Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » BEAG APX 100
Témaindító: Gubán_Gábor, idő: Márc 1, 2009
Témakörök:
Tudna nekem segíten valaki ebben a problémában? Megodást jelent-e, ha úgy állítom be, hogy az egyik csőre több nyugalmi áramot állítok (amelyik kevésbé mutat kivezérlést) mondjuk 2mA-el, és így a végkitérésen már elég kevés külömbség látható?
Az APX ben lévő gyári szimmetrizáló potirendszert felejtsd el, annyira szar spórolós megoldás volt, hogy esélytelen volt vele rendesen beállítani a nyugalmi áramot.
Vedd ki mind 2 potit, és tegyél a helyükre 1-1 db 100kA-potit és mindkettőre kösd rá a -54V ot a bal oldali kivezetésre, és a jobb oldaliakra a mínusz táp + oldalát, ami ugye a közös GND re csatlakozik. azért a felülnézetből baloldali kivezetésre kösd a legnegatívabb oldalt, hogyha a poti teljesen le van csavarva, hasonlóan a hangerőhöz, akkor legyen a végcsövek rácsain a legnegatívabb fesz, és ahogy elkezded felcsavarni a potikat, úgy csökkenjen a negatív feszültség--->tartson egyre inkább a 0V felé és egyre jobban nyíljanak a csövek. Mindkettő poti középső kivezetésére 1-1 200k ohmos ellenálláson keresztül a vezérlőrácsokat. és így a két potival egymástól teljesen függetlenül beállíthatod a kb. 20-30mA (csövektől függő) nyugalmi áramot. 20mA körül B-osztályú működést kapsz, 30-35mA (ennél feljebb nem érdemes menni úgysem fog jobban szólni) AB osztályú működést kapsz. 35mA felett már A osztályban jár. Ja és mégegy dolog: a végcsövek katódkörében lévő ellenállásokat cseréld ki 1-1 1%-ra összeválogatott 1Ohm 2W-os ellenállásra. Beállításnál ha tudsz szerezz egy szkópot és 1000Hz-es jelet figyeld vele, és csak addig nyisd a csöveket, amikor már 100W kimenőteljesítményen is (8 Ohmos műterhelésen 28,28V kimenőfeszültség) tökéletes szinusz jelet kapsz, tovább felesleges nyitni a csöveket. Röviden ennyi, ha kérdésed van írj. Ha egyik cső nem nyit rendesen, vezérlés ütemében, még akkor se, ha beállítottad rajta a megfelelő nyugalmi áramot, akkor az lehet a cső nem megfelelő emissziós képessége is, "új" csöveknél is előfordul. Még nem párbaválogatott csöveknél is közel azonos negatív előfeszültségen kell, hogy azonos áramok follyanak, ha pl egyik csövön -35V nál áll be a 25-30mA, és a másiknál csak -16V on, akkor ki kell cserélni a gyengébb csövet, amin csak -16-on áll be a kívánt áram.
Maximum 5% eltérés engedhető meg a szimmetriában, ahhoz, hogy a csövek ne szenvedjenek károsodást, mert ugye az eredeti előfesz beállító rendszernél, ha elállítódik a szimmetria, akkor az egyik csövön nő az áram, a másikon csökken. és ha az általam javasolt beállítási módszerre átépíted, akkor még ha el is állítódik az áram az egyik csövön, akkor a másik csőre ez nem lesz hatással.
3 APX-em van, mind 3 felújítva teljesen. új tápegységgel, pufferkondikkal, amiket szintén erősen ajánlott kicserélni. mind 3 erősítő tudja a 115W-ot 100Hz-en és 102W-ot 30 Hz-en.
Ez nagyon hasznos leírás volt! Én is köszönöm.
Szia!
Köszönöm szépen a kimerítő választ! Ha mondjuk párba válogatott csövekre cserélném ezt a módosítást elkerülhetném?
Szia! APX-ben Gabi az isten. (tőlem is vett egyet)
Az általa leírt módosítást biztos megcsinálnám a helyedben ,mert semmi garancia nincs arra hogy a párba válogatott csövek egyszerre is öregszenek.
És százszor egyszerűbb beállítani! (én is szívtam a gyári potikkal)
Átalakítottam egy rajzot. Jól értelmeztem? A 2db potméter 1-1 68k ellenálláson csatlakozzon a 0V-hoz, vagy az nem kell oda, és 'direktbe' kössem?
Nagyjából helyes, de így R19, R20, R40, R41-re nincs szükség, és R19, R20 helyére kell tenni a 2 db 200k-s potit, az előfesz tápon a 100k és a 68k közös pontjára kell tenni a 2 vezetéket, ami az új R19, R20 (200k) ellenálláshoz megy. A 100k poti középső kivezetését szintén a szélső lábával kell összekötni, ahol a 68k-ra van kötve. ŰRemélem érthető volt nagyjából. erre a megoldásra azért van szükség, hogy a csövet véletlen se tudd maximálisan nyitni, rácsáramos tartományba vezérelni, tehát egy minimális negatív előfesz, ennél a beállításnál kb -22V nál magasabb előfesz nem lesz a csövön, tehát kb -60 és -22V között lehet beállítani a negatív előfesz, és így minden munkapontot ki lehet próbálni, de ide legcélszerűbb az AB osztály. Szerdán felteszem a rajzot, ha esetleg nem lenne érthető a leírásom. mert addig nem leszek otthon. ott az én általam végzett összes módosítás látható, amik tökéletesen sikerültek. Sok sikert addig is.
Szia! Köszi szépen. Természetesen érthető. Amint lessz időm azonnal nekilátok! Mégegyszer köszi!
Helosztok.
Beüzemeltem az av760/c típusú EAG erősítőmet. Sajnos valami baja van. Bekapcsolás után búgás hallatszott utána kivágta a szekunderköri és primerköri biztosítót. Mi lehet a baj?
Sajnos nem néztem. Holnap rakok bele új biztiket és kipróbálom újra.
Igy első tippre akkor az előfesz tápegységed vizsgáld meg. Lehet kh-s a poti benne, vagy a dióda szállt el. Rajzod van?
Password???
Ha nem lenne meg véletelnül én csatoltam. Mivel hibás volt a rajz, kivettem..köb..
Nem jó a rajz! A 807-esek rácskörében található tekercs a két 22k-s ellenállás közös pontjával is össze van kötve! Ez fontos momentum, mert nem mindegy, hogy az ECC katódárama min folyik keresztül. Ez a jó rajz!
Köszönöm a hasznos infót. Nem tudtam, hogy hibás a rajz, nem is figyeltem annyira. Mindenesetre töröltem a rossz kapcsolást, és elmentettem a jót.
Javítottam a rajzon. Egy fokkal jobbnak találom, mert ezen az alkatrészek értéke is rajta van. Ezért is lenne jó megmenteni
Ezek szerint az is hibás. Ott sincs a 807-esek rácskörében található tekercs a két 22k-s ellenállás közös pontjával összekötve.
Helo.
Kivágott fél amperes biztosítóval is kivágta az egyik primerkörit. Ellenőrzöm az előfeszültség tápot.
Tévedtem. Az 500mA es ép. Csak akkor nemtudom minek a kék villanását láttam a dobozban, mivel az ő foglalatának nincs meg a kupakja, ezért egy nyákba építhető foglalatba raktam a készülék belsejében. A foglalaton átlátszik a biztosító kiégésekor keletkező fény?
P2 kontaktos. Ez okozná a biztik sorozatos kiolvasztását?
Lehetséges! Cseréld ki, aztán mikor bekapcsolod figyeld az anódokat felizzanak-e. Ha izzik akkor gyors lekapcs.
Miért kéne kínozni a végcsöveket? AZ4-ek kivesz, végcsövek kivesz, és azt mér, amit csak akar, akármeddig........
Sajnos nincs 500 ohm os huzal potencióméterem. Meg lehet azt oldani, hogy egy 200 ohm ost be lehessen építeni?
Na csak találtam 500 ohm ost. Cseréltem. Egyen és végcső nélkül megyen. Izzanak a csövek világít a kis izzó az előlapon. Hogyan tovább? Mérjem meg az előfeszt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |