Fórum témák
» Több friss téma |
Na szóval itt a rajz.
Még azon gondolkodtam hogy az egymás mellet lévő 4 horonyban meg kell hogy eggyezzen az áramirány szerintem. Pl: Ha az 1 es horony vezetéke a betáp és az áram iránya tőlem elfelé mutat akkor a 11-es véget a 23-as véghez kell kötni. A 13-as vég pedig a csillagpont. Jó az elméletem? Kérlek erősíts meg.
az a módszer jó, igazad van, hogy kevesebb a vég, csak az én sablonjaim nem alkalmasak erre a verzióra...nekem muszáj volt 6 darab 2 lábas tekercset külön-külön csinálni...itt jön be, hogy ahány ház, annyi szokás...ha így csinálod mindhárom fázisnál, semmi gond nem lesz...csak én fordítva szoktam...én ami neked a 11-es, arra adom a szuflát, az 1-eset kötöm a 1333-assal és a 233 nekem a csillagpont...és én óramutató járásával ellentétesen számolom a hornyokat, de most a te számozásod alapján írtam, hogy kevesebbet keverjek...de ugyanúgy kell működni a te módszerednek is, meg az enyémnek is...has te úgy szoktad, csináld úgy, nehogy belekeveredj. Arra hívom fel a figyelmed, hogy amikor a szembe levő kötések kialakulnak,akár úgy csinálod, hogy megvan a tekercspár, akár berakás után kötöd, szigeteld le, mert muszáj lesz átvezetned a tekercsfej tetején, így lesznek olyan szakaszok, ahol helyileg másik fázis tekercsén lesz a szálad...ne üssön át a kötéshez menő szálak meg a másik,helyileg alatta levő tekercs között...főleg ha 1 réteg zománcszigetelt huzallal csinálod...ha 2 réteges, akkor annyira nem probléma...(sok helyen csak 1 lakkos, meg két lakkos huzalnak nevezik)
Az érdekelne még hogy a tiédben is minden horonyban van tekercs ?
Vagy csak minden másodikban? Valóban könnyebb lehet két véknyabb szál besodrása a horonyba de így is egy pár óra alatt sikerült csak rá kell érezni Mi az hogy kétlábas? Az hogy az egy oldali tekercs nem 2 hanem 4 horonyban van vagyis ketté van véve?
a tiéd is egész hornyos,azt hiszem. az enyém is. mikor elkezdem berakni, minden telercs után annyi hornyot hagyok ki, ahány lábas a tekercs...egész hornyos berakás esetén...ebben az esetben 2 lábas tekercsek vannak, egész hornyos, így minden tekercs után két hornyot hagyok ki...de a harmadik tekercsnél észre fogod venni, hogy az adott láb tulsó fele pont a kihagyott hornyokba hogy kerülni...így a berakás végére minden hornyod tele lesz.
az, hogy két lábas:hol is van a rajzod..megnyitom...csak a nevét nem tudod, mert le is rajzoltad...
szóval egy tekercs két részből áll: az egyik a 2. horonyból megy a 11.-be. Ez a kicsi láb. A másik része az első horonyból megy a 12-be. ez a nagy láb. mindegyikbe azonos a menetszám jelen esetben, csak méretileg van különbség közte, konkrétan a kerülete nagyobb...ugyanígy mind a hat tekercsnél...ha 36 hornyos lenne, akkor 33 lábas tekercsek lennének.http://www2.slagerradio.hu/
Mocsi, a bővebb link más dolog
Köszi a kimerítő válaszokat ha lesz időm átnézem a kötéseket és megírom mi volt a hiba.
Szia!
Egy kis segítség az eligazodásban. Már sokan letöltöttük ezt a hasznos könyvecskét. Innen.
Ebből a motorból 2 db van nekem és mindkettő leégve került hozzám.
Az egyiket vagy 10 éve a faterom kipucolta és bepapírozta. A másik pedig a satupad alatt volt évekig. Ezalapján a rajz alapján meg is tekercseltem a papírozott motort de a próba alatt apu egyből mondta hogy álj nem jó a hangja és nincs meg a fordulat sem. Ekkor elővettük a másik motort és láttuk hogy 4 pólusura tekertük a motort Ami végülis működött de nagyon melegedett .
Ha úgy csinálod, ahogy rajzoltad, akkor két pólusú lesz...ha mindhárom fázist úgy csinálod, akkor három fázisú, két pólusú lesz. ha a kötéseket is úgy csinálod, akkor Y kapcsolású motor lesz soros kötésekkel...és szimmetrikus is lesz...ha nem csinálsz bele menetzárlatot...vagy fázisszárlatot...na megnézem én is azt a könyvet, van-e újdonság benne...aztán lépnem kéne tekercselni....
Ami linket beraktál, ott sok féle dolog van, a csöves erősítőktől a betonon keresztül a szikratávíróig...de villanymotorokkal kapcsolatosat ott nem találtam...konkrétabban hol keressem? Amúgy nem hülyeség...később (fél év) lehet hogy elrágódok a csöves erősítőn is hobbi szinten...csak a célt nem találtam meg....vagyis a motorok tekercselésével kapcsolatos könyvet...
Hmmm! Pedig ott van! Elektronika, és a 4. fülecske alatti gyűjteményben.
Sziasztok!
keresem az IMI villanymotor bekötési útmutatóját: 220v,OZ90C4N 1100w. Kérdésem:kell-e indító kondi,vagy nyomógombos legyen,egy 15microfarádos kondi van az oldalán az jó hozzá? Köszönettel:Zoli.
Helló!Nekem pont ilyen motorom van ami működésben van jelenleg is.Kétdugattyús kompresszort hajt.Nem indító hanem üzemi kondi kell rá legalábbis az enyémen az van és kettő is.Ha türelmes vagy akkor hétvégén megnézem hogy hogy van bekötve és jelzek ha megtudtam valami pontosat.Helló
Szia!
Itt van a táblázat a motorhoz, a rajzot pedig mellékelem.
Szia Mindenkinek! Segítsetek ha tudtok...Tönkrement egy OZF 90 CND IMI motor A kapocsdobozban leégett a a v.milyen (milyen?) relé villanyboltban kapható?Ezt a motort ezentúl úgy kellene üzemeltetni ,hogy tudjam irányt váltva is beinditani.Hogy kéne átkötni és még milyen kapcsoló kell hozzá?Hány mikrós kondit vegyek tartalékba?(már nem látszik a felirat) A válaszokat előre is köszönöm (persze utána is).
Szerintem már kaptál választ a másik topikban.
Szerinted ha már van jó és kielégítő részletes, konkrét válasz akkor veszem a fáradságot és megint írok??? Szerintem nem.
De mit szeretnél még tudni? A forgásirányváltáshoz az átkötőlemezt kell átfordítani és a kondenzátort átkötni. Ezt a legegyszerűbben mágneskapcsolókkal lehet megcsinálni, ha sűrű forgásirányváltásra van szükség. Bár az indítórelé nem nagyon szereti a folyamatos indítózgatást.
Köszönöm pont ezt szeretném tudni.Az átkötőlemezt hova kell átfordítani? A kondit hova átkötni? A mágneskapcsolós bekötés is remek . Nincs véletlenül rajzod ezekről a módosításokról? Az indító relé az ami a kapocsdobozban van?
A másik topikban kaptál egy pdf-rajzot tőlem(Bővebben: Link) , VIM jóvoltából. Egyébként ugyanez a pdf van pár hozzászólással visszább, ebben a topikban is. Nézd meg.
Indítórelé: Bővebben: Link. Lehet, hogy a Tiéd fehér volt, nem fekete, de a belseje ugyanaz.
Látom nagyon harapós kedvedben vagy.. . Így már csak egy kérdésem van:a 2rajz a 2forgásiránynak megfelelő bekötés? mert a pdf.ben kapocsléc bekötési rajz van írva, forgásirány nincs feltüntetve. A rajzok alapján már sínen vagyok.
A két rajz a két forgásiránynak megfelelő bekötést ábrázolja.
Szívesen! Sikeres javítást és átalakítást!
Sziasztok! Van egy 220V-os IMI motorom, és a segítségeteket kérem a helyes bekötéshez. Valamikor egy szivattyút hajtott, én pedig egy gyalugépet szeretnék vele működtetni. Tipusa: KE 61.5-2-2.2 (sehol nem találok ilyet) fordulatszám: 2840/min és 2,2 KW-os. Gyári szám:70/93. Ezek vannak az adattáblán. Az oldalára szerelt kondenzátordobozban van 2db kék vezeték U1 és U2 jelöléssel, és 3db fekete Z1, K, és K jelöléssel,és a kondi:45mikrofarádos 450V-os. Visszanézve az írásokat nem találtam számomra egyértelmű bekötési rajzot. Szerintetek fog kelleni hozzá + indítókondenzátor is?
Köszi mindenkinek előre is : MASZ962
Hát...majd körülnézek, de nem emlékszek ilyenre....kinézetre hasonlít az MA sorozathoz...a vezetékek között milyen ellenállás-értékek vannak? 1 fázisú motoroknál U-val a főfázis-kivezetéseket, Z-vel a segédfázis-kivezetéseket szokták jelölni...de amivel találkoztam, ott Z1 és Z2 volt, nem volt K... Valószínű az U1 és U2 között kicsi ellenállás-érték lesz. az érdekel, hogy az U-val jelöltek és a többi között van-e kapcsolat, és ha nincs, akkor a Z és a K1...illetve a Z és a K2 között milyen értékek vannak....meg a K1 és a K2 között...de ezek szerint nincs benn a kapocs-dekni fedelén a bekötés a belső oldalon?....rá szokták matricázni...bár 15-20 éves matrica könnyen lepotyog....ja az értékek kondi nélkül érdekelnek, legalábbis ha állandó üzemű kondenzátor van benne...ezt azért írom, mert ha átvezet a kondi akkor téves következtetésre juthat az ember....illetve ha indító-kondenzátoros, akkor kikapcsoláskor nem sül ki a tekercselésen keresztül, és tönkre teheti a műszert, ha véletlen a két kondi-kivezetésre mérsz...esetleg támpont lehet, hogy van-e relé benne....
Megmértem kondi nélkül:
U1-Z1 6,3 ohm U2-Z1 5,2 ohm U1-U2 2 ohm K1-K2 1 ohm Más kombinációban nem mérhető semmi. Reléje nincs, csak egy üzemi kondenzátor, aminek a motor oldalára szerelt hengeres dobozában vannak a vezetékek is egy csokiba kötve. A 2db fekete vezetéken egy pici sárga szalag van K jelzés mindkettőn, a többi vezetéken fehér szalagra van írva a jelzés: U1, U2, Z1. (hátha ez is támpont) Van róla nagyobb kép is.
Sziasztok! Valószínű, hogy ***** Tehát maradt ugyanaz a problémám: a 220V-os IMI motor bekötése.(végső esetben bekötöm az istállóba) Valamikor egy szivattyút hajtott, én pedig egy gyalugépet szeretnék vele működtetni. Tipusa: KE 61.5-2-2.2 (sehol nem találok ilyet) fordulatszám: 2840/min és 2,2 KW-os. Gyári szám:70/93. Ezek vannak az adattáblán. Nincs kapocsdoboza. Az oldalára szerelt kondenzátordobozban egy csokiba van bekötve 2db kék vezeték fehér szalagon U1 és U2 jelöléssel,és egy fekete Z1 jelöléssel szintén fehér szalaggal, + 2db fekete vezeték, sárga szalagon csak egy K betű van mindkettőn. Üzemi kondi:45mikrofarádos 450V-os. Relé nincs, nyomógomb nincs, csak egy dugvilla és kész. Már az is segítség volna, ha a problémámat érintő téma számát leírná valaki.
Köszi mindenkinek előre is : MASZ962 |
Bejelentkezés
Hirdetés |