Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   61 / 345
(#) water válasza parrre hozzászólására (») Aug 15, 2010 /
 
Nem az 500W-os motorral van a probléma hanem az 1 fázissal mert nincs nyomaték. 3-al vinné mint a rongyot.
(#) parrre hozzászólása Aug 15, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Water! Nincs probléma a motorral, néha, ha vadulok és nekemegyek a 130 kilómmal, le tudom lassítani a szalagot. A baj azzal van/volt, hogy lassú.
(#) komisa hozzászólása Aug 16, 2010 /
 
Sziasztok Mágusok!!

Előző problémámat megoldottátok köszönöm
Waternak ,- VIM -nek és mindenkinek aki segített!!

Lenne egy ujjabb kérdés van egy 12v -al müködő ventillátor motorom szénkefés. Lehet valami teherautoba volt csak nem tudom mekkora
trafo kellene neki mert ha bekapcsolom müködik rendesen
csak nincs hozzá trafo ami van trafó egy idő után nagyon melegszik és leold.
próbáltam kisvonat trafoval de az sem bírta.
Mit javasoltok ?
elöre is köszönöm a segítségeteket!
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Elvileg működnie kellene 12 V váltóról is, de lehet, hogy a kefék túlzottan szikráznának. A kefehidat is kellene állítani, azt meg gondolom nem lehet. 12V egyenről kb. min. 1 A terhelhetőségű tápról kéne járatnod, és azzal jó lesz.
(#) erbe válasza komisa hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Állandó mágneses kefés EGYENáramú motor. !!!
Csak egyenirányítás után használható és kell neki legalább 5 A-es (60 VA) trafó. Szűrés nem feltétlen kell, de szűrve csendesebb. 3000 körüli fordulat.
(#) VIM válasza komisa hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Ha jól látom, akkor 31W a teljesítménye és annak 2.5A lesz az áramfelvétele. Mivel ez egy fűtőventillátor motorja (nem hajt semmit csak a lapátot forgatja) és még terhelni is akarod, az plusz áramfelvétel a tápegységből. Akkumulátortöltőről mennie kell neki rendületlenül.
(#) parrre válasza parrre hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Na vettem egy 35 mikrós kondit, nem jött be. Melléraktam a 16-ost, úgy a tuti. 50-est kellett volna venni ahogy eredetileg gondoltam.
(#) VIM válasza parrre hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Idézet:
„vettem egy 35 mikrós kondit, nem jött be.”

Ezt hogy érted? Nem indul el vele a motor, vagy csak lassan akar kipörögni? Az 51mikro meg "bevágja" a fordulatba?
(#) parrre válasza VIM hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Majdnem. A 35-össel a max fordulat kb. 10%-án pörög, és zúg a motor. (nagyjából 1 percig járattam így) Az 51-el kb 2 mp alatt felpörög max fordulatra.
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Ha állandó mágnesű, akkor valóban nem megy váltóról.
(#) VIM válasza parrre hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
Remélhetőleg az áramértékek is rendben vannak így és nem is melegszik a motor.
(#) parrre válasza VIM hozzászólására (») Aug 16, 2010 /
 
kb. 10 perc járatás után éppen csak langyos volt. A kondi még annál is hüvösebb. (mondjuk a motorban van akkora ventillátor hogy csak na.. ) Atomstabil Szovjet haditechnika
(#) Herqles hozzászólása Aug 17, 2010 /
 
Sziasztok! Elkezdtem elolvasni az egész fórumot és össze is szedtem némi infót, de maradt egy két fekete folt a tudásomban. 380-as motort akarok bekötni és azt szeretném, hogy minél erősebb legyen. Azt már tudom, hogy ha 230-ról akarnám működtetni, akkor be kéne kötnöm Deltába, majd a kondi segítségével tudnám belőni a forgásirányt és az értéke kb 70 mF/kW kellene hogy legyen, de akkor az ereje kb 57,7% lenne. Ezért döntöttem a 3 fázis mellett, ahol meg a forgásirányt a fázisok cseréjével lehet megoldani. A kérdésem az, hogy ha 380-ról üzemeltetve a motort lehet Y és D bekötésekkel használni, akkor melyikkel lesz erősebb? Illetve az lenne még a kérdésem, hogy ugye a 4-es dugó legvastagabb szálába a testet kell kötni, 0 pedig egyáltalán nincs is? Ez utóbbi csak ezért merült fel bennem, mert a vezetékem meg 5 eres.
(#) mex válasza Herqles hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Meg kell nézned a motor adattábláján, hogy 380V-on lehet-e deltába kötni, mert igy a legerősebb. Ha 220/380 a moci, akkor nem valószínű. A dugóra vonatkozó kérdés:igen a legvastagabb a védőföld.
(#) kadarist válasza Herqles hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Szia!
Ha a motor adattábláján a 220/380-as felirat van, akkor a 380-hoz a csillag bekötés tartozik. Deltában leégne 380 (400)V-on.
Ha 380/660V van a táblára írva, akkor csillagban és deltában is üzemeltetheted, de csillagban csak 1/3-ad ereje lesz a névlegeshez képest.
(#) Herqles hozzászólása Aug 17, 2010 /
 
Nagyon köszönöm, sokat segítettetek!
(#) water válasza Herqles hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Test nincs. Van 0 és védőföld. A négypólusú dugónak csak nullája van, az ötösben van pluszban egy védőföld is.
(#) kadarist válasza water hozzászólására (») Aug 17, 2010 /
 
Nem, fordítva. A négypólusúban csak védővezető van, az ötpólusúban nulla is.
(#) darazsa válasza kadarist hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Merthogy sem a csillag, sem a delta kapcsoláshoz nem kell földelés a 3 fázis sajátosságai miatt. De védőföld mindig kell.
(#) kadarist válasza darazsa hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Ne keverjük a földelést (védővezető) a nullával! A négypólusú csatlakozóban a három fázis mellé be kell kötni a védővezetőt is (földelés). Az ötpólusúban van egy üzemi nullát befogadó hely is. Ezt akkor kell bekötni, ha a berendezés igényli a 230V-os táplálást is. Természetesen az ötpólusúba is mindig be kell kötni a védővezetőt.
(#) darazsa válasza kadarist hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
persze teljesen úgy van, csak billentyűbotlás volt.
(#) kadarist válasza darazsa hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Igen, a nulla semmiképpen sem kell egy háromfázisú motor működtetéséhez.
(#) terkoka100 hozzászólása Aug 27, 2010 /
 
nekem van egy csillag kötésű 380v os motorom ezt át kell kötnöm ha 230v volton akarom használni folyamatosan delta kötésbe???
(#) terkoka100 hozzászólása Aug 27, 2010 /
 
ja és próbáltam indítani 380v motort csillagkötésben 230v működött de nem tudom hogy így is át kel e kötni deltába ha huzamosan akarom használni 230v
erre kellene válasz
(#) terkoka100 hozzászólása Aug 27, 2010 /
 
olvasok itt a rovatokban itt mindent de valakitől kellene egyértelmű válasz előre is köszi.
(#) water válasza terkoka100 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Csak egy oldalt kell visszaolvasni, le is rajzoltam.
(#) pucuka válasza terkoka100 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Meg attól is függ, hogy mi van az adattábláján.
(#) terkoka100 hozzászólása Aug 28, 2010 /
 
a 380v os motor adattáblán ezt olvastam
potencia :4
entrada A: 1500
n fcion :1330
c.v.rendimiento: 0,98
rpm redduccion:8.36
mekkora kondi kell erre hogy folyamatosan használni tudjam 230v on???
(#) terkoka100 hozzászólása Aug 28, 2010 /
 
MOTOR TÁBLÁN EZT OLVASTAM:

PRADO HERMANOS Y CIA S.A
REDUCTOR TIPO MR-2-100
POTENCIA:4
N FCION:4335
C.V.RENDIMIENTO:0.96
R.P.M REDUCCION:8.36

MEKKORA INDÍTO ÉS ÁLANDO KONDI KELL EHEZ HOGY 230 V ON MŰKÖDLYÖN.???
SEGITSETEK
AZ ELŐBIT ELIRTAM EZ AZ ADATTÁBLÁZAT JÓ AMI IDE VAN IRVA A MOTOROMNAK.
(#) terkoka100 hozzászólása Aug 28, 2010 /
 
ENTRADA A:1500
TOVÁBRA IS BOCSI LÁTOM LEHAGYTAM A MÁSODIK JAVÍTOTT MOTOR TÁBLÁZATNÁL
Következő: »»   61 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem