Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   63 / 303
(#) szabi_zoli82 hozzászólása Szept 20, 2010 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Nem találtam olyan topikot ahol konkrétan ilyen töltőket taglalnak, azért írok ide. Remélem nem baj.
Egy Perles akkumulátoros ütvefúró/csavarbehajtó töltőjével gyűlt meg a bajom. Kettő akksi van hozzá, az egyikben már ki lettek cserélve a cellák, mert azok már megdöglöttek. De sajnos a töltő sem tölt úgy ahogy kellene. Nem tudom melyik alkatrészt kellene még megnézni, ezért fordulok hozzátok. Pár db képet mellékelek, de ha kell csinálok még. Elvileg a töltő 1órás lenne, gondolom impulzustőltő. Nem látom át hogy miért van benne kettő relé a tirisztorok mellé. Talán a töltés lekapcsolására. Az akksiban van egy olyan alkatrész mint egy 4148-as dióda, de műszerrel mérve mindkettő irányban szakadást mutat, de az akksifeszültség átmegy rajta, az mérhető. Milyen alkatrész lehet ez? Természetesen semmi írás nincsen rajta, egyiken sem. Be van nyomva a cellák közé mint ha hőmérsékletet figyelne. Diódával ugyebár ez megoldható, de akkor miért nem úgy viselkedik? De visszatérve a töltőre. A hálózatba csatlakoztatás után egy sárga LED világít, ami a PLUG IN-nek felel meg. Ha az akksit rádugom akkor most a piros halványan világít (elvileg gyárilag sem világított jobban). A zöld LED talán egy fenntartó töltést jelezhet, ezt az englisül tudók jobban meg tudják mondani. A rárakott akksinál mérve az áramot folyamatosan csökken, 1.5A-ről. De nem állt meg a töltő még akkor sem amikor a cellák már "tüzeltek". A tranzisztorokat megnéztem, a diódákat, ELKO-kat kicseréltem. Ki lett cserélve az LM324 is, bár nem gyakori a műveleti erősítők hibája. Gyárilag a háttal fordított tirisztor egy TYN412-es volt, kicseréltem BT151-re, de így sem indult el. A Q4-es alkatrész a felirattal ellentétben egy F0R3G tipusú tirisztor. Az is gyanús volt, helyettesítettem egy BT151-el, a Gate és a katód közé egy 1k-s ellenállást is raktam, mint ahogy az alkatrész doksijában is látszik. Így produkálja ezt a hibát. A töltőáramot egy Ganzuniv2-vel mértem, gondolván impulzussal tölti. Hát nem. Olyan gyors löketekkel meg nem töltheti hogy ne lássam meg a műszeren. Azt még lényeges hozzátenni, hogy a jelenlegi töltés mellett, szinte minden alkatrész amin nagy áram halad át tüzel. A kettő relé, a telj. ellenállások, az 1N5400, a graetz, és a háttal lévő tirisztor is. Mire gondoltok mi lehet még a baj? Nagyon köszönöm a segítséget!
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Hello!
- Az áramjel integrátort úgy kell beállítani, hogy az X5 kimeneten, 20A esetén, 2V feszültség legyen. De ezt előre úgy is beállíthatod, (hogy ha ismered az RS értékét) hogy a Shunt-ellenálláson 20A esetén eső feszültséget, beadod az X4 bemenetre. Aztán majd az integrátor átlagolja a töltőáram jelet, hogy az is közel 20A legyen.
- A 3-as láb feszültségével nem kell foglalkozni, azt a szabályzók majd beállítják. Gyakorlatilag az áram szabályzó, az R10/R12 leosztott feszültségét hasonlítja össze, az áramjellel. Aztán oda tekeri a kimentet, hogy ez közel állandó legyen. (De mivel az erősítést beállító R11 is belebeszél, az osztó feszültségébe, így kb. 2V körül lesz az áram leszabályozása.)
üdv! proli007
(#) proli007 válasza saraha hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Hello!
Vélhetően a P1 max állásában, ( és kis R1 mellett) R2 már nem képes lehúzni a vezérlőáramot. Így R2-őt csökkenteni kell. (De nem a végtelenségig, mert a poti meg R1 esetleg füstölni fog)
üdv! proli007
(#) saraha válasza proli007 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Köszönöm a segítséget Gábor már megint igazad volt.
(#) proli007 válasza szabi_zoli82 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Hello!
A képek helyett, ki kellene rajzolni a kapcsolását. Akkor valószínűleg meg lehet mondani mit csinál.
Egyébként ilyen "dióda tokban", gyártanak KTY10 PTC ellenállásokat is, aminek ellenállása 25 fokon kb. 2kohm szokott lenni.
üdv! proli007
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Szia.
Na végre eljutottam oda hogy be van kötve minden a nagytöltőbe.Be is kapcsoltam de úgytűnik megfogok szenvedni ezzel az áramjel integrátor micsonátorral.
Annyit tudni kell hogy a hétvégén egy kis akksit töltöttem a cuccal.(kis 24V-os trafó,egy diódahid és 110mOHM shönt) Renben is ment minden.
Ma beüzemelés előtt belőttem az integrátor 15mV-os áramjelhez.Ezt egy 1.5V-os elem és egy 100K poti segitségével követtem el.Az értékek a következők.:
R15=1K
R16=1K
R17=100K
R24=1K
Minden más ugyan az mint a rajzon.Igy elemmel (15mV)a poti segitségével 0.8-3.5V-ig válltozott a fesz a 7-es lábon.Viszont az éles próbán 18mV-os shönfeszültségnál a kimeneten 0V-van.
Hát gondolom teljesen más a hejzet egy elem egyenfeszültségével és a shönt torz szinuszhoz hasonlitó áramjelével.
Szerinted mi tévő legyek?Kell valami komojabb IC?
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Hello!
A bemeneti 15mV-os feszültséget próbáltad 0..15mV között változtatni? Mert ekkora erősítés, már nem túl egészséges egy sima LM358-nál. Az offset feszültség értéke, már majdnem akkora, mint a bemenő jel maga.
De azért kellett volna valami kimenő feszültségnek lenni. Erős a gyanúm, hogy nem polaritáshelyesen kötötted a feszültséget a bemenetere a Shunt-ről. Mert ha műszerrel 18mV-ot mértél, akkor azzal arányos kimenőfeszültséget kellene produkálnia. Hiszen a DVM is közel átlagot mér, kivéve, ha TRUE RMS a műszered.
Remélem a Shunt a töltő negatív ágában van. Úgy, hogy az aksi negatív pontja, és a Graetz negatív pontja között helyezkedik el. Az áramköt GND pontja, viszont az aksi negatív sarkával közös. Így a Shunt ellenálláson az aksi negatív sarkához képest, 0..-18V lenne mérhető. Tehát az X4 csatlakozó 2-es lába, a Shunt azon pontjára megy, ami a Graetz negatívjához csatlakozik. A csatlakozó 1-es lába, pedig a Shunt azon pontjára, ami az aksi negatív pontjára megy..
A 358 kimenete nem tud 5V táp mellett, 3,5..3,6V fölé menni, tehát ekkor már valószínűleg "ki volt koppanva" a kimenet. (Ezekkel az alkatrészekkel, az erősítés feltekert poti mellett, közel 570-szeres volt. 15mV bemenet mellett, ez 8,5V kimeneti feszültség lett volna.) Az R17-et, az R18-al azonos értékűre kell választani.
üdv! proli007
(#) szabi_zoli82 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Szia!
Úgy tűnik igazad volt, PTC a sejtelmes alkatrész. Nem láttam még ilyet, azért nem tudtam mi lehet. Az elektronikát visszarajzoltam, holnap beszkennelem és feltöltöm. Remélem nem rontottam el. Eléggé össze-vissza mennek a fóliák. Hogy miképpen tölti ez fel az akksit 1 óra alatt, nem tudom. Ha tudsz segíteni azt nagyon köszönöm! A rajz nem túl szép, meg eléggé összekutyult, de szerintem használható.
Üdv: Zoli
(#) szabi_zoli82 válasza szabi_zoli82 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szia!
Mellékelem a szkennelt rajzot, ne nagyon szidjál ha nagyon össze van keverve. Remélem te átlátod a kapcsolást, és el tudod mondani miképpen is tölt és hogy melyik alkatrészt ellenőrizzem még le. Néhány ellenállás értékét nem tüntettem fel, de nem is az a lényeg. Ezeket nem néztem meg, de a mérőkörben vannak, mert 1%-osak. Köszi!
Üdv: Zoli
(#) proli007 válasza szabi_zoli82 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Hello!
Látok több hibát is a rajzon. Úgy értem, nem értem mit csinál, és mi, miért, oda megy. Főleg a Q1 körében.
A Q6 is zavaros, de gondolom az 1N54-en eső feszültséget fogja figyelni, így a töltőáramot jelzi.
Az RE1 kapcsolja be a töltést, és az RE2 a töltés végén meghúz,és cseptölti az aksit a 47ohm-on keresztül. A műveleti erősítő mind négy tagja a PTC-t figyeli. De a C és D fokozat bemenetei valahogy nem jó.
Ha az aksi feszültsége jelen van, akkor a Q5 kinyit, V6 Led jelzi. Ha a hőfok nem magas, és az érzékelő nem szakadt, akkor a Q2 is kinyit. Így a két sorbakötött tranyón keresztül, meghúz az RE1 relé, és a töltőáram az 1N540x-en keresztül folyhat az aksiba. (De korlátozást nem látok. De a TYN 412 nem tudom még mi..)
üdv! proli007
(#) szabi_zoli82 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szia!
Mondtam hogy lehet benne hiba. Este 11 körül már nem nagyon fogott az agyhelyem. Akkor eddig nem tudsz semmi ötletet sem hogy miért viselkedik így ahogy? Nekem az sem tiszta hogy miért gyorstöltő ez. Maximum ha a TYN412-n keresztül tolja a nagy áramot az akksiba a töltő, és azon disszipál el a felesleg. De ez lehet hogy baromság. Az tuti hogy nem normális működésnek megfelelően tüzel az egész nagy áramú rész. Most nekiesek és próbaképpen kicserélem a TO-92-es tranyókat kommersz BC182-212 típusokra. Katalóg adatok alapján nincsen számottevő eltérés közöttük. Hátha mérve jók az alkatrészek, csak mégsem megy át semmi a collektor-emitter rétegen. Lassan már csak próbálkozás van, mert az ellenállások jók, a kicsik is, az elkokat cseréltem, ic-t cseréltem, diódák szintén jók, úgymint a tirisztorok is. Nem maradt más. A reléket is ellenőriztem már. Még az is lehet hogy valami bagatel hiba van amire nem is gondolok. Ha ez a teszt megvolt, megírom a tapasztalatokat. Köszi!
Üdv: Zoli
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Szia.
Most jött el a pillanat hogy megköszönnyem.NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM a segitséged és hogy időt és energiát szántál rám.(már megint)
Persze elkötés miatt nem indult.Egész pontosan rosszul jelöltem a panelon a shönt bekötését.
Alapvetően szinte tökélletesen működik a cucc.A P1-es potival olyan töltőáramot állitok be amilyet csak akarok.Az R8 értékét kicsréltem 100K-ra mert 13.5V-nál már bőven elkezdett leszabájozni.Igy most 14V fölött kezd visszaszabájozni a feszkomparátor.Viszont a töltési végfeszültség 14.35V.Ennél föntebb nem emelkedik.Kicsit keveslem.Mivel munkaakksikat fog tölteni és ciklikus üzemben dolgoznak igy szerintem fel lehetne engedni 14.6V-fölé is.Mondhatnál valami konkrét értéket az R6-R7 értékére mert játszadozom vele szimulátorban de igen gyér a kereskedelmi választék.Vagy többet érne betenni egy potit?
Mégegyszer köszönöm a segitséged.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Hello!
Igazán szívesen.. Végre, hogy valami már műkö ik is. Örülok neki, hogy nem csak a baj van..
Az R8 értékével, csökken a feszültség szabályzó erősítése. Én szándékosan választottam úgy, hogy elég korán kezdjen leszabályozni, hogy a töltés végfeszültség közelében a töltőáram lassan csökknejen. Így nő a töltés ideje, de a nagy töltőáram miatt megnövekedett kapocsfeszültség miatt, nem kapcsol idő előtt le a töltés. De minden a szabályozás töréspontját, csak spekulatív úton választottam ki.

A leszabályozás szintjét, az R6/R7 feszültségosztó, és az R8/R9 által beállított változási meredekség befolyásolja (Meg persze a referencia, feszültsége). Ezzel kell játaszadozni úgy, hogy a leszabályozás kezdete, és végpontja a kívánt feszültségre essen. (De úgy látom, erre már magad is rájöttél.)
A leszabályozás végpontját, az R6/R7 osztó megváltoztatásával célszerű beállítani. Ha már R8 értékét megfelelőnek találod.
Szimulálni meg úgy érdemes, hogy az aksi feszültségét változtatod, és figyeled, hogy a szabályzó kimente (itt a 3. láb) mikor futja be a TL494 oszcillátor jelének min-max tartományát. Mert ott lesz a kezdet és a végpont.
Ha az R8-at nem vesszük figyelembe (hurokerősítés nincs scökkentve), akkor a leszabályozási pont Umax=1+(R6/R7)*Uref.
Jelenlegi alkatrészekkel ez 14,6V-ra jön ki. Változtathatóra az R7-et érdemes tenni. Ha 4,3kohm ellenállást és 500ohm-os potit választunk, akkor a beállítható érték, 14,5..15,6V között állítható be. Aztán próba cseresznye..
(A legtöbb esetben fix alkatrészekkel - a szabványos sorból választva - tervezem meg az áramkört. Azután ha már működik, számolom ki a beállítások tól-ig "ésszerű" határát.)
üdv! proli007
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Bocsánat, hogy belekotyogok. Szóval Hazánk világhírű sakkozólányai jutottak eszembe, akik ülnek a szobában és anélkül sakkoznak, hogy tábla lenne előttük...
Tisztelettel fejet hajtok e tudásod előtt !
...és majd én is megpróbálkozom ezzel a töltővel...
üdv:
sector99
(#) gaben62 válasza dbase hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Ezek az akkuk rátesznek pufferként, 1,5V-ot is, 14,8V-ig nyugodtan töltheted.
De ha kisütés lemerítés után, ráteszed a töltőre, néhány perc múlva 15V,körüli értéket mérsz,nos akkor igencsak gyengék az akkuk.
Kivannak száradva, vagy szulfátosak belül.
(#) gaben62 válasza dbase hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Nincs ilyen szabvány, hogy 14,4V,még a zárt Pb.akkuk közt is van eltérés.
Pl. van olyan gyártó aki 1,62V,míg a másik 1,7V,csúcs cella feszültséget ad meg, ír rá.
Tehát 10db.cellánál ez 16,2V, végfeszültséget jelent, töltés módban.
(#) dbase válasza gaben62 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Tavasszal vettem a 2db 90Ah-st. Tuti nem döglöttek, csak keveset van használva a traktor és gondoltam feldobom tölteni a felujított töltőmmel.
(#) erbe válasza gaben62 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Nem kevered a savast a lúgossal?
"van olyan gyártó aki 1,62V,míg a másik 1,7V,csúcs cella feszültséget ad"
A lúgosban nincsen szulfát, a savas meg 2 V-tól indul cellánként. 2,7V csúcs. De akkor már rotyog, a zárt meg robban.
(#) zsa hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Sziasztok

Szeretnék egy 6v-os 4 Ah-es motor akkumulátor töltőt készíteni. Ehez keresnék kapcsolást , és hozzávaló trafó teljesítménye mekkora legyen. Köszönöm.
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Szia.
Szóval az a hejzet hogy piszkos jól szuperál a töltő.Képes vagyok órákat ülni előtte és figyelgetni hogyan is válltozik és állitgatja a külömböző értékeket a vezérlő.És nem utolsó sorban egyszerű megépiteni és ha van trafója meg diódája az embernek akkor fillérekböl ki lehet hozni.
Felteszem a primmer oldali kapcsolási rajzot hátha valakit érdekel.Nekem most ezekkel a paraméterekkel működik.Bár kicsit furán néz ki a 100K poti az optocsatoló tranzisztorával párhuzamosan de igy tuti.
Köszönöm mégegyszer.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Hello!
Miért lenne furcsa? Teljesen normális, hiszen az optót most diódaként üzemelteted. A gyújtásszög kezdő értékét a 100kohm-al, a végértékét az 1kohm-al állítod. A kettő között, meg a dióda záróirányyú árama szabályozza..
üdv! proli007
(#) albinolynx hozzászólása Szept 27, 2010 /
 
Sziasztok,

tanácsot szeretnék kérni!
Autós erősítőkhöz, -tápegységekhez szeretnék építeni egy tápot. Szükségem lenne a feszültség szabályozhatóságára, 10V - 14.4V között. Áramerősséget csak félve merem leírni - 50-60A minimum. Áramkorlátra nincs szükség, gondolom azért ez egyszerűsíti valamelyest a helyzetet.
Én arra gondoltam, hogy fognék egy 70Ah-s akkumulátort, ez lenne az alap.
Combos töltővel megtámogatva lenne a 14.4V-os érték. A 10V-os értékhez viszont kellene egy szabályzó egység.
Tapogatózok csak, lehet van ennél kézenfekvőbb megoldás is - szívesen fogadom! (:
(#) storm válasza albinolynx hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Elég merész elképzelés, de 50-60A nál mit számít az a 2V?
(#) Proci_85 válasza albinolynx hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
2 táp jutott eszembe, amit érdemes megnézned:
Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) albinolynx válasza Proci_85 hozzászólására (») Szept 28, 2010 /
 
LM317-esnek is meg lehet többszörözni a teljesítmény részét úgy, hogy bírja az 50A-t?
Szimpatikusabb, mert változtatható a kimeneti feszültség.
Ennek a megtáplálásához az akkumulátor kiegészítve a töltővel jó is lenne, talán a 12V is beállítható lehetne. A 10V leírás alapján biztosan. Erre gondolok:

"A bemenő feszültség legalább 3V-tal magasabb legyen, mint a kimenő."
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Szia.
Mégis csak volna egy kis gondom a töltővel és nem tudok düllőre jutni vele.És inkább megint kérdezek mielőtt szétbarmolok.
Megcsináltam neki a végleges primmer oldali panelt és azóta nembirok 8A-nél nagyobb töltőáramot beállitani.
A gond a feszültségszabájzó körrel van.A primmer oldal rendben van mert külön PWM-el hajtva 5-6V nál 20A-al tölt. (Nem néztem szkóppal a kitöltést csak digit műszerrel mértem a PWM jelet és innen van az 5-6V.) És a szabájzó 3.5-4V-os PWM jelnél nem enged többet a primmer oldalnak és ezért kevés a töltőáram.
Ősszedobtam egy kis tápot letesztelni a feszültségszabájzó kört és csuda furán dolgozik.12-12.3V os szimulált akksifeszig a kitöltéssel semmi baj. (8-10V ami szerintem 70-80%-nak felel meg) Viszont efölött hirtelen leesik a kitöltés 3.5V-ra.Ha növelem az akksifeszt akkor innen már lineárisnak mondhatóan csökken a kitöltés 3.5V-rol 0-ra.
Szerintem ugy hogy az áramjel komparátor nem dolgozik (nincs a panelra áramjel kötve) egy bizonyos akksifeszig 100%-os kitöltéssel kellene mennie és utánna folyamatosan kellene csökkenni a kitöltésnek.De ez most nagy kitöltésröl lépcsőszerűen ugrik alacsonyra és onnan szabájoz rendesen.
Azt már a töltések során eddig is észrevettem hogy a kitöltés nem megy magasabb értékre de mivel viszonylag kis töltőárammal töltöttem igy nem gondoltam hibának.
Mi tévő legyek?Sajnos a szimulátor nem igy dolgozik ezért nem is akarok nagyon belepiszkálni.Eddig csak az R8 értékével játszottam de a lépcső ugyan úgy megmaradt.Gondoltam arra is hogy a primer oldalt kellene úgy beállitani hogy 3.5V-nak megfelelő kitöltésnél szolgáltasson elegendő gyujtásszöget.
De nem egy szép megoldés hogy kikerülöm a hibát.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Hello!
Ezt én sem igazán értem..
- A kitöltés, nem lehet 100%, az Ic DTC áramköre miatt. Tehát adatlap szerint is, maximum 90% lehet. (Ha a 13-as láb a GND-n van) De a kimenő tranyóknak is van CE maradék feszültsége, terheléstől függően, de 1,5.2,5V. Természetesen ezt a feszültséget, a tápfeszültség is meghatározza.
- De áramjel szimulálása nélkül nem működhet. Tekintve, hogy kis áram esetén, a tranyó, a DTC-n keresztül letiltja a vezérlést.
- Minden esetre meg kell nézni szkópon, hogy milyen a kitöltés. megmérni a tápfeszt, a referenciát, A DTC feszültségét üzem közben, és a 3-as láb feszültségét. De sok ötletem nem igazán van.
üdv! proli007
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Márpedig ez múkodott áramjel szimulálása nélkül is.
A tápfesz és a referencia rendben van.Különös módon a DTC láb is 0V.A 3-as láb kb 1-3V ig válltozik.És a lépcsős ugrás itt is látszik.1V-rol felugrik 2.5V-ra.
Mese nincs ki kell herélnem a jó panelt (ami nem is olyan jó) és át kell szkópozni.Mi mikor és miért történik.Kezdem azzal hogy a DTC lábat leteszem testre.Aztán kiveszem az R6-ot.
Remélem az IC hibáját ki lehet zárni.Nemhiszem hogy igy pusztulna meg valami.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Hello!
Ha a DTC lábat leteszed GND-re, akkor a tranyót vedd ki. Mert a referenciát le fogja terhelni, aminek az IC nem fog örülni.
Ha áramjel szimulálása nélkül is ment, akkor vagy az áramintegrátornak magas volt az offset jele, vagy valami nem működött megfelelően.
Ha hirtelen változás van, akkor vagy nagy a szabályzó körerősítése, vagy pozitív visszacsatolás van a körben.
Az IC hibára, én sem gyanakodnék. Remélem, az Primer-2a kapcsolásról beszélünk.
üdv! proli007
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Okt 5, 2010 /
 
Szia.
Nem volt itt olyan nagy gond.A TL kimenetén igen csúnya volt a PWM jel.Ki sem nyitott és le sem zárt rendesen.Egy 1K ellenállás a 8-as láb és a test közé megoldott minden gondot.Ki is lett próbálva a neki szánt akksikkal és mostmár kijelenthetem hogy tényleg rendesen múkodik.
Köszönöm mégegyszer.
Viszont volna mégegy kérdésem.
Vannak olyan teljesen autómata töltők amik érzékelik hogy hány AH-ás akksi van rátéve és ennek megfelelően álittyák be a töltőáramot.Azt szeretném kérdezni hogy mi alapján tudja a töltő hogy mekkora akksi van rákötve?Mit mér?Vagy mihez viszonyit?
Következő: »»   63 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem