Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   3 / 302
(#) pista91 hozzászólása Jan 29, 2007 /
 
Sziasztok!

Van egy kupac NiMH (Nickel-Metall-Hydride) újratölthető elemem és ehhez szertnék valami egyszerű elemtöltőt gyártani, ahol egyszerre legalább 6-8 darab 1,2-1,5 V elemet lehet tölteni.

Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) Sumi válasza pista91 hozzászólására (») Jan 29, 2007 1 /
 
Pont most néztem itthttp://www.elektronika.iweb.hu/
(#) lgyk válasza pista91 hozzászólására (») Jan 29, 2007 /
 
Nem lett volna egyszerűbb Ide írni?
(#) pista91 hozzászólása Jan 29, 2007 /
 
sorry
(#) Moderátor hozzászólása Jan 30, 2007
 
Idézet:
„elemtöltő”
című téma áthelyezve ide.
(#) wanstonic hozzászólása Feb 19, 2007 /
 
Sziasztok!

Segítséget kérek abban, hogy hogyan lehetne feélpíteni egy olyan áramkört, amely:

-Úgy működik, hogy alapesetben egy 12V, 7,2Ah-s ólom-zselés akkut tölt.

-Ez az zselés akku egy GSM-riasztót lát el árammal. Az autó csak akkor tölti ezt a zselés akkut, amikor a normál autóakkut is tölti.

-Ha nem jár a motor, nem kap töltést a zselés akku az autó rendszeréről.

-A zselés akku ne tudjon átmenni soha mélykisülésbe, akkor inkább kapcsolja ki a riasztót.

Előre is köszi, csatolok egy sémát, hogy mire is gondolok:
(#) Sebi válasza wanstonic hozzászólására (») Feb 19, 2007 /
 
Legegyszerűbb megoldás lehet, ha a töltésvisszajelző lámpáról vett jellel egy relé rákapcsolja az autó hálózatára a bemenetet, mert a zselés akkunak is kell a 14,4V a teljes feltöltéshez.
Ha nem ezt választod, akkor szükség lesz egy feszültségemelő kapcsolóüzemű tápra, ami megemeli a bemenőfeszt, hogy a töltő/lekapcsoló automatika tudjon működni.
(#) wanstonic válasza Sebi hozzászólására (») Feb 20, 2007 /
 
Köszi, ez oké is lenne, de mivel töltsem az ólom-zselés akkut? Úgy tudom, nem tölthető úgy mint az autóakku, itt azért vannak "figurák" a mélykisülés, meg a csepptöltés miatt....
Várom a hozzászólásokat, illetve úgy tudom sok autóriasztónak van szünetmentes tápja hasonló akkuval(12V 7.2Ah), csak jó lenne tudni, hogy azt mi és hogyan tölti...?
(#) Sebi válasza wanstonic hozzászólására (») Feb 20, 2007 /
 
Amiről beszélsz, az a "maintenance-free" ("karbantartás-mentes") zárt (lélegződugós) akku. Nem találsz benne semmi mást, mint itatóspapírt (ebbe itatva savat) és ólomszalagokat. A töltése ugyanolyan, mint a közönséges autó ólomakkuknak: töltési végfesz 14,4V - ezt biztosítja a gk fesszabályzója, ezt nevezik "ciklikus üzem"-nek. A "pufferüzemnél" (állandó töltés) ajánlott a 13,8V a gázképződés alacsony értéken való tartása érdekében. (ez ugyanígy igaz az autóakkura is, pl telefonközpontokban 70 éve járatják így őket)
Tehát az azonos paramétereik miatt nyugodtan párhuzamosan kötheted őket. A mélykisütés megakadályozásának megoldását a fentebb mellékelt rajzomból is kiollózhatod.
(#) Metex hozzászólása Feb 21, 2007 / 3
 
Személykocsi 12-os savas akkujához keresek valami megépíthető töltő rajzot. Persze valami "jobbfajtát"
Szívesen elolvasom mások hasznos tapasztalatait is a témával kapcsoltaban.
(#) wargapityu hozzászólása Feb 21, 2007 /
 
szerintem van már akutöltökkel kapcsolatos téma... körül kellett volna előbb nézni...
(#) m.joco hozzászólása Márc 16, 2007 /
 
Valaki nem tudná megmagyrázni azt, hogy az autóban lévő ólom aksi miért merült le teljesen pár nap alatt?
A kocsiban nem lett semmi bekapcsolva felejtve, utolsó használatkor kifogástalanul működött. Bele lett dobva a kocsiba egy másik aksi, szó nélkül begyújtott. Rá lett dobva töltőre, a töltő kiégett (szerintem túl nagy biztosíték volt benne). Multiméterrel megmértem az aksi feszét, kb. 8V volt. Rákötve egy egyszerű autóizzó még egy kicsit sem izzott. Az aksi fél éves volt.
(#) Dudus válasza m.joco hozzászólására (») Márc 16, 2007 /
 
Cellazárlatos egy de szerintem több cellája...
(#) m.joco hozzászólása Márc 16, 2007 /
 
Én is erre gondoltam, de ez hogy következhetett be (gondolt eggyet az egyik cella és elgörbült???)?
(#) Dudus válasza m.joco hozzászólására (») Márc 16, 2007 / 1
 
A régebbi akkumulátorok nem tartalmaznak tasakszeparátort, így a lemezekről kihulló anyag a fenéken kialakított tárolórészben gyűlik. Amikor eléri a lemezeket azokat rövidrezárja. Akár egy gödörbe hajtástól rázkódó akkumulátor is pillanatok alatt zárlatos lehet.

Elvileg nagy áramtól felhevülő lemezek el is hajolhatnak, de ezt nem tartom valószínűnek.....
(#) m.joco hozzászólása Ápr 5, 2007 /
 
Meg szeretném építeni a Feszültségőr autóba kapcsolást, ami az oldalon is fent van. Nos az ott lévő 1N4733-as Zener nincs az üzletben. Nem lehetne helyette ZD 6,2V/1,3W-os Zener? Egyforma feszültségűek.
(#) bazarghai hozzászólása Máj 6, 2007 /
 
Sziasztok!

Nem teljesen ide vág, de azért megkérdem, h tudna-e vki kapcsolási rajzot adni vami egyszerűbb mélykisülés védőről amin be lehet állítani többféle lekapcsolási értéket (NiCd és savas akkura is kéne gyártanom).

A másik dolog, h az egyik akkun 20 A is folyhat és azt el kéne bírni az áramkörnek.

Előre is köszönöm: Gábor

(#) mlinko válasza wargapityu hozzászólására (») Máj 10, 2007 /
 
Üdv! Én se találtam akkumulátor töltéssel kapcsolatos topicot csak ezt elem tltőről szóló rengeteg van, de 12 V-os autó aksiról nem találtam v rejtve vmelyik más topicba. Kérnélek akkor ha te tudod hol van belinkelnéd?
Megköszönném én is és ztem mások si akik most ezzel foglalkoznak.
(#) colos155 hozzászólása Máj 10, 2007 / 6
 
elméletileg és leírás szerint ez az ic jó hozzá, és vannak benne alap kapcsolások akku töltéshez is!


L200cv
(#) mlinko válasza colos155 hozzászólására (») Máj 10, 2007 /
 
Köszi ezt az adatlapot!
Nekem inkább olyan jellegű a problémám, h megcsináltam egy köbö 1kW tarfóból tehát bírnia kell és a BYW-61 es diada híddal annak pedig 35 A kell bírnia 100V ig ja és ez után kötöttem még egy 10 000 µF elkót h tisztább legyen az DC.
Kondinélkül 13 V ad kondival terheletlenül 17V ezt így nem mertem rákötni a mi aksinkra ezért kölcsön kértem a szomszédból egyet. Ez gonoszul hangzik de mentségemre szóljon h annyira vakon volt a csávó h rossz volt a diesel autójábana generátor és vette bele az aksikat így van egy pár neki. Na mellé dumálok lényeg a lényeg kértem egyet onnan rátettem kondival mindennel szépen elkezdte tölteni 2 Aről kezdte de egy félóra alatt felfutott 12 A na ez már azért tényleg sok. gondolom kéne bele egy áram korlátozó elem pl egy 2 ohmos ellenállás az megfogná 6 A az sztem úgy baráti lenne. Vagy kéne bele vmi egyéb leszabályzó elem?
(#) Remci hozzászólása Máj 10, 2007 /
 
Sziasztok! Itt van pár darab, igaz hogy nem mostaniak, de hátha valamelyik megtetszik.

Dok1.doc
    
(#) mlinko válasza Remci hozzászólására (») Máj 10, 2007 / 1
 
Köszi ez tényleg hasznos volt számomra elolvasva legalább meg van az egész tematikája. Nem tudom h kapnék-e hozzá való alkatrészeket még. Na mind1 csak lesz vmi mondták nekem a primer körbe 2 100Wos izzó párhuzamos kapcsolását majd a trafó 115Vos bemetére kötve. ezt egyenirányítani szűrni és már mehet is az akura, m az izzók végeznek vmilyen jellegű szabályozást.Erre ha vki tudnak vmit mondani h mi a vélemény.
(#) nolex hozzászólása Máj 11, 2007 /
 
Lenne egy egyszerű kérdésem:

van egy 12V 7,2 Ah akksim, arra ha pont 12V-ot rakok, 0,78A(ami pont megfelelő). tehát 12V-tal kell tölteni vagy 14,4V ?
Természetesen a telepet óránként vagy fél óránként mérném, hogy mekkora a feszültsége
(#) nolex hozzászólása Máj 11, 2007 /
 
nekem csak 12V-os 7,2Ah akksim van, ólomgél.
Van 12V-os tápon, 0,78 A-t ad le. Töltehetem közvetlenül az akksit ezzel?

Persze ellenőrizném az akksi feszültségét...
(#) tibor8 hozzászólása Máj 12, 2007 / 4
 
helló..

olvasok és csak ámulok+bámulok..
Szerintem túlbonyolódik a dolog kicsit..az olomaksi egészen igénytelen jószág kb elég neki 1 trafó meg egy dióda.. a primer körbe + 1 60-as izzó és már kész is az automata töltő ez kb már 50 éve müködik .Szürni pufferkondival teljesen felesleges ,hiszen sokkal jobb neki a pulzáló fesz../ elkerülhetö vele a szulfátréteg kialakulása / Mellesleg a generátor sem kényezteti agyon..tölti azt hali.. :o)

na csá...

(#) Bush hozzászólása Máj 12, 2007 /
 
hali.
valami hasonló problémával szenvedek én is.
Adott egy gyári töltö ami 60 amperes,csak az a gond,hogy primer kört szabályozta valamikor gyári vezérlö egysége. Miután ez elhalálozott valaki beműtött egy kis triakos szabályzás aminek a jósága egy potival állitható. A gond a következö,hogy fesz. ingadozásra változik a kimenő fesz. is, nem keveset.
Ha valaki tudna olyan kapcsolást,amivel ez megoldható,kérem segitsen.
(#) mlinko válasza tibor8 hozzászólására (») Máj 12, 2007 /
 
Helló
azt mondd el h a primer körbe miért jó az izzó már más is mondta mondjuk nekem 2 100as párhuzamosan kapcsolva és az sorba a trafóval.És a kondit is mondták de nem tudták emgmagyarázni ezt viszont köszi legalább ezt si tudjuk mostmár.Az áram szabályozással van gondom, m az ha tehetné elszállna a fenébe. Most h én is hekkeltem egy töltőt 2 töltő van a régi amit egy régebbi csóka csinált az csak egy trafó 4 dióda meg 6 db szofita izzó sorba az aksival sajnos ez így eléggé megfogja a töltést úgy 1A ami harmat kevés egy 6Anek örülnék. amit meg én csináltam az meg a másik véglet az se nagy találmány csak dióda híd van benne és nincsenek izzók.
Na most írtam nagy sokat erről mi a véleméyn tapasztalat.
(#) Sebi válasza mlinko hozzászólására (») Máj 12, 2007 /
 
Az izzók pont az áramkorlátozás miatt vannak....
Ha primerbe rakod, akkor ott kisebb áramú izzók alkalmasak, a szekunderbe pedig nagyobb áramúak kellenek. Hogy egyszerűen mondjam, ha nagyon világít az izzó akkor nagyobb fesz esik rajta, következésképp az akkura kevesebb jut, ami kisebb töltőáramot jelent. Ez a módszer nem túl gazdaságos, de célravezető. Tehát addig rakod az izzókat egymással párhuzamosan, (és ezt a csoportot az akkuval sorba) míg a kívánt töltőáramot el nem éred kisütött akkunál. Ahogy töltődik az akku, úgy vesz fel egyre kevesebb áramot, tehát az izzók halványodnak majd. Ha a trafó egyenirányított feszültsége jól el van találva, akkor 14,5V körül halovány izzókkal akár 100mA alá is lemehet a töltőáram.

Ez már automata töltő
(#) hanolfe hozzászólása Máj 22, 2007 /
 
Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kikérni. Van egy akkus ütvefúróm, akku nélkül. Szeretnék hozzá építeni egyet. Elég bika cellákat igényel, 4000 mAh. A gép 10,8 voltos. A kérdésem az, hogy van-e különbség az akkus barkácsgépekben található cellák és a kereskedelemben kapható tölthető Baby HR14-es akksik között? Mert most jó áron tudnék szerezni ilyeneket.
A másik kérdésem, hogy miképp tudnám sorba kötni ezeket az akksikat? Keményforrasztás?
Ja és még egy kérdés, csak hogy a témához is hozzászóljak. Az eredeti töltőjét szeretném használni (Makita), ez egy gyorstöltő, 2,5 A-al tölt és 3 érintkező van a töltőn. A töltő csak akkor működik, ha a 3. érintkezőhöz is csatlakozik az akksi. Gondolom ez valami hőkorlátozó vagy miafene lehet. Mit kell majd az építendő akksimba építeni, hogy a töltő is rendesen működjön?

Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv.:
Hanolfe
(#) Krisz03 hozzászólása Jún 29, 2007 /
 
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyire gond az, ha egy ólomakksi alsó (!!!) részében (a cellák legalján) buborékok vannak? Az akksi motorban van, 12V/5Ah, márkája Banner Bikebull.
Ezek a buborkékok mennyire befolyásolják a működését? Kell vele valamit csinálni?
Következő: »»   3 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem