Fórum témák
» Több friss téma |
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét
befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
Azt esetleg meg tudod nezni, hogy 100ns-os kitoltesu 200Hz-es negyszogjel meghajtassal egy TSHF5410 1kOhmos ellenallasal mekkora tavolsagtol inditja az elsot es a hatsot?
Nem
![]()
400 nsec ha az én szoftverem van benne.
![]() A fáma3 a 200hz, a fáma2 238,4hz.
Bocs, fama3
![]() ![]() Más .. valaki anno kérdezte,hogy honnan tudjuk ,hogy SPL90-3 dióda van a laser interceptorban ..Pl. innen ..és van még érdekes dolog a leirásban (hogy minden igaz-e,azt nem tudom,de a gyári support laprol mütöttem ki a képet)
Hat ezt onnan is sejtettuk, hogy ugyan ugy nezett ki mint a PL90 szeria, es valaki megmerte a feszultseget amit kap, ami 11V volt. Azaz kizarasos alapon csak a PL90_3 lehetett.
Csínáltam egy újabb kísérletet TSHF5410 LED-del
Kapcsolási rajz mellékelve. A LED 12V-ot kapott 100nS-ig- Első próba 200Hz-es meghajtással 12 úrát üzemelt Majd ezután 2kHz meghatással újabb 12 óra üzem. Ezt meghibásodás nélkül elviselte. Egy vevővel detektáltam LI-t. Ezt 14m-ről érzékelte. Az 1db TSHF LED kihajtva max. 2,5m-ről indította a vevőt. A 10db TSHF5210 200mA meghajtás mellett 200/200nS idővel 0.9m-ről érzékeli. Sikerült egy LED-et tönkretenni, de ez nem az "üzemszerű működés" miatt halt meg, hanem feltehetően a szoftvertöltögetés során több mS üzemidő (ilyenkor a portokon megjelenhet a magas jelszínt) miatt nem bírta a 12V-ot. Egyébként világít, csak a kapcsolási ideje jelentősen lelassúlt
Kíváncsi leszek mit mutat majd az éles teszeten.
![]()
Egyébként a LED árama kb 12-15A volt a szkópos mérés alapján
Hosszú távon,mennyire képesek ezt elviselni a ledek?
Attól függ mennyi a hoszzú táv.
Blokkolónál 12 óra már szerintem annak számít. Viszont a gyártó erre nem ad "garanciát"
Bár 12 óra folyamatos üzemben nem lesz szerintem. Én évekre gondoltam, mert a beépítést követően nem lesz kiszedve a kocsiból.
Elvileg ha jó be van lőve és ki-be kapcsolások nem okoznak olyan tranzienseket, hogy hosszabb ideíg megy a LED, akkor nem, de minden megeshet.
A gyártó max 1,5A-t határozott meg 100uS-ig 1% kitöltési tényezővel. Én 15A-rel hajtom max. 0,02% kitöltési tényezővel Egyébként a Blinderekben is 12V-ról vannak a LED-ek meghajtva
Kíváncsi vagyok mit mutat majd élesben.
A ledeknel nem csak a teljesitmeny hatarozza meg a maximalis aramot, hanem a szerelesi technologia. Azaz az arany vagy aluminium huzal amivel a chip-re csatlakozik, milyen vastag, illetve a dinamikus hoterhelest a tokozas es a huzalozas mennyire birja. Esetleg probald meg azt is, hogy 40-45 fokos kornyezeti homerseklet mellett mennyire birja ezt a terhelest.
Amugy a fet elott minek van 3.3 Ohm? Tul nagy a kapacitasa?
Ezt a 40-45 fokos kísérletet nem tudom megoldani, de szerintem nincs jelentősége.
A LED egyébként nem is melegedett. A FET-nek nagy a bemeneti kapacítása és védeni kell a meghajtót .
Hat sose tudni, ha terben terjedo hovel kell szamolni(ergo a homerseklet nem homogen), akkor nagyobb hotagulasi kulonbsegekkel kell szamolni. az aranyszal illesztese eleg rideg kotes, nem lehet tudni, hogy mikor eri el a kritikus pontot ilyen szelsoseges terheles mellett. De drukkolok, hogy ne legyen ilyen problema.
Egyenlőre jó lesz ez. Hosszabb távon már lézerdiódában (SPL LL90_3) gondolkodom, de kísérletnek túl srága lenne, ha menetközben elpukkanna egy-két példány.
Ha mégis bevállna a LED, akkor tényleg csinálok ilyen hőmérséklet tesztet is.
Mondjuk ezek az osram lezerek is eleg stapabiroak. egyik tesztnel volt egy idegen srac aki az ll90-el csinalt 250/250ns-ot, ugy, hogy nem rakott tolto ellenallast a lezer ele, hanem kozvetlenul kapta a 12 voltot, igy a belso fet mindenfele elotet ellenallas nelkul 12V-ra kototte a lezerdiodat. Es siman ment ugy fel orat, csak annyi tortent hogy felmelegedett ugy 70-80 fokra.
Itt valami nem stimmel.
Ha 12V-ról ment direktben és legalább 1A-rel számolunk (a gyakorlatban több) és 50% kitöltési tényezővel, akkor kizárt dolognak tartom, hogy fél óráig ment
Sajat szememmel lattam. Az aramkort is szetszedve. En sem akartam elhinni elso korben, de megis igy van.
Ez csak 10-12% kitöltési tényező, hiszen az optical pulse with mindig 30nS marad ( kicsit laposabb lesz a lefutás).
És még az 1 amper sem biztos....kérdés milyen volt a táp ?
OK, tényleg, ezzel nem számoltam, bár így is elég brutál
Hat a tap 12V volt a kocsi 14.4V-jarol stabilizalva. Nem is a tap az erdekes kerdes, hanem a meghajtas. Ugyanis a 250/250-et sima 74hc cmos kapuaramkorokkel csinalta meg. arra mar nem emlekszek, hogy rc vagy kvarc volt az oszcillator, de egy kapurol kapta a meghajtast a fet, igy nem tudom milyen sebesseggel kapcsolt. A 74HC aramkorok 5V-os stabrol mentek, igy a kapcsolo feszultseg is 5V csucsban.
FAMA2-t vitte 60 meterig, a tobbivel nem ment semmire.
Hát igen, lézerrel nem lehet BF blokkolót csinálni.
Inkabb csak nem eri meg. Pedig 100 lezerrel biztonsagosan csinalhatnal 10%-os kitoltest
![]()
Igen, olcsóbb egy gyors proci mint pár lézerdióda. Jutottál valamire a saját lézeres blokkolóval?
ahh dehogy. holnap szobelizek optikabol. tanulas van.
Én sem haladtam azóta. Tulajdonképpen megvan hozzá mindenem, kivéve egy olyan műszert (analizátor vagy tárolós szkóp) amivel a időzítéseket be tudom állítani. Lehet hogy FPGA fejlesztőpanelen csinálok valami mérőeszközt, és azzal megpróbálom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |