Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor típusok
 
Témaindító: szabiika, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 15
(#) ottobacsi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
ÓÓÓÓÓ....
Köszi a hiperszuper gyors választ!
Megyek és ki is próbálom.
Esetleg nem emlékszel rá mekkora a teljesítménye?
Nem fontos, csak jó lenne tudni.
Köszi mégegyszer!
(#) szabi83 válasza ottobacsi hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
KB 60W-s és gyorsan melegszik, nekem kettő is van. Rövid üzemre tervezett motor .
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Idézet:
„nem egyről beszélünk ..”

Jó, hogy te mindent tudsz!


Előszedtem az egyiket!

Íme:

P= 220V*0.27A ~ 60W

DSCF2157.JPG
    
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
4 - 6 W motorhoz, miért kellene 8µF -s kondi? Másik, hogy 4-6W-s motor az akkora, mint egy mikrohullámú tányérforgató motor, 1kg-nál nehezebb motor vicces, ha csak 4-6 W-s lenne.
(#) ottobacsi válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Szia!
Köszi hogy te is utána néztél!
Beüzemeltem, és valóban melegszik!
20 perc üresjárat után nem nagyon kell taperolni olyan forró!
(#) ottobacsi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Úgy érzem elég erős lesz, mert kézzel sehogyan se bírtam lefogni még csak lassítani se.
Az áttétel szerencsére pont jó, mert 63-as fordulaton pörög, és amit hajtani fog, annak meg ez a 60 körüli fordulat az optimális.
Egészen pontosan apám konkolyozóját fogja kergetni.
A jobb hűtést meg majd a téli hideg szolgáltatja!
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!
(#) hejpet hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
Sziasztok!

A 380V-os 4KW-os motor kb mekkora áramot vesz fel induláskor?
(#) erbe válasza hejpet hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Mekkora fordulatú?
Az indulási áram 3-6-szorosa is lehet az üzeminek. Nagyobb fordulatú motor nagyobb áramot és hosszabb ideig vesz fel, mint a kisebb fordulatú.
(#) hejpet válasza erbe hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Azt hiszem 1480f/min
(#) Bordogh hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Nem elektronikai hanem mechanikai lenne a kérdésem villanymotorral kapcsolatban. mégpedig a csapágyait a képen látható aszinkron motornak kell e olajozni vagy karbantartani, továbbá hogyan férek hozzá. a másik kérdésem az lenne hogy az ékszíjtárcsa hogyan távolítható el a motor tengelyéről a kötést lefotóztam:
(#) erbe válasza hejpet hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
22-25 A között várható a maximális induló áram.
(#) erbe válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 11, 2010 / 1
 
Néha nem árt bezsírozni, különösen hosszabb állás után, vagy ha nem ismered az előéletét. Az ékszíjtárcsát lehúzóval lehet levenni. Pajszerral, feszítővasakkal nem célszerű kísérletezni, mert a vékony öntött pajzs hamarabb törik. A hátsóhoz könnyű hozzáférni, mert a ventillátort, hátsó pajzsot könnyű levenni, de nem az viszi a terhelést.
(#) VIM válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 11, 2010 / 1
 
Ezek közül válassz egyet és azzal lejön biztosan. A pajzsokat először jelöld össze! (a klasszikus egy-egy pont a tárcsa felől, kettő-kettő a venti felől). A 6000-s sorozatú csapágyak sokat kibírnak, ezért ha nem lötyögnek kimosott állapotban, akkor csak újrazsírozni és mehet össze.
(#) Bordogh válasza erbe hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Köszi a válaszokat! Csapágylehúzó van kéznél több méretben is csak nem tudtam hogy azzal le lehet kapni az ékszíjtárcsát. A motor gyárilag egy nagy egyetemes esztergában volt amit bezúztak. Onnan mentettem meg. Előttem még csak a kapocsfedelet sem vette le róla soha senki, viszont elég sokat futhatott. Lötyögni nem lötyög a csapágyazás csak gondoltam jó is lenne ha ez így maradna, ezért gondoltam arra, hogy kaphatna némi új kenést. 1987es motor, szóval ami zsír valaha benne volt az már csak a kora miatt sem ér semmit.
(#) szilicium97 hozzászólása Nov 12, 2010 /
 
Egy mini porszívót szertnék építeni, kb olyan 12 voltosat, és olyan 20 centiset max! Tudom, hogy lehet kapni, de azért építeni csak más.
(#) VIM válasza szilicium97 hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Szia!
Miért mondasz ilyet hogy: "....de azért építeni csak más." ? Ezért a jóvágású készülékért csak 1500-t kérnek. Csak azt ne mond, hogy....., de Te tudod. Három tábla csoki nem sok érte.
(#) dizi válasza szilicium97 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Miért?
A morzsa szívó nem jó,
Azt könnyebb át alakítani.
(#) hejpet válasza erbe hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Lehet hogy hülyeséget kérdezek de ezt fázisonként veszi fel,vagy összesen?
Szóval pl: 3x16A kismegszakító elbírná?
(#) desztero hozzászólása Dec 21, 2010 /
 
Sziasztok! Tud valaki segíteni nekem abban, hogy egyfázisú 1100 W-os villanymotorhoz milyen üzemi kondenzátor kell?
Előre is köszi!
(#) fidelcastro válasza desztero hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Hali! Van rá egy ökölszabály hogy 1kW-onként 70µF kapacitás kell a segédfázisra, tehát neked kb. 77µF kell. Ehhez a legközelebbi szabványos motorkondenzátor a 80uF, a Lomexben 1600+áfáért meg is kapod ha esetleg boltot is keresnél.
(#) desztero válasza fidelcastro hozzászólására (») Dec 22, 2010 /
 
Szia! Köszönöm! Nagyon sokat segítettél!
(#) davidson10 hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
Jó napot!
Azt szeretném kérdezni,hogy megtudná - e valaki mondani hogy milyen kapcsolat van a motor kW-beli teljesítménye ,és az áramfelvétele (Amperben) között.
Van erre egy táblázat csak sehol nem találom..
(3 fázisu aszinkron motorokról van szó)
üdv
(#) kadarist válasza davidson10 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Szia!
Itt megtalálod a keresett diagramot (Figure 4.).
(#) davidson10 hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
kösz,és melyik vonalat kell nézni?Ha még a kevesebbiket is nézem,azt jelentené hogy egy 5 kW-os motor 30 Ampert vesz fel? Biztos helyes ez az ábra?
(#) kadarist válasza davidson10 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Ott van a magyarázat a kép jobb oldalán. Ez egy 55kW-os motor áramfelvételét és teljesítménytényezőjét mutatja változó tengelyterhelés mellett.
(#) davidson10 hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
jó és mi az a power factor meg current,
(#) davidson10 hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
de én azt szeretném megtudni hogy ha nő a kw-om(nézek egy 3,5,10,15,20,25 kW-os motort pl.),akkor hogy megy fel Amper.

tehát x tengelyen van a kW, az y-on meg az Amper.És közte milyen kapcsolat van.
(#) kadarist válasza davidson10 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Valami ilyesmi görbét képzelj el: Bővebben: Link
(#) davidson10 hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
meg magyarul nem tudsz vagy mi van?
(#) kadarist válasza davidson10 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Ne idegeskedj! az 500W és nem 500kW. Nézd meg egy motorgyártó terméklistáját és csinálj belőle táblázatot. Egyik tengelyen az amper, a másikon a kilowatt. Szépen megcsinálod magadnak.
Következő: »»   3 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem