Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió beszerelése
 
Témaindító: DEXA, idő: Aug 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 24
(#) taresz válasza akos70 hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Vettem külön átalakítót a kormány és a rádió közé, működik is rendesen, de ha ezt nem iktatom be, csak a rádió van rajta direktben, akkor sem megy az ajtók zárása.
(#) taresz válasza taresz hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Még annyit, hogy a kapcsolt és a fix 12V-os szálat (piros és sárga kábel) összekötöttem, lehet hogy ez zavar be valamit az autó saját elektronikájába?
(#) Inhouse válasza taresz hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Hát, ha a fejegység piros és sárga szálát kötötted össze, akkor nem. Ha az autóból jövőt, akkor az elég érdekes...

Üdv
Inhouse
(#) Garden hozzászólása Szept 21, 2010 /
 
Sziasztok! Van egy Sony XR-4800-as autórádióm, és nincs meg hozzá a hangszórók, illetve az áram csatlakoztatásához szükséges csatlakozó (sem annak a rajza). Tudna esetleg valaki segíteni nekem egy rajzzal?
(#) akos70 válasza Garden hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Valamelyik talán jó:
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
+egy:

Image51.jpg
    
(#) Garden válasza akos70 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Köszönöm szépen, de sajnos egyik sem jó. Lefényképezem a csatlakozót, és beteszem a képét...
(#) Garden hozzászólása Szept 21, 2010 /
 
Tehát ilyen csatlakozója van, de nem találtam róla semmilyen leírást, Service Manual-t pedig nem tudtam letölteni.

IMG_6974.JPG
    
(#) akos70 válasza Garden hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Sima ISO csati , egy ezres körül kapsz ilyet.
Amúgy ott van a 47-es képen (Skoda)
(#) Garden válasza akos70 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Köszönöm, akkor egyszerű a dolog. Nem tudod véletlenül, hogy a kettő között az a "kétlábú" csatlakozó mi lehet?
(#) akos70 válasza Garden hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Nem tudom, a működéshez biztosan nem kell. Valami extra. A kerek kék a távirányítóé.
(#) Garden válasza akos70 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Köszönöm szépen a segítséget, már csináljuk is a bekötést. Nem csatlakozóval építem össze, mert minden kábel már az autóban van, hanem kicsi kábelsarukkal.
(#) Inhouse válasza Garden hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Pedig a Google adja a kezelési utasítást, persze angolul.
Minek hozzá service manual?
A kis csati nem tudom mi, de az ISO csatlakozóban van egy átdugható pöcök, hogy a kapcsolt és az állandó 12V-al lehessen bűvészkedni.

Idézet:
„Nem csatlakozóval építem össze, mert minden kábel már az autóban van, hanem kicsi kábelsarukkal”


Miért spórolsz egy ISO dugó pároson?

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Itt 800 Ft.
És nem csúszik le, nem érnek össze, stb.
(#) Garden válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Azért kellett volna a Service Manual, mert nem tudtam, hogy melyik lábra mit kell kötni, de akos70 elárulta. Sajnos (ahogy azt az első hozzászólásomból is keményen látszik) nem értek az autórádió beszereléshez, és az ember egyszerüsít, ahol tud (eddig fogalmam sem volt, hogy ilyen csatlakozót lehet kapni, az én szakmámban minden ilyenre vigyáznak a gyárak, hogy ne adják ki utángyártásra). Arra gondoltam, hogy a kiálló felcimkézett vezetékeket csak leblankolom, és csatlakozót rászorítom, és már mehet is a helyére zsugorcsővel szigetelve. De így már tényleg kicsit egyszerűbbnek látszik a kérdés...annyi csavarral, hogy gondolom a profik a fejegységtől indulnak ki a beszereléskor, én meg azt tettem be utoljára. De tényleg köszönöm az tanácsokat, ritka az ilyen segítőkész hozzáállás.
(#) Inhouse válasza Garden hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Service manual javításhoz kell. A lábak bekötése benne van a User manualban is, sőt inkább csak abban. De mivel ez szabvány ISO csatlakozó, szinte bárhol megtalálod a közérten kívül.
Légyszíves vegyél egy ISO dugó párost és úgy rakd be. Nem fog lecsúszni saru, nem lesz véletlenül mellédugva, felcserélve... A következő fejegység cserénél meg 5 perc múlva hallgathatod...
A hőskorban tényleg nem lehetett ilyen csatlakozókat kapni. Sőt ha volt egy autóban ilyen, akkor spóroltak és nem volt benne az erősítőhöz szükséges saru, csak a táp rész. Ha volt a világításnál, akkor átraktuk azt. Akkor kezdtem el gyűjteni a felesleges sarukat, pattintgattam ki őket, és szépen elraktam. Sokszor jól jöttek! Mostanában már nem szoktak kelleni...
Legutóbb egy Opelben a gyári spec csatlakozóról (semmivel nem kompatibilis) derült ki, hogy ugyanilyen saruk vannak benne. Nosza, gyári ISO-ból ki, Opelből ki, ISO-ba be az autóé, forrasztás nélkül kész. És lett megint egy csomó ISO csatlakozóba való sarum...

Üdv
Inhouse
(#) Garden válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Köszönöm, biztosan ISO csatlakozó lesz belőle. Ma a hangfalkábeleket cserélem le, hogy ne legyen sorcsatlakozóval megtoldva, és valami rendesebb kábelt is kap.
A User maualban nem találtam (szerencsére, mert így idejöttem kérdezni) a bekötést, pedig vagy 6 helyről is letöltöttem. Sőt, most visszaolvastam, és csak egyben említik az ISO csatlakozót (amit természetesen nem ismertem egyáltalán), az is egy japán verzió volt.
(#) cracky86 hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
Manta RS6501 rádiót hogyan lehet életre kelteni, vagy hol lehet hozzá kábelt kapni? Mert az enyémhez sajnos nincs.
(#) zolika60 válasza cracky86 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Tegyél fel egy képet a csatlakozójáról. Akkor könnyebb lesz válaszolni.
(#) cracky86 hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
ilyen kábel kellene hozzá, most két sorban van egymás alatt 10db láb

RS6501-z4.jpg
    
(#) cracky86 hozzászólása Szept 26, 2010 /
 
most így néz ki
(#) ms07 hozzászólása Szept 27, 2010 /
 
Sziasztok!

1998-as Suzuki Swift-be raktam egy Kenwood cd-s rádiót. Nem Iso csatlakozós, ezért átalakítóval, a fejegységhez adták. Összedugtam, remekül működik, de minden autó indításkor elveszti a beállításokat, állomásokat. Hogy oldhatnám meg? Csak a két iso dugaszt cseréljem meg? Más lehetőség nem nagyon van. vagy rosszul tudom? köszi a segítséget
(#) Inhouse válasza ms07 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Cseréld fel a pirosat és a sárgát (gyújtás és állandó 12V), mert fordítva van. Általában van erre lehetőség, saruzva van. Vagy kötheted állandóra a pirosat is a magnó felől és akkor nem kapcsol ki a gyújtás levételekor.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Garden hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Idézet:
„A User maualban nem találtam (szerencsére, mert így idejöttem kérdezni) a bekötést, pedig vagy 6 helyről is letöltöttem. Sőt, most visszaolvastam, és csak egyben említik az ISO csatlakozót (amit természetesen nem ismertem egyáltalán), az is egy japán verzió volt.”


Google, első találat, neten nézhető változat, utolsó oldala
A külön letölthetőekben is benne volt ugyanígy.

A kábelcsere biztosan nem árt.

Üdv
Inhouse
(#) ms07 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Szia!

Köszi a segítséget.Szóval az Iso dugaszokban tudom variálni a vezetékeket? ha jól értem. Barátnőmék Suzukija, sajna csak két hét múlva tudok próbálkozni vele, de köszi a segítséget
(#) Inhouse válasza ms07 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Általában meg szokott lenni a lehetőség a vezetéken, úgy, hogy saruzva van. Sőt még olyan is szokott lenni, hogy dupla saru van, így összekötheted a kettőt, hogy ne csak gyújtásra menjen.

Ha nincs ilyen, akkor vagy kippattintod az ISO csatlakozóból a 2 sarut és megcseréled, vagy elvágod, ami a gyújtáskori +12V-ról jön, leszigeteled, és a fejegység felőli végét rákötöd az állandó plusz szálra.

Nézd meg, hogy megvan-e az állandó 12V és a gyújtáskori!

Üdv
Inhouse
(#) Garden válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Igen, csak nekem nem VOLT csatlakozóm, így a színkód nem sokat segített, de mindegy is, megvan a bekötés, és megvan a csatlakozó is. Bekötöttem, a szivargyújtóról vettem le az áramot, kimértem, hogy melyik a pozitív, és melyik a negatív.
Bekötöttem (piros+, fekete-), és nem működött. Kínlódtam, mire egyszer véletlenül felvillant a fej...kiderült, hogy a kékhez véletlenül hozzáért a +, a fekete pedig be volt kötve, és így működik, pedig az valami "powered antenna"...
Ez így rendben lehet, vagy nagyon nem jó?
(#) akos70 válasza Garden hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Nem túl jó, ha "véletlenül" ide-odaérnek azok a vezetékek.
Az a motoros antenna kimenete, ha nem zavar, hogy nem lehet kikapcsolni a rádiót, onnan is táplálhatod.
De én a sárgára kötnék inkább pluszt. (Tehát a pirosnak is,sárgának is + kell, ízlés szerint gyújtásról vagy fixen.)
(#) Inhouse válasza Garden hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Nincs színkód, számozva vannak az érintkezők a csatlakozóban.

A kékes érintősdi nem jó. Azon akkor kell +12V-nak lennie, ha bekapcsolod a fejegységet. Meg van már az ISO dugó? Mert akkor a pirosra és a sárgára adj 12V-ot, a feketére testet és már be kell tudjad kapcsolni.
Azt nézted, hogyan kell bekapcsolni?

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
A Sonyk a Source gombbal szoktak indulni.
Következő: »»   8 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem