Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek! Adott egy kis 50W-os villanymotor, amivel azt gondoltam, hogy egy ventilátorlapátot hajtok majd meg. A villanymotor viszont nem indul el. Annyit csinál, mikor bekapcsolom, hogy búg. Megpróbáltam belökni, hátha, de nem indul el. Mit tudok vele csinálni?
Idézet: „Mit tudok vele csinálni?” Fényképezed le, hogy lássuk mi is.
szakadt valamelyik tekercs....ezzel a típussal nem találkoztam eddíg, deha pillanatnyilag kéznél lenne a füzetem, akkor azt ís tudnám melyik...így most azt gyanítom, hogy a segédfázis szakadt.. Új kondi sem fogja megoldani...esetleg ha hozzáférsz a motor kötéseihez, ellenőrizd jók-e...ha ellenőrizted, akkor tényleg látni kell ahhoz, hogy tovább lehessen jutni...valószínű tekercselés...
Mennyire láttál bele? Mennyire szedted szét? Csak az állórésze tekercselt, vagy a forgórésze is?
Sziasztok pályakezdő villanyszerelő vagyok nem rég végeztem a szakmámban van egy ismerősömnek egy beton keverője egy 220/380 elvileg 1 fázisrol megy ment
át mentem meg néztem az volta panasz hogy gyönge a keverő kézzel le lehet fogni megnéztem a csapágykat azok rendben vannak szépen siklik stb utána fesz alá helyeztem hát el se indult szét szedtem a kötötdobozt és 3 vezeték ki volt csúszva és a három közül az egyiknek a szigetelése el volt szenesedve méregetem multiméterél szakadásvizsgálóval és be kötögetem és el is indul de ugyan azzal a jelenséggel mint ahogy előtte ment gyönge a motor, utána el kezdtem közbe tapogatni és hát szépen kezdet fórosodni a motor de ijen 40-50másodperces üzemtől elvileg akkor lehet a tekercs van le égve ? mert kondenzátor nélkül meg néztem mit csinál annélkül meg el se indul szóval nem az a rossz és szerintem rosszul se köthetem bemert úgy ment mint előtte állítólag válaszotokat előre is köszönöm
Ha egy három fázisú motort használsz egy fázisról ne csodálkozz. hogy kondi nélkül nem indul. Az is normális, hogy ilyen esetben melegszik. Azt nem tudom nincs-e menetzárlat, de a kondi is lehet rossz. Nézz szét itt:Bővebben: Link
elvileg akkor lehet kondenzátor bajos is hogy ha elindul mert valamikor ment, az a keverő csak egy idő után ezt csinálta hogy melegedet a motor és gyönge lett és azért gondoltam arra hogy le lehet égve mert tuti jól kőtőtem be mert ugyan úgy ment mint előtte
Sziasztok!
Van egy 220V-s 60W –s soros motorom. A kommutátor szeletek között 18 ohm körül mérek, füst nincs, a fordulatszámot úgy fest, tartja. Pár perc járatás utána a kommutátor kissé (elégé) meleg lesz, a szénkefe szikrázik, a kommutátor szeletek között is van sárgás-piros áthúzás. A forgórész menetzárlatos, vagy a kommutátorral lehet valami?
Szia!
A szénkefe nem adja át a kellő teljesítményt vagy a rugónyomás, vagy a kefe beégése miatt, így rosszul kommutál és a szikrázástól hő keletkezik, ami még jobban kilágyítja a nyomórugót és a helyzet csak tovább romlik.
Forgórész menetzárlat.
Ugyanilyen gondom van nekem is. Egy elszívó Bosch motorját csapágyaztam, csak a kommutátor felőli részt, az elejét nem kellett, meg nem is lehet egyszerűen, mert szegecselt a tengelyvég, és a turbinalapátot csak eszterga közreműködésével lehet leműteni..... Szóval csapágy és kefecsere után körívet húz. A motort meg aranyárba adják ~60e HUF ..
Ennyire egyformán ég le mind a 12 tekercs?
A kefe jól mozog, a rugónyomás szerintem megfelelő, terhelésre a szikrázás csökken. Ennek a motornak mekkora a fordulata? Van még egy ilyen motorom az 70W-s, még nem néztem meg.. de akkor az is ilyen lehet
Elég pár menetnek zárlatba kerülni, máris körívet húz.
Nekem egymás mellett 3-4 szelet van jobban megégve, és ugyanennyi szemben is. Persze nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolnod, kefecsere után, mig be nem kopik jobban "tüzel". Az elszívón a fordulatot leágazásos induktivitással tudom állítani, most a legkisebb fordulaton van, és így nem vészes a szikrázás. Talán bekopik (bár sok esélyt nem látok rá). Idézet: Tehát nem adja át a kefe a teljesítményt, mert hiába torzul a fluxus tere a terhelés irányába, a kefe nem tudja korrigálni az áramfelvételt. Normál esetben ez fordítva kellene, hogy történjen. „terhelésre a szikrázás csökken.” Idézet: Ha sokat volt használva, szinte biztosan kimelegedett a nyomórugója, vagy beégett a kefe felülete, amit a kommutátorra felkent grafitpor is bizonyít. „A kefe jól mozog, a rugónyomás szerintem megfelelő,”
Valóban a rugó a bűnös, kicseréltem, minimális szikra van, ami szerintem a nagy fordulatszámból ered.
Köszi!
Sziasztok! Tudnátok segíteni? Van egy sima, egy fázisos betonkeverőnk. Könnyen indul, megnyomom a gombot és már megy is, de nagyon gyönge. ha megpakolom egy normál adaggal, akkor megáll. A hangja megmarad, nem búg jobban vagy kevésbé, csak a csörgés hallgat el, amit a fogaskerekek szülnek... Mi lehet vele? Lehet az, hogy a kondival van valami, vagy a motornak van gatya? (Bocs, ha hülye kérdés, de nem vágom, de meg kéne csinálnom...) Üdv; Zoli
Szia!
A motor forog, csak nem hajtja a keverőtartályt?
Nem, a motor nem forog. (Azt hittem, hogy a szíj csúszik, de levettem a külső fedelet és már üres volt a tartály, de kézzel megfogtam és megállt...) Tehát a motor nem forog, ha megterhelem.
Ha jól emlékszem 1. (Holnap megnézhetem, de már régebben néztem bele...)
Mert ha csak egy (indító) van rajta, akkor motorhiba, vagy mechanikus probléma okozza megállást.
Értem, holnap meglesem, köszönöm segítséged! Jó éjt! Zoli
Megnéztem, csak egy kondit láttam benne, legalábbis lentről, mert a fedelet nem vettem le... Akkor motorhibás lehet? Mit tudok ilyenkor tenni? Tekercselés, vagy új motor? Üdv; Zoli
Üdv Urak !
Adva van egy 220V-os kézi körfűrész. Szemre nem látom, miért nem működik, csak lenyomja a villanyórát. Kapott eleget és nem is egy neves márka... bár azt a jellegzetes "leégett" szagot nem éreztem. Hogyan tudom leellenőrizni a forgórészt, mielőtt iktatnám a kukába?
szerintem szed szét és keress égésnyomot vagy zárlatos vezetéket.
De ha lágyinitós akkor lehet az zárlatos benne.
Vannak olyan kézi gépek, nem csak körfűrész, én nagy sarokköszörűvel találkoztam főként....amibe van egy elektronika, ami bekapcsoláskor nem a teljes feszültséget engedi a motorra, hanem csak....valamennyit, és mikor már forog a motor, utána adja rá a teljes tápfeszt....ezt azért használják....ahol használják...mert a bekapcsolási áramfelvétel jelentősen csökkenthető vele, illetve komolyabb teljesítmény (2-3 ezer watt) esetén indításkor nem ránt a gép....nem kapja ki az ember kezéből akkor sem, ha fizikailag gyengébb valaki kezében van...de a fő dolog az, hogy gyengébb biztit sem ver le, mert nem álló helyzetben kapcsolja rá a teljes feszültséget, hanem már forgó motorra....nem tudom, a tiedben van-e ilyen elektronika...ez egy kis panel, amit sok gyártó leönt valami műgyantával, hogy ne lehessen javítani az elektronikát...nem biztos, hogy van a te cuccodban is ilyen elektronika...de ez a lágyindító lényege...szerintem...de van egy kereszt-kérdésem: ott, ahol most lenyomja a biztit, ott már használtad régebben? Hány wattos?
Okés, köszönöm, akkor szétkapom.
Igen, a helyszín a régi, sokat dolgoztam vele és úgy lett vége, hogy nem indul és lenyomja a biztit. De nem füstölt, nem volt büdös... Csak mostanában akartam kidobni, de gondoltam előtte teszek egy kisérletet. Nem tudom, hány Wattos, 'occsó teszós".
Hello mindenkinek! Van egy konyhai mixer 220v/150w-os. csunyán morog a motorja, nem megy normálisan, nincsen ereje, mint régebben és esztelenül szikráznak a kefék benne. Már pár másodperc működtetés után erősen kiforrósodik az állórész tekercse. Kefékre gyanakodtam az elején a szikrázás miatt, kicseréltem, semmit sem változott a helyzet. Kérlek segitsetek, ha tudtok. Köszönöm előre is.
Szia!
Idézet: „nincsen ereje, mint régebben” Mennyire régi ez a gép? Úgy veszem ki a leírásod alapján, hogy "lefőtt a kévé". Amikor már erősen körtüzes jelenség van, akkor már kevés a remény a feltámasztáshoz. A használat alatt keletkező hő, hosszútávon kilágyítja a nyomórugót, amitől a kefe nem tud rendesen kommutálni és a keletkező ív tovább rontja ezt a helyzetet a hő szempontjából is és a fogyó kefepor berakódik a szeletek közé, ami rövidzárat okozva csak hatványozza a bajt. Ha szerencséd van, akkor csak a rugóerőt kellene megnövelni és lepróbálni a motort. Ha szakadt tekercskivezetést találsz, próbáld meg visszaforrasztani ahhoz a szelethez, ahová tartozik. A szeletek közötti mika szigetelőt ki kell tisztítani és mélyíteni. Apropó, mélyítés. A sok használatban előfordulhat, hogy a kefék "összenyalják" a szeleteket és ezért keletkezik rövidzár a tekercsek között, ami szintén rossz kommutációt okoz. Mivel kicsi a motor, én egy nagyobb tűféleséggel kaparnám ki a szeletek közötti részt, ha azok összeérnének, mert a köszörült fémfűrészlap vastag lesz és durva a fogazata is.
ha a rugó-kérdés nem oldja meg, akkor valószínű tekercselés...de annyit nem ér szerintem...esetleg csapágy, de azt egy mozdulattal meg lehet nézni...ahhoz nagyon rossz állapotban kell lenni a csapágynak, hogy az okozzon ilyen erős szikrázást...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |