Fórum témák
» Több friss téma |
Vettem külön átalakítót a kormány és a rádió közé, működik is rendesen, de ha ezt nem iktatom be, csak a rádió van rajta direktben, akkor sem megy az ajtók zárása.
Még annyit, hogy a kapcsolt és a fix 12V-os szálat (piros és sárga kábel) összekötöttem, lehet hogy ez zavar be valamit az autó saját elektronikájába?
Hát, ha a fejegység piros és sárga szálát kötötted össze, akkor nem. Ha az autóból jövőt, akkor az elég érdekes...
Üdv Inhouse
Sziasztok! Van egy Sony XR-4800-as autórádióm, és nincs meg hozzá a hangszórók, illetve az áram csatlakoztatásához szükséges csatlakozó (sem annak a rajza). Tudna esetleg valaki segíteni nekem egy rajzzal?
Valamelyik talán jó:
Köszönöm szépen, de sajnos egyik sem jó. Lefényképezem a csatlakozót, és beteszem a képét...
Tehát ilyen csatlakozója van, de nem találtam róla semmilyen leírást, Service Manual-t pedig nem tudtam letölteni.
Sima ISO csati , egy ezres körül kapsz ilyet.
Amúgy ott van a 47-es képen (Skoda)
Köszönöm, akkor egyszerű a dolog. Nem tudod véletlenül, hogy a kettő között az a "kétlábú" csatlakozó mi lehet?
Nem tudom, a működéshez biztosan nem kell. Valami extra. A kerek kék a távirányítóé.
Köszönöm szépen a segítséget, már csináljuk is a bekötést. Nem csatlakozóval építem össze, mert minden kábel már az autóban van, hanem kicsi kábelsarukkal.
Pedig a Google adja a kezelési utasítást, persze angolul.
Minek hozzá service manual? A kis csati nem tudom mi, de az ISO csatlakozóban van egy átdugható pöcök, hogy a kapcsolt és az állandó 12V-al lehessen bűvészkedni. Idézet: „Nem csatlakozóval építem össze, mert minden kábel már az autóban van, hanem kicsi kábelsarukkal” Miért spórolsz egy ISO dugó pároson? Üdv Inhouse
Itt 800 Ft.
És nem csúszik le, nem érnek össze, stb.
Azért kellett volna a Service Manual, mert nem tudtam, hogy melyik lábra mit kell kötni, de akos70 elárulta. Sajnos (ahogy azt az első hozzászólásomból is keményen látszik) nem értek az autórádió beszereléshez, és az ember egyszerüsít, ahol tud (eddig fogalmam sem volt, hogy ilyen csatlakozót lehet kapni, az én szakmámban minden ilyenre vigyáznak a gyárak, hogy ne adják ki utángyártásra). Arra gondoltam, hogy a kiálló felcimkézett vezetékeket csak leblankolom, és csatlakozót rászorítom, és már mehet is a helyére zsugorcsővel szigetelve. De így már tényleg kicsit egyszerűbbnek látszik a kérdés...annyi csavarral, hogy gondolom a profik a fejegységtől indulnak ki a beszereléskor, én meg azt tettem be utoljára. De tényleg köszönöm az tanácsokat, ritka az ilyen segítőkész hozzáállás.
Service manual javításhoz kell. A lábak bekötése benne van a User manualban is, sőt inkább csak abban. De mivel ez szabvány ISO csatlakozó, szinte bárhol megtalálod a közérten kívül.
Légyszíves vegyél egy ISO dugó párost és úgy rakd be. Nem fog lecsúszni saru, nem lesz véletlenül mellédugva, felcserélve... A következő fejegység cserénél meg 5 perc múlva hallgathatod... A hőskorban tényleg nem lehetett ilyen csatlakozókat kapni. Sőt ha volt egy autóban ilyen, akkor spóroltak és nem volt benne az erősítőhöz szükséges saru, csak a táp rész. Ha volt a világításnál, akkor átraktuk azt. Akkor kezdtem el gyűjteni a felesleges sarukat, pattintgattam ki őket, és szépen elraktam. Sokszor jól jöttek! Mostanában már nem szoktak kelleni... Legutóbb egy Opelben a gyári spec csatlakozóról (semmivel nem kompatibilis) derült ki, hogy ugyanilyen saruk vannak benne. Nosza, gyári ISO-ból ki, Opelből ki, ISO-ba be az autóé, forrasztás nélkül kész. És lett megint egy csomó ISO csatlakozóba való sarum... Üdv Inhouse
Köszönöm, biztosan ISO csatlakozó lesz belőle. Ma a hangfalkábeleket cserélem le, hogy ne legyen sorcsatlakozóval megtoldva, és valami rendesebb kábelt is kap.
A User maualban nem találtam (szerencsére, mert így idejöttem kérdezni) a bekötést, pedig vagy 6 helyről is letöltöttem. Sőt, most visszaolvastam, és csak egyben említik az ISO csatlakozót (amit természetesen nem ismertem egyáltalán), az is egy japán verzió volt.
Manta RS6501 rádiót hogyan lehet életre kelteni, vagy hol lehet hozzá kábelt kapni? Mert az enyémhez sajnos nincs.
Tegyél fel egy képet a csatlakozójáról. Akkor könnyebb lesz válaszolni.
ilyen kábel kellene hozzá, most két sorban van egymás alatt 10db láb
Sziasztok!
1998-as Suzuki Swift-be raktam egy Kenwood cd-s rádiót. Nem Iso csatlakozós, ezért átalakítóval, a fejegységhez adták. Összedugtam, remekül működik, de minden autó indításkor elveszti a beállításokat, állomásokat. Hogy oldhatnám meg? Csak a két iso dugaszt cseréljem meg? Más lehetőség nem nagyon van. vagy rosszul tudom? köszi a segítséget
Cseréld fel a pirosat és a sárgát (gyújtás és állandó 12V), mert fordítva van. Általában van erre lehetőség, saruzva van. Vagy kötheted állandóra a pirosat is a magnó felől és akkor nem kapcsol ki a gyújtás levételekor.
Üdv Inhouse Idézet: „A User maualban nem találtam (szerencsére, mert így idejöttem kérdezni) a bekötést, pedig vagy 6 helyről is letöltöttem. Sőt, most visszaolvastam, és csak egyben említik az ISO csatlakozót (amit természetesen nem ismertem egyáltalán), az is egy japán verzió volt.” Google, első találat, neten nézhető változat, utolsó oldala A külön letölthetőekben is benne volt ugyanígy. A kábelcsere biztosan nem árt. Üdv Inhouse
Szia!
Köszi a segítséget.Szóval az Iso dugaszokban tudom variálni a vezetékeket? ha jól értem. Barátnőmék Suzukija, sajna csak két hét múlva tudok próbálkozni vele, de köszi a segítséget
Általában meg szokott lenni a lehetőség a vezetéken, úgy, hogy saruzva van. Sőt még olyan is szokott lenni, hogy dupla saru van, így összekötheted a kettőt, hogy ne csak gyújtásra menjen.
Ha nincs ilyen, akkor vagy kippattintod az ISO csatlakozóból a 2 sarut és megcseréled, vagy elvágod, ami a gyújtáskori +12V-ról jön, leszigeteled, és a fejegység felőli végét rákötöd az állandó plusz szálra. Nézd meg, hogy megvan-e az állandó 12V és a gyújtáskori! Üdv Inhouse
Igen, csak nekem nem VOLT csatlakozóm, így a színkód nem sokat segített, de mindegy is, megvan a bekötés, és megvan a csatlakozó is. Bekötöttem, a szivargyújtóról vettem le az áramot, kimértem, hogy melyik a pozitív, és melyik a negatív.
Bekötöttem (piros+, fekete-), és nem működött. Kínlódtam, mire egyszer véletlenül felvillant a fej...kiderült, hogy a kékhez véletlenül hozzáért a +, a fekete pedig be volt kötve, és így működik, pedig az valami "powered antenna"... Ez így rendben lehet, vagy nagyon nem jó?
Nem túl jó, ha "véletlenül" ide-odaérnek azok a vezetékek.
Az a motoros antenna kimenete, ha nem zavar, hogy nem lehet kikapcsolni a rádiót, onnan is táplálhatod. De én a sárgára kötnék inkább pluszt. (Tehát a pirosnak is,sárgának is + kell, ízlés szerint gyújtásról vagy fixen.)
Nincs színkód, számozva vannak az érintkezők a csatlakozóban.
A kékes érintősdi nem jó. Azon akkor kell +12V-nak lennie, ha bekapcsolod a fejegységet. Meg van már az ISO dugó? Mert akkor a pirosra és a sárgára adj 12V-ot, a feketére testet és már be kell tudjad kapcsolni. Azt nézted, hogyan kell bekapcsolni? Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |