Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   69 / 344
(#) gregh2000 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Nem lesz terhelve, csak egy kis elszívó ventit fog hajtani. Semmiképp nem oldható meg?
(#) kadarist válasza gregh2000 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Próbáld meg felpörgetni egy indítóval. De lehet, hogy sok lesz neki. Kísérletezni kell különféle kondikkal.
(#) moele válasza gregh2000 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia !
Én egy fűnyírót csináltam hasonló motorral. Nem kondenzátort használtam. Egy 250W-os HGLI fojtótrafót használtam helyette ! (elmegy 125W-os fojtótrafóval is, csak egy picit gyengébb). A trafó állandó üzemben van rákötve a két tekercsre mintha állandó üzemű kondenzátor lenne. Tökéletesen működik terheléssel is és örökös ! Az elv ugyan az a kondi siettet a fojtó trafó késleltet (kapacitív - induktív).
Üdv.: moele
(#) teren56 válasza gregh2000 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia!
Már egy párszor leírtam ezen a fórumon,de Neked is leírom.Amelyik tekercset segédfázisnak akarod használni, köss vele sorba egy Amper mérőt.Tudod hogy a motor üzemi árama max. 2,6A lehet.Az A-mérő és a tekercs közé annyi kondit kell rakni,míg az áram 2,6 A nem lesz.Ezután vedd ki az A-mérőt. Ez üzemi kondi lesz.Ezt állandóan rajta hagyhatod a motoron.Ha ezzel stabilan elindul nem kell indító kondit raknod.Az hogy Kw-onként mennyi kondi kell,sok mindentől függ.Az ökölszabály 75mF/Kw.A korrekt az a módszer amit leírtam.Ha +indítókondit akarsz rakni,akkor az üzemi kondenzátorral párhuzamosan kell további kondikat rakni nyomógómbon vagy áramrelén keresztül.Vigyázz!!Az áram ráz. Óvatosan a kondenzátorokkal.
(#) Bordogh válasza bgsf hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Köszönöm a rajzot. Így bekötve szépen működik
Már csak az indítószekrényét kell megcsináljam szépen. van motorindítóm 63Aes mágneskapcsolóm meg egy siemens motorvédő kapcsolóm amiről nem sokat tudok ez utóbbihoz tudnátok segítséget adni ? linkelem a képeit:

http://www.kepfeltoltes.hu
http://www.kepfeltoltes.hu
(#) Pulyka válasza moele hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szééép
Erről a módszerről még nem is halottam.
DE tetszik
(#) bakos13gab válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Ez teljesen üzembiztos. Az egyik szomszéd használja így a fűnyíróját.
(#) moele válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szia !
Próbáld ki és meglátod milyen tökéletes. Igaz a fojtótrafó felfogatása, és esetleges burkolása kis fáradságba kerül, de megéri ! A régi HGL izzók trafói jók, fojtóként üzemeltek annó. Van 125-250 és 400W-os is. Már sok a MÉH telepen végzi. Motoronként még be is lehet állítani a fojtótrafó légrését, ha szükséges.
Örülök, hogy segíthettem !
Üdv.: moele
(#) gregh2000 válasza teren56 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Köszönöm a leírást!
Végül is a módszered révén kiderült, hogy 50µF-os tartó kondi kellett. Indítónak volt itthon 100µF-os. Tökéletesen muzsikál a motor.
(#) Pulyka válasza moele hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia.

Idézet:
„Motoronként még be is lehet állítani a fojtótrafó légrését, ha szükséges.”


Ezt úgy érted, hogy ehhez szét kell kapni a trafó vasmagját?

Amugy nem azért mondtam, csak még nem halottam erről a módszerről, csak a "kondisról".
A leírt elvet teljesen el tudom képzelni.
Végülis, szerintem is mindegy, hogy a segédfázis késik, vagy siet, az a lényeg, hogy valamelyik csak legyen a főfázishoz képest.
Jut eszembe halottam is,(vagy láttam is itt HE-n), hogy némely motorokat csináltak úgy régen 230-ra, hogy már beépített volt ez a segédfázisú "üzem", kondi nélkül!.
Akkor biztos azt is úgy valósították meg, hogy jó nagy ohm (esetleg k ohm számú, nem tudom) számú legyen a segédfázis tekercs ellenállása, ezzel késleltetve a segédfázist a főfázishoz képest.
Csak ez beépítve volt, szemben a HGLI folytótrafóhoz képest.
Akkoriban még gondolkodtam is, hogy hogy lehetséges az, kondi nélkül.
De mostmár tudom.
Hiába, fiatal vagyok még

Üdv.Tomi
(#) VIM válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia!
Idézet:
„némely motorokat csináltak úgy régen 230-ra, hogy már beépített volt ez a segédfázisú "üzem", kondi nélkül!.”

Azok kétfázisú rendszerhez voltak tekercselve, de mivel ezek a megszűntek, a másik fázisból lett kialakítva a segédfázis. A tekercsek úgy helyezkedtek el, hogy gerjesztésük középpontja a motor tengelye körül szimmetrikusak voltak és egyenlő távolságban. Ezt nem minden horonyszámmal lehet megvalósítani úgy, hogy a fordulat is megfelelő legyen (póluspárok kialakítása). Erre volt példa a "testvérek" mosógép motorja, amiben még forgásirányt is lehetett váltani és nem volt szükség kondenzátorra.
(#) moele válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia !
Figyelj, csak fel kell lazítani a trafó vasmagját szorító csavarokat. Ez E-I alakú vasmag. Az E és I része között van a légrés prespán lappal kialakítva. Ott tudod szabályozni , ha szükséges a légrés állítása. Ehhez nem kell szétszedni a trafót. HGL fojtó ( régi higanygőzlámpák előtétjei ). Évek óta nagyon sok motor működik így amit ilyen átalakítással oldottam meg, biztonságosan hiba nélkül.
Üdv.: moele
(#) moele válasza VIM hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia !
Ahogy írod, úgy üzemeltek, csak "cerimel" (zománcozott, vagy selyemszigetelésű ellenálláshuzal ) volt megtekerve a segédfázis. Még a mai napig is gyártanak ilyen motorokat. Egy áramrelén keresztül kapcsolódik rá a segédfázisra. Nagyon jó és ésszerű megoldás. Már gyártanak olyan szilárdtest relét is ami ezt a célt szolgálja.
Üdv.: moele
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Sziasztok

olyan kérdésem lenne hogy,15 kw-os motornak indításhoz hány amper kellene! Csillag deltába lehet kötni! Nálam 3×20 amper van !Szerintetek elég lenne induláshoz lomha biztosítóval? Várom a válaszokat !Egyébként egy brikettáló gépen lenne!
(#) kadarist válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia!
Deltában kevés lesz a 20A. 3x32 kellene.
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Valami mód van rá ahogy elég legyen?
(#) kadarist válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Ha csillagban hajtod, akkor van mód, de úgy meg ereje nem lesz.
(#) teren56 válasza gregh2000 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Szia!
Gratulálok,és örülök a sikerednek.
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
A motor adattáblájára a 31.4 amper van írva ha beindítás beleférne a 3×20 amperbe akkor csillagból már át tudnék váltani ! Szerinted úgy sem lenne jó ?
(#) Stewe válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Indítás csillagkapcsolásban, aztán az üzemi fordulatszám elérésekor átkapcsolás deltába. (szépséghiba a két mágneskapcsoló)
(#) kadarist válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Na és deltában mi lesz? Szerinted a 31,4A-hoz mit fognak szólni 20A-es kismegszakítók?
(#) Stewe válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
A brikettálón van üresjárat, vagy terhelés alatt indul a motor?
(#) Stewe válasza kadarist hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Pardon nem osztani, hanem szorozni "gyökhárommal"...

Nincs rá mód, hogy elég legyen, ahogy kadarist ecseteli.
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Nincs Rajta üres járat
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Akkor csak kellenek a 3×32-es kismegszakítók?
(#) kadarist válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Jó lenne. Vagy még több.
(#) Stewe válasza detroit111 hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Meg a szolgáltatóval is illik tisztázni, hogy tudja-e a hálózat... Lehet, hogy csak 16A-re van behúzva vezeték.
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Az már rendben van ! Meg nálam most is 3×20 van ! Azt mondták 3×32 mehetne a dolog !
(#) detroit111 hozzászólása Nov 13, 2010 /
 
Akitől venném a gépet ő 3×32 amperről használta és azt mondja simán volt kötve és bírta az indítást de mellette még mentek neki motorok ! PL,daráló motor 4,5 kw,os szárító meg ilyesmi !
(#) Stewe válasza Stewe hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
A 32A -es kismegszakító még kimelegedhet, több kell.
Következő: »»   69 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem