Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Köszönöm a válaszod, holnap meg fogom próbálni.
Itt egy táblázat, amiből hasznos adatok derülhetnek ki a motorokról, és az indítás lehetőségeiről.
Az adatok nem kismegszakítóra vonatkoznak, hanem olvadóbiztosítóra. Kismegszakítónál - általában - rosszabb a helyzet. A B-s kevéssé jó, mint a C-s, vagy a "régi" U-s.
Sziasztok Elektro mágusok.
Egy 380/220 kis villanymotort szeretnék elindítani ehhez szeretnék segítséget kérni tőletek. Már próbáltam az itt található módszereket a csillag és a delta kötéseket Kondival de nekem csak Zúg mint mikor hiányzik egy fázis Ha kézzel próbálok rásegíteni akkor sem indul. Aki tud kérem segítsen ,mit csináltam rosszul? két kép csatolva a motorról. Az számít ,hogy a tekercsek melyik végét kötöm egymáshoz? előre is kösz a segítséget!!
Szia!
Igen, számít a kezdet-vég sorrend. Egy háromszög kötést kellene kikísérletezni, és akkor indulnia kellene kondival.
Ha háromfázisú motort három fázisról üzemeltetsz, akkor nem kell kondí. A csillag - delta átkapcsolásnak is csak így van értelme.
A képen látszik, hogy a motornak 6 kivezetése van, három párban. A három pár a fázistekercsek végei. Mivel az adattáblán rajta van, hogy csillag delta, a fázistekercsek 380 V osak. A rövidebbek mindjuk a tekercsek kezdetei, a hosszabbak a végei. Elvileg mindegy, a lényeg, hogy minden tekercset egyformán kösd be. Ha a rövidebbeket összekötöd, ez lessz az N , a hosszabbakra egyenként rákötöd a fázisokat, L1, L2, L3, a motorod csillagba lesz kötve. Ha az egyik rövidet hozzákötöd a következő tekercs hosszabbik végéhez, ennek a tekercsnek a rövidebb végét kötöd a következő tekercs hosszabbik végéhez, majd ennek a tekercsnek a rövidebbik végét hozzákötöd az első tekercs hosszabbik végéhez, akkor kapsz három csomópontot, amelyikekre rákötöd az L1, L2, L3 fázist. Ilyenkor az N vezetőt nem kell sehova kötni, és a motor deltába lesz kötve. Megjegyzem, csillag kapcsolás esetén sem kell feltétlen bekötni az N vezetőt. Ha a motor nem a kívánt irányba forog, két fázisvezetőt fel kell cserélni. Ha egyfázisról akarod üzemeltetni, az más tészta, ha visszaolvasol találsz rá megoldást. A kondi ilyenkor kell.
Köszi a gyors választ
A háromszög kötés az a delta kötés ha jol tudom Már annyit cserélgettem őket már belekavarodtam) de még próbálkozok akkor kössem a rövid szálat a hosszuhoz és így tovább? azaz kössem sorba őket?: eddig így próbáltam
Köszönöm a segítséget.
Igen elfelejtettem oda írni 230v -al szeretném elindítani Egy skiccel esetleg tudnál segíteni? elöre is köszi Vissza olvastam a többi hozzászólást de nem sikerült belöle okosabb lenni
Mivel a tekercsek 380 V -osak, mindenképpen a delta kapcsolásod a nyerő, bár 230 - ról így is gyengécske lesz. A kondenzátor értékére meg valamelyik motoros topikban (lehet, hogy pont ebben) találsz megoldást, én nem akarlak félrevezetni.
Egy ilyen motort csak 1 fázisról köss deltába, 3 fázisról csak akkor ha füstöt szeretnél kivenni belőle. Egy-egy tekercs 220V-ra van méretezve!
Miből gondolod? Ha így lenne, az adattáblán nem ez lenne, amit láthatsz. Ha a fázistekercs 220 V -os lenne, nem lehetett volna deltába kötni a 3×380 V -os hálózaton, csak csillagba, és akkor nem lenne az adattáblán, hogy deltába is köthető.
A 3×380 V -os hálózat vonali feszültsége 380, a fázisfeszültsége 220 V volt tudomásom szerint, és ez változott 400, illetve 230 V -ra. Akkor miért is?
Deltában 3x220V, csillagban 3x380V. Ott van a táblán, egyértelműen. Δ/Y 220/380V 0,21/0,12A
Ha van otthon egy hasonló adattáblával rendelkező motorod és 3 fázisod is, kösd rá deltába és hamarosan rá fogsz jönni. De jobban jársz ha elmész egy motortekercselőhöz és megkérdezed tőle. Amikor én kérdeztem hogy "akkor miért ez van ráírva ez megtévesztő" csak rángatta a vállát és azt mondta hogy kérdezzem attól aki ezt először ráírta, de valószínűleg az lehet az oka hogy akkoriban a gyengébbek a 3 fázist a 380V-al azonosították és egyszerűbb volt azt ráírni.
A kérdésedre a válasz továbbra is ez: mert 220V-ra van méretezve egy tekercs. Aki eddig ezt másképp gondolta az utána mindig meglátogatta a tekercselőt Egyébként az ő olvasatában az adattábla sorrendben: 1. delta->220V 2. csillag->380V (helytelenül, helyesen 3 fázis)
Hol, és mikor volt Magyarországon 220 V vonali feszültségű háromfázisú hálózat? Ilyen nálunk az 50 es évek óta nem volt, de volt a Szovjetúnióban, ott viszont 380 V -os nem volt. 3f 220/127 V.
3×220 at egyébként csak trafóval lehetne csinálni. A kérdező pedig úgyis egyfázisról akarja járatni akkor meg nyugodtan kötheti deltába, kondenzátorral, ahogy felrajzolta.
Nekem nincs itthon se háromfázisom, se háromfázisú motorom, de elég sokat láttam életemben pl hegesztő aggregátort, légkompresszort, ahol be voltak lötve, ill (még a régi piskóta csatlakozóval) dugva a háromfázisú hálózatba, és rajta egy szép nagy csillag delta kapcsolóval. és nem volt semmi szikraeső.
Basszus most esett le (ehhez évek kellettek hogy rájöjjek magamtól is) szinte egyértelmű az adattábla:
380V->csillag!
Minden motorgyártó gyárt 220 (230)/380 (400) V-os modelleket, ez nem orosz sajátosság. Itt most nem a magyarországi feszültségviszonyok és az orosz közti különbség a lényeg. Egyszerűen kapcsolástechnikailag ilyen a motor. Kötéstől függően megy egy kisebb és egy nagyobb feszültségről is. Hasonlóan, mint a csillag-delta indítású 380(400)/660 (700)V-os motoroknál.
Komisa motorja indítható egy fázisról is, delta (háromszög) beállításban, kondenzátor segítségével.
És még a másik képen látszik, a rövidebb, és hosszabb tekercskivezetések, amelyek eredetileg egy 6 csavarkötéses kapcsolólemezhez mentek, ahol rövidzár lemezek áthelyezésével lehetett csillagba, vagy deltába kötni.
És meddig ment deltában 5-6 s-ig? Ennyi idő alatt nem ég le, de szerintem az nem is ilyen motor volt.
Én naponta használok nem ekkorát, hanem jóval nagyobbakat is de eszem ágában sincs deltába kötni, ettől a tekercselő ismerősöm is óva intett. Egyszer nem voltam otthon, fater kölcsönadott egy 2kW-os mocit a szomszédnak, vill.szerelő gondolkodás nélkül bekötötte dáltába mondván "majd erősebb lesz". Azóta legalább új benne a huzal és a csapágyak is .
sziasztok köszönöm a pozitiv
segítőkész hozzáállásotokat!! Mint mondtam már bekötötem deltába de meg sem mozdult csak morgott ,próbáltam kézzel is rásegíteni de nem engedte. fesz nélkül forog simán nincs beégve,nem csapágyas Sima 230 v / 1 fázissal szeretném elindítani egy skiccet küldjön már valaki ,légyszives és hogy a hoszu szálat a rövidhez vagy rövidet a rövidhez ? vagy az mid1?
Szia!
Próbáld meg így bekötni. Nem tudom mit akarsz a kb. 15-20W-al? A kondi a 2-3mikroF.
Hali !
köszi ,hogy segíteni próbálsz igaz ilyen bekötést még nem láttam minden tekercs rövidre van zárva? Igaz én csak hobbiból szerelgetek nem vagyok egy profi Kedves forumozók mit szóltok ehhez a bekötéshez megpróbáljam? Egy kis köszörűt szeretnék kihozni belőle tudom 3-4 ezerért lehet venni ,de ha már találtam ezt a motort gondoltam hátha meglehet oldani vele amit magának csinál az ember az mindíg többet ér. De azért köszi a hozzászólást.
Nem, ha az érpárok jelentenek 1-1 tekercset akkor ez így nem jó.
Úgy kösd be hogy az egyik tekercs rövidjét kösd össze a másik hosszújával és így tovább, lerajzoltam. A K és V kezdetet és véget (rövidet-hosszút) jelent. A kondi másik végét L3 valamelyik végére a forgásiránynak megfelelően.
Nem is értem miért úgy rajzoltam, ahogy. Azt gondoltam, hogy az összetartozó kivezetések vannak párba fogva, de nem. Talán most működni fog, de még mindig nem értem mit akarsz kezdeni ezzel a rettenetes teljesítménnyel?
Köszi a segítséget.
Ezt a delta kötést már próbáltam de sajnos nem indul
szia
No ez már érdekesebb ehhez két indito kondi kell? ugy látom az egyik tekercs megkapja a 230-at a másik kettő csak a kondin keresztül,jol értem? De azért majd kipróbálom vagy vagy egy kis ventillátorra gondoltam ebben a nagy melegben de a 2700 fordulattol kicsit megijedtem ezután gondoltam egy kis köszörüre de ha nem indul el akkor marad papir nehezéknek köszi a segítséget.
Szia!
Idézet: „ehhez két indito kondi kell?” Nem! Csak a forgásirány lehetséges variációit is berajzoltam.
Sziasztok! Nekem is villanymotoros nyűgöm van. Van egy szalagcsiszolóm, amit egy 500W-os 380/220 D Y motor, (900/perc fordulat) hajt 1 fázisról. Mivel egy hangyányit kicsi a motor, szereztem egy nagyobbat. Ez 750W 380/220 D Y motor , 3000/perc fordulatú. Gondoltam bekötöm úgy ahogy a régit, delta módban. A kondi 18 mikrós állandó üzemű, meg sem mozdította. Csillagban elindult, de kézzel gyorsabban tudom tekerni ....
Arra gondoltam, hogy veszek egy állandó üzemű 50 mikrós kondit. Szerintetek ez elég, vagy kell indítókondi is? Ha igen akkor 100 mikrós elég, vagy nagyobbat ? Az állandó 450v-os kondi de gondolom az indítónak 350-es elég... Köszi a választ előre is!
Szia!
A 750W-nak 30-40mikroF és 400V-s kondenzátor kell állandó üzemre, de ha azt akarod, hogy időben hamarabb felvegye a fordulatot, akkor plusz még 40mikroF és nyomógombbal kell rásegíteni induláskor. A starternak elég kisebb fezsültségű is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |