Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nem az 500W-os motorral van a probléma hanem az 1 fázissal mert nincs nyomaték. 3-al vinné mint a rongyot.
Köszönöm a válaszokat!
Water! Nincs probléma a motorral, néha, ha vadulok és nekemegyek a 130 kilómmal, le tudom lassítani a szalagot. A baj azzal van/volt, hogy lassú.
Sziasztok Mágusok!!
Előző problémámat megoldottátok köszönöm Waternak ,- VIM -nek és mindenkinek aki segített!! Lenne egy ujjabb kérdés van egy 12v -al müködő ventillátor motorom szénkefés. Lehet valami teherautoba volt csak nem tudom mekkora trafo kellene neki mert ha bekapcsolom müködik rendesen csak nincs hozzá trafo ami van trafó egy idő után nagyon melegszik és leold. próbáltam kisvonat trafoval de az sem bírta. Mit javasoltok ? elöre is köszönöm a segítségeteket!
Elvileg működnie kellene 12 V váltóról is, de lehet, hogy a kefék túlzottan szikráznának. A kefehidat is kellene állítani, azt meg gondolom nem lehet. 12V egyenről kb. min. 1 A terhelhetőségű tápról kéne járatnod, és azzal jó lesz.
Állandó mágneses kefés EGYENáramú motor. !!!
Csak egyenirányítás után használható és kell neki legalább 5 A-es (60 VA) trafó. Szűrés nem feltétlen kell, de szűrve csendesebb. 3000 körüli fordulat.
Ha jól látom, akkor 31W a teljesítménye és annak 2.5A lesz az áramfelvétele. Mivel ez egy fűtőventillátor motorja (nem hajt semmit csak a lapátot forgatja) és még terhelni is akarod, az plusz áramfelvétel a tápegységből. Akkumulátortöltőről mennie kell neki rendületlenül.
Na vettem egy 35 mikrós kondit, nem jött be. Melléraktam a 16-ost, úgy a tuti. 50-est kellett volna venni ahogy eredetileg gondoltam.
Idézet: „vettem egy 35 mikrós kondit, nem jött be.” Ezt hogy érted? Nem indul el vele a motor, vagy csak lassan akar kipörögni? Az 51mikro meg "bevágja" a fordulatba?
Majdnem. A 35-össel a max fordulat kb. 10%-án pörög, és zúg a motor. (nagyjából 1 percig járattam így) Az 51-el kb 2 mp alatt felpörög max fordulatra.
Ha állandó mágnesű, akkor valóban nem megy váltóról.
Remélhetőleg az áramértékek is rendben vannak így és nem is melegszik a motor.
kb. 10 perc járatás után éppen csak langyos volt. A kondi még annál is hüvösebb. (mondjuk a motorban van akkora ventillátor hogy csak na.. ) Atomstabil Szovjet haditechnika
Sziasztok! Elkezdtem elolvasni az egész fórumot és össze is szedtem némi infót, de maradt egy két fekete folt a tudásomban. 380-as motort akarok bekötni és azt szeretném, hogy minél erősebb legyen. Azt már tudom, hogy ha 230-ról akarnám működtetni, akkor be kéne kötnöm Deltába, majd a kondi segítségével tudnám belőni a forgásirányt és az értéke kb 70 mF/kW kellene hogy legyen, de akkor az ereje kb 57,7% lenne. Ezért döntöttem a 3 fázis mellett, ahol meg a forgásirányt a fázisok cseréjével lehet megoldani. A kérdésem az, hogy ha 380-ról üzemeltetve a motort lehet Y és D bekötésekkel használni, akkor melyikkel lesz erősebb? Illetve az lenne még a kérdésem, hogy ugye a 4-es dugó legvastagabb szálába a testet kell kötni, 0 pedig egyáltalán nincs is? Ez utóbbi csak ezért merült fel bennem, mert a vezetékem meg 5 eres.
Meg kell nézned a motor adattábláján, hogy 380V-on lehet-e deltába kötni, mert igy a legerősebb. Ha 220/380 a moci, akkor nem valószínű. A dugóra vonatkozó kérdés:igen a legvastagabb a védőföld.
Szia!
Ha a motor adattábláján a 220/380-as felirat van, akkor a 380-hoz a csillag bekötés tartozik. Deltában leégne 380 (400)V-on. Ha 380/660V van a táblára írva, akkor csillagban és deltában is üzemeltetheted, de csillagban csak 1/3-ad ereje lesz a névlegeshez képest.
Test nincs. Van 0 és védőföld. A négypólusú dugónak csak nullája van, az ötösben van pluszban egy védőföld is.
Nem, fordítva. A négypólusúban csak védővezető van, az ötpólusúban nulla is.
Merthogy sem a csillag, sem a delta kapcsoláshoz nem kell földelés a 3 fázis sajátosságai miatt. De védőföld mindig kell.
Ne keverjük a földelést (védővezető) a nullával! A négypólusú csatlakozóban a három fázis mellé be kell kötni a védővezetőt is (földelés). Az ötpólusúban van egy üzemi nullát befogadó hely is. Ezt akkor kell bekötni, ha a berendezés igényli a 230V-os táplálást is. Természetesen az ötpólusúba is mindig be kell kötni a védővezetőt.
persze teljesen úgy van, csak billentyűbotlás volt.
Igen, a nulla semmiképpen sem kell egy háromfázisú motor működtetéséhez.
nekem van egy csillag kötésű 380v os motorom ezt át kell kötnöm ha 230v volton akarom használni folyamatosan delta kötésbe???
ja és próbáltam indítani 380v motort csillagkötésben 230v működött de nem tudom hogy így is át kel e kötni deltába ha huzamosan akarom használni 230v
erre kellene válasz
olvasok itt a rovatokban itt mindent de valakitől kellene egyértelmű válasz előre is köszi.
Csak egy oldalt kell visszaolvasni, le is rajzoltam.
Meg attól is függ, hogy mi van az adattábláján.
a 380v os motor adattáblán ezt olvastam
potencia :4 entrada A: 1500 n fcion :1330 c.v.rendimiento: 0,98 rpm redduccion:8.36 mekkora kondi kell erre hogy folyamatosan használni tudjam 230v on???
MOTOR TÁBLÁN EZT OLVASTAM:
PRADO HERMANOS Y CIA S.A REDUCTOR TIPO MR-2-100 POTENCIA:4 N FCION:4335 C.V.RENDIMIENTO:0.96 R.P.M REDUCCION:8.36 MEKKORA INDÍTO ÉS ÁLANDO KONDI KELL EHEZ HOGY 230 V ON MŰKÖDLYÖN.??? SEGITSETEK AZ ELŐBIT ELIRTAM EZ AZ ADATTÁBLÁZAT JÓ AMI IDE VAN IRVA A MOTOROMNAK.
ENTRADA A:1500
TOVÁBRA IS BOCSI LÁTOM LEHAGYTAM A MÁSODIK JAVÍTOTT MOTOR TÁBLÁZATNÁL |
Bejelentkezés
Hirdetés |