Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A régi szép idők, sokat szitáztam nyákot!
Volt nyomdában ismerős ingyen megcsinlta a szitákat, egy mozdulat és kész volt a panel. Quad405-öt tucatszámra gyártottam :yes:
Persze, mert kétféle műnyomó létezik: a matt és a fényes.
Sziasztok!
Milyen lakkot használtok, hogy ilyen gyárinak tűnő zöld nyákot tudtok csinálni? Leírná valaki az eljárást? Előre is köszi!
Pakolás közben elökerült az elsö vasalással készült nyákom, még auchan ujságra készült (az ic 21mm husszu)
Van lakk kivitelben ezt a lakóhelyedhez legközelebbi elektronikai alkatrészboltben is megveheted, de használhatsz átagos akrill lakkot is minden festéboltban kapható.
Amit itt használnak az lötsop fólia, ez sajnos drágább és laminálással kell felvinni a nyákra és fotó eljárással levílágítani hogy megfelelő legyen a maszk. Nagy előnye viszont az hogy erős kopás álló szigetelő réteget képez. Ebben a topicban mindent megtudhatsz róla:Nyákfólia rendelés
Sziasztok. Arra lennék kiváncsi, hogy a drágábbik tekkos laminálónak mi a pontos tipusa.
Köszi
Sziasztok!
Vasalós nyák készítéssel adódott pár problémám. Házi feladat volt, életem legelső maratásán túlvagyok, nagyjából sikerült is, csak a vasaláskor rögzítésre használt kétoldalas ragasztó megadta magát, és kicsit belelógott az ábrába. Az áramkör (további) megsértése nélkül nem lehetett lekaparni, ezért így tettem a maratóba. Ahol ragasztó volt ott ép maradt a fólia, ezt drill segítségével mechanikai maratással oldottam meg. Azért kellett a ragasztó, mert az azelőtti vasalásnál a festék gyengén tapadt meg, nedves ujjheggyel(nem körömmel) is lejött a többi, mert rögzítés híján nem húzhattam meg erősen a vasalót. Persze az is lehet az oka, hogy azelőtt acetonnal mostam le, és csak sima vízzel öblítettem. A sikertelen vasalás után mosogatószer+szivacs dörzsölés következett, ezen a felületen már megtapadt, körömmel se jött le... Szóval a kérdéseim: (1)Mivel rögzíthetem a műnyomót a fóliához? Ragasztók kizárva mert megolvad, és a maratónak is ellenáll... (2)Mikróban nem melegíthetem a maratót, mert füstöl és nem guszta ha enni is akarok. Forró vizes edénybe tenni a maratós üveget/margarinosdobozt(első maratókádam) lassú. Szobahőmérsékleten meg nem marja le rendesen, csak a széleit. Hogy melegítsem? (3)Tényleg jobb laminálóval csinálni? Ez esetben hogyan rögzítsem? (4)A lézernyomtató elégette az egyik műnyomót, hólyagos lett és be is ragadt, kézzel kellett kiszedni, ráadásul nem is az én nyomtatóm. Hogy kerülhetem el?
Szia
1, nem kell rögzíteni. Semmi ragasztó. Nézd meg ezt a videót (tavaly készítettem, bár már én is egykét dolgot másképpen csinálok... pl nincs csiszolás és laminálok) 2, attól függ milyen maratót használsz. Vaskloridnál ha nem melegíted, akkor is lemarja, bár több idő kell neki, de ez hobbi céloknál nem gond. Perszulfátnál már szükséges a 40 fok. Ilyenkor érdemes egy akváriumon elkondolkodni, amibe van fűtés és buborékoltató. 3, tényleg sokkal jobb a lamináló, de itt se kell rögzíteni. Összefogod és betolod. 4, korrket lézernyomtató nem csinál ilyet. (túl vékony pl magazinlap vagy túl vastag pl 200g-os lapoknál lehet nyomtató jam.
Ez jó. Korrekt nyomtató nem csinál ilyet, tehát ha tönkrevágja a kölcsön nyomtatót, vigye vissza a gazdájához, és közölje, hogy nem korrekt a nyomtató vigye a fenébe
Hát ezzel biztos nem viszem vissza, örülök hogy a 40 ezres nyomtatóját el tudtam könyörögni 4 napra...
Egyébként akkor olvasztotta meg a lapot, amikor a minőséget magasra húztam. Gondolom a lassabb papíradagolás miatt a nyomóhenger tovább fűtötte...
Csináltam egy pár képet a tákolmányomról
és egyet az alu lemezről amit "lamináltam " vele Egyébbként a 20x30 cm es nyák kesztben belefér és már volt sikeres próba laminálásom ekkora nyákon is !
HOLAM03
Sziasztok, megint én vagyok...
A toner és hőmérséklet kapcsolata érdekel, illetve a vasalási idő. Igaz-e, hogy a különböző gyártóknál más vasalási hőmérséklet kell? Rá kell rajzolnom a vasalóm tekerőjére hogy itt HP, itt Kyocera, itt Lexmark? A másik kapcsolat a vasalási idő. Kedvezőtlenül befolyásolja a tapadást, ha túl sokáig vasalom optimális hőmérsékleten és nyomáson?
Képet okvetkenül mindíg RAR formátiumban tegyél fel! Így biztosíthatod, hogy senki ne nézze meg.
Köszi de már sikerült vennem kettőt is.
Hi !
Ez a forrasztópasztás ónozás ez hogy készül ? Milyen pasztát használsz hozzá ?
Tudja valaki, hogy milyen érzékelők vannak a drágább laminálóba? Gondolok itt arra ami a hengert és a fémet is méri.
Szia!
Olyan pasztát használok amit a nagy cégek használnak a pasztázó gépekben. Elég drága és nem beszerezhető boltban. Én is az "elhasználtat" használom.
Igen, sajnos ez a vasalás hátulütője, ezért laminálnak már azok is akik eddig vasaltak (ha tehetik).
Innen viszont már csak egy lépés a fotózás, mert ott is fellaminálod a fóliát, és utána akár napfénynél (ez mostsanában nem sok volt) akár uv lámpánál le tudod világítani. A vasalás gyorsabb, a világítás profibb, és lehet vele lötstoppot is csinálni, meg furatgalvánt (bár ez utóbbi irtó macerás otthon). (Akármit is mondanak azok akik vasalással csinálják, a nyákgyárakban nem vasalják a maszkot, pedig ott a profitra hajtanak. Ha az olcsóbb és gazdaságosabb és a nyákgyártás minden területét lefedné, akkor azzal csinálnák.) A vasalás otthon rendkívül alkalmas beültetési rajz felvitelére, a gond itt is a maszk elvesztése, de állítólag a fényes műnyomó 20 forint alatt van a4-es laponként, és a beültetési rajznál egy egy szakadás a vonalban nem okoz gondot. A kökinél 360 forintért csinálnak egy a4-es maszkot, a világításhoz, ez jócskán drágább, de egyszeri költség. Műnyomóból ez sokkal olcsóbb, csak ahhoz meg kell egy jó 600-1200dpi-s lézer, amit meg 30.000 forint környékén árulnak, abból több mint 200 a4-es nyomdai minőségű fólia kijön, ha valaki 200 felett tart a4-es lapokban az szóljon. Mondjuk világításhoz is lehet otthon maszkot csinálni, két fóliát egymásra raknak, de én már nem szórakozik ilyennel, mert nem éri meg a belefeccölt időt. Leadom a nyomdának és 2 óra múlva lehet érte menni. Elég nekem a két oldalasokat szépen összeilleszteni. Szóval a vasalással a hófok, a papírtipus, és a vasaló kiválasztása a kérdéses, viszont ha megvan és van egy jó minőségű nyomtató, akkor gyors és házilag gazdaságos. Csak kísérletezni kell vele, vagy venni egy laminálót. Nagyon szép nyákokat láttunk itt vasalva meg laminálva, persze egyik sem első vasalás meg laminálás volt, de egy hét alatt beletanulsz. (Mondjuk nekem nem sikerült egy hét alatt sem, ezért feladtam) A matrica hordozójára is megpróbálhatsz nyomtatni, annak nem tudom az árát.
Sziasztok!
Mivel mindenki lebeszélt a vasalásról, gondoltam építek egy laminálót. Már nagyjából kész is van. Egy HP LaserJet fixáló hengersorából készítem. Annyi volna a kérdésem, hogy mit tudtok erről a kütyüről (csatolt kép)? Ezzel szeretném mérni a henger hőmérsékletét... Ti már biztos használtátok, ha datasheet nem is áll rendelkezésre. Előre is köszi. (Ui.: Google most nem volt barátom, mert nem találtam a feliratok/számok alapján semmi értékelhetőt :google: ) Méréssel annyit kiderítettem, hogy szobahőmérsékleten kb. 228kohm és ha megérintem kb 36°C akkor 154kohm az ellenállása.
Köszönöm az eligazítást, sokat segített.
Ami nagy bajba sodor jelenleg, az a vágás. Mivel érdemes? Látok ilyen-olyan lemezvágó ollókat, a belinkelt videón is, azonban idegesít hogy meghajlítja a lemez egyik oldalát, megtörik, és oda a sík felület, ember legyen aki arra még tud vasalni vagy fotózni... Egyelőre maradok a vasalásnál, 1200dpi-s lézermasinát használtan garival, 3000 lapnyi tonerral már 12k-ért veszek. Az első próbálkozásom szerintem azért nem sikerült mert nem mostam le rendesen az acetont a panelről... Van jó kis panelfúróm, de SMD felé is mozdulnék. Műnyomó papírból ha 4 ívet veszek akkor 10Ft/darab áron kijön. A házi feladathoz az elégetettel együtt 6 darab fogyott, igaz, ha van PDF szerkesztőm és tudom hogy az első **** akkor 1 is elég hiszen 6 minta elfér a lapon. A második tökéletes lett, leszámítva a ragasztó szétfolyást, amit a végén le kellett drillel marni. A huzalozást 40 mil-re választottam mert komolyan aggódtam a tapadás miatt, emiatt pl. nem is vezettem el átkötést az IC lábak között, inkább ki-VIA-ztam majd drótoztam egyet. Ezzel szemben a nevemben az "s" betű kb. 5-10 mil lehetett, és tökéletesen megmaradt... * Nem kell vulgáris szavakat használni, hogy megértsük! Frankye
Mezei vasfűrész. Olcsó. Amásik megoldás az asztallapra alulról felfogott dekopír úgy, hogy a nyák az asztalon csússzon ne a dekopír fémtalpán. Egyoldalas nyák esetén akkor is jó a dekopír ha a nem a rezes feléről vágod. Dekopírba mindenképpen vasvágó jó minőségű lapot vegyél, gagyi kínainak a 2. nyák kiviszi az élét. (értsd ezalatt az összes tescós szutykot)
De a legolcsóbb a vasfűrész, csak ott van egy ciki, ha keretes (márpedig az keretes szokott lenni), akkor nem tudsz vele akármekkora nyákot levágni, fél a4 körül meghal ez a módszer a keret miatt. Légyege az, hogy levágod, minden oldalát a 45 fokban döntött vasreszelővel lesorjázod, sarkokat le szoktam gömbölyíteni kicsit, hogy a tisztításnál ne tépkedje szét a fémgyapotot a sarok, és kész is vagy. Fontos hogy kétoldalasnál mindenképpen (de persze egyoldalasnál is meg lehet csinálni) mind a két oldal mind a 4 oldalát lesorjázd, mert ha sorjás marad nem tudod a szélét levasalni.
Amit érdemes megfogadnod, ne használj túlzottan vastag vezetősávot "1mm" mert a lézerprinterek inteligens festékhasználatának köszönhetően spórol a vastag vagy nagyobb felületeken.
Használj etikett cimke hordozót "öntapadós matrica hórdózója" és lamináld! Laminálás után kevés vizzel egészben lehuzható, nem kell sikálni. A nyáklap vágását valóban vasfűrész, vagy spec. asztali mini körfűrészel ez elég drága, tudod vágni. Vagy ha megfelelő használj vékony 0,4-0,5mm vékony nyákot ezt egy jóminőségű olóval szépen lehet vágni mint egy karton papírt.
Azért az áruld már el mennyi egy etikett címkés lap, mert az rendben hogy a hordozóra nyomtatsz és esetleg nem gyűri be a nyomtató, de attól még meg kell venni, és ledobálni róla a címkéket. Nem mindenki dolgozik olyan helyen ahol kilószámra szedik le az etiketteket a hordozóról. Nem hiszem hogy az is 10Ft/a4-re jönne ki, ráadásul azt hallottam róla, hogy a festék irgalmatlan könnyen lepereg meg elkenődik rajta, akkor meg hogy csinálod meg a kétoldalas tasakját?
Vágás:Nos én így szoktam.A kisebb NYÁK-okat lemezollóval.A nagyobbakat pedig a következőképpen.
A lemezt lefektetem a satupad szélére,úgy hogy a vágási vonal pont az asztal szélén fusson.Utána ráteszek egy egyenes szélű vastagabb faforgácslapot,szintén úgy ,hogy a széle fusson a vágással,és leszorítom az asztalra egy asztalosszorítóval.Ezután fogok egy fűrészlapot,úgy hogy a fogai felém nézzenek/ húzásra vágjon/,betekerem egy ronggyal a végét,és elkezdem vágni vele a NYÁKot.Van ,hogy le kell mellé guggolni,és lefelé húzni,de így szépen megvezeti az asztal meg a faforgácslap a fűrészlapot,egyenes lesz a vágás.Utána csiszolópapírral meghúzom a szélét...a többi már a szokásos. István
Bocs elfelejtettem odaírni az árát a etikett cimkének átlag 30.-Ft/db. de ez tuti sikerül.
Ha egy egész 50db.os tartóval veszel akkor kevesebbre jön ki dbra. A festék ha túl meleg a nyomtató ez "egyedileg változhat" az okozhat ilyen hibát, elkenődik a festék vagy könnyen lepereg de ezt ki lehet kisérletezni, a papír elakadás ellen az a megoldás hogy egy fénymásoló papírra rá ragasztod és így nem akad el. Nekem nem akad el a régi tipusú fénymásolómban "DEVELOP ineo163" 600dpi és elég szép nyákokat lehet vele készíteni.
Mind a vasalásoshoz mind a fotózásoshoz lényeges a tisztítás.
Az lenne a kérdésem, hogy van e valakinek rezgőcsiszolója, és ha van megtenné e hogy ráaplikálja valahogy a talpára a fémgyapotot? Az a baj, hogy a BAUMAX-ban van rezgőcsiszoló, de irgalmatlan nagy batár 10.000 forintért, amit meg én néztem ki egy ezermesterboltban, az 10*10 centis, tök aranyos teljesen jó méret nyákpucoláshoz, de az meg 20.000 forint és nem állítható a rezgés sebessége. Aminek meg állítható az 25.000 de ugyan akkora batár mint a Baumaxos. Ha működik a dolog megvenném a 20.000-est, de ha nem akkor ott állok egy rezgőcsiszolóval amire az asszony megint beszólhat, hogy még egy kacat. Egyébként a legmacerásabb része a nyákgyártásnak a pucolás, és a legfontosabb része is.
Ebbe bele van csomagolva egy hőellenállás szedtem már szét pont ugyanilyet.(Mer én PT1000-t raktam be helyette).Rámérsz különböző hőfokon kiderül mit tud.
Akkor most felteszem külön külön Egyébbként mi a baj a rar -ral ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |