Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   43 / 228
(#) nyemi válasza vazee hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Hú vaze (bocs a szó játékért).De így az interneten keresztül egy fénykép alapján nem hiszem hogy segíteni tudok.Mondjuk, ha kapcsolás lenne hozzá esetleg, de a diódákat, tranzisztorokat te is ki bírod méregetni, hogy jók e. Meg persze az elektrik kondenzátorokat is nézd meg, mert kapcsoló üzemű tápegységekbe azok okozzák a legtöbb gondot.
(#) vazee válasza nyemi hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
3 vagy 4 oldallal visszább van kép a vezérlőmről.Az alapján meg tudod mondani nekem?A töltőhöz mit szólsz?
(#) nyemi válasza vazee hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Sajnos azokon a képeken nem sok mindent látok. A töltődről meg, ha esetleg itt lenne az asztalomon és látnám, hogy az a melegedő ellenállás hova csatlakozik, akkor tán tudnák az érdekébe tenni. De így reménytelen mert ezer egy baja lehet. Kár koptatni a billentyűzetemet. Már bocs hogy ezt írom.
(#) vazee válasza nyemi hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Semmi gond,köszönöm az őszinte válaszod.
(#) sanyo1000 hozzászólása Júl 6, 2010 /
 
Miért melegszik az akkumulátor töltésnél?Haldoklik?Aki tud,az légyszi válaszoljon...
A bicikli olyat is csinál menetközbe, hogy amikor elindulnék akkor csak "fütyül",meglököm magam vagy tekerek és minden ok...
Válaszaitokat előre is köszönöm!
(#) Mary bx válasza sanyo1000 hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
Mérj rá az akkupakkra.Akkunként 14.4V-nál nem lehet nagyobb a töltöfesz.Ha mégis több a töltöd nincs a toppon,nem vált át cseptöltésre,vagy már öregek elszulfátosodtak az akkuk.Ajánlott idökapcsolos orát közbeiktatni a töltö,és a konektor közé.
(#) sanyo1000 válasza Mary bx hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
T Mary bx a töltöfesz 41volt a 3aksira "gondolom jó".Az aksi nem tudom milyen régi használtan vettem nemrég a bringával. Köszi a válaszod!
(#) Mary bx válasza sanyo1000 hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
43.3V-ig fel kellene menni,hogy 100%-osan feltöltse.Vedd ki az akukat a tartobol,az akuk tetején álltalába bele van sütve a gyártási év.Ha már elötted vannak az akkuk és látszodik rajtuk alakváltozás/oldala-teteje pupos/akkor csak uj akupakk a megoldás.
(#) sanyo1000 válasza Mary bx hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
Már 42,2-ön van .Nem írtak rá a Kinaiak csak az ő nyelvükön, túl púpos a 3-bol 2 úgy hogy csere lessz !!valoszinüleg. Köszönöm válaszod és tanácsod.
(#) sanyo1000 válasza Mary bx hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Lítiumos akkupakkot lehet csinálni hozzá, vagy venni és ha igen akkor hol?
Melyik az olcsóbb?
(#) Mary bx válasza sanyo1000 hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Elsö olvasásra a litiumos drága,de hosszu távon használva kifizetödöbb élettartamban,és jelentösen kisebb a sulya.Csak nem sokan engedhetik meg ezt a nagy összegü befektetést
Itt nézelödjél Bővebben: Link

Link javítva, van egy link gomb az ablakban ahova írsz..köb..
(#) Mary bx hozzászólása Júl 7, 2010 /
 
Köszönöm Köbzoli!
Legközelebb menni fog
(#) pagi2000 hozzászólása Júl 8, 2010 /
 
Sziasztok!
1 honapja én is belefogtam 1 e-bringa épitésébe, elötte végigolvastam egypár fórumot, örömmel tapasztaltam hogy sokakat érint ez a téma. Mivel az enyémhez hasonló megoldással nem találkoztam, ezért a biztonság kedvéért, hogy ne érjen nagy meglepetés, megérdeklödném valakitöl, aki épitett már hasonlót, hogy jók-e a következö alkatrészek összeépitésre, nincs-e benne valami nagy hiba?
-BRINGA: 15 éves országuti versenybringa, 8 bar-os gumikkal, 5 éves erös V-felni, kb. 10 kg-os a gép és nagyon jól gördül a 18 mm-es szélességü gumikkal, én 92 kilo vagyok, 50 km/órát tekeréssel kihozok belöle sík terepen. Pedálhajtást, fötengelyt, váltót eltávolitottam, versenykormányt egyenesre cseréltem. -MOTOR egy 36 V-os 360W akkus Hilti márkáju ütvefúró átalakitsával nyertem (elég kicsi, viszont elég hangos is, de egyenlöre ez nem szempont), ami 20000/min-et forog üresben, de a beépitett áttételnek köszönhetöen csak 800/min-at ad ki a tengelyre, természetesen az ütvefúró mechanikát eltávolitottam belöle. Számitásaim szerint egy 8-as lánckerékkel (megrendeltem a Powerbelt-nél párszáz forintért) fogja hajtani a hátsó legnagyobb lánckereket, ekkor teljes fordulaton (üresjárási!), 35 km/óra a végsebesség. Próbamenet után, ha van még erö a motorban, meg muszáj is lesz gondolom mivel terhelés nélküli üzemhez lett kiszámolva a 35 km/óra, akár kisebb lánckerékre is átrakható lesz a keréknél, persze a motor pozicionálásával, láncfeszesség megtartása végett . A motor és az akksi középen fog elhelyezkedni egy barkács szerelvényben a fötengely felett, ami egyben lábtartóként szolgál. -AKKSI egyenlöre 40 darab 3.6 V-os 2.5 Ah 18650-es Li-ion cella 4X10-es csoportban, ez 36 V 10 Ah, ha nem elég, van még 30 cellám tariba, de ezeknél sajnos már túl nagy az eltérés, a többihez képest, inkább kihagytam a pakk-ból. Szerencsére li-ion akksikat folyamatosan tudok szerezni hibás laptopok akksijábol, ezért a nagyobb kapacitás nem akadály. Az akksi teljesen feltöltve 42 V-ot ad, 20 A-es terhelésnél is alig esik rajta valami, rövidrezárva +--t, 1.5-es drótot fél pillanat alatt elfüstöli, súlya 2 kiló, a motoré 4 kiló. -PWM-böl valami kinai 48V 40A-esre gondoltam gázkarral, ha netalán a késöbbiek folyamán 48V-os rendszert csinálnék (a hangos motort majd le szeretném váltani). Mivel társasházba lakom a 3. emeleten, ráadásul lift sincsen, nagyon fontos szempont a súly, sajnos a tárolóból tünt már el bringám, azóta mindig felviszem. A leláncolt robogókat se kimélik errefelé (4. és 13.ker), ezért szeretnék 1 ilyet összehozni. Tömegközlekedést rossz idöbe kibirom, de nem vagyok oda érte, sajnos nálunk az autózás drága dolog, inkább másra költöm el a pénzt. Távra max. 35 km (oda-vissza) megtétele a cél sík terepen, kevés keresztezödéssel, folyamatos haladással. 35 km/óra untig elég lenne, fél óra alatt kéne megtenni 15 km-t kényelmesen.
Használható lesz-e az összeállitás? a választ elöre is köszönöm
(#) Babó22 hozzászólása Júl 8, 2010 /
 
Üdv mindenkinek! A mai napon elkezdtem egy elektromos kerékpár javítását. A probléma az volt, hogy a kulcsos kapcsolón lévő vezetékeknek silány minőségű volt a forrasztásuk, így azok lejöttek. Most már működik szépen, csak egy gond van, ha elfordítom a kulcsot, a motor állandóan a legmagasabb fordulatszámmal jár. Szóval közlekedni vele elég balesetveszélyes.
Kérdésem, hogy lehetne kiküszöbölni azt, hogy állandóan pörögjön a kerék? Azt szeretném, hogy a gázkar meghúzottságának függvényében forogjon a kerék. Egyébként a bicikli passz, hogy milyen gyártmányú, valami kínai (ezt a motor vezérlője igazolja). Képet tudok mutatni róla, így néz ki. Annyi, hogy az elején nem egy sima lámpa, hanem egy műszerfal van. .
Szóval, nincs valami ötletek, hogy hogyan lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?
(#) Mary bx válasza Babó22 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Üdv!
Huzd szét a gázkar csatiját a vezérlönél.A gázkartol kövesd végig a vezetéket,és a vezérlö elött lesz egy 3-as csati.Ezzel a modszerrel kizárhatod ha hibás a gázkarod.
(#) Lajos7404 válasza Babó22 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Az enyém akkor csinált úgy, mikor megmostam és véletlenül beázott a vezérlő elektronikája.
A kiszárítása után újra normális lett.
(#) suszitibi válasza pagi2000 hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Szerintem kb. 20-25 km megtételére lesznek elegek az akkuk, és valószínű, hogy 25-nél többet nehéz lesz kihozni belle, a sok áttétel miatt, sok a súrlódási veszteség. Nagyobb sebességhez nagyobb motor kell. Nekem a 400-as hub-bal ment 28-at. Neked kellene egy 1000w-os motor, azzal lehetne száguldozni. Persze ez csak az én tapasztalatom. A 36 voltos motort, nem tudod hajtani 48voltos vezérlővel, mert a mélykisülés védelme miatt, 42 volton kikapcsol.
Ha újra fogok készíteni bringát, min. 48v/500w-os hub motort teszek a pedálok helyére, ahonnan 1:1 -ben meghajtom a 3 sebességes agyváltón keresztül a hátsó kereket.
(#) Jucifer hozzászólása Júl 14, 2010 /
 
Sziasztok. Van egy elektromos kerékpárom yakimoto city26" aminek a hátsó kerekét szukséges volt javítani és persze kiszerelni, csak az a kond hogy beszerelés után a kerékpár lassaban megy mint a javítás elott kb.17km/óra. Nem tudna valaki segíteni mi lehet a baj? Koszi
(#) zolika60 válasza Jucifer hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Könnyebb volna segíteni, ha tudnánk mit javítottatok a hátsó keréken.
(#) Jucifer válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Kivoltak szakadva a küllők és ezek lettek kicserélve. Az elektronikával nemvolt semmi csinálva ha erre gondoltál
(#) Mary bx válasza Jucifer hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Nincs morgo hangja a motornak?A motor kábeleinek a sorrendje jo?A küllök melett még a kormány rögzitö öntvényt is nézd át.Több yakin eltört már
(#) zolika60 válasza Jucifer hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Nem szorul valami? Könnyen forog a kerék?
(#) SKY válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 16, 2010 /
 
Hello!
Félkész a váltó, én magam csináltam a "csapágyházat" zártszelvényből, ez úgy működik, hogy egy kis tengelyt kell huzogatni a nagyobb fogaskerekek alatt, ezt gondoltam 3 elektromágnessel elvégezni, így villámgyorsan tud váltani (ha gurulni kell csak megnyomok egy gombot ) , az eredetileg 3 fokozatos váltót 2 fokozatúra építettem, mert így voltak egy síkban a csapágyak, 2 sebbességfokozat + üres (mert nincs racsni).
Most már inkább egy bldc 500W-os agymotornak örülnék.
(#) péter70 hozzászólása Júl 17, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy elektromos bicaj aksitöltő Van benne 2db 2.2Ohm-os ellenállás amit kicseréltem már kétszer és mind a kétszer elfüstöl a tranzisztor 13007A tranzisztor vizsgálóval néztem és azt mutatja, hogy nem jó.Szerintetek mi lehet a baj? És mivel lehetne helyettesíteni?
Segítséget előre is köszönöm.
(#) otto54 válasza péter70 hozzászólására (») Júl 17, 2010 /
 
Hello!
Az egyik elkó mintha "púpos" lenne!
Szerintem cseréld ki.
Üdv.
Ottó
(#) Ricsi89 válasza otto54 hozzászólására (») Júl 17, 2010 /
 
Az álló elfüstöltnek jelölt ellenállástól balra lévő is mintha púpos lenne, meg persze az egyik tápkondi.
(#) Biro F. válasza péter70 hozzászólására (») Júl 17, 2010 /
 
Üdv.
Először cseréld ki a nagy kondenzátorokat, mert ahogy nézem a képet az egyik fel is van púposodva, utána a négy egyenirányító diódát, tipusa 1N5399 és a két 13007-es tranzisztort amit nem kell helyettesíteni, mert ez a tipus kapható. Végül azt a két ellenállást is ami el van füstölve.
(#) péter70 válasza Biro F. hozzászólására (») Júl 17, 2010 /
 
Szia! Köszönöm a gyors választ rendelek alkatrészt és kicserélgetem őket.Szerinted azért füstöl el a két ellenállás mert a tranzisztor a rossz?

Üdv. Péter
(#) Jucifer válasza Mary bx hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
indulásnál kicsit morog úgy mimt a javítás előtt a kábeleket úgy csatlakoztattam ahogy volt
(#) Jucifer válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
nemszorul semmi könnyen forog a kerék
Következő: »»   43 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem