Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1104 / 2208
(#) babó1 hozzászólása Okt 30, 2010
Szép Estét!
Valaki ismeri közületek az INDEL kimenőit?
Tapasztalat esetleg?
(#) Bassmester válasza sturbi hozzászólására (») Okt 30, 2010
Tehát 60 mA csövenként ugye? Az annyi mint 420V x 0,06A = 25,2W
Ennyit kell hogy disszipáljon nyugalmiban? Akkor kipróbálom. Csak ez az egy 4,2k -s kimenőm van egyenlőre.
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
Poti közepéről a rácsig menő vezeték mennyire hosszú, ezt próbáld úgy vezetni, hogy közel legyen a sasszihoz, és minél rövidebb legyen. Lehet, hogy csak mozdítani kell rajta valamerre. Belsőről nincs képed ?
(#) FiGe válasza sturbi hozzászólására (») Okt 30, 2010
mihelyt feltöltődtek az elemek fényképezek

Nekem is ez a vezeték tűnt most fel, gyorsan le is cseréltem árnyékoltra, de sajnos semmi különbség, a zaj nem a rácsra csatol be, ott teljes csönd van, vagy anódból, vagy katódból kapja.
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
Árnyékolt vezetékkel nem szűnik meg ha itt keletkezik, árnyékolás nélküli kell, kézzel mozgatva, a sasszí felé tolva, közben a gerjdést figyelve lehet itt megfigyeléseket végezni. Kisebb katódellenállást nem próbáltad (csak a másikra ráforrasztani egy 1,5-2 K körülit, esetleg még hidegíteni is ? Ráccsal sorosan 10 K-s tételt is próbálhatnál gerjedésgátlónak, itt az 1nF a poti lábán, a 470 pF a a 470 K hátán feltétlenül kis kerámia kondi legyen, ha tekercselt van, az is gerjedést okozhat. Amikor kikötötted a potit, tettél helyette egy rácslevezető ellenállást.
(#) FiGe válasza sturbi hozzászólására (») Okt 30, 2010
hoppsz, nem tettem, egy kis rácsáram bejöhetett... (mert ugye közvetlen tettem földre a rácsot)
(#) FiGe válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
a 470pF-esek egyébként poliészter kondik
(#) FiGe válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
mégsem, a 470-esek MICA kondik
(#) FiGe válasza sturbi hozzászólására (») Okt 30, 2010
na megpróbáltam körbefényképezni a belsejét, remélem így jól láthatszik, hol lehet valami farkashiba...
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
Ha a földre tetted a rácsot az jó úgy (akkor nincs rácsáram, mert a katódellenálláson eső fesz emeli a katódpotenciált pozitívabbra a testen lévő rácshoz képest), akkor is volt gerjedés (V1a-ról van szó)? Másik ECC-d van ide ? Kisebb katódellenállást próbáltad már ?
(#) FiGe válasza sturbi hozzászólására (») Okt 30, 2010
Igen, teljesen földön volt a második fokozat rácsa, úgy is gerjedt, (a katódján már mérhető volt a gerjedés), a legelső fokozat meg teljesen ki volt iktatva. (viszont a V1a katódjáról lekötve a 22n-es kondit és onnan vezérelve már jó az egész).
Kipróbáltam már vagy 4 csővel V1 helyén, mindegyikkel ezt csinálta. Katódellenállást még nem cseréltem.
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
A nyákon körben az a nagy felület meg van szakítva valahol, és a két széle között nincs összeérő átkötés és a felfogató csavar el van szigetelve (mert nem az teszi dobozra a fóliát ?
A katódellenállást nem kell cserélni, elég ha a párhuzamosan kötsz rá egy 1,5-2 K-t, nagyobb árammal kevésbé gerjedékeny a cső.
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
Akkor mindenképpen ennél a fokozatnál van probléma, testre kötött ráccsal itt már csak az anódellenállás, trióda és a katódellenállás van a körben. Milyen gerjedés van a katódon ?
(#) FiGe válasza sturbi hozzászólására (») Okt 30, 2010
A katódon ha minden hangszínszabályzó le van csavarva mintha egy alig torzított szinuszos gerjedés lenne. Tovább természetesen már egy felharmonikusokkal teli torzítás jut, de jellemzően egy frekvencián gerjed. Ez az alapfrekvencia állítható a hangszínszabályzókkal, mintha az egész egy rezgőkör lenne......
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
-Hát itt visszahatás a V1a-ra a tápon (V1a-nak nem megfelelő helyen (fizikailag) lévő vagy rossz szűrőtag), vagy valamilyen hurkon tud (pl. nyákon lévő földhurok), nézd át, hogy semmiféle zárt hurok ne legyen sehol.
(#) sturbi válasza FiGe hozzászólására (») Okt 30, 2010
Jól látom, hogy a potik házai össze vannak kötve, és egyik oldalon rá van kötve a sasszira és a védőfőldre, a másik oldalon erre van kötve három fekete test, és egy poti egyik fele is, miközben onnan árnyékolás is megy, ez a nyák felfogató csavaron keresztül biztosan hurok. A poti házakat első körben eleve ki kellene hagyni mindenből, anélkül kellene a potikat bekötni a nyákra, a test végük is csak a nyákhoz csatlakozzon, utána ha szükséges lehet foglalkozni azzal, hogy a poti házakat testelni valahova, ahol nem okoz problémát.
(#) joepapa válasza sturbi hozzászólására (») Okt 31, 2010
Kerámia kondit a hang útjába? Van ilyen? Lassan már a tápba is félve teszem, max a diódák hátára, kapcsolókra.
A hangja sem jó, és rettenet hőfokfüggő?
Minek írnak oda kerámiát 10Mhz eket kell átvinni?

De ha már kondi a Tantál elkóknak is valaki szerint "nem elég jó" a hangja, tényleg? ová találták ki a tantálokat? Kis hely? Csak mert van egy csíkosszatyornyi 86 mikró 100V om ami elég apró, mint egy 150nF 160V remix fémezett papír.
(#) joepapa válasza dragon073 hozzászólására (») Okt 31, 2010
Milyen kapcsolásban megy?
A novál duplatriódák hogyan lettek kötve, milyen triódák azok?
SRPP?
(#) ZSozsóó válasza sturbi hozzászólására (») Okt 31, 2010
Így van. Én mindig úgy csinálom ezt ,hogy fogok egy huzalt, a potik lábait felhajlítom, kivéve azt ami a földre megy, erre ráteszem a föld lábakat hosszában, ugyanez a sín magyarán, csak semmi köze a potik valagához(az majd a sasszin keresztül úgyis földelődik, árnyékol). Ezt a drótot meg az első cső földjére akasztom. Erről a drótról aztán csak az árnyékolt vezetékeim árnyéka megy, az áramkörnél már csak a meleg ér van bekötve.Árnyékolom a bemenetet, gain potit (ha mást nem akkor legalább a csúszkát),meg a rácsokra menő vezetékeket, a vezeték végébe beépítek egy 10k-s ellenállást,ez megy egyből a foglaltra lehetőleg iszonyat rövid lábbal, segít a nagyfrek dolgok elleni harcban, működésben/hangban semmit nem változtat.. a többi helyen már tocsog a jel, az annyira nem érzékeny szerintem, azokat sime deróttal kötöm. Hálózati IEC aljzat, onnan drót a sasszira, jól megtépve átmenővel,recés alátéttel, saruval, innen drót az egypontföldbe a pufferek lábára, innen egy föld a végnek, egy az előnek és SOHA semmi baj nincs. Fűtést eleinte DC- vel csináltam, de most már AC-zok, ellenállásokkal kiközepelem, vagy fix DC potenciálra húzom. Semmi de semmi áthatás nincs, az AC val csak akkor volt bajom, ha lebegett, de csavarhúzóval a sasszihoz érintve egyik fűtés lábat csökkent a brumm, ezután már mindig betettem két ellenállót vagy a DC...
Ajánlom ezt a topológiát, gyári felépítést nem kell követni, jópofa, hogy ugyanolyan, de hogy nem jó, az biztos.
(#) fleta válasza ZSozsóó hozzászólására (») Okt 31, 2010
Igen én is így csinálom mindég, soha nem volt még probléma.
(#) hangszoros válasza Bassmester hozzászólására (») Okt 31, 2010
Mivel tudom megnyitni ?
(#) joepapa hozzászólása Okt 31, 2010
Katódkondinak hangminőség miatt szabad-lehet-jó-e Ezüst tantált rakni?
Siemens Ta Elko S re gondolok, katonai ezüsttantálok NOS 26db om van.

Vagy csináltassak belőle gyűrűt?
Mert elég sok ezüst ezezüsttantál

DSC_7940.JPG
    
(#) joepapa válasza joepapa hozzászólására (») Okt 31, 2010
Milyen katódkondinak az ezüsttantál elkó?
Hát nekem pont van tapasztalatom (már), hihetetlen jó!
Nem kell bypass az elkó nyakára (párhuzamos fólia).
Nagyon gyors az erősítő tőle.
Nagyot javult előtte akkor is az erősítő amikor a teljes katódkondi nélküli mod volt. De aztán beraktam először csak a tetróda alá, jobb...aztán a fesz erősítő trióda alá is még jobb.

Már csak a mennyiség a kérdés.

200Ohmra párhuzamosan most 3x86mikroFarád van kötve.
A NVCS miatt így is elsöprőek a mélyek.
És a nagy változás inkább a pontosság a kottázható mélyek, és magasak terén van. A cintányér az nem szin szin hanem cin cin.
Pontos nem színez.
Valaki egyszer ilyesztgetett, hogy a tantálok grízesek, de ezt nem érzem, sőt pont a jónak mondott low esr sima 105 fokos samwa elkokkal van csikorgós hangja itt semmi hiba.

Azért ha valakinek van negatív tapasztalata szívesen várom, annak szellemében a megadott hibáira figyelve meghallgatom ismét, de egyenlőre dobozolok, mert tökéletes.

Egy hibálya sajnos azért van de evvel eggyütt kell élni.
Az ára.

Lehet a tuti megoldás egy rövidzár a katód a földön és a rácsnak kell egy szabályozható stabil táp?
Akkor semmi nem szólna bele? max a "stabil" táp...
Esetleg az ezüsttantálnál is jobb lenne fémezett papír, de abból a 10 mikrósból férne el itt egy.

Legközeleb hatalmas dobozba építek.
(#) joepapa hozzászólása Okt 31, 2010
Segédrács kérdés: (6p3s se ben)
Segédrács egy sima fesz osztón kapja a feszültséget, vajon az osztási pont (segédrács láb) a föld felé elkózva (stabilabb mint anód, ill attól független lengések), vagy a tápra elkózva, hidegítve azaz osztási pont és a táp közt van a kondi (az anóddal jobban eggyüttjár, bár késhet, lehet ez a rosszabb megoldás)

Ráadásul ha fent kell a kondi akkor nem 260V esik a kondenzátorra hanem ezesetben csak 60-70V és mehetne ide is egy 86 mikro 100V os ezüsttantál.
(#) buburobi válasza sturbi hozzászólására (») Nov 1, 2010
Üdv! A huzal mérete mekkora legyen? Vagy maradhat a képkimenőről lebontott?
(#) sturbi válasza buburobi hozzászólására (») Nov 1, 2010
Jó a képkimenőről lebontott huzal primernek, szekundernek olyan vastagságú kell, hogy egész sorok jöjjenek ki (lehet, hogy ilyen a bontott is, nem tudom), tehát széltől-szélig érjen egy szekunder, egy sorban vagy kettőben, ahogyan kijön az áttétellel. Azért a szekunder legalább 0,5-ös legyen.
(#) buburobi válasza sturbi hozzászólására (») Nov 1, 2010
Köszi.
(#) zoliee hozzászólása Nov 1, 2010
Sziasztok!

Végre elindult a csöves RIAA-m, de iszonyatos ruszki barnamedve lakik benne.. most csak ideiglenesen van összehuzalozva, de kicsit idegesítő a brummogása
(#) CIROKL válasza zoliee hozzászólására (») Nov 1, 2010
Sok mindent láttam már, de még így csöves RIAA korrektort beindítani azt nem ! Számomra ez szokatlan látom próbálkozol de sajnos ez így nem lesz jó , alapvetően ezt nehéz lesz így szóra birni vagyis az írásodból vélem felfedezni hogy brummogni brummog már .
Itt azért már észnél kell lenni , az alap vető szerelési szabályok be nem tartása sajnos ezt produkálja.
Javaslom előbb beszerel egy dobozba majd gondosan össze huzaloz és akkor talán élesztés , bemérés esetleges beállítás stb...
Van már kapcsolásod ?
(#) joepapa válasza joepapa hozzászólására (») Nov 1, 2010
Eddig annyit hallgattam ezüsttantállal mint összesen, de még mindig semmi kivetnivalót nem találtam.
Illetve de: Guns (mert minden műfalyon megfüleltem Vivaldi tól az Itt jön a gumimacicimicumi-ig)
És az ének magas szisszenős végei szúrkáltak, jopp gondoltam megvagy Ezüsttantál, tényleg "nem elég jó" a hangod, aztán feltettem az AKG K141 et erősítő hangfal interkonnekt kilőve és PLAY...ugyanaz ugyanott ugyanannyira ugyanolyan "nem elég jó"...Azaz mégis tökéletesre sikeredett.
Most összetaknyoltam 5 Ohmos műterhelést és rá párh a 600Ohmos füles ahogy a képen.
Próbálom erősítőn át és nélküle ugyanarrol ugyanolyan hangerővel, hátha valahol megfogom.

katódellenállás 5db párh 1k, és evvel párh 5db 86 mikro Ezüsttantál, az első trióda 1k5 ön 1db 86 mikro azaz az erősítőben 12db van, ha valahol itt ki kell bújni a hibának.
Következő: »»   1104 / 2208
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem