Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
simsonra.összeraktam de vmi nem jó úgyh majd vmikor újra megcsinálom.
tünet: az összes led folyamatosan világít. mi lehet a baja?
Nincs elkötés, vagy forrasztóón-paca valahol, ahol nem kéne lennie?
10k-s trimmert tekergetve is mind ég ????
gondoltam a félreforrasztásra meg ilyesmire. Találtam is 1-2 hibát, meg a nyák sem volt tökéletes, úgyh újraépítettem az egészet. de úgy sem volt jó. Már nem emléxem,de asszem hatástalan volt a poti tekergetése. De azért még1x megnézem! arra gondoltam, h lehet h nem jó helyről kapja a jelet.
Valaki jártas simson s51 gyújtásban (mexakítós)? Feljön a tekercsről a gyújtókábel, ami megy a trafóra meg a leállítókapcsolóra. Erről vettem a jelet mert ez is a kondenzátorról jön. Vagyis tekercs ->kondi->trafó, leállító. A megszakító meg szintén a kondiról. Remélem érthető. Ja és az egész felületszerelt, elég nehezen sikerült összerakni (bár ez amatőrségemnek is köszönhető), így gondoltam, h veszek egy ilyen multifunkciós ketyerét (minidrill) és kifúrkálom meg megcsinálom normálisan. de először megnézem a potit, lehet h nem állítottam... Idézet: „Ja és az egész felületszerelt, elég nehezen sikerült összerakni (bár ez amatőrségemnek is köszönhető), így gondoltam, h veszek egy ilyen multifunkciós ketyerét (minidrill) és kifúrkálom meg megcsinálom normálisan.” A te SMD kiviteledben biztos, hogy az IC lábakat megfelelően kötötted be? Ugye tudod, hogy a nyákrajzot tükrözve kell a panelra rajzolni, ha felületszerelten akarod csinálni?
ja és úgy van írva a cikkben hogy akkor kell tükrözve nyomtatni ha átfúrom és kétoldalas panel. vagyis ha egy oldalon vannak az alkatrészek meg az áramkör akkor nem kell tükrözni. én így értelmeztem.
mért csináltál felületszereltet? ilyen komoly teknikával rendelkezel?
ja sztem jó helyre kötöted, láttam más oldalon is oda van kötve (elektronikus gyújtás)
komoly technika? pfff
full kezdő vagyok, ez a második áramköröm, az első amit maratva csinálok. Ja és ez lesz az első amit átfúrva fogok majd holnap megcsinálni... Ha egy állványos páka, egy minisatu és egy szemöldökcsipesz komoly tachnika (ja meg mostmár egy minidrill ) akkor igen, komoly tachnikám van. Amúgy sztem nem
ja jó
de egyébként nem lesz szép szerintem, én VU metert csináltam UAA180- al és nme valami szép (halványodnak a ledek, néha mind világít... ) van a szoci.motoros.hu oldalon is egy fordulatszámmérű 20 leddel asszem kicsit komolyabb IC-vel.
de az nem fér bele egy simson kmh-házba.... bár, ha a ledeket külön kiviszem kijelzőnek........
aha szóval inkább ezt csináljam. Asszem külön házba fogom rakni az áramkört, a LEDeket pedig a műszerfalra kivezetem egy.....hééé!! ehhez 40 eres kábel kell????ja nem a + az körbemegy. Akkor "csak" 21 eres kell... viszont az én áramkörömben össze kell kötni az IC3 lábát a C5kondival
ja és minek az a JM1 jumper? mire jó? tudom mi az a jumper de miért kell ide?
az szerintem csak véletelen ha nincs összekötve nincs jel
megnéztem még1x, szerintem mégiscsak kell az a jumper. Az köti össze a két áramkört. Már ha jól értelmeztem a kapcsolási rajzot.
azt nem kő belerakni eccerűen át is lehet kötni, de ez le van írva cikkbe !!!
hi! én is megépítettem már régebben ezt a kapcsolást ugyancsak simsonra és nekem is úgyanígy működött(az egész folyamatosan égett meg villogott össze vissza, és nekem is megszakítós a szimóm)azt hittem valami rossz de aztán kipróbáltam 1 autón amin akkumlátoros gyújtás volt:
tökéletesen működött!!!! (akkumlátoros gyújtásnál a gyújtótrafóra menő jel és a test között ugyanúgy 12v van mint a test és az akku + pólusa közt csak adott frekvencián megszaggatva(ha jól tudom!?))
Sziasztok!
Mostanában én is kacérkodok a gondolattal, hogy készítek vmilyen fordulatszámmérőt a simsonomra(6v, megszakító, gyujtókondi nélkül, S50n), mivel nem lehet sehol se kapni analóg fordulatszámmérőt, ami elektronikusan kapja a jelet. Ki tud olyan kacsolást, v honlapot amin ilyet találhatok? Mert azaz igazság hogy ez a ledes dolgot eléggé "gagyinak" tekintem (remélem ezzel nem sértettem meg senkit), csak úgy gondolom hogy egy motoron az analóg sokkal jobban néz ki! Szal örömmel várom az ötleteket, javaslatokat tippeket! Mindenkinek előre köszönöm!
hi
már valki említette, - hogy mivel azon nincs gyári jel -, lehetne a tekercs feszültségét mérni :S ui. egyet értek veled, szeritne mse a legjobb, de ez még annyira nem gond ha szépen megvan csinálva. inkább Az elektronikus gyújtás, meg ilyesmik, ami szetrintem nem a legjobb ötlet ..
Itt van egy kapcsrajz, csak nem tom hogy mennyire lenne működőképes......
Vkinek van vmi egyéb ötlete, v. hozzáfűznivalója?
igen ilyenre gondoltam, de ilyet egyébként a "műszeres részt" autóból, vagy műszerből esetleg régi fordulatszámmérőből lehet kiszedni..
de honan tudom megnézni hogy az a bigyó (mi a rendes neve??) hány mA -es
bigyó=analóg (mutatós) alapműszer.
hány mA-es=mekkora áram kell a végkitéréshez, azaz érzékenység.(a hátulján általáűban feltüntetik) A te esetedben (tulajdonképpen) mindegy mert úgyis osztón keresztül kötöd be. Arra azért vigyázz, hogy ne egy akkutöltő gyári műszerét tedd bele, mert én már jártam úgy, hogy belevolt építve gyárilag a sönt ellenállás, és csak 10A (!)-re adott végkitérést...
sziasztok !
engem érdekelne ez a LED-es RPM mérő csak nekem 12V-ra kell(modjuk ezt megoldom) viszont 4 ütemü DIESEL motorhoz.Azt tudom hogy a generátor csillagpontjáról veszik a jelet ez valami sinus jel ami a fordulatszámmal változik..... az lenne a kérdésem hogy lehetne ezt megoldani, nekem elég lenne 5000 fordulatig is a LED skála.Szóval kéne valami kapcsrajz.....
hi!
engem az érdekelne hogy ott a generátornál milyen jelet kell nézni?? az mindegyiken van? köszi
gondolom a generátor szinuszos kimeneti feszültségét nézik, ahol a periódus idő a fordulatszámmal arányos. Elég macerás, de nem lehetetlen
hali!
valahol van egy Golf I. Diesel mutatós fordulatmérő elektronikám ,ha sikerül előkaparni lefotózom és felrakom hátha el lehet indulni rajta
Hát ha csak arra kell ne szenvedj...
Az úgyem lesz túl pontos... Menj el autoszerelő ismerőshöz, rádobja műszerre, aztán kész... Ez a led-es szerintem csak designra jo..
[link=http://www.szocimotoros.hu/tunning/fordmero/schematik.jpg]http://www.szocimotoros.hu/tunning/fordmero/schematik.jpg[/link]
ebből a kapcsból kihagyom az ic2-st,r7 ellenállását, és a 10 ledjét attól nem fog változni a működése ugyee? :worship: |
Bejelentkezés
Hirdetés |