsnest ikonra !
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!
Szívesen Ja és az ellenállásokat kondikat
az rcl címszó alatt keresd .
sziasztok!
Mijen vékony a fúróhegy-et használtok nyák fúráshoz
Általában 0,7mm vagy amit az alkatrészláb meg kíván 1,5mm max.-ig ami ettől eltér az már extrém.
Mai termés!
Kétoldalas nyák. Holnap jön a ónozás és fúrás,vágás. Ha kész töltök fel képeket. Peppe
Hali!
Szép NYÁK-ok, én annyit tennék hozzá, hogy ónozást (ha kémiai ónozóról van szó) érdemesebb egyből maratás után megcsinálni, hogy addig se oxidálódjon a réz.
Az ónozás nem vegyi ónozás. Én személy szerint a forrasztópasztát jobban szeretem. Jobban fed.
Semmi baj
Nincsenek jó tapasztalataim a kémia ónozóval ezért kerestem más alternatívát.
Én most a Plastik 70-et próbálgatom. Egyenlőre jónak tűnik. A kémiai ónozó nekem se jött be.
Mi a baj a kémiai ónozóval?
Csak mert nekem is van egy flakonnal, de még nem volt alkalmam kipróbálni.
Nem rossz az, jobb mint a semmi. Annyi hogy az én ónozómnak valószínű lejárt a szavatossága, vagy nem tudom, és nem volt hajlandó egyenletes réteget alkotni a rezen. Persze, amikor megvettem, akkor ment a dolog egy pár NYÁK-ig. A probléma ezzel a ón réteggel az, hogy nagyon vékony, és forrasztáskor a pad-ek körül elpárolog. És nekem nem tetszett az sem, hogy jobban kellett melegíteni az alkatrészt, hogy szépen terüljön az ón, forrasztáskor, a pad-en.
Ha romlott ónozót használsz akkor van ilyen! Én kémiait használok és tökéletes nem párolog az el ha jó! A lényege ha megbontod a flakont akkor ami marad midig át kell önteni egy akkora üvegbe vagy üvegekbe mi tele lesz mert ha van felette levegő akkor lebomlik hiába van rajt kupak![OFF]
|
Bejelentkezés
Hirdetés |