Fórum témák
» Több friss téma |
Hello
Nekem az a problémám hogy az uszószintet nem tudom beállítani. uszó már foglya eléggé rendesen a tűszelepet és nem tudok tovább állítani rajta. Nincs valami ötletetek? Simson Előre is kösz.
Kissé eltévedtél. Itt kérdezd meg.
nem tudsz segíteni?
Privátban. Ez egy elektronikai fórum.
Sziasztok.Egy s51es 4sebességes simsont próbálok gyujtásra birni.Tirisztoros rendszerü,alaplapja elméletileg rendben van,a jeladó-n 30ohm mérhető,a tekercsei egyformák 15-15ohm ellenálással-rugásra változik,a gyujtótekercs 557ohmos rugásra kb 30-80volt feszültség közt ugrál..
A régi fekete tirisztoros panelje rossz volt,azt szétszedtem majd az itt fellelhető kapcsolások közül elkészitettem hozzá a bt151 tirisztor - 3db 4007es dióda - 100ohm trimmer - 2db 82ohmos ellenálás - 1uf 400v kondenzátorral felépitett kapcsolást.A kész panel 14es gyujtótekercstől érkező szálán mérem egyedül a váltófeszültséget ,innen a diódától már nem sem váltó sem egyen,ugyanigy nem a kondenzátoron sem,szikra abszólut nincsen.. Tanácsra lenne szükségem mi az ami okozhatja a problémát?Bármi javaslat van szivesen fogadom és köszönöm előre is..
Nem hagyott nyugodni a gyújtás,mindent átnéztem többször is,majd rájöttem a megoldásra..
A hq video oldalon a bt151es tirisztor lábkiosztása k-kg-a.Eszerint készitettem a panelt el,sajnos rosszul megcseréltem a gate és anód lábat és lám van szikra ezerrel.. Tanulság ez biztos,talán másnak is hasznára válik... Viszont abban a profik segitségét kérem hogy a 100ohmos trimmeren hogy van a beálitás,jelenleg középen van .. Szép napot a fórumon.
Sziasztok van az lenne a kérdésem hogy a villágitó meg a töltő tekercs mire jó?(bocs a hülye kérdésért sejtem de nem vagyok bene biztos)
Az elnevezéséből egyértelműen lehet következtetni erre. A világítótekercs a fényszórót, és esetenként a hátsó helyzetjelzőt lája el energiával (12V-os rendszerben). A töltő pedig az akku számára biztosít töltést, illetve a féklámpa is erről a tekercsről üzemel, és esetenként a hátsó helyzetjelző is (6V-os rendszerben).
Akkor jól sejtetem, köszönöm a válaszod.
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy simson tirisztor kapcsolási rajzot hol lehetne szerezni
Előre is ksözi.
Heló mnki segítséget szeretnék kérni egy simson electronic-hoz a bajom az hogy ki kellett cserélni a gyújtótekercset és azóta eszi tirisztort azt mondták hogy az utángyártott tekercs tulfeszt ad a tirisztornak és kinyirja. Mit lehet ez ellen tenni?
Jobb minőségű gyújtótekercset venni. Van az utángyártottak között is jó, de csak az, amelyiknek a csévetest mindkét oldalán a vasmagon van forrasztás. Ha csak az egyik oldalon van, az nem jó. Itt ugye nem arra a forrasztásra gondolok, amire a vezeték kapcsolódik, hanem ez egy rövidrezárt sor a tekercsen belül. Ez hivatott megakadályozni a túlfeszültség kialakulását. Még annyit a tekercs kinézetéről, hogy átlátszó, fóliaszerű szigetelése van. Ilyet vegyél, a többi semmire sem jó.
Elfelejtettem megkérdezni hogy hol lehet ilyen tekercset venni mert itt Berettyóújfaluban még nem találkoztam vele
az átlátszó szigetelés megvan de a két forrasztás nincs.
Itt szoktam vásárolni: Bővebben: Link
Sziaztok .Lenne 1 kérdésem hol van szikra hol nincs pedig cseréltem mindent trafó kondi megszakitó tekercs pipa több gyertyával ugyan azt csinálja.Talán kicsi a kijövö fezsültség menyinek kell lenni tudja ezt valaki?
Sziasztok!
Egy régi Pannóniát, -amin még megszakítós gyújtás van,- szeretnék átalakítani tirisztoros gyújtásúra. Tud nekem valaki kapcsolási rajzot adni/küldeni? És hogy hogyan kell beállítani a gyújtást ilyenkor? Előre is köszönöm. Üdv: Gábor
A lengyelek nagy ászok ebben. Két fajta megoldást találtak ki rá, és mindkettőnél a megszakító marad mint vezérlő elem. Az elsőnél: a gyújtótekercs helyére betesznek egy világító tekercset(6V) majd ezt a feszültséget 6/220 transzformátorral feltranszformálják a kondi töltésére.
A másodiknál:felhasználják az eredeti lendkerék alatti gyújtótranszformátort gyertyára menő kimenetét a kondenzátor töltésére. Íme a linkjeik: Az elsőre(A):Az elsőre(B): A másodikra: Üdv nyemi.
Hali!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a kimenő kapcsokon lévő tranyót lehet helyettesíteni egy 450 V-os tranyóval vagy feltétlenül kell az 1000 V-os BUY69A? Itt a kapcsolás
Vagy esetleg valami olcsóbb tranzisztor? :hide:
Oké köszönöm a segítséget remélem működni fog
szia nyemi!
Köszi a segítséget.! Üdv: Gábor
Sziasztok!
Az egyik ismerősöm megkért,hogy találjak ki valami elektronikus gyújtást a motorjához (simson). Találtam is egy egyszerűbb kapcsolást, ebben szeretnék egy kis segítséget kérni; tudna nekem valaki valami infót adni a kapcsolásról vagy, hogy mire kell nagyon figyelni és a legfontosabb, hogy milyen gyújtótekercs kell hozzá..? előre is köszönöm.. üdv.: Peti
sziasztok
érdekelne hogy a gyujtotekrcs hány voltot ad le és mekkora a teljesítménye. Ebből már áramot mindenki tudna számolni de a lényeges kérdésem az lenne hogy a vasmag teljesítménye elég lenne ahhoz hogy egy 12V 50W -nyi világítótekercscsé áttekerjem , vagy pedig vki segítsen abban h hogyan is lesz 2 tekercs anti parallel kapcsolatban hogyan kell átkötni ilyen modon 2 12 v 35Wos világítótekercset . Nagy fényerő érdekelne egy vagy 2 tekercses megoldással előre is köszönöm azon türelmes embereket akik nekiálltak kibogarászni az elgondolásom üdv alika
Hali!
tehát a gyári gyújtótrafó mehet rá? és a kapcsi tápellátása a generátorra... ill. tekercsekre...? köszi a segítséget.. üdv.: Peti
sziasztok az lenne a gondom hogy van egy simsonom(enduro) schvarblee gyujtással .. mikor bemelegszik elkezd puffogni ráéngtani és megál ! mi lehet a gond ? elöre is köszönöm!
kiskondira gondolok az nem lehet?
a fötengelyszimeringel is lehet ijen gond? esetleg.. nemtudom szerintem kiskondi lehet a hibás de nagyon megköszönném ha tudnál adni valami okos ötleteket!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |