Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sziasztok!
Van egy kupac NiMH (Nickel-Metall-Hydride) újratölthető elemem és ehhez szertnék valami egyszerű elemtöltőt gyártani, ahol egyszerre legalább 6-8 darab 1,2-1,5 V elemet lehet tölteni. Válaszotokat előre is köszönöm!
Pont most néztem itthttp://www.elektronika.iweb.hu/
Idézet: című téma áthelyezve ide. „elemtöltő”
Sziasztok!
Segítséget kérek abban, hogy hogyan lehetne feélpíteni egy olyan áramkört, amely: -Úgy működik, hogy alapesetben egy 12V, 7,2Ah-s ólom-zselés akkut tölt. -Ez az zselés akku egy GSM-riasztót lát el árammal. Az autó csak akkor tölti ezt a zselés akkut, amikor a normál autóakkut is tölti. -Ha nem jár a motor, nem kap töltést a zselés akku az autó rendszeréről. -A zselés akku ne tudjon átmenni soha mélykisülésbe, akkor inkább kapcsolja ki a riasztót. Előre is köszi, csatolok egy sémát, hogy mire is gondolok:
Legegyszerűbb megoldás lehet, ha a töltésvisszajelző lámpáról vett jellel egy relé rákapcsolja az autó hálózatára a bemenetet, mert a zselés akkunak is kell a 14,4V a teljes feltöltéshez.
Ha nem ezt választod, akkor szükség lesz egy feszültségemelő kapcsolóüzemű tápra, ami megemeli a bemenőfeszt, hogy a töltő/lekapcsoló automatika tudjon működni.
Köszi, ez oké is lenne, de mivel töltsem az ólom-zselés akkut? Úgy tudom, nem tölthető úgy mint az autóakku, itt azért vannak "figurák" a mélykisülés, meg a csepptöltés miatt....
Várom a hozzászólásokat, illetve úgy tudom sok autóriasztónak van szünetmentes tápja hasonló akkuval(12V 7.2Ah), csak jó lenne tudni, hogy azt mi és hogyan tölti...?
Amiről beszélsz, az a "maintenance-free" ("karbantartás-mentes") zárt (lélegződugós) akku. Nem találsz benne semmi mást, mint itatóspapírt (ebbe itatva savat) és ólomszalagokat. A töltése ugyanolyan, mint a közönséges autó ólomakkuknak: töltési végfesz 14,4V - ezt biztosítja a gk fesszabályzója, ezt nevezik "ciklikus üzem"-nek. A "pufferüzemnél" (állandó töltés) ajánlott a 13,8V a gázképződés alacsony értéken való tartása érdekében. (ez ugyanígy igaz az autóakkura is, pl telefonközpontokban 70 éve járatják így őket)
Tehát az azonos paramétereik miatt nyugodtan párhuzamosan kötheted őket. A mélykisütés megakadályozásának megoldását a fentebb mellékelt rajzomból is kiollózhatod.
Személykocsi 12-os savas akkujához keresek valami megépíthető töltő rajzot. Persze valami "jobbfajtát"
Szívesen elolvasom mások hasznos tapasztalatait is a témával kapcsoltaban.
szerintem van már akutöltökkel kapcsolatos téma... körül kellett volna előbb nézni...
Valaki nem tudná megmagyrázni azt, hogy az autóban lévő ólom aksi miért merült le teljesen pár nap alatt?
A kocsiban nem lett semmi bekapcsolva felejtve, utolsó használatkor kifogástalanul működött. Bele lett dobva a kocsiba egy másik aksi, szó nélkül begyújtott. Rá lett dobva töltőre, a töltő kiégett (szerintem túl nagy biztosíték volt benne). Multiméterrel megmértem az aksi feszét, kb. 8V volt. Rákötve egy egyszerű autóizzó még egy kicsit sem izzott. Az aksi fél éves volt.
Cellazárlatos egy de szerintem több cellája...
Én is erre gondoltam, de ez hogy következhetett be (gondolt eggyet az egyik cella és elgörbült???)?
A régebbi akkumulátorok nem tartalmaznak tasakszeparátort, így a lemezekről kihulló anyag a fenéken kialakított tárolórészben gyűlik. Amikor eléri a lemezeket azokat rövidrezárja. Akár egy gödörbe hajtástól rázkódó akkumulátor is pillanatok alatt zárlatos lehet.
Elvileg nagy áramtól felhevülő lemezek el is hajolhatnak, de ezt nem tartom valószínűnek.....
Meg szeretném építeni a Feszültségőr autóba kapcsolást, ami az oldalon is fent van. Nos az ott lévő 1N4733-as Zener nincs az üzletben. Nem lehetne helyette ZD 6,2V/1,3W-os Zener? Egyforma feszültségűek.
Sziasztok!
Nem teljesen ide vág, de azért megkérdem, h tudna-e vki kapcsolási rajzot adni vami egyszerűbb mélykisülés védőről amin be lehet állítani többféle lekapcsolási értéket (NiCd és savas akkura is kéne gyártanom). A másik dolog, h az egyik akkun 20 A is folyhat és azt el kéne bírni az áramkörnek. Előre is köszönöm: Gábor
Üdv! Én se találtam akkumulátor töltéssel kapcsolatos topicot csak ezt elem tltőről szóló rengeteg van, de 12 V-os autó aksiról nem találtam v rejtve vmelyik más topicba. Kérnélek akkor ha te tudod hol van belinkelnéd?
Megköszönném én is és ztem mások si akik most ezzel foglalkoznak.
elméletileg és leírás szerint ez az ic jó hozzá, és vannak benne alap kapcsolások akku töltéshez is!
L200cv
Köszi ezt az adatlapot!
Nekem inkább olyan jellegű a problémám, h megcsináltam egy köbö 1kW tarfóból tehát bírnia kell és a BYW-61 es diada híddal annak pedig 35 A kell bírnia 100V ig ja és ez után kötöttem még egy 10 000 µF elkót h tisztább legyen az DC. Kondinélkül 13 V ad kondival terheletlenül 17V ezt így nem mertem rákötni a mi aksinkra ezért kölcsön kértem a szomszédból egyet. Ez gonoszul hangzik de mentségemre szóljon h annyira vakon volt a csávó h rossz volt a diesel autójábana generátor és vette bele az aksikat így van egy pár neki. Na mellé dumálok lényeg a lényeg kértem egyet onnan rátettem kondival mindennel szépen elkezdte tölteni 2 Aről kezdte de egy félóra alatt felfutott 12 A na ez már azért tényleg sok. gondolom kéne bele egy áram korlátozó elem pl egy 2 ohmos ellenállás az megfogná 6 A az sztem úgy baráti lenne. Vagy kéne bele vmi egyéb leszabályzó elem?
Sziasztok! Itt van pár darab, igaz hogy nem mostaniak, de hátha valamelyik megtetszik.
Köszi ez tényleg hasznos volt számomra elolvasva legalább meg van az egész tematikája. Nem tudom h kapnék-e hozzá való alkatrészeket még. Na mind1 csak lesz vmi mondták nekem a primer körbe 2 100Wos izzó párhuzamos kapcsolását majd a trafó 115Vos bemetére kötve. ezt egyenirányítani szűrni és már mehet is az akura, m az izzók végeznek vmilyen jellegű szabályozást.Erre ha vki tudnak vmit mondani h mi a vélemény.
Lenne egy egyszerű kérdésem:
van egy 12V 7,2 Ah akksim, arra ha pont 12V-ot rakok, 0,78A(ami pont megfelelő). tehát 12V-tal kell tölteni vagy 14,4V ? Természetesen a telepet óránként vagy fél óránként mérném, hogy mekkora a feszültsége
nekem csak 12V-os 7,2Ah akksim van, ólomgél.
Van 12V-os tápon, 0,78 A-t ad le. Töltehetem közvetlenül az akksit ezzel? Persze ellenőrizném az akksi feszültségét...
helló..
olvasok és csak ámulok+bámulok.. Szerintem túlbonyolódik a dolog kicsit..az olomaksi egészen igénytelen jószág kb elég neki 1 trafó meg egy dióda.. a primer körbe + 1 60-as izzó és már kész is az automata töltő ez kb már 50 éve müködik .Szürni pufferkondival teljesen felesleges ,hiszen sokkal jobb neki a pulzáló fesz../ elkerülhetö vele a szulfátréteg kialakulása / Mellesleg a generátor sem kényezteti agyon..tölti azt hali.. :o) na csá...
hali.
valami hasonló problémával szenvedek én is. Adott egy gyári töltö ami 60 amperes,csak az a gond,hogy primer kört szabályozta valamikor gyári vezérlö egysége. Miután ez elhalálozott valaki beműtött egy kis triakos szabályzás aminek a jósága egy potival állitható. A gond a következö,hogy fesz. ingadozásra változik a kimenő fesz. is, nem keveset. Ha valaki tudna olyan kapcsolást,amivel ez megoldható,kérem segitsen.
Helló
azt mondd el h a primer körbe miért jó az izzó már más is mondta mondjuk nekem 2 100as párhuzamosan kapcsolva és az sorba a trafóval.És a kondit is mondták de nem tudták emgmagyarázni ezt viszont köszi legalább ezt si tudjuk mostmár.Az áram szabályozással van gondom, m az ha tehetné elszállna a fenébe. Most h én is hekkeltem egy töltőt 2 töltő van a régi amit egy régebbi csóka csinált az csak egy trafó 4 dióda meg 6 db szofita izzó sorba az aksival sajnos ez így eléggé megfogja a töltést úgy 1A ami harmat kevés egy 6Anek örülnék. amit meg én csináltam az meg a másik véglet az se nagy találmány csak dióda híd van benne és nincsenek izzók. Na most írtam nagy sokat erről mi a véleméyn tapasztalat.
Az izzók pont az áramkorlátozás miatt vannak....
Ha primerbe rakod, akkor ott kisebb áramú izzók alkalmasak, a szekunderbe pedig nagyobb áramúak kellenek. Hogy egyszerűen mondjam, ha nagyon világít az izzó akkor nagyobb fesz esik rajta, következésképp az akkura kevesebb jut, ami kisebb töltőáramot jelent. Ez a módszer nem túl gazdaságos, de célravezető. Tehát addig rakod az izzókat egymással párhuzamosan, (és ezt a csoportot az akkuval sorba) míg a kívánt töltőáramot el nem éred kisütött akkunál. Ahogy töltődik az akku, úgy vesz fel egyre kevesebb áramot, tehát az izzók halványodnak majd. Ha a trafó egyenirányított feszültsége jól el van találva, akkor 14,5V körül halovány izzókkal akár 100mA alá is lemehet a töltőáram. Ez már automata töltő
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kikérni. Van egy akkus ütvefúróm, akku nélkül. Szeretnék hozzá építeni egyet. Elég bika cellákat igényel, 4000 mAh. A gép 10,8 voltos. A kérdésem az, hogy van-e különbség az akkus barkácsgépekben található cellák és a kereskedelemben kapható tölthető Baby HR14-es akksik között? Mert most jó áron tudnék szerezni ilyeneket. A másik kérdésem, hogy miképp tudnám sorba kötni ezeket az akksikat? Keményforrasztás? Ja és még egy kérdés, csak hogy a témához is hozzászóljak. Az eredeti töltőjét szeretném használni (Makita), ez egy gyorstöltő, 2,5 A-al tölt és 3 érintkező van a töltőn. A töltő csak akkor működik, ha a 3. érintkezőhöz is csatlakozik az akksi. Gondolom ez valami hőkorlátozó vagy miafene lehet. Mit kell majd az építendő akksimba építeni, hogy a töltő is rendesen működjön? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.: Hanolfe
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyire gond az, ha egy ólomakksi alsó (!!!) részében (a cellák legalján) buborékok vannak? Az akksi motorban van, 12V/5Ah, márkája Banner Bikebull. Ezek a buborkékok mennyire befolyásolják a működését? Kell vele valamit csinálni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |