Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Segítséget szeretnék kérni a pc-táp átkötözéséhez.
Van egy kiforrasztott ER-35-ös jelzésű vasam. Ezt szeretném átkötözni, hogy megfeleljen a rajzon lévőnek. Így néz ki a vas, mellette Ecopityu táp rajza (gyári állapot mindkettő még): http://i56.photobucket.com/albums/g199/albinolynx/pc_vas.jpg Idézem az átkötéshez kapcsolódó szövegrészt: "A gyári szekunder 5V-jaiból 2-2 szálat meghagyunk primernek, ezek közösét felkötjük +12V-ra. A maradék egy szál 5V-osat ugyanúgy sorba kötjük a 12V-os folytatással. Ezek közöse lemegy testre." Az 5V-os ág a 3, 4, 5, 6 láb. 3, 6 lábról mindent lekötök, 4, 5 lábon hagyok 2-2 szál drótot. Én így értelmezem az első lépést. Szétbontom a GND szálat, majd kimérem a lekötött drótoknak a párját. Ide jön az akkumulátor +12V-ja majd. (Feltéve ha jól értelmeztem a szöveget.) Az utolsó mondatot viszont nem értem, hogy hol marad 1 szál drót és azt hova kell kötni. Légyszives erősítsétek meg, hogy jól értem-e az elejét, illetve írjátok le, hogy mi a helyzet ezzel az 1 szál maradék dróttal. Köszönöm!
Nem meghazudtolni akarlak, de a fejegységhez menő 1,5mm^2-es kábelen is áttuszkolnak a fej számára 10A-t, és nem esik 12V alá, járó motor esetén, pedig van, hogy BMW-k ben hátulsó akksiról több métert tesz meg a delej!
És én 3mmˇ2-esről beszéltem... Mert CSAK 15 A-ről van szó! Most ugyanez van , 10-es tápkábelen is csak 50A-t kergetünk át. úgy, hogy az első akksiról a csomagtartóig menjen a 12V. Nem a 3mm^2-es kábelen történő 15A átvezetése a gáz, hanem amikor a Suzukiban egy 0,75-ös kábelen áteröltetnek a hátsó ablakemelőnek 10A-t! Vagy a .ESCO-s, vagy .BI-s hosszabbítóra, ami 3X0,75-ös kábel, ráírják, hogy max 16A! Tehát 3-4 méterig nyugodtan lehet számolni a mm^2/5A-el!
Ha hiszed, ha nem , egy gyári erősítő rajzáról loptam le ezt a közös emitteres megoldást, és ott 6-6 db IRFZ-t hajtott!, ha akarod beszkennelem...
Idézet: „A rajzodról hiányzik egy s más. egy kis tüske szűrés, na meg a szekunder oldalon sem ártana egy kis sznubber, mert a tüskéktől hihetetlenül meg nő az üresjárati feszültség, és ez egyes végfokok végét jelentené. Persze működik így is. 30KHz-ig nem is hiszem, hogy gond lehet vele” A legtöbb primitív egyszerű erősítő mint a DAEWOO, avagy az itt említett JENSEN, vagy az Interconti, satöbbi távoli csoda nem rendelkezik szekunder szűrőtagokkal, még a primeren sincs semmi... Mégis működnek. Egy MAC-ben, avagy Rockford-ban semmit nem hagynak ki, az biztos. Az én 6 csatornásomban sem szaladt el a táp, és nem a 6db végfok üresjárati /nyugalmi/ árama szabályozta vissza a tüskék általi túltöltést... Ja és 50KHz-en mennek.
A legtöbb alacsony kategóriás erősítőben a Rem adja a tápot is a vezérlésnek, ezek között a 494-nek.
Volt is ebből baj annó, amikor a SinusLive Logo világítása is a Rem-ről ment, és két erősítő esetén azok már be sem kapcsoltak. Akkor jött a kirelézés... (És még a SinusLive nem is alacsony kategóriás erősítő...) A 6ch-somban a végén én is relét tettem bele, és az kapcsolta a főtápról a 12V-ot. /nem muszály 2 plusz tranyóval szenvedni./ Idézet: „sokszor a táphoz képest 1, 1.5V-al is alacsonyabb a feszültség.” A legtöbb tápFET már 10V GS feszültségnél tökig nyílik, ha még a tranzisztoron esik is plusz 1V, akkor már egy jól töltött akksival nincs is baj. (Hát még 14,4V esetén!)
Szia!
Lehet, hogy a te vasaddal még könnyebb lesz a helyzet, mert már eleve két sodrony megy a felső kivezetésre. Ezeket máris kettéveheted. az alsó lábakról forraszd le az összes vezetéket hogy külön legyenek, mert még azokat is össze kell sípoltatni a másik /felső sodrony/ végével. Aztán folytathatjuk...
Szétszedtem ahogy kérted.
http://i56.photobucket.com/albums/g199/albinolynx/szetszedve.jpg Két csoport van. A piros csoporton belül "mindenki-mindenkivel sípol". A zöld csoport pedig úgy alakul, hogy: Van 2 szál ami csak a 2-es és 6-os láb drótjaival sípolnak. A maradék 4 szál pedig csak az 5-ös lábbal.
Egy kérdésem lenne csak.Van egy 1000 wattos cerwin vegám.A fejegységem 4x50wattos Lg.Az a gáz hogy most lóvém nincs,úgyhogy építeni se tudnék erősítőt.A kérdés csak annyi lenne hogy ha a fejegység kimenetére rákötném a hangfalat,(kisebb lenne a teljesítmény..)akkor kárt tudok valamiben tenni?PL:aksi,vagy bármi?köszi a segítséget.
Szia!
Szerintem kárt inkább a fejegységbe csinálnál, de függ a kivezérléstől is,s a hangszóró és a fejegység Ohm-os illesztésétől. Az akkudból meg max. több power-t vesz fel. Gondolom én.
Még egy kérdés: az L induktivitás milyen legyen? PC tápokban amik vannak, esetleg megfelelne valamelyik készen lévő?
a vegám 8 ohmos,a fejegységre akkor mennyit lehet tenni?ha pl. 4 ohmos?többet vagy kevesebbet?
Semminek nem lesz semmi baja. A láda megkapja a max. 10w-ját (<<-12V, hidalt végfok, 8ohm), a fejegység meg örül, hogy nincs maxon terhelve! Ha a láda 8ohmos, akkor nyugodtan rá lehet kötni az erősítők 95%-ára! Vigyázni egyedül a torzításra kell!>>
Ok köszi a válasz,csak az a gáz hogy sokan mondták nekem hogy 8 ohmos cuccot ne kössek rá közvetlen a fejegységre,mert leég a végfoka,mások meg azt mondják,hogy az aksimat fogja csesztetni.Mi igaz ebből?
Semmi. Kitől kérdezted ezt? Mert a válaszból nem sok elektronikai tudás jön le... Használd a válasz gombot!
Ha nagyobb impedanciájú hangszórót kötsz rá, attól nem fog leégni a végfok. Sőt, kisebb terhelés, fele teljesítmény...szóval nem éri meg rákötni. Az a 8ohm-os, 1000W-os Cerwin Vega durva jószág lehet, szerintem kicsi az érzékenysége is. Nem fog megszólalni igazán, aztán elkezded csavarni a hangerőt és elkezd torzítani...hallgatható mély nem igen lesz belőle...
Üdv Inhouse
Köszönöm a válaszokat,elég durva cucc amúgy,csak most nincs pénz egy normális erőlödőre,kakát meg nem veszek...És így néz ki a kicsikém:testvérek,csak az egyik megy bele egy autóba...
Ezek autós ládáknak tűnnek, biztos, hogy 8ohmosak? Esetleg nem duplatekercses, 2*4ohmosak sorbakötve?
Az egyik árából vehetnél erősítőt... Üdv Inhouse
Igen,de párban olyan szépek,minek adjam el?Elég drága,megnéztem neten...Majd szerzek én erősítőt.Amúgy autóba valók,gyári,mert döntött a háta a ládának.Belerektam ma,erősítő nélkül:Nagyon szól így is,és gyönyörű mélyet nyomnak,nem kopognak(erősítővel tuti szebb,és erősebb).Nagy a tőlcsér játéka,elég sok levegőt mozgat.Amúgy köszönöm a segítségeket!
Köszönöm, de itt majdnem ugyanezt írtam le. Nem Variathor-nak akartad címezni a hozzászólást?
kd-g322 jvc cd jatszo 16 volt 1 ampert kapott.Az lenne a kerdesem mi megy ki ijenkor belole,mert garazsba akartam volna bekotni,de csak felvillan mikor berakom cd-t.Ez autos lejatszo. koszonom
Attól még nem megy tönkre 1autós cd/mp3 lejátszó, mert néhány mp-re 16Voltot, kötöttél rá.
Valószínű azért nem kapcsol be, mert csak a főtápot kötötted be. Minden autós cuccnál, legyen az rádió vagy mp3/rádió, 2db. vezetéket kell bekötni a plusz 12V-ra. Ha megvan a stekker/csatlakozója, akkor szabvány szerint, a piros,és a sárga az a kettő, test-, pedig a fekete.
Szia!
Szálanként forraszd szét az alsókat is, hogy minden vezetéknek csak két vége legyen... , utána nézzük tovább!
Most hogy felvillan, mire kötöd? Be az autóba, avagy valami tápra, mennyiről megy , mi villan fel? /az atombomba is csak felvillan!/
Egyébként minden stabilizálva van benne, külön a betápról csinálja magának a 3,3V-ot, az 5V-ot, 9V-ot stb. A végfok meg 18V-ig is bírja, persze nem tartósan.
Ha autóba valók, biztos, hogy nem 8 ohmosak, max duplatekercses 2*4-esek, de azt autóban biztos nem kötik sorba. Párhuzamosan 2ohm stabil erősítőre, vagy külön erősítővel meghajtva a 2 tekercs...
Minek a 2? Belefér az autódba 2? Gondolod, hogy tudnád hallgatni a 2-őt nagy hangerővel egyszerre? Van 2 ász mélynyomód, de nem tudod használni, mert nincs erősítőd és a fej végfokáról akarod hajtani... Üdv Inhouse
Nem szedtem még szét őket...Nincs pénz még egy normális erősítőre,szutykot meg nem akarok venni.Simán a fejegységről nyomom,tudom hogy nem adja ki amit tudnia kéne,de most elég nagy mély van így is.És az a legjobb hogy elég mélyfrekin szól Majd teszek fel képet hogy hogy néz ki a kocsiba,még a kárpit is passzol...
Elküldtem privátban is.
Így néznek ki a párok: http://alr.atw.hu/pics/szalakra_bontva.JPG . Kicsit hülye jelölés, ha kell számozom inkább.
Hello
Nekem kiment egy Pioneer autó erősítőben a D1271-es számú tranzisztor. Nem tudjátok hogy ezt mivel tudom helyettesíteni??
Üdv ! Ha a D1271 a tranzisztoron van felírva akkor 2SD1271.Öreg T
E szerint a PDF szerint panasonic gyartmany
http://www.datasheetarchive.com/Scans/Scans-005/Scans-00111605.html Mas gyartok termekevel kompatibilis: Toshiba: 2SD553 NEC: 2SD569 Rohm: 2SD1580 En az eredetit ajanlom, mert "jobb"-nak tunik a paramterei alapjan. |
Bejelentkezés
Hirdetés |