Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
nekem ezt mondták, de szerintem csak le akr húzni!:-S
Biztos hogy le akar húzni !!! Netalán az egyik Egri szervíz ??
erre keress rá a fórumban,saját tapasztalat: (#507238) Hosszulabu válasza istbar hozzászólására (#506967) Válasz Szept 5, 2009 Nos,akkor leírom hogy mi is volt a probléma :Hátha valaki ugyanúgy jár mint én: Az Octavia műszercsoport panelján van egy TLE 4276 - os IC,azzal szemben a panel másik oldalán van három ellenállás.Az IC melegedése megolvasztja az ellenállások forrasztását,és ez produkálja a kontakthibát !!! Újraforrasztás után minden ok.lett.Állítólag ez probléma az Octaviáknál a 2002-es évjáratig,utána már megoldották az IC hűtését hátlap műx.jpg (32.24 KB), TLE4276.JPG (36.9 KB), ellenállások.JPG (51.17 KB),
Javításra van lehetőség, de ha szakembert (aki ért hozzá) kérdezel, az a javítás inkább a 'parasztvakítás' kategóriába sorolható. A javítás neve pedig mágneses rezonanciával való javítás illetve tisztítás. Azonban egyet le kell szögezni egyszerű nyelven ismertetve az elaktromos ac-val kapcsolatos ismérveket. Ha most belenyúlsz a tankba, érzékelni fogod, hogy a benzin hideg, télen méghidegebb, ugyanakkor mivel villanymotorok többsége működés közben hőt termel, (azért esetünkben ez a hő kordában van tartva) a kettő ellentéte miatt van az, hogy az egyik ac többet a másik kevesebbet bír - beszállítói minősítés függvénye.
A másik dolog pedig a tulajdonos hanyagsága miatt szokott előfordulni. Többször csontra fogyasztott tank, továbbá a benzinszűrő 90000 km - énti cseréjének elhagyása. Van még egy a helytelen kezelés. Tudom, tudom a mai modern autók esetében csak ''pöc - röf' és már indulhatunk is. Ez téves elgondolás és ennek során alkalmazott használat következménye szintén az ac elhalálozásához vezet rövid időn belűl. Mégpedig indítózáskor meg kell várni, amíg az ac feltölti a rendszert és csak azután indítózni. Ezt a fajta emberi hibát küszöbölvén ki a gyárak, az újabb autóknál (2000 től) már építettek a rendszerbe egy érzékelőt ami ajtónyitásra megteszi helyettünk gyarló emberek helyett. Biztosan jártatok többen úgy, hogy rögtön indítózáskor (nem töltődött fel a rendszer) egyenetlen alapjáraton, dadogva és kihagyva üzemel a motor, majd pár méter vagy km megtétele után minden visszaáll normál üzembe. Na ilyenkor szokott az ac 'kapkodni' benzinért és azért hogy a megfelelő nyomást elő tudja állítani.
Elöbb nézzed meg a reléket a bal lábad vonalában a műszerfal alatt, nyomogasd meg őket mert ha kirázkodik az is okozhat ilyen kontakthibát. Ha nem akkor az elöttem szoló javaslat tökéletes. Bár nem tudom, hogy a tolatólámpát kompletten cserélted - vagy csak izzót - esetleg hátramenet kapcsoló jeladót (váltó).
Szia! Nem egri szervíz, ez egy Ajkai szervíz, de nem ez lett volna az első, hogy valakit lehúznak! Ismerősöméket 120eft al akarták legombolni, fedélzeti számítógép csere néven,(jelzem bontásból) másik szervíz, ugyan az a típusú fed.sz.gép, 80eft újonan! Ennyit róluk! Köszönöm az információkat!
Ismerőssel beszéltem, azt mondta típushiba, cserés, bontottan is 70 körül van. De ha csak időszakosan hagy ki, és azóta csinálja, mióta ilyen dög meleg van, nem lehet, hogy kontaktos és valahogy egy hozzáértő még javítani tudja?
Én nem merem megbontani, mert nem értek hozzá.
Nekem 200.000 Ft lett volna a műszer.99-es Octihoz
Árajánlat:Gál és társa Eger,Skoda Márkaszervíz
(#507238)
Erre keress rá , csak egy kis forraszási hiba. Saját tapasztalat,működik.
Sziasztok!
2003-as Skoda Oktáviának, ha kiszáll az ember, nem kellene "szólnia", hogy égve maradt a fényszóró? Azért csipog, ha nincs rendesen bezárva az ajtó, de a fényszóró mért nem fontos? (A 96-os Opelemben ezt a funkciót annyira megszoktuk, hogy most folyamatosan égve marad a lámpa. ) Illetve az utastér lámpának, nem kéne olyan funkciójának lennie, hogy ha kinyitom az ajtót, akkor világít, majd elalszik a lámpa? Ha a válasz nem, akkor mért nem? Illetve esetleg milyen megoldással orvosolhatóak ezen hibák? Pl. szoftverfrissítés stb... Esetleg valaki rosszul kötött be valamit?
Remélem és nagyon köszi
Ott valami elektromos hiba van.
Az én 2000-es évjáratúm is tudja ezeket. Illetve néha nem "szól", de ez a zárban lévő mikrokapcsoló hibája miatt van. Illetve nézd meg az ajtózsanérnál lévő kábeleket, lehet, hogy vezetékszakadásod van.
Köszi a választ!
Én is úgy gondolom, hogy valami nem jó, mivel a "gépkönyv" világosan írja a hangjelzést. Illetve az utastérlámpának sem értem mért van az off-on kívül még két állása, ha mindkettőben ég a végtelenségig, ennek ellenére, ha off-ban kinyitom az ajtót, akkor meg tök sötét van, tehát kézzel kell felkapcsolni, ami elég furcsa.
Közben megnéztem a belső világítást, az ha lezárom a kocsit, akkor elalszik, tehát az jó, elnézést.
Viszont a fényszóró továbbra is világít...
Segitsetek létszives
Skoda octavia-ban rendszámtábla világitást cseréltem ahogy az izzót raktam be a foglalat csuszik de késsel próbáltam kihuzni és utánna pillanatragasztóval körberagasztottam hogy ne csuszkáljon mindeszt persze ugy hogy a világitás nem volt felkapcsolva. és amikor sikerült berakni az izzót egyik sem éget ki is cseréltem őket de akorse égett a amikor a pillanatragasztóval ragasztottam akkor lehet h rajtafelejtetttem a világitást utánna nem égett egyikse nem tudjátok milehet a baj? létszi segitsetek nem valami zárlat vagy csak egy biztositék?
Két tippem van talán segít:
-Kiment a biztosíték. -Összeragasztóztad az izzó foglalatát, így leszigetelted az izzót.
elöször énis a biztositékra tippeltem a foglalatod meg nemhiszem mer a másik is kient és ahoz nem nyultam hozzá.
és amúgy holvan a rendszámtáblavilágitás biztosítéka?
Talán a műszerfal bal oldali burkolata alatt? Azon a részen, ahol rácsukódik az ajtód...
sziasztok!
egy 2000es évjáratú skoda octaviám van 1,6os AKL-es motorkóddal.( Etanol üzemre is át van építve de a probléma benzinnel is fennáll) A probléma a következő módon indult: nagyobb fordulaton alacsony sebességfokozatban elkezdett rángatni az autó ill ingadozott az alapjárat és nem húzott. Arra gondoltunk h a pillangószelepet ki kellene tisztítani. Ez meg is történt, utána kapott egy gyári alapbeállítást is. Az alapjárati ingadozás megszűnt, de a rángatás sokkal rosszabb ill egyszerűen nem nem húz (5500 fölé nem is megy a fordulat) Ill. menet közben is van h leáll, teljesen megbízhatatlan. A fogyasztás pedig megnőtt: benzinnel is 10l körüli. A dolog érdekessége az h hideg motorral jól megy, akkor nem rángat, amíg el nem éri az üzemi hőfokot! Több dologra gondolok: motorhőfok jelző hibája (ez hol található?) esetleg gyújtótrafók. köszi előre is a segítséget!
Lamdaszonda, katalizátor. Ezektől is csinálhatja.
Próbáld ki magasabb hőértékű gyertyákkal vagy platina gyertyával. Ha új gyertyák vannak benne és 1 elektródás gyertyák, akkor hézagot kell állítani (öngyulladás - rángatás).
A biztosítékot nem "csaphatta" ki, ha csak nem a késsel hadonászás közben nem okoztál zárlatot. Milyen érdekes azonban, hogy az ember mit meg nem tesz az autójával, (ragasztás) azonban, ha szakemberre bízza és a szakember így oldja meg akkor szídjuk, mint a bokrot. Több időd elment a ragasztásos akcióval mint, hogy leszedted volna a csomagtérajtó burkolatot és kényelmesen kicserélted volna az izzókat. Gratula
Sziasztok!
Rendszeresen olvasom a fórumotokat, sokra értékelem sokak segítőkészségét. 98-as AEE motorkódos octaviám van, kelene egy kis segítség. Ha áll az autó viszonylag hosszabb ideig (5-8 óra), elsőre indul, de ha gázt adok különösen ha hirtelen vagy el szeretnék indulni a motor fullad. Egy kevés ideig járatnom kell vagy felpörgetni és utánna már veszi a fordulatot fulladás nélkül. Én az üzemanyag rendszerre tippelek, talán valahol elengedi a nyomást ezért nem tud elégséges benzint fecskendezni. Ha valakinek van ötlete-tanácsa szívesen veszem. Előre is kösz.
Volt már ezen a fórumon egy javaslat.
Mielőtt indítózol add rá agyújtást és várj míg feltermel az üzemanyag szivattyú. Ha leállás után is "hisztizik", akkor tankszellőztető, üzemanyag szivattyú nyomás, vagy nyomástartó szelep. Szó volt az "aktívszenes" szűrőről is.
Köszönöm,
a korábbi bejegyzés alapján gondoltam én is az üzemanyag rendszerre. A feltermelést ált. megvárom, de sajnos nem ennyin múlik ezért is fordultam hozzátok. Végignézem a bejegyzéseket és ellenőrzöm a leírtakat, jelentkezem amint sikerrel jártam vagy ha elakadok és további tanács kellene. szép napot mindenkinek! :kalap:
szia
zsír új gyertyák vannak benne mert azt gondoltam h ez megoldja a problémát. a hézagállításon mit értessz?
Szia!
Idézet: „elsőre indul, de ha gázt adok különösen ha hirtelen vagy el szeretnék indulni a motor fullad” Ez a motor tulajdonképpen három értékből állapítja meg az befecskendezés idejét és mennyiségét: motorhőfok (vízhőfok), szívócsőnyomás és szöghelyzet (CKP) jelekből. Mivel más üzemállapotra nem panaszkodsz, a fordulatérzékelő "kiesik a sorból". A szívócsőnyomás mérése viszont annál fontosabb a motornak, a hőfok függésétől. Idézet: „Egy kevés ideig járatnom kell vagy felpörgetni és utánna már veszi a fordulatot fulladás nélkül.” Ez azt jelenti, hogy nem jó értéket kap a vezérlő az érzékelőktől, mert csak a hidegindítási idő letelte után engedi a fordulathoz igazodni az üzemanyagot (hidegen sem dúsít eleget, csak fordulatot emel a hőfok eléréséhez). A képeken a szívócsőnyomás érzékelő látszik. Ha mérni akarod az értékeket, majd megadom azokat is, ha kell.
Akkor ez még ide tartozik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |