Fórum témák
» Több friss téma |
Hú vaze (bocs a szó játékért).De így az interneten keresztül egy fénykép alapján nem hiszem hogy segíteni tudok.Mondjuk, ha kapcsolás lenne hozzá esetleg, de a diódákat, tranzisztorokat te is ki bírod méregetni, hogy jók e. Meg persze az elektrik kondenzátorokat is nézd meg, mert kapcsoló üzemű tápegységekbe azok okozzák a legtöbb gondot.
3 vagy 4 oldallal visszább van kép a vezérlőmről.Az alapján meg tudod mondani nekem?A töltőhöz mit szólsz?
Sajnos azokon a képeken nem sok mindent látok. A töltődről meg, ha esetleg itt lenne az asztalomon és látnám, hogy az a melegedő ellenállás hova csatlakozik, akkor tán tudnák az érdekébe tenni. De így reménytelen mert ezer egy baja lehet. Kár koptatni a billentyűzetemet. Már bocs hogy ezt írom.
Miért melegszik az akkumulátor töltésnél?Haldoklik?Aki tud,az légyszi válaszoljon...
A bicikli olyat is csinál menetközbe, hogy amikor elindulnék akkor csak "fütyül",meglököm magam vagy tekerek és minden ok... Válaszaitokat előre is köszönöm!
Mérj rá az akkupakkra.Akkunként 14.4V-nál nem lehet nagyobb a töltöfesz.Ha mégis több a töltöd nincs a toppon,nem vált át cseptöltésre,vagy már öregek elszulfátosodtak az akkuk.Ajánlott idökapcsolos orát közbeiktatni a töltö,és a konektor közé.
T Mary bx a töltöfesz 41volt a 3aksira "gondolom jó".Az aksi nem tudom milyen régi használtan vettem nemrég a bringával. Köszi a válaszod!
43.3V-ig fel kellene menni,hogy 100%-osan feltöltse.Vedd ki az akukat a tartobol,az akuk tetején álltalába bele van sütve a gyártási év.Ha már elötted vannak az akkuk és látszodik rajtuk alakváltozás/oldala-teteje pupos/akkor csak uj akupakk a megoldás.
Már 42,2-ön van .Nem írtak rá a Kinaiak csak az ő nyelvükön, túl púpos a 3-bol 2 úgy hogy csere lessz !!valoszinüleg. Köszönöm válaszod és tanácsod.
Lítiumos akkupakkot lehet csinálni hozzá, vagy venni és ha igen akkor hol?
Melyik az olcsóbb?
Elsö olvasásra a litiumos drága,de hosszu távon használva kifizetödöbb élettartamban,és jelentösen kisebb a sulya.Csak nem sokan engedhetik meg ezt a nagy összegü befektetést
Itt nézelödjél Bővebben: Link Link javítva, van egy link gomb az ablakban ahova írsz..köb..
Sziasztok!
1 honapja én is belefogtam 1 e-bringa épitésébe, elötte végigolvastam egypár fórumot, örömmel tapasztaltam hogy sokakat érint ez a téma. Mivel az enyémhez hasonló megoldással nem találkoztam, ezért a biztonság kedvéért, hogy ne érjen nagy meglepetés, megérdeklödném valakitöl, aki épitett már hasonlót, hogy jók-e a következö alkatrészek összeépitésre, nincs-e benne valami nagy hiba? -BRINGA: 15 éves országuti versenybringa, 8 bar-os gumikkal, 5 éves erös V-felni, kb. 10 kg-os a gép és nagyon jól gördül a 18 mm-es szélességü gumikkal, én 92 kilo vagyok, 50 km/órát tekeréssel kihozok belöle sík terepen. Pedálhajtást, fötengelyt, váltót eltávolitottam, versenykormányt egyenesre cseréltem. -MOTOR egy 36 V-os 360W akkus Hilti márkáju ütvefúró átalakitsával nyertem (elég kicsi, viszont elég hangos is, de egyenlöre ez nem szempont), ami 20000/min-et forog üresben, de a beépitett áttételnek köszönhetöen csak 800/min-at ad ki a tengelyre, természetesen az ütvefúró mechanikát eltávolitottam belöle. Számitásaim szerint egy 8-as lánckerékkel (megrendeltem a Powerbelt-nél párszáz forintért) fogja hajtani a hátsó legnagyobb lánckereket, ekkor teljes fordulaton (üresjárási!), 35 km/óra a végsebesség. Próbamenet után, ha van még erö a motorban, meg muszáj is lesz gondolom mivel terhelés nélküli üzemhez lett kiszámolva a 35 km/óra, akár kisebb lánckerékre is átrakható lesz a keréknél, persze a motor pozicionálásával, láncfeszesség megtartása végett . A motor és az akksi középen fog elhelyezkedni egy barkács szerelvényben a fötengely felett, ami egyben lábtartóként szolgál. -AKKSI egyenlöre 40 darab 3.6 V-os 2.5 Ah 18650-es Li-ion cella 4X10-es csoportban, ez 36 V 10 Ah, ha nem elég, van még 30 cellám tariba, de ezeknél sajnos már túl nagy az eltérés, a többihez képest, inkább kihagytam a pakk-ból. Szerencsére li-ion akksikat folyamatosan tudok szerezni hibás laptopok akksijábol, ezért a nagyobb kapacitás nem akadály. Az akksi teljesen feltöltve 42 V-ot ad, 20 A-es terhelésnél is alig esik rajta valami, rövidrezárva +--t, 1.5-es drótot fél pillanat alatt elfüstöli, súlya 2 kiló, a motoré 4 kiló. -PWM-böl valami kinai 48V 40A-esre gondoltam gázkarral, ha netalán a késöbbiek folyamán 48V-os rendszert csinálnék (a hangos motort majd le szeretném váltani). Mivel társasházba lakom a 3. emeleten, ráadásul lift sincsen, nagyon fontos szempont a súly, sajnos a tárolóból tünt már el bringám, azóta mindig felviszem. A leláncolt robogókat se kimélik errefelé (4. és 13.ker), ezért szeretnék 1 ilyet összehozni. Tömegközlekedést rossz idöbe kibirom, de nem vagyok oda érte, sajnos nálunk az autózás drága dolog, inkább másra költöm el a pénzt. Távra max. 35 km (oda-vissza) megtétele a cél sík terepen, kevés keresztezödéssel, folyamatos haladással. 35 km/óra untig elég lenne, fél óra alatt kéne megtenni 15 km-t kényelmesen. Használható lesz-e az összeállitás? a választ elöre is köszönöm
Üdv mindenkinek! A mai napon elkezdtem egy elektromos kerékpár javítását. A probléma az volt, hogy a kulcsos kapcsolón lévő vezetékeknek silány minőségű volt a forrasztásuk, így azok lejöttek. Most már működik szépen, csak egy gond van, ha elfordítom a kulcsot, a motor állandóan a legmagasabb fordulatszámmal jár. Szóval közlekedni vele elég balesetveszélyes.
Kérdésem, hogy lehetne kiküszöbölni azt, hogy állandóan pörögjön a kerék? Azt szeretném, hogy a gázkar meghúzottságának függvényében forogjon a kerék. Egyébként a bicikli passz, hogy milyen gyártmányú, valami kínai (ezt a motor vezérlője igazolja). Képet tudok mutatni róla, így néz ki. Annyi, hogy az elején nem egy sima lámpa, hanem egy műszerfal van. . Szóval, nincs valami ötletek, hogy hogyan lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?
Üdv!
Huzd szét a gázkar csatiját a vezérlönél.A gázkartol kövesd végig a vezetéket,és a vezérlö elött lesz egy 3-as csati.Ezzel a modszerrel kizárhatod ha hibás a gázkarod.
Az enyém akkor csinált úgy, mikor megmostam és véletlenül beázott a vezérlő elektronikája.
A kiszárítása után újra normális lett.
Szerintem kb. 20-25 km megtételére lesznek elegek az akkuk, és valószínű, hogy 25-nél többet nehéz lesz kihozni belle, a sok áttétel miatt, sok a súrlódási veszteség. Nagyobb sebességhez nagyobb motor kell. Nekem a 400-as hub-bal ment 28-at. Neked kellene egy 1000w-os motor, azzal lehetne száguldozni. Persze ez csak az én tapasztalatom. A 36 voltos motort, nem tudod hajtani 48voltos vezérlővel, mert a mélykisülés védelme miatt, 42 volton kikapcsol.
Ha újra fogok készíteni bringát, min. 48v/500w-os hub motort teszek a pedálok helyére, ahonnan 1:1 -ben meghajtom a 3 sebességes agyváltón keresztül a hátsó kereket.
Sziasztok. Van egy elektromos kerékpárom yakimoto city26" aminek a hátsó kerekét szukséges volt javítani és persze kiszerelni, csak az a kond hogy beszerelés után a kerékpár lassaban megy mint a javítás elott kb.17km/óra. Nem tudna valaki segíteni mi lehet a baj? Koszi
Könnyebb volna segíteni, ha tudnánk mit javítottatok a hátsó keréken.
Kivoltak szakadva a küllők és ezek lettek kicserélve. Az elektronikával nemvolt semmi csinálva ha erre gondoltál
Nincs morgo hangja a motornak?A motor kábeleinek a sorrendje jo?A küllök melett még a kormány rögzitö öntvényt is nézd át.Több yakin eltört már
Nem szorul valami? Könnyen forog a kerék?
Hello!
Félkész a váltó, én magam csináltam a "csapágyházat" zártszelvényből, ez úgy működik, hogy egy kis tengelyt kell huzogatni a nagyobb fogaskerekek alatt, ezt gondoltam 3 elektromágnessel elvégezni, így villámgyorsan tud váltani (ha gurulni kell csak megnyomok egy gombot ) , az eredetileg 3 fokozatos váltót 2 fokozatúra építettem, mert így voltak egy síkban a csapágyak, 2 sebbességfokozat + üres (mert nincs racsni). Most már inkább egy bldc 500W-os agymotornak örülnék.
Sziasztok!
Van egy elektromos bicaj aksitöltő Van benne 2db 2.2Ohm-os ellenállás amit kicseréltem már kétszer és mind a kétszer elfüstöl a tranzisztor 13007A tranzisztor vizsgálóval néztem és azt mutatja, hogy nem jó.Szerintetek mi lehet a baj? És mivel lehetne helyettesíteni? Segítséget előre is köszönöm.
Hello!
Az egyik elkó mintha "púpos" lenne! Szerintem cseréld ki. Üdv. Ottó
Az álló elfüstöltnek jelölt ellenállástól balra lévő is mintha púpos lenne, meg persze az egyik tápkondi.
Üdv.
Először cseréld ki a nagy kondenzátorokat, mert ahogy nézem a képet az egyik fel is van púposodva, utána a négy egyenirányító diódát, tipusa 1N5399 és a két 13007-es tranzisztort amit nem kell helyettesíteni, mert ez a tipus kapható. Végül azt a két ellenállást is ami el van füstölve.
Szia! Köszönöm a gyors választ rendelek alkatrészt és kicserélgetem őket.Szerinted azért füstöl el a két ellenállás mert a tranzisztor a rossz?
Üdv. Péter
indulásnál kicsit morog úgy mimt a javítás előtt a kábeleket úgy csatlakoztattam ahogy volt
nemszorul semmi könnyen forog a kerék
|
Bejelentkezés
Hirdetés |