Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Aki tud róla valami információt (főleg hogy hány voltos) az szóljon! R4322-74361A NM01 748 Nihon Micro Motor szerk.: ugyanaz mint ami a képen van, csak nem 806 hanem 748 ![]()
Hali!
Nem tud valaki egy 12v 1000watt körül? Egy elektromos rollert akarok építeni ahhoz kéne! És esetleg azt is tudjátok, hogy hol lehet ilyet kapni? Előre is köszi üdv: bajzikbeni ![]() ![]()
Ilyen motorokat villamos autócsörlőknél használnak - a Google-be írd be hogy "Csörlők" - és
![]() ![]()
Hali!
Felteszem itt is a kérdésem, hátha több sikerrel járok. Szóval adott ez a villanymotor: Bővebben: Link de semmit nem tudok róla, csak hogy két tekercs van benne, semmi kefe. a tengelyen van egy mágnes, nem túl erős. Mivel lehetne forgásra bírni?
Szeretnék egy motort beépíteni egy áramkörbe, de nem tudom, hogy mekkora ellenállás kell neki, és egyéb kiegészítéseket.
Valami ilyesmire gondoltam: http://www.hestore.hu/termek_10022529.html Link
Miféle ellenállás?
Adsz neki tápfeszt és forogni fog... Az áramfelvétele, feszültségigénye oda van írva.
Semekkora
![]() Ha nagyon PRO akarsz lenni, akkor csinálhatsz hozzá egy szabályozható tápfeszültséget, a fordulatszám egyenesen arányos lesz a rákapcsolt feszültséggel. És úgy néz ki, hogy ez egy állandó mágnes nélküli példány.
Hello! Szerintem a "nélküli"-t ki kel hagyni a mondatból.. üdv proli007
OK.
Hát én csak abból indultam ki, hogy itthon mértem egy ventillátort, ami PC tápból volt bontva. Feltételeztem, hogy az allandó mágneses. A mérés tárgya U-I karakterisztika volt, és eléggé lineáris lett. A HESTORE lapon pedig dupla akkora feszültséghez nem tartozott dupla akkora áramfelvétel, ezért gondoltam, hogy akkor ez nem állandó mágneses. Bocsánat, ezek szerint tévedtem.
Hello!
A PC ventilátora és ez a kis motor, köszönő viszonyban sincsenek egymással.. De ha a motorban nem lenne mágnes (mert én közelről sem láttam) akkor az állórésznek gerjesztő tekercsesnek kellene lenni. Ennyi pénzért, meg annyi drótot nem is adnak.. ![]() A mágneses kommutátoros motor, pedig állandó gerjesztésű motornak felelne meg. De ez nem egy ellenállás, ahol az áram arányban áll a feszültséggel. A felvett áramnak, valami közének kell lenni, a motor terhelésének is. Nem de? üdv! proli007
Hát igen.
Én sajnos csak PC ventillátorról tudok nyilatkozni, hisz azt mértem. Valóban volt köze az áramfelvételnek a terheléshez: Mikor lefogtam a propellert, akkor csak kb 1,7szer akkora áramot vett fel.
Azért ezt nem gondoltam volna egy gagyi ventillátorról
![]() Ahha. Szóval azért nem forog, ha fordítva kötöm rá a feszültséget? Amúgy hogyan működik ez a szabályozó kör?
Sziasztok
Tudna valaki segiteni abban hogy egy 2.7 KW os motorhoz milyen indito kondenzator kell? Elore is koszi Feri
Köszönöm, de ettől nem lettem okosabb. Csak az elvre lennék kiváncsi. HOgy a HALL-cella miért van benne. Szóval amikor pl oda fordul valamelyik tekercsa a hallcellához, akkor az ott érzékeli...? És ha igen, akkor mi a jelentősége?
A működése azon igényen alapul, hogy kerüljék a hamar kopó, koszolódó kefét. Itt nincs szükség nagy nyomatékra induláskor, mindinkább az állandó fordulatszám, és állandó nyomaték a kívánalom.
Zoli már megfogalmazta, az a lényeg, hogy nem mechanikusan történik az átkapcsolás, mint a kefe esetén, hanem elektronikusan. Mivel a kommutátor egy meghatározott pozícióban van a forgórészre erősítve, ott ez adja az átkapcsolás időpontját. Itt a Hall az elektronikát vezérli. Még annyit, hogy itt feleslegesen vetted fel a karakterisztikát, mert ez azért nem igazán "klasszikus" motor.
Köszönöm fiúk!
"Indított üzemmódú multivibrátor" Monostabil? A kapcsolási rajz alapján jól tippelem, hogy nem "kapcsolóüzemben" vannak vezérelve a tekercsek?
Itt az a lényeg, hogy a mechanikus kommutálást kiváltják elektronikus megoldással. Így az elektronika kapcsolgatása is a fordulatszám függvényében változik.
Koszi szepen , es bocs az ekezetek hianya miatt de angol billentyuzetem van
![]()
Szia!
Egy kis segitséget kérnék. 1 fázisú kondenzátoros vill.motor bekötése érdekelne. KÖSZI
Ha monostabil lenne, akkor nem tudna forogni...
Próbálom egyszerűbben, a rajz alapján: a hall-elem ezekben bipoláris típusú, ami azt jeleni nála, hogy az északi mágnespólusra lehúzza az open kollektoros kimenetét, úgy marad, majd egy déli pólusra ismét magyasba megy a kimenete. Ha magas a kimenete akkor T1 vezet, gerjesztve az egyik tekercs(pár)t - egyben zárja T2-t. Az alacsony hall-kimenetnél az állapot fordul. A két tekercspár egymáshoz 90 fokban helyezkedik el, a forgórész pedig egy gyűrű alakú SZEKTORMÁGNES, ami azt jelenti, hogy több É-D pólus helyezkedik el a gyűrű mentén, ezek kapcsolják át a hall-elemet, hasonló eredménnyel, mint a kommutátoros motornál.
Sziasztok.
Remélem jó helyen kérdezek. Húsdarálóra akarok villanymotort rakni. Volna valakinek ötlete hogy milyen teljesítményűt és hogyan lehetne ezt kivitelezni? A régi forgótárcsás Hajdu mosógép motorja gyenge azt próbáltuk. 230 v-osra érdekelne megoldás köszi.
Üdv!
Ez egy régi kézzel hajtós daráló? Ha igen akkor oda egy jó nagy lassító áttétel kell mert másképp nem fog menni a dolog.
Szia!
Nem akarok "offot", de ez tisztán mechanikai probléma lesz. Áttétellel meg lehet oldani 130W behajtó teljesítménnyel is. Derékszögű hajtásnál csiga, egyenesnél pedig lánc és (vagy) hajtómű közbeiktatásával. Igazából majd az érintésvédelemre kell majd odafigyelni, mert ugye a daráló a mosogatáshoz leválasztódik a hajtásról (és az amúgy sem fémesen csatlakozó tengelyek szétválasztódnak), ezért ha nem kettős szigetelésű behajtó motort használsz, akkor a darálótestet is földelni kell. (igaz, hogy én 10-12-s nagyságban gondolkodtam a 130W-hoz)
üdv.
igen kézzel hajtós darálók 22-es és 32-es tehát nem kicsi darálók. Köszi
Vidd le a fordulatot 100 és 200 közé akkor talán elbirja a mosógépmotor.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Ismerőstől kaptam 2 db villanymotort, amit alufelnipolírozáshoz szeretnék felhasználni, jelen esetben ennek a motornak kellene magát a felnit forgatnia kb 50-500 fordulat/perc között. Állítólag ezekkel a motorokkal ez megoldható lenne , de nem kaptam hozzá semmilyen írásos anyagot vagy bekötési rajzot. Az érdekelne hogy megoldható-e egyáltalán a fordulatszám szabályzás ezzel a motorral, vagy hogy egyáltalán miféle motor ez? Válaszokat előre is nagyon köszönöm.
Még egy pár kép!
Ja maga a lehajtás csigás áttétellel van megcsinálva rajta, gyárilag.
Sziasztok!
Van nekem egy őskövület A3-as fénymásolóból, bontott villanymotorom egy jó kis lassító áttétellel, csak az a gondom hogy amikor meg akartam nézni rajta a matricát, a porral együtt az írást is lesöpörtem róla sajna. A kondi alapján 230V-ról megyen, de nem vagyok benne biztos. Szerintetek? Vagy esetleg hogyan tudnám megállapítani? Köszönöm a segítséget előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |