Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Tisztelt Fórumozók! Segítséget szeretnék kérni etetőhajó készítéséhez. A hajótest Cad modellje készen van, a mechanika is menni fog; viszont az elektronikához nem értek! A hajtást egy akksis csavarbehajóval szeretném megoldani(7,5V feszültségen üzemel), a kormányzást és a etetőanyag tartály kioldását szervóval. Az irányításra kinéztem egy 4 csatornás távirányító szettet Bővebben: Link. Körülbelül ennyit tudok.
Kérdéseim a következők: - a 7,5V-os motor miként üzemel 6V-os akkuról? - mire szolgálnak a "szabályzók", nekem szükségem van ilyenre? - a hajó akkuját a vevőbe kell kötni?,és az küldi a megfelelő csatornára? - a szervók hogy működnek? - a általam felsorolt alkatrészeken kívül mire van még szükségem? (pl: vevőkristály, csatlakozók, stb) Ezúton szeretnék elnézést kérni a hülye kérdéseim miatt, remélem valaki megszán és felvilágosít. Köszönettel: Csupahatos
Kedves Csupahatos ha megvannak a szervók + a táv akkor szerintem csak ez kell:
Bővebben: Link Egyébként a szervó nem tulságosan de bonyulultan működik van benne 1 mikromotor meg egy csomó fogaskerék. egyébként igen kell a szabályzó anélkül a motort csak direktbe tudod üzemeltetni egy akkurol (bekapcsolod és megy míg le nem merül az akku). az akku hogy néz ki, esetleg kép? De én azt javaslom hogy vegyél modellakkumulátort: 7.2 volt Li-Po paraméterekkel de nem muszáj Li-Po. Az adóba elemek kellenek a vevőhöz semmi nem kell csak a szervók a szabályzó és kész (a szabályzóról kap áramot). Sok szerencsét remélem tudtam segíteni.
Köszönöm, sokat tisztult a dolog! Csak így tovább, segítsetek a hozzám hasonló tudatlanoknak
Helló!
Vettem egy 1:10-es rc nitrós rc autót, ami még nincs nálam. Szóval az lenne a kérdésem, hogy elvileg 8db AA elem/aksi kell a távba, és 4db az autóba. Ezeket kellene helyettesíteni lithium cellákkal, mert ezekből van pár darabom és most nem akarok beruházni Ni-MH akksikra. Ezt hogy lehetne legegyszerűbben kivitelezni? Esetleg valaki csinált már ilyet?
Hali
Összekötöd őket vezeték vagy csatlakozó meg 1 töltő és kész is. Sok szerencsét
Azért nem ilyen egyszerű. Szerintem az adó még bírná is, mivel 8 elem kell bele, mai összesen 12V. A lithium aksi meg 3 cellából állna, ami feltöltött állapotban maximum 12,6V lenne. Ezzel még nincs is gond. Viszont!
A vevőben 4db elem van, ami 6V. De 3db lithium cella sorosan az már feltöltve 8,4V. Na ez az ami sok lehet. Ezért kérdeztem rá a dologra, mert nem akarom kinyírni a vevőt, meg a szervókat.
Szia!
Idézet: „De 3db lithium cella sorosan az már feltöltve 8,4V.” Talán elírtad, de 8.4V az 2 cellának felel meg feltöltve. A problémát megoldhatja egy sima ~100Ft-os stabilizátor ic, de mivel a kormányszervó nagy áramokat vehet fel, ezt nem javaslom, hacsak nem adsz neki elegendő hűtést. Helyette létezik kapcsolóüzemű tápregulátor (BEC vagy UBEC) pl. ilyen: Bővebben: Link Ezen lehet változtatni, hogy 5 vagy 6 Voltot adjon ki és 3 Amperig bírja.
Igen elírtam, 2db akart lenni. Ezen gondolkoztam én is, hogy a szervók, amik többet vehetnek fel, meg stab IC-vel fűteni, plusz ha merül az aksi akkor megint gond van vele, mert nem tud szabályozni, mivel minimum 2V kell a stab IC-nek pluszban. Lehet hogy beteszek 2-3db diódát, ami bír nagyobb áramot is és akkor lecsökken 6V közelébe a fesz.
A diódák sorban nem jó megoldás szerintem.
Feltöltött akksi: 8,4V 8,4V-2.4V (4 dióda)= 6V ami jó lenne, de: Az akku névleges feszültsége terhelés közben: 7,4V- tól 6V-ig tart. (Cellánként 3 volt alá TILOS meríteni mert hamar tönkremegy) 7.4V-2.4V=5V. Egyes vevők 4V-on is működnek még, de a szervók már igen gyengék lesznek. Szerintem egy egyszerű áteresztő tranzisztoros fesz. stabilizátor 6V-os zenerrel lenne alkalmas a feladatra, mert annak nem kell sok +feszültség a működéshez (gyakorlatilag 0.6V). Persze tudni kell ilyet építeni. Még ekkor is fennáll a veszélye annak, hogy vagy az akku kerül mélykisülésbe (Megoldás: lehet kapni fesz. ellenőrző elektronikát ~1000Ft, ami sípol ha kicsi a fesz.) vagy olyan hirtelen fog esni a kimeneti feszültség, hogy talán már képtelen leszel levenni a gázt. Az én véleményem az, hogy jobban járnál, ha vennél 4-5 db AAA méretű Nimh akkumulátort, ami nem olyan drága ha jó helyen veszed, összeforrasztod (vagy nem) és arról hajtanád a gépet. Ezek nem érzékenyek annyira a túlmerülésre, és idejében észre tudod venni ha már merülnek. Nem érdemes AA-s akkut venni, mert drágább és nem biztos hogy kihasználnád a teljes kapacitását, akkor viszont csak plusz súly. Persze mindezt írom úgy, hogy nem tudom hány percet használnád folyamatosan, de ezt te biztos el tudod dönteni, hogy kicsi kell, vagy nagy. Mindenesetre megéri beruházni rá, olcsóbban jöhetsz ki mint egyéb módszerekkel. Üdv: Bandi
AAA aksim van egy pár darab, de az nem lesz kevés? Azért ezek nem olyan nagy teljesítményűek, mint az AA aksik.
A Li cellákat ismerem, ilyet használok utólagosan beépítve akkus fúró akkujaként. Plusz használtam már pár dologra ilyen cellákat.
Helo
Van egy kis Problémám. Mégpedig van 2Db Futaba R152JE 41Mhz és egy Futaba FP-R122JE vevő egység mindegyik 2 csatornás. Kérdésem az lenne hogy annak ellenére hogy fel van tüntetve rajta hogy mi mikhez megy mégis hogy kell bekötni?? Servo meg vezérlő ilyenek nincs hozzá. A lényeg az lenne hogy van egy adó egység ami jelenleg működésképtelen.Ha sikerül megjavítani akkor ki kellene próbálni és ezek a vevők vannak. Ha meglenne a bekötés és tápra helyezem hogy tudnám kimérni hogy müködik e vagy sem a távirányító? Gondoltam itt Ch1 Ch2 feszültséget mérek rajta? vagy ellenállást? Futaba 152JE Futaba FP R122JE Meglehet az egyik vevő nem müködik de ez csak feltételezés, Azért próbálok mindkettővel.
Közben megjött az autó, megnéztem a vevőt és pont jó simán két cellához, mivel max bemenő feszültsége 8,4V. De örültem, hogy nem kell semmit csinálnom, csak rákötnöm az aksit.
Lehet, csak nem érdemes. Meg persze attól is függ milyen a műhely felszerelésed-műszerparkod-alkatrész ellátásod- elektronikai gyakorlatod stb. Plussz hogy állsz anyagilag ,mert építve többe fog kerülni, és nehezebb is lesz.
Értem de azért valami leírást kapcsolási rajzot ha tudsz linkelhetsz.
Legalább azt írd meg ,milyen motorhoz kell.
Egy újratekercselt cd rom mocihoz :vigyor5:
Ahhoz, hogy repülőhöz vezérlést készíts, először magával a repülőgép működésével kell tisztában lenned. Általában nem a gombhoz varjuk a kabátot. Tudnod kell, hogy a gép súlyának, méretének megfelelő propeller ismeretében milyen fordulatszámú és teljesítményű motorra van szükséged, milyen tartományban kell szabályozni, hogyan, milyen és hány szervóval mozgatod a csűrőlapokat, a függ vezérsíkot stb. és ezekhez mennyi energia kell. Ha mindez megvan, akkor lehet nekiállni a vezérlés tervezésének. Nem az a megoldás, hogy van egy CD -ből kioperált motorom, és ebből akarok repülőt csinálni. Egyáltalán nem biztos, hogy megfelelő erre a feladatra.
http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,59716.0.html
ennek a gépnek kéne 2 szervós 7x6 os proppal a test már késszen van csak az elektronika hiányzik.
Valami ilyesmit akarsz építeni?:http://www.mikrokopter.de/ucwiki/BL-Ctrl_V1_1?action=AttachFile&do=get&target=BL_CtrlV1_1_sch.gif
Bővebben: Link
Nem egyszerű megcsinálni.
Szia.
A következőket annak (nem)ismeretében írom, hogy nem ismerlek téged ahhoz hogy konkrétumot írjak, tehát vedd csak javaslatnak. A helyedben nem kísérleteznék szabályzó építésével, mert tényleg nem származna semmi előnyöd belőle. Tényleg drágább és nehezebb lenne a gyáriaknál. Azon a fórumon ahonnan a snowball linkjét küldted, nagyon sokan vannak akik segíthetnek, hasonló cipőben járnak mint te, és az adok-veszek topicban még találnál is elég olcsó elektronikát a gépedhez. Engem is megkereshetsz, edimen néven vagyok ott fönt. Innen kezdve már nem (csak) elektronikai jellegű a probléma, a további kérdéseket inkább ott kellene föltenned, nagyobb eséllyel kapnál rá olyan választ, ami előrébb vinne a terveidben. Persze ha az egyes alkatrészek működése érdekel, ez a fórum a legjobb hozzá. Üdv.
Hááát.Én valami egyszerübbre gondoltam.
Kefés motorhoz egyszerűbb a szabi- ott elég a PWM. A három fázisúnál forgatni kell a mágnes teret. És még sok mindent kell megoldania a procinak.
Sziasztok!
Olyan kerdesem lenne, hogy a kinai INFRAS taviranyitasu helikopterekben (ez most eppen a 4 csatornas, Knight vagy V-MAX) az A/B/C csatornak kodolasa hogyan van megoldva? At szeretnem az egyik kis heliben allitani. A taviranyiton egyszeru kapcsolo allitja (egyfele tav, mindharom csatornahoz), ezert gondolom, hogy a heliken sem lehet nagy varazslat, valoszinuleg valami lab fel- vagy lehuzasa. (Csak a kicsi suly miatt es az egyszeruseg miatt oda mar nem tettek kapcsolot.) Jol gondolom vagy egeszen mas huzodik meg a hatterben?
hogy lehet megnövelni 1 rc autó hatótávolságát
esetleg ha 27 mhz -s kristály helyett rakok bele nagyobbat mondjuk 40.825 82 ch sat
Hát úgy egyáltalán nem fog menni.Az adóban és vevőben kristály párnak kell lenni, hangolt rezgőkörökkel stb.De lehet hogy neked valami szupreg vevős ócskavas van.
Hát én is úgy gondoltam hogy az adóban és a vevőben is kicserélem a kristályt erősebbre.
Na én is ezt akartam mondani hogy veszek 1 nagyobb hatótávú kristálypárt csak rosszul fejeztem ki magam.
valami ilyenre gondoltam http://www.zenn.hu/modelsport/product_info.php?products_id=3651
A kristályban nincs olyan, hogy nagyobb hatótávú. Az csak rezeg a ráírt frekvencián és kész. Magától az adótól és a vevőtől függ a hatótáv. Ha jó az antenna és jók az elemek/akkuk bennük, akkor megvan a névleges hatótáv. Ha ez nem elég, akkor tessék venni drágább, jobb adó-vevő párt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |