Fórum témák
» Több friss téma |
Ahhogy elnézem javítani nem nagyon lehet.
Szükséges-e, hogy ennyire könnyűlegyen?
Nem szükséges , de igazából azt sem tudom hogy ebben a méretben mi számít könnyűnek, mert ezek is 5kg/db.
akkor én a következőképp állnék neki:
Felfogatását vastömbből esztergálnám ki (ha van maró akor azzal) A lapát "belépőélébe" betennék egy 3/8" os vas/vízcsövet. Ez lenne hozzáhegesztve a felfogató vastömbhöz. A lapát geometriai alakját pedig vas pálcákkal hoznám össze: Egy hosszú a belépőéllel szemben (sugárirány), és e 2 főelem között pedig lehet pálcázni ( legjobb lenne a 3/4 es cső alsó és felső oldaláról pálcázni, és a pálcákat tengelyirányból nézve 3szögben rakni, jó merevség tengely és sugár irányból) A sugár szerinti lapármeredekség (aerodinamika) rajtad múlik (vagyis a pálcázáson) Pálcának pl: húzott 4mmes vas. elvileg forrasztani is lehetne, de ha egy mód van rá hegeszteni jobblenne. a végén meg kapna pár réteg kompozitot..
sőtt a felfogatást a 3 lapátnak nem is szedném külön, ha megoldható, akkor egy tömb lenne és arra lenne ráhegesztve az összes lapát (ha már homemade, akkor nem kell gyengíteni a szerkezetet)
ha van igány rá akkor manuális lapátszögállítást is be lehet vinni a szerkezetbe (a 3/8 ados csövek nem hegesztve lennének..) (lehetne kisérletezni, hol a legjobb) azt meg hogy lapátkifordulós viharvédelmet is egyszerűen meg lehetne oldani tényleg csak zárojelben írom..
Szia Gulyi88!
A lapátot nem lehet ötlet szerüen forgatni. Mert azt írják a hozzáértők, idézem: A legjobb hatásfok úgy érhető el ha a szárnylapát minden metszetében azonos az áramlás szöge, tehát sugárirányban elcsavarodik és változik a szárnymetszet hossza. Ez igen összetetté teszi a szárnylapát gyártását. Ezek a méretek a szélkerék gyorsjárási tényezőjétől függnek. Egyre inkább úgy gondolom, hogy a lapát gyártást nem lehet saccra csinálni. ha nem tudom, mennyit forog, nagyon nehéz a generátort hozzáilleszteni. Persze három, négy próbálkozásból jó lesz.....
Ha van lehetőség (anyag gép idő pénz),
akkor szerintem megérné megcsinálni az állítható lapátszöget (nem az itteni szélviszonyokhoz vannak tervezve a gyári lapátok (ld: pudding1 6 lapátos generátora itthoni viszonyok között lekörözi a 3 lapátosokat )). Fixre bármikor lehet szerelni, viszont a fixre szereltet soha nem lehet elállítani (se szétszedni, cserélni). Pont ezek miatt az aerodinamikai dolgok miatt nem is nagyon akarok gyorsjárású kerekekkel foglalkozni, inkább bevállalok egy áttételt.
A helyi adottság és a lapátszám egy külön téma.
A lapát elforgatásával változik a lapát fordulatszáma, mondjuk így, a gyorsjárási tényezője. Ha elforgatod, mondjuk 5 fokkal, akkor minden átmérőn ennyivel változik a szög. De ha megnézed az állásszögeket az új fordulathoz, akkor kiderül, hogy a lapát külső átmérőjén 2 fokot, a belső átmérőn meg 10 fokot kellett volna állítani. A lapátot is lehet méretezni, mint bármi mást.
Üdv Pudding1!
Az üvegszál erősítésű műanyag tartályokat több helyen használják az iparban. Azt tudom, hogy egy meglévő tartályt úgy koppintanak le, hogy arról leveszik a mintát, szintén két komponensű műgyantával és üvegszálas paplannal. Megcsinálják a két felet, aztán összeragasztják. Persze a minta és a negatív felületét is először simára csiszolják. Azt viszont most nem tudom, mit fújnak a felületre, hogy ne tapadjon össze. (lehet hogy szilikon sprayt használnak) Lehet, hogy jobb lenne legyártatnod, ne Te vackolj az üvegszálas paplannal.... Ha viszed a fém felfogót, azt is belerakják. Biztos van a környékedben is hasonló termékeket gyártó kis üzem.Bővebben: Link1 http://www.civisplast.hu/termek/toptermekek" target="_blank" rel="nofollow" >Bővebben: Link2 Ha már a lapát szögeinél tartunk. Mérnél néhány átmérőn lapát beállítási szöget a forgási síkhoz képest? Érdekes lenne megnézni, mire van beállítva.
A minta készítéshez egy forma leválasztó nevű aerosolt lehet itt kapni, azt már kiderítettem. Sajna a környékünkön csak lökhárító javítók foglalkoznak üvegszállal és ők is ritkán. Olyan ajánlatokat kaptam hogy leültem tőle.....pl.: 80.000ftért megcsinálná a sablont, legyártja a lapátokat (előre nem tudni mennyiért), garancia nincs rá hogy nagy szélben egyben marad és a sablont is megtartaná.
![]()
Szia.
A 3105-ös képen a nagyobb épen maradt rész levágni hogy a végdarab átmérője kb. megegyezzen. Ezután már lehet használni sablonnak. Mondjuk gipszbe önteni két fél darabban hosszirányban a két felet a végén összeilleszteni. A gipsz sablonba lehetne vágni az éleken mélyedést erősitésnek.
Kerestem egy rajzot hozzá. Az éltől-élig tűnik jónak.
sziasztok! az lenne a kérdésem,hogy a pmg generátor mágnes tárcsája nem készülhet e müanyag tárcsára?egyáltalán nem lessz jo?nagyon fontos hogy mágnesezhetö legyen?de miért?
Nekem ez (NACA4412) van kifaragva fából. Mint már többször leírtam itt is és a másik fórumon is, tudja az 5-6-700-as fordulatot kiegyensúlyozás után. Persze ha van hozzá szél is. Azt meg már megint többször megbeszéltük, hogy a fordulatszám milyen fontos az elérendő teljesítmény szempontjából. Én nem akarom műgyantából készíteni, teljesen felesleges. Javaslom Ti is csináljátok fából.
Itt egy fotó a lapátvégről, ahol jól látszik a profil. És egy másik ahol meg jól látszik az egész lapát.
Itt van egy nagyon jó hatásfokú,könnyen megépithető töltésvezérlő.A terhelő ellenállásokat külön kerámia(csempe) lapra ajánlott szerelni.A ledek szinei : verde=zöld,galben=sárga.A load pontok közé kell kötni a terhelö ellenállást.A terhelö(elfütö)ellenállás kb. fele,kétharmada legyen a generátor teljesitményének.
Nagyon nem ajánlott a mágnestárcsákat,vason kivül másbol késziteni,több okbol.Elsöre a legfontosabb a nagyon nagy teljesitményveszteség.Ti.a mágnesek külsö tere a vastárcsán keresztül ,,,egyesül,,,.Ezenkivül még van néhány nyomos ok a vastárcsa használata mellett.De erröl ajánlott lenne visszaolvasnod a forumban.mások ezt a témát már alaposan kitárgyalták nagyon részletesen.
oké-oké kösz a segitséget bocsi hogy tudatlan vagyok akkor vasmagként használja a vastárcsát.gondoltam erreis de inkább megkérdem mielött hülyeséget csinálok.még annyit ha vékony lemezböl vágom ki a vastárcsát azt összehuzatom a müanyagtárcsávalmajd a vsatárcsára ragasztom az gondolom nem gond?nincs vastag vsatárcsám a muanyag meg jomassziv vastag.
A vastárcsa mágnesek közötti keresztmetszetének legalább annyinak kell lennie, mint egy-egy mágnes tekercsek felé eső felületének a fele. De inkább több legyen.
Ha túl vékony, telítődik, szóródnak az erővonalak, jóformán mintha ott se lenne. Nagyon jó vastárcsának mágneses szempontból az öntött acél féktárcsa. Bontóban, MÉH telepen ezrével hever. Ami annyira kopott, hogy kidobandó, bontós, autószerelő vasárban is odaadja. Rosszabb esetben hozzádvágja. ![]()
értem és kössz az infót csak ezen a nyavajás angol leirásbol nem igazán értek meg rendesen semmit mégjohogy van ez a forum.nehéz azért az ilyen energia termeléses bulit megcsinálni föleg annak aki nem igazán van benne az ilyen dolgokban.
még azt kérdezném meg a forumtársaktol csinált-e? valaki tárcsagenerátort 6 tekercsel ami egyenként 120 menet,1.5-ös huzal,és mikro mágnesekkel készült.jelenleg ezekkel a paraméterek adottak számomra.mireszámithatok?
Az ötletem szeretném közszemlére (véleményre) tenni. A hátsó tengelyt kell rögzítenem az egészet tartó tengelyre, de még nem látom tisztán, hogy hogyan. Kollektor gyűrűket nem akarok használni, hanem kábellel vezetem le. Ahogy a szél más irányba állítja a gépezetet, valamennyi sodrony feltekerődik (lásd kép). Amikor leáll a szél, a nehezék letekeri a sodronyt, annyiszor forgatja körbe az egész építményt, ahányszor a szél körbe tekerte. Így az összetekeredett kábel újra kitekerődik. Ez még elmélet, de az állvány és a hátsó tengely valóság.
ezt a töltésvezérlöt meg hálásan köszönjük .legalább nem kell keresgélni.a müködéséröl tudsz infot ez teljesen automatikus amperban mennyit bir?
Hálás köszönet érte. Egy kicsit még tudnál róla írni? /mintha egy dedósnak magyaráznád/. Én gépész vagyok nehéz felfogásal. A múlt évezredben sok kapcsolást megépítettem leírások alapján, de ezt nem teljesen értem, ami az én csökevényem. Ha már vetted a fáradságot nekem halandónak segíteni - légyszives ne hagyd abba. Most akkor hová kössem az akkut? hová a generátort?
A múltkori beírásom nagyon felkeltette az érdeklődésedet. A többiek kedvvért azért leírom.
Ennek, így semmi értelme. Plusz a csapágyazási problémák. Ez úgy lenne érdekes, ha a kardántengelyt függőlegesbe fordítjuk és az hajtja a generátort. Így, nem kell a kommutátorral bajlódni. Nem kell. Többek között ez lenne az értelme a difi alkalmazásának. Az áramfejlesztőt lehet a vázhoz, toronyhoz rögzíteni. A lényeg, hogy ne legyen túl hosszú a kardán helyébe kerülő tengely. Ettől függetlenül, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja. Nekem ez a dolog már működik.
Üdv Gulyi88!
Az "aerodinamikai" dolgokat az kis gyorsjárású kerékkel sem úszod meg. Mert egy vasári forgó is jó nagyban el tud vinni a generátort, de mégis csak jobb egy szemre is szép lapátozás, ráadásul tudod a fordulatát is. Tehát : elméletileg mindegy, hogy lassú vagy gyorsjárású egy szélkerék, azonos átmérővel egyforma teljesítményt tudnak leadni. A lassú járásúnak a lapátok kialakítása miatt nagyobb az indítási nyomatéka. Nézzük meg, mi történik ha generátor is van a szélkeréken: ha egy 3,5-es gyorsjárású szélkerékről átteszem a generátort egy ugyan olyan átmérőjű, de 7-es gyorsjárású szélkerékre, a generátor az előzőhöz képest majdnem négyszer nagyobb teljesítményt is leadhat. (majdnem duplájára nő a feszültség, és azonos ellenálláson az áram is, ha a drót bírja). Na de Te áttétel akarsz csinálni, mondjuk 5-szöröst. Ez még jobb a generátornak. (csak ez már nem tárcsagenerátor). Két kérdés van: az indítási nyomatékon nyersz vagy vesztesz-e az áttétel miatt. Ezt csak mindkét szélkerék pontos adatai ismeretében lehet számolni. A másik kérdés az áttétel vesztesége: legyen mondjuk a létező legrosszabb eset, közel 10%-os veszteség. Ha 2 méteres volt a szélkereked, meg kell növelni az átmérőt 2,1 méterre, és marad a kivehető teljesítmény. (egy okosság tőlem: Azt pocsékolod, ami ingyen van).
Szia Solah!
A mikrohullámú sütő mágneseihez meg a több mint 10 mm-es légréshez jó lesz a 3-4 mm-es vaslemez is. Kíváncsi vagyok a a menetszámra vonatkozó kérdésedre kapott válaszokra, mit mondanak rá a PMG generátor szakértők.
Ennek a töltésvezérlönek van egy bemenete,X3-1,az akku +ra,az X3-2 pedig az akku - polusára.Az X4-1,és az X4-2-es kapocs közé lessz beiktatva a plussz áramot elfütő ellenállás,24 voltra,néhány száz vattot kell tudnia az elfütö ellenállásnak.Ez a kapcsolási rajzon nem szerepel,csak a bekötési pontja lett megjelölve.Egyébbként egy analog feszfigyelö,ami a feszültség növekedésével arányosan egyre nagyobb áramot juttat az ellenállásra.28,2 volt alatt nincs áram az ellenálláson.28,6 voltnál pedig már szinte teljesen kinyitja a végtranyokat,és az ellenálláson maximális áram fog átfolyni.A maximális amper a végtranyoktol,és az alkalmazott terhelő ellenállástol függ.Minden esetre az ellenállás jó nagy teljesitményü kell legyen,és a végtranyoknak is hütöborda jár.
Nálam is dolgozott a túltöltés elleni védelem. Nem tudom hányszor kapcsolhatott be a 2000W-os terhelés (névleges) mert rendesen kicakkozta a grafikont......
Ez már rendes termelés,és elöre láthatolag,a héten igy is lessz.(ha ugyan a meteorologusok igazat beszélnek)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |