Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Lézeres radar, traffipax jelző
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
Lapozás: OK   90 / 147
(#) Reggie válasza hbfj hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Azt esetleg meg tudod nezni, hogy 100ns-os kitoltesu 200Hz-es negyszogjel meghajtassal egy TSHF5410 1kOhmos ellenallasal mekkora tavolsagtol inditja az elsot es a hatsot?
(#) hbfj válasza Reggie hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Nem Se ledem, se jelgenerátorom hozzá ..Csak a HMJ féle teszter adott .(ill a fama2 "kódja" ugye a 200Hz ,de a kitöltést nem tudom mennyi)
(#) Home Made Jammer válasza hbfj hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
400 nsec ha az én szoftverem van benne.
A fáma3 a 200hz, a fáma2 238,4hz.
(#) hbfj válasza Home Made Jammer hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Bocs, fama3 Amugy ki másé lenne ?

Más .. valaki anno kérdezte,hogy honnan tudjuk ,hogy SPL90-3 dióda van a laser interceptorban ..Pl. innen ..és van még érdekes dolog a leirásban (hogy minden igaz-e,azt nem tudom,de a gyári support laprol mütöttem ki a képet)
(#) Reggie válasza hbfj hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Hat ezt onnan is sejtettuk, hogy ugyan ugy nezett ki mint a PL90 szeria, es valaki megmerte a feszultseget amit kap, ami 11V volt. Azaz kizarasos alapon csak a PL90_3 lehetett.
(#) treshold hozzászólása Máj 28, 2010 /
 
Csínáltam egy újabb kísérletet TSHF5410 LED-del
Kapcsolási rajz mellékelve.

A LED 12V-ot kapott 100nS-ig-
Első próba 200Hz-es meghajtással 12 úrát üzemelt
Majd ezután 2kHz meghatással újabb 12 óra üzem.
Ezt meghibásodás nélkül elviselte.

Egy vevővel detektáltam LI-t. Ezt 14m-ről érzékelte.
Az 1db TSHF LED kihajtva max. 2,5m-ről indította a vevőt.
A 10db TSHF5210 200mA meghajtás mellett 200/200nS idővel 0.9m-ről érzékeli.

Sikerült egy LED-et tönkretenni, de ez nem az "üzemszerű működés" miatt halt meg, hanem feltehetően a szoftvertöltögetés során több mS üzemidő (ilyenkor a portokon megjelenhet a magas jelszínt) miatt nem bírta a 12V-ot.

Egyébként világít, csak a kapcsolási ideje jelentősen lelassúlt
(#) denon888 válasza treshold hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Kíváncsi leszek mit mutat majd az éles teszeten.
(#) treshold válasza treshold hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Egyébként a LED árama kb 12-15A volt a szkópos mérés alapján
(#) denon888 válasza treshold hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Hosszú távon,mennyire képesek ezt elviselni a ledek?
(#) treshold válasza denon888 hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Attól függ mennyi a hoszzú táv.
Blokkolónál 12 óra már szerintem annak számít.
Viszont a gyártó erre nem ad "garanciát"
(#) denon888 válasza treshold hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Bár 12 óra folyamatos üzemben nem lesz szerintem. Én évekre gondoltam, mert a beépítést követően nem lesz kiszedve a kocsiból.
(#) treshold válasza denon888 hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Elvileg ha jó be van lőve és ki-be kapcsolások nem okoznak olyan tranzienseket, hogy hosszabb ideíg megy a LED, akkor nem, de minden megeshet.

A gyártó max 1,5A-t határozott meg 100uS-ig 1% kitöltési tényezővel.

Én 15A-rel hajtom max. 0,02% kitöltési tényezővel

Egyébként a Blinderekben is 12V-ról vannak a LED-ek meghajtva
(#) denon888 válasza treshold hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Kíváncsi vagyok mit mutat majd élesben.
(#) Reggie válasza treshold hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
A ledeknel nem csak a teljesitmeny hatarozza meg a maximalis aramot, hanem a szerelesi technologia. Azaz az arany vagy aluminium huzal amivel a chip-re csatlakozik, milyen vastag, illetve a dinamikus hoterhelest a tokozas es a huzalozas mennyire birja. Esetleg probald meg azt is, hogy 40-45 fokos kornyezeti homerseklet mellett mennyire birja ezt a terhelest.

Amugy a fet elott minek van 3.3 Ohm? Tul nagy a kapacitasa?
(#) treshold válasza Reggie hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Ezt a 40-45 fokos kísérletet nem tudom megoldani, de szerintem nincs jelentősége.
A LED egyébként nem is melegedett.
A FET-nek nagy a bemeneti kapacítása és védeni kell a meghajtót .
(#) Reggie válasza treshold hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Hat sose tudni, ha terben terjedo hovel kell szamolni(ergo a homerseklet nem homogen), akkor nagyobb hotagulasi kulonbsegekkel kell szamolni. az aranyszal illesztese eleg rideg kotes, nem lehet tudni, hogy mikor eri el a kritikus pontot ilyen szelsoseges terheles mellett. De drukkolok, hogy ne legyen ilyen problema.
(#) treshold válasza Reggie hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Egyenlőre jó lesz ez. Hosszabb távon már lézerdiódában (SPL LL90_3) gondolkodom, de kísérletnek túl srága lenne, ha menetközben elpukkanna egy-két példány.

Ha mégis bevállna a LED, akkor tényleg csinálok ilyen hőmérséklet tesztet is.
(#) Reggie válasza treshold hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Mondjuk ezek az osram lezerek is eleg stapabiroak. egyik tesztnel volt egy idegen srac aki az ll90-el csinalt 250/250ns-ot, ugy, hogy nem rakott tolto ellenallast a lezer ele, hanem kozvetlenul kapta a 12 voltot, igy a belso fet mindenfele elotet ellenallas nelkul 12V-ra kototte a lezerdiodat. Es siman ment ugy fel orat, csak annyi tortent hogy felmelegedett ugy 70-80 fokra.
(#) treshold válasza Reggie hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Itt valami nem stimmel.
Ha 12V-ról ment direktben és legalább 1A-rel számolunk (a gyakorlatban több) és 50% kitöltési tényezővel, akkor kizárt dolognak tartom, hogy fél óráig ment
(#) Reggie válasza treshold hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Sajat szememmel lattam. Az aramkort is szetszedve. En sem akartam elhinni elso korben, de megis igy van.
(#) kit6263 válasza treshold hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
Ez csak 10-12% kitöltési tényező, hiszen az optical pulse with mindig 30nS marad ( kicsit laposabb lesz a lefutás).
És még az 1 amper sem biztos....kérdés milyen volt a táp ?
(#) treshold válasza kit6263 hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
OK, tényleg, ezzel nem számoltam, bár így is elég brutál
(#) Reggie válasza kit6263 hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
Hat a tap 12V volt a kocsi 14.4V-jarol stabilizalva. Nem is a tap az erdekes kerdes, hanem a meghajtas. Ugyanis a 250/250-et sima 74hc cmos kapuaramkorokkel csinalta meg. arra mar nem emlekszek, hogy rc vagy kvarc volt az oszcillator, de egy kapurol kapta a meghajtast a fet, igy nem tudom milyen sebesseggel kapcsolt. A 74HC aramkorok 5V-os stabrol mentek, igy a kapcsolo feszultseg is 5V csucsban.
(#) jefflynn válasza Reggie hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
És milyen eredménnyel blokkolt?
(#) Reggie válasza jefflynn hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
FAMA2-t vitte 60 meterig, a tobbivel nem ment semmire.
(#) jefflynn válasza Reggie hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
Hát igen, lézerrel nem lehet BF blokkolót csinálni.
(#) Reggie válasza jefflynn hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
Inkabb csak nem eri meg. Pedig 100 lezerrel biztonsagosan csinalhatnal 10%-os kitoltest
(#) jefflynn válasza Reggie hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
Igen, olcsóbb egy gyors proci mint pár lézerdióda. Jutottál valamire a saját lézeres blokkolóval?
(#) Reggie válasza jefflynn hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
ahh dehogy. holnap szobelizek optikabol. tanulas van.
(#) jefflynn válasza Reggie hozzászólására (») Máj 31, 2010 /
 
Én sem haladtam azóta. Tulajdonképpen megvan hozzá mindenem, kivéve egy olyan műszert (analizátor vagy tárolós szkóp) amivel a időzítéseket be tudom állítani. Lehet hogy FPGA fejlesztőpanelen csinálok valami mérőeszközt, és azzal megpróbálom.
Következő: »»   90 / 147
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem