Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   60 / 344
(#) darazsa válasza VIM hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
köszönöm.
(#) weend válasza zoz11 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm a válaszod, holnap meg fogom próbálni.
(#) Imi65 válasza darazsa hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
Itt egy táblázat, amiből hasznos adatok derülhetnek ki a motorokról, és az indítás lehetőségeiről.
Az adatok nem kismegszakítóra vonatkoznak, hanem olvadóbiztosítóra. Kismegszakítónál - általában - rosszabb a helyzet.
A B-s kevéssé jó, mint a C-s, vagy a "régi" U-s.

scan0001.tif
    
(#) darazsa válasza Imi65 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
köszönöm!
(#) komisa hozzászólása Aug 13, 2010 /
 
Sziasztok Elektro mágusok.


Egy 380/220 kis villanymotort szeretnék elindítani
ehhez szeretnék segítséget kérni tőletek.
Már próbáltam az itt található módszereket a
csillag és a delta kötéseket Kondival de nekem
csak Zúg mint mikor hiányzik egy fázis
Ha kézzel próbálok rásegíteni akkor sem indul.
Aki tud kérem segítsen ,mit csináltam rosszul?

két kép csatolva a motorról.
Az számít ,hogy a tekercsek melyik végét kötöm egymáshoz?





előre is kösz a segítséget!!
(#) kadarist válasza komisa hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Szia!
Igen, számít a kezdet-vég sorrend. Egy háromszög kötést kellene kikísérletezni, és akkor indulnia kellene kondival.
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Ha háromfázisú motort három fázisról üzemeltetsz, akkor nem kell kondí. A csillag - delta átkapcsolásnak is csak így van értelme.
A képen látszik, hogy a motornak 6 kivezetése van, három párban. A három pár a fázistekercsek végei. Mivel az adattáblán rajta van, hogy csillag delta, a fázistekercsek 380 V osak.
A rövidebbek mindjuk a tekercsek kezdetei, a hosszabbak a végei. Elvileg mindegy, a lényeg, hogy minden tekercset egyformán kösd be.
Ha a rövidebbeket összekötöd, ez lessz az N , a hosszabbakra egyenként rákötöd a fázisokat, L1, L2, L3, a motorod csillagba lesz kötve. Ha az egyik rövidet hozzákötöd a következő tekercs hosszabbik végéhez, ennek a tekercsnek a rövidebb végét kötöd a következő tekercs hosszabbik végéhez, majd ennek a tekercsnek a rövidebbik végét hozzákötöd az első tekercs hosszabbik végéhez, akkor kapsz három csomópontot, amelyikekre rákötöd az L1, L2, L3 fázist. Ilyenkor az N vezetőt nem kell sehova kötni, és a motor deltába lesz kötve. Megjegyzem, csillag kapcsolás esetén sem kell feltétlen bekötni az N vezetőt. Ha a motor nem a kívánt irányba forog, két fázisvezetőt fel kell cserélni.
Ha egyfázisról akarod üzemeltetni, az más tészta, ha visszaolvasol találsz rá megoldást. A kondi ilyenkor kell.
(#) komisa válasza kadarist hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Köszi a gyors választ
A háromszög kötés az a delta kötés ha jol tudom
Már annyit cserélgettem őket már belekavarodtam) de még próbálkozok
akkor kössem a rövid szálat a hosszuhoz és így tovább?
azaz kössem sorba őket?:

eddig így próbáltam
(#) komisa válasza pucuka hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Köszönöm a segítséget.

Igen elfelejtettem oda írni 230v -al szeretném elindítani

Egy skiccel esetleg tudnál segíteni?

elöre is köszi

Vissza olvastam a többi hozzászólást de nem sikerült belöle okosabb lenni
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Mivel a tekercsek 380 V -osak, mindenképpen a delta kapcsolásod a nyerő, bár 230 - ról így is gyengécske lesz. A kondenzátor értékére meg valamelyik motoros topikban (lehet, hogy pont ebben) találsz megoldást, én nem akarlak félrevezetni.
(#) water válasza komisa hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Egy ilyen motort csak 1 fázisról köss deltába, 3 fázisról csak akkor ha füstöt szeretnél kivenni belőle. Egy-egy tekercs 220V-ra van méretezve!
(#) pucuka válasza water hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Miből gondolod? Ha így lenne, az adattáblán nem ez lenne, amit láthatsz. Ha a fázistekercs 220 V -os lenne, nem lehetett volna deltába kötni a 3×380 V -os hálózaton, csak csillagba, és akkor nem lenne az adattáblán, hogy deltába is köthető.
A 3×380 V -os hálózat vonali feszültsége 380, a fázisfeszültsége 220 V volt tudomásom szerint, és ez változott 400, illetve 230 V -ra. Akkor miért is?
(#) kadarist válasza pucuka hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Deltában 3x220V, csillagban 3x380V. Ott van a táblán, egyértelműen. Δ/Y 220/380V 0,21/0,12A
(#) water válasza pucuka hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Ha van otthon egy hasonló adattáblával rendelkező motorod és 3 fázisod is, kösd rá deltába és hamarosan rá fogsz jönni. De jobban jársz ha elmész egy motortekercselőhöz és megkérdezed tőle. Amikor én kérdeztem hogy "akkor miért ez van ráírva ez megtévesztő" csak rángatta a vállát és azt mondta hogy kérdezzem attól aki ezt először ráírta, de valószínűleg az lehet az oka hogy akkoriban a gyengébbek a 3 fázist a 380V-al azonosították és egyszerűbb volt azt ráírni.
A kérdésedre a válasz továbbra is ez: mert 220V-ra van méretezve egy tekercs. Aki eddig ezt másképp gondolta az utána mindig meglátogatta a tekercselőt

Egyébként az ő olvasatában az adattábla sorrendben:
1. delta->220V
2. csillag->380V (helytelenül, helyesen 3 fázis)
(#) pucuka válasza kadarist hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Hol, és mikor volt Magyarországon 220 V vonali feszültségű háromfázisú hálózat? Ilyen nálunk az 50 es évek óta nem volt, de volt a Szovjetúnióban, ott viszont 380 V -os nem volt. 3f 220/127 V.
3×220 at egyébként csak trafóval lehetne csinálni.
A kérdező pedig úgyis egyfázisról akarja járatni akkor meg nyugodtan kötheti deltába, kondenzátorral, ahogy felrajzolta.
(#) pucuka válasza water hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Nekem nincs itthon se háromfázisom, se háromfázisú motorom, de elég sokat láttam életemben pl hegesztő aggregátort, légkompresszort, ahol be voltak lötve, ill (még a régi piskóta csatlakozóval) dugva a háromfázisú hálózatba, és rajta egy szép nagy csillag delta kapcsolóval. és nem volt semmi szikraeső.
(#) water hozzászólása Aug 13, 2010 /
 
Basszus most esett le (ehhez évek kellettek hogy rájöjjek magamtól is) szinte egyértelmű az adattábla:
380V->csillag!
(#) kadarist válasza pucuka hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Minden motorgyártó gyárt 220 (230)/380 (400) V-os modelleket, ez nem orosz sajátosság. Itt most nem a magyarországi feszültségviszonyok és az orosz közti különbség a lényeg. Egyszerűen kapcsolástechnikailag ilyen a motor. Kötéstől függően megy egy kisebb és egy nagyobb feszültségről is. Hasonlóan, mint a csillag-delta indítású 380(400)/660 (700)V-os motoroknál.
Komisa motorja indítható egy fázisról is, delta (háromszög) beállításban, kondenzátor segítségével.
(#) pucuka válasza water hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
És még a másik képen látszik, a rövidebb, és hosszabb tekercskivezetések, amelyek eredetileg egy 6 csavarkötéses kapcsolólemezhez mentek, ahol rövidzár lemezek áthelyezésével lehetett csillagba, vagy deltába kötni.
(#) water válasza pucuka hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
És meddig ment deltában 5-6 s-ig? Ennyi idő alatt nem ég le, de szerintem az nem is ilyen motor volt.
Én naponta használok nem ekkorát, hanem jóval nagyobbakat is de eszem ágában sincs deltába kötni, ettől a tekercselő ismerősöm is óva intett. Egyszer nem voltam otthon, fater kölcsönadott egy 2kW-os mocit a szomszédnak, vill.szerelő gondolkodás nélkül bekötötte dáltába mondván "majd erősebb lesz". Azóta legalább új benne a huzal és a csapágyak is .
(#) komisa válasza water hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
sziasztok köszönöm a pozitiv
segítőkész hozzáállásotokat!!

Mint mondtam már bekötötem deltába
de meg sem mozdult
csak morgott ,próbáltam kézzel is rásegíteni de nem engedte.
fesz nélkül forog simán nincs beégve,nem csapágyas
Sima 230 v / 1 fázissal szeretném elindítani
egy skiccet küldjön már valaki ,légyszives
és hogy a hoszu szálat a rövidhez vagy rövidet a rövidhez ? vagy az mid1?
(#) VIM válasza komisa hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Szia!
Próbáld meg így bekötni. Nem tudom mit akarsz a kb. 15-20W-al? A kondi a 2-3mikroF.
(#) komisa válasza VIM hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Hali !
köszi ,hogy segíteni próbálsz
igaz ilyen bekötést még nem láttam
minden tekercs rövidre van zárva?
Igaz én csak hobbiból szerelgetek
nem vagyok egy profi
Kedves forumozók mit szóltok ehhez a bekötéshez
megpróbáljam?
Egy kis köszörűt szeretnék kihozni belőle
tudom 3-4 ezerért lehet venni ,de ha már találtam ezt
a motort gondoltam hátha meglehet oldani vele
amit magának csinál az ember az mindíg többet ér.

De azért köszi a hozzászólást.
(#) water válasza komisa hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Nem, ha az érpárok jelentenek 1-1 tekercset akkor ez így nem jó.
Úgy kösd be hogy az egyik tekercs rövidjét kösd össze a másik hosszújával és így tovább, lerajzoltam. A K és V kezdetet és véget (rövidet-hosszút) jelent. A kondi másik végét L3 valamelyik végére a forgásiránynak megfelelően.

bek.jpg
    
(#) VIM válasza komisa hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Nem is értem miért úgy rajzoltam, ahogy. Azt gondoltam, hogy az összetartozó kivezetések vannak párba fogva, de nem. Talán most működni fog, de még mindig nem értem mit akarsz kezdeni ezzel a rettenetes teljesítménnyel?

CCCP jó.JPG
    
(#) komisa válasza water hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Köszi a segítséget.

Ezt a delta kötést már próbáltam
de sajnos nem indul
(#) komisa válasza VIM hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
szia

No ez már érdekesebb
ehhez két indito kondi kell?
ugy látom az egyik tekercs megkapja a 230-at a másik kettő csak a kondin keresztül,jol értem?
De azért majd kipróbálom vagy vagy
egy kis ventillátorra gondoltam ebben a nagy melegben
de a 2700 fordulattol kicsit megijedtem ezután gondoltam egy kis köszörüre
de ha nem indul el akkor marad papir nehezéknek

köszi a segítséget.
(#) VIM válasza komisa hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Szia!
Idézet:
„ehhez két indito kondi kell?”

Nem! Csak a forgásirány lehetséges variációit is berajzoltam.
(#) parrre hozzászólása Aug 14, 2010 /
 
Sziasztok! Nekem is villanymotoros nyűgöm van. Van egy szalagcsiszolóm, amit egy 500W-os 380/220 D Y motor, (900/perc fordulat) hajt 1 fázisról. Mivel egy hangyányit kicsi a motor, szereztem egy nagyobbat. Ez 750W 380/220 D Y motor , 3000/perc fordulatú. Gondoltam bekötöm úgy ahogy a régit, delta módban. A kondi 18 mikrós állandó üzemű, meg sem mozdította. Csillagban elindult, de kézzel gyorsabban tudom tekerni ....
Arra gondoltam, hogy veszek egy állandó üzemű 50 mikrós kondit. Szerintetek ez elég, vagy kell indítókondi is? Ha igen akkor 100 mikrós elég, vagy nagyobbat ? Az állandó 450v-os kondi de gondolom az indítónak 350-es elég... Köszi a választ előre is!
(#) VIM válasza parrre hozzászólására (») Aug 14, 2010 /
 
Szia!
A 750W-nak 30-40mikroF és 400V-s kondenzátor kell állandó üzemre, de ha azt akarod, hogy időben hamarabb felvegye a fordulatot, akkor plusz még 40mikroF és nyomógombbal kell rásegíteni induláskor. A starternak elég kisebb fezsültségű is.
Következő: »»   60 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem