Fórum témák
» Több friss téma |
Voltcraft energy logger 3500. Saját memóriája van és sd-kártyával lehet lementeni róla az adatokat. (Ha kell ilyen, bolti ár alatt akkor írj privátban)
Te tudod egyáltalán, mit és mihez ajánlottál?
Klenósanyi 150V 10 A-ből szeretne 24 voltos akkupakk (~28 V töltőfeszültség) töltéséhez szabályzót. Ehhez egy Step-down konverter kell 1,5 KW-ra. A mellékelt rajz 24 V akkku töltését úgy biztosítja, hogy a felesleget 2 hűtőtönkre szerelt FET-en és a terhelő ellenálláson elfűti. Miközben a 150 V-ot termelő generátort gyakorlatilag rövidrezárja és elfüstölteti. A hatásfokról ne is beszéljünk! Van itt a fórumokon néhány inverter-konverter-transzverter témában szakértő kolléga, pl. cimopata, akik tudnak segíteni. Addig is egy link: Lefelé alakító inverter számítási segédlet
Ne haragudj,de Klenósanyi nem emlegette a generátor feszültségét,csak sima 24 voltos rendszerre kért töltésvezérlöt.Ez pedig feltételezetten a generátorra is vonatkozott.
Egyetértek, azt kell pocsékolni, ami ingyen van.
Namost mindenkinek más van ingyen. Nekem pl csak 3F aszinkron motorok, meg némi vas. (meg munkagép: eszterga, állványosfúró, hegesztő...) Először megcsinálom 1:10 méretérányban a szélkereket, és kimérem a nyomaték-RPM-szélsebesség felületét (a mérést még ki kell dolgozni). Aztán mérlegelek, hogy megérné-e nagyban megcsinálni. (tartok attól hogy a megtérülési ideje túl sok lenne) Hiába tennéd át a generátort a 3,5-ös gyorsjárásúról a 7es gyorsjárásúra, ha az első esetben jól volt illesztve a generátor, akkor a második esetben sem jöhet le róla több energia. Ha több energia jönne le az azt jelentené, hogy az első esetben nem volt jól összeillesztve a generátor a szélkerékkel (és a terheléssel). A veszteség visszanyeréséhez a felületen kell veszteséggel egyenlő mértékű növelést végrehajtani, nem az ármérőn. (kérdés hogy mit nézünk felületnek? a teljes legnagyobb súroltat, vagy ebből lejön az agy felülete..) Én azt gondolom, hogy egy áttétel vesztesége kevéssé függ az áttételen átvitt energiátől, így nem értelmezhető egyértelműen az áttétel vesztesége. Inkább csak egy nyomatékveszteség (de nem mindegy, hogy emellett mennyi nyomatékot visz át) magyarul kevés összenergiából a kevés is sok, de a sokösszenergiából az elöbbi kevés veszteség már nem olyan jelentós. Persze nem tanultam gépészetet és lehet hogy nem jól gondolom.
Az összeillesztés témában igazad van, ha jól van illesztve a generátor a szélkerékhez, mindegy hogy lassú vagy gyorsjárású, azonos teljesítményt ad le a generátor. Rosszúl fogalmaztam.
De pont ez az, amivel nem nagyon törődnek. Ezért jó, hogy erről beszélünk, és kiigazítottál. A kismintát csak akkor érdemes megcsinálni, ha ismered a játékszabályait. Eddig még nem bonyolódtam ilyenbe. A nyomaték meg számolható úgy a forgásra, mint az indulásra.
(#707513) klenósanyi
"A generátor 1,5kW-os 3 fázisú AC motor 1:15-ös áttétellel hajtva. A lejövő DC fesz. max. 150 V körül van és 10A körül tud teljesíteni. A készen kapható /amit mi találtunk/ vezérlők max 70 V-ot tudtak fogadni. Az akkumulátor 24V 300 Ah."
Nem teljesen értek veletek egyet, ugyanis a gyorsjárású kerék kisebb nyomatékkal adja a hasonló teljesítményt, ezért a távozó áramlásban kisebb perdületet okoz, a kilépő levegő sebességének tangenciális komponense kisebb lesz. Ez a komponens energiaveszteséget okoz, ezért a gyorsjárású szélkerekek hatásfoka kevéssel jobb.
Szerintem a lapátok útánépítését a legjobb úgy megoldani, hogy a lapát elvárt kész méretéből levonsz egy megfelelő vastagságú héjat. A maradék alakzatot kifaragod kemény műanyaghabból, vagy akár fából, ez a sablon a kész lapátban marad. Azt merevíti, de sajnos így minden lapáthoz kell egy sablon. A kész sablonokat a rögzítőelemekkel (agy) összeillesztve a választott erősítőszállal-textillel (Pl üvegszál-szövet) betekered, ügyelve a jó szálirányokra. A lapátod ezután gyantával impregnálod,(poliészter, epoxi) majd csiszolod, és fested.
Igazad van,ennyit nem lapoztam vissza.Csak az alpkérést figyeltem.
Azért köszönöm a fáradozásotokat. Majd lesz valami.
Legfeljebb lebontom .
Valami ilyesmi kellene.....Ha valaki hasonló képet talál, tegye fel ide!
Üdv mindenkinek
Szélgenerátor építéshez alap hordozómechanika akit érdekel PM a mechanika bontott elöltöltős automata mosógépből van ár megegyezés szerint pillanatnyilag 2 db van de a készlet bővülhet Alkalmas mind horizontális mind vertikális kerék készítésére
Szerintem a mosógép alkatrészek mosógép építésére valók. Ha Te már építettél belőle működő szélgépet, akkor szivesen látnánk a fotókat, vagy videót.
Én nem találtam, hanem csináltam.
Szia irod hogy csináltál már ilyet.
Ha megkérlek rá elküldenéd a sablon formákat és a pontos terveket? Én is szeretnék egy szél erőművet itthonra,és kiváncsi vagyok hogy milyen egy valóban működő terve. Üdv
Szia.
Nincs sablon, fából faragtam. NACA4412 profil. Hind2 ezen, vagy a másik fórumon feltette már ez excel formátumú profilszámítást. Én is hasonló programmal számoltam. Az övé még bővebb is mint az enyém. Javaslom Te is ezt használd.
Üdv
A kütyüm kb 1/3 kész állapotú alap koncepcióban megrekedtem a szélbeállási problémánál, most horizontális megoldáson agyalok de amint a teljes mechanika kész fotózom és felteszem. Egyébbként azért javasoltam a mosógép megoldást mert ott az álló és forgórész kivitelezve van egy 3 lapátos szélkerékhez csak a lapátokat kell rárakni, ezenfelül nem korrodáló alumíniumból van ami előnyös tekintve az időjárásra.
"fpali53" generátorát fogom újraépíteni az ország másik felén. Nem bírtam nyugodni és próba képpen direktben rákötöttem a 3 fázisból kettőt egy kisflexre: viszi rendesen!2kW-os generátor
Pudding koma!
Ez gyári PM generátor? Mi a specifikációi, ha lehet tudni?
Elvileg a csatolt generátornak a 240v-os verziója.
Köszi, lesem!
Valami hasonló?:
http://www.youtube.com/watch?v=oizphg-qcCg&feature=related Ha jól látom itt is mosógép szíjtárcsa van rajta...
Az ötlet jó, de úgy érzem, hogy nem tudnám kivitelezni, hogy mindez még szélirányba is álljon.
Sziasztok.
Ezt a 4 lapátol 1 méter hosszú 160-as szennyvízcsőböl csináltam kb. 20 perc alatt. Már csak az éleket kell lefinomítani. Kibírja a 800 percenkénti fordulatot és a 100 km/h szelet.
Ha csak a képeket követi az ember és van egy szalagfűrésze akkor könnyen megcsinálhatja ezeket is.
Köszi, ez is hasznos, de igazából a gyári lapát másolatát szeretném megcsinálni, ahhoz meg kb. 15x20cm-es gerenda kellene hogy egy darabból ki tudjam faragni.
Gondolkodtam a te problémádon is.
Ha le tudnád venni a gyári lapátról az öntőmintát, Mondjuk két fél gipsz sablon formájában akkor a két sablont utána összeillesztve már ki lehetne önteni felolvasztott műanyag granulátummal. Ez lehetne a váz is vagy ha elég erős akkor a kész lapát is. HA kell erősíteni akkor belülről mondjuk vékony acéldrót merevítéssel (vagy ami van otthon), vagy kívülről szövet+ gyanta, esetleg mindkettő. Műanyag granulátumot lehet szerezni újrahasznosító telepen ahol bedarálják a műanyaghulladékot. Ha gipsz sablon helyett mondjuk valami cementes(Pl. beton) sablon tudsz csinálni akkor az örök lesz és mehet a tömeggyártás. Kereslet lenne az tuti biztos
Én gondolkoztam régen ilyen technikán, és volt is rá affinitásom, hogy megcsináljam, de akkor nem volt lehetőségem, most már nem aktuális... de én akkor így terveztem, hátha tetszik:
1, Lapátról megcsinálod a sablont, amit ketté tudsz venni hosszában (lehet gipsz - darált üvegszövettel keverve!! - , vagy beton, dróttal merevítve, de akár műgyanta üvegszövettel is, csak akkor merevre kell csinálni, pl. vékony fenyőlécekkel támogatva - mint az akrilkádnál, csak sűrűbben! ) 2, ha megvan sablon, akkor csinálsz neki egy keretet/állványt, amin tudsz dolgozni kényelmesen, megfelelő magasságban stb... 3, Belülről kikened/kifújod vékonyan szilikonolajjal, és folpackkal kibéleled, hogy belülről ne tapadhasson semmi a formához! Ezután a folpackot is érdemes bebülről is átkenniátfújni! 4, Innentől kezdve jöhet a belső: ha kell merevítés (alu, acél, fa), beleteszed a formába, akár vékony dróttal kis vázat csinálva, hogy a térben jó irányban, jó szögben álljon stb... ha kell belefeszíted a bowdent stb... itt lehet ügyeskedni, a fabtázia szab határt... 5, Itt jön a trükk: veszel olyan pisztolyos ragasztóhabot, ami olyan mint a PUR hab, de nem tágul annyit! PL. Nikecell táblák falra ragasztásához is használnak ilyet, mert a sima PUR lenyomná a táblát, de ez nem! Nem drága, PUR közeli ára van... NA ezzel szépen kinyomod a formát belülről (ha szükséges a formaillesztésnél hagyhatsz helyet a kitáguló, kifolyó habnak, de ha jól csinálod ilyen nem lesz). Hamar megköt, ezután a formát leválasztod (folpack miatt könnyen lejön) és megkapod a kezelhető alapformát. 6, Ezután erre gyakorlatilag a hajóépítési technikák szerint viszed fel a tetszőleges számú műgyanta/üvegszál rétegeket kivülről rálapítva, rásimítva. Ugyan annyival vastagabb/szélesebb lesz az eredeti lapátnál mint a felvitt gyantaréteg vastagság, de szerintem ez nem gond, ha sokat akar csinálni az ember, akkor legfeljebb az "anyadarabot" - amiről az első mintát veszi az ember - korrigálni kell - de csak egyszer! 7, Ezután a szükséges csiszolás/felületkezelés stb. van hátra ... ---- Hátha segít, én sokat agyaltam rajta, ez jött ki belőle, mire odajutottam, hogy megcsinálhatnám (anyag, hely, idő) addigra már nem aktuális, de szerintem szuperül működhet a dolog... Más projektekben részegységeit már használtam a metódusnak, csak így egyben nem lett próbálva ... |
Bejelentkezés
Hirdetés |