Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   37 / 195
(#) Borzascucu válasza Laca801 hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
Szia! Nekem is volt hasonló jelenség a kocsival (AEE), míg kiderül, hogy megtört vezetékek okozzák a hibát az ajtónál! Ez abban nyilvánult meg, hogy félig kitárt ajtónál minden elektronika és világítás üzemelt az ajtón, de ha behúztam, akkor abban a pillanatban vége lett, még úgy sem tudtam "becsapni", hogy óvatosan behúztam az ajtót... A zár is vacakolt emiatt, egy pontos vezetékellenőrzés és -kimérés kell neki! A riasztó programozását nézd át, mert lehet, hogy ott van olyan üzemmód, amivel beállítható, hogy ne villanjon záráskor. Sok sikert!
(#) Laca801 válasza Borzascucu hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Köszönöm szépen, mindenkinek a segítséget, és az ötleteket, majd szép sorjában leellenőrzök mindent.
A riasztó lelkét amúgy merre találom ?
Az elképzelhető, hogy ha vezeték szakadásom van, amiatt nem reagál a távirányítóra ?
(#) VIM válasza Laca801 hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
A kormány oldali részen alul. A képen jobbos elrendezésű képet mutatnak, de az ne zavarjon.
(#) Laca801 válasza VIM hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Köszönöm szépen a segítséget, ha előrébb jutottam majd jelzem.
(#) Laca801 válasza Hosszulabu hozzászólására (») Nov 23, 2010 /
 
Sziasztok kedves fórum társak.
Nem rég jeleztem, hogy a műszerfal javítását követően lett abs-em viszont nem javult meg a hőfok visszajelző villogása és sípolása. Na most lehet hogy hülyének fogtok nézni, de meg van a megoldás és nagyon egyszerű.
Kiderült, hogy nem volt elég folyadék a rendszerben.
Persze a védelmem érdekében azt is elmondom, hogy most volt komplett vezérlés cserém, és még a termosztát is cserélve lett / nekem a régi fajta van / és ezért erre nem is gondoltam, elméletileg a vizem nem folyik, mert akkor kéne lennie egy tócsának a kocsi alatt, csak arra tudok gondolni, hogy levegő maradhatott a rendszerben és mostanra dolgozta ki magát, mindenesetre rá töltöttem, és lás csodát nem reklamál az autó
Bocs az off-ért csak azért írtam le, ha valaki ilyen problémával találkozik ne járjon úgy mint én
A légzsák lámpával és annak javításával, és annak metodusával kapcsolatban még várom a javaslataitokat, köszönöm. Üdv.: Laca801
(#) Laca801 válasza Hosszulabu hozzászólására (») Nov 23, 2010 /
 
Sziasztok én így oldottam meg az IC hűtését, leírom hátha valakinek segít majd. ki vágtam egy nagyobb aluminium hűtőbordából egy L alakú darabot, és ezt ráhelyeztem az IC tetejére, a hát oldalát pedig neki ragasztottam a az IC mögött lévő "csipogó" hangszoró oldalának, hogy ne mozduljon el, remélem megoldja a problémát és talán másoknak is tudtam segíteni. Egy rajzot is mellékelek, nem túl profi, de így talán mindenkiszámára érthető.
Üdv.: Laca801
(#) Hosszulabu válasza Laca801 hozzászólására (») Nov 23, 2010 /
 
Tökéletes megoldás
(#) csibai hozzászólása Nov 24, 2010 /
 
Tisztelt Fórumozó társak!

Újból a segítségeteket szeretném kérni a következő problémáimra:
Octavia AEE motorkód, a műszerfal lámpái néha néhány pillanatra kialszanak, majd újból világítanak, a ventilátor kapcsolójának környékén lévők egyáltalán nem világítanak, bekapcsolt világításnál ha nyitom az ajtót hol sípol, hol nem - de inkább nem, a jobb hátsó ajtó nyitásakor nem kapcsolódik fel a lámpa. Apróságnak tűnnek, de engem eléggé idegesít. Egy ideje a riasztóról le kell kapcsolnom a hangot, mert beriaszt. (Gondolom az ajtóban lévő mikrokapcsoló lehet hibás, azért is nem kapcsolja fel a belső világítást.) Egyébként szerencsére az autó kifogástalanul működik. (220 e. km.)
Válaszaitokat előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza csibai hozzászólására (») Nov 24, 2010 /
 
Szerintem, a műszerfal testelésénél lehet probléma. Nem ismerem a típust, így nem tudom hol van. Talán a biztosítéktábla mellett keress egy karosszériára hegesztett csavart, ahol a testkábelek találkoznak. Ha ezt is VW stílusban van akkor barna színűek. Ott keress kontakthibát.
(#) ISI hozzászólása Nov 25, 2010 /
 
Mindenkinek üdv! Lenne egy icipici problémám. Van egy Octavia combim 1999-es 1,8 20V turbo 110kW motorkód:AGU
A teljesítménye az autónak visszaesett. Gyorsulásán venni igazán észre.A fogyasztása meg vagy fél literrel megnőtt. Voltam szerelőnél,de kismillió hibalehetőséget felsorolt. Tudna segíteni valaki,hogy mit is lehetne kezdeni vele? Az autó nem rángat nem szaggat.
(#) zolika60 válasza ISI hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Hibakódot olvasott valaki?
(#) Ribald hozzászólása Nov 25, 2010 /
 
Hali!

Új fejlemények vannak! kb 1-2 oldallal ezelőtt írtam alapjárat ingadozásról! A probléma a fojtószelep alapjárat érzékelőjének a hibája! Cserés a dolog!
Az lenne a kérdés hogy nincs e valakinek eladó? 1,6 AEE!
A másik új probléma hogy 6000km alatt eltünt belőle durván 1,5l motorolaj! Semmi nem olajos sehol , gondolom az égéstérbe kerül? gyűrűk kopásából történhet ilyen? vagy valami más ok? 150e km van a motorban!
(#) zolika60 válasza Ribald hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
6000km-re nem sok ez az olajfogyás. Valószínűleg hígulhatott is a hiba miatt egy kis elégetlen benzinnel. Új alkatrész beszerzésben tudok segíteni. Írj privátot, ha szükséged van rá.
(#) ISI válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Igen. Nem ír hibát!
(#) samara válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
"6000km-re nem sok ez az olajfogyás' - de sok sőt!
Mire eléri a 15000 Km szervizt már nem is lesz mit leereszteni (olajat).
"Valószínűleg hígulhatott is a hiba miatt egy kis elégetlen benzinnel" - ez most tényleg komoly? Amit írtál komolyan gomdoltad, átgondoltad?
Mi az a hiba, ami miatt a benzin (elégetlen) keveredik az olajjal, úgy hogy az olaj felhígúl. Érdekes dolgokat írsz, mert közben van az a fránya gyújtás aminek az a dolga, hogy elégesse a befecskendezett üzemanyagot és ha ennek ellemére annyi elégetlen benzin lenne ami ráadásúl az olajat is higíthatja (ilyen még gyűrűs motor eseteében sem fordul elő) a katalizátort már régen felrobbant volna.
(#) samara válasza ISI hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Egy (ha bowdenes) két ( ha elejtromos a gázpedál)emberre van szükség a következő ellenörzés elvégzéséhez. Hirtelen gázadásnál - mellett, le kell ellenőrizni a turbó be (szívó) ki (nyomó) ágí gumicsöveinek térfogatbeli változását. Nyilván való a szívó oldalon összehúzódás tapasztalható, a nyomó oldalon a gumicső "megdagadását" kehet tapasztalni, kézzel érzékelni. Ha ezek rendben, fülelni kell a motortérben és alatt (cooler) hogy nincs e erős szuszogó hang esetleg valamelyik gumicső lecsúszása miatt. A légtömegmérő hiba miatt is lehet halott turbo effektus, ezt azonban az ECU hibaként jelezné.
(#) zolika60 válasza samara hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Bővebben: Link

Idézet:
„a katalizátort már régen felrobbant volna.”

Már hogyan robbant volna fel, ha nem jut ki a kipufogón. Egyébként a nívópálca nem dísznek van, időnként ki kell húzni, és nézegetni.
(#) samara válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Ez a link, "olajdoki" írása merőben megváltoztatta az életemet. Körülbelül olyan magyarázat, mint amiket a szakszervizekben lehet hallani tanácstalanság okán. A leg egyszerübb ha az ember be sem űl az autóba mert az autó használata már annyira rentábilis - benzin fogyasztás mellé még olajfogyasztás is párosúl - hogy már képtelenség anyagilag fenntartani. Az F1 és a Rally csapatok biztosan alkalmaznának ilyen tudós embereket tanácsadóként, "ne nyomd a gázt mert sok olajat eszik" mert mind két esetben, bizony majdnem mindig maximumon pörög a motor. Csináltam pár versenymotort és állítom, hogy ha csak nem valami hiba okán, de többségük egy egész idényt elment az 1X feltöltött olajjal és literekben nem mérhető fogyasztással(olaj). Persze a nívópálca azért van, hogy a szintet ellenőrizze a jármű tulajdonosa, mint ahogy ezt meg is tette Ribald kolléga és abból következtette ki a 6000 Km alatti 1.5L olajfogyasztást. Kérdésedre pedig a kérdés - Már hogyan robbant volna fel, ha nem jut ki a kipufogón - talán nem nyitnak a kipufogó szelepek, a dugattyú gyűrűk pedig nem zárnak, akkor hová kerűl az elégetlen benzin? Először is tisztába kell tenni a dolgokat. Egy autó motorja az ECU ba táplált adatokkal dolgozik - befecskendezett üza mennyiség - gyújtás időzítés stb mind ez a motor fordulatszámának megfelelően. Ha a befecskendezett, adott (nem többlet) mennyiségű üzemanyagot nem tud elégetni a motor az a motor járásában már jelentkező minimum alapjárati probléma "zárlatos gyertya effektus". És nem szabad elfelejteni az üzemanyag kenő hatását sem, hiszen két ütemen keresztűl az a dolga.
Talán érdekesség, de lehet sokaknak jó tanács is. Nem tudom az okát miért van így (illetve tudom, csak nem értem), de az új autók jórészét 1L olajjal kevesebb mennyiséggel szállítják. Az autószalon (szakszerviz) első átvizsgálás címén tölti fel vagy nem a hiányzó mennyiséget. Persze ki az aki leellenőrzi a frissen átvett új autó olajszintjét? És ebből adódóan már elképzelhető a túlzott olajfogyasztásnak tűnő a kispórolásból adódó többletfogyasztás.
(#) zolika60 válasza samara hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Minden autó fogyaszt olajat. Valamint a gyár is megad egy olajfogyasztási szintet, ami szerinte elfogadható. Nem volt kedvem és időm a skodáét kiguglizni, ezért tettem be az olajdokis hozzászólást. A benzin pedig főleg hideg motornál, dúsító, vagy gyújtás hiba esetén kerül a motorolajba. Szélsőséges esetben még olajszint emelkedést is okoz. Láttam már olyan autót is, amiben szinte duplájára hígult az olaj. A hideg hengerfalon lecsapódó benzin bizony egyenesen a karterbe folyik, így nem is találkozik a kipufogó szeleppel. Az elmúlt harminc évben láttam már egy-két autót. Nagyjából sejtem hogyan műlödik.
(#) samara válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Én sem vagyok mai gyerek a magam 42 évével és az ezzel párosult, az idők folyamán szerzett tapasztalattal. Azonban az általad említett esetek, tulajdon képpen működésképtelen motort feltétekeznek.(minimum gyújtógyertya zárlat) Ismeretesek azok a kifejezések, még a laikusok számára is, hogy beköpte a gyertyát, benzinlucskos a gyertya, no ilyenkor már a motor sem üzembiztos, azonban ettől még a karterban az olajszint sem emelkedik meg a benzintől. Gyűrűtörés esete az viszont más tészta, azonban ebben az esetben is több olaj kerűl az égéstérbe és ezáltal a kipufogóba, mint benzin a karterbe.
(#) delta1 válasza Ribald hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Üdv. Már Mindenki körüljárt mindent az olajfogyással kapcsolatban. Gyerekek. Elfáradtak a gyűrűk...... :yes: Az enyémben 99-es 1,6 AKL 210 000km van benne, nekem is eszi. Füst nincs csak legfeljebb beindításkor egy kis pöff de más semmi, szag sincs csak megeszi. Sajnos ezzel nem lehet mit csinálni gépmunka kell. Olajadalékkal csökkenthető (finis, stp, stb).
(#) Sáradi János hozzászólása Nov 26, 2010 /
 
Octavia 1.6 BFQ 2004-es gépem van.
Egy ideje motorindításnál nem növeli meg a fordulatot,
csak 800-900-as fordulaton ketyeg.
Ha megpörgetem, akadozik, leáll. Melegen kutya baja!
Jönnek a hidegek, tudtok ebben tanáccsal segíteni?
(#) henza hozzászólása Nov 26, 2010 /
 
Tisztelt Samara és Mindenki !

Augusztusi problémám végre megoldodott, külünböző szerelők válogatott hülyeségei miatt- vw polom/ AEE motorkód / folytószelep cseréje után VÉGRE úgy működik, ahogy kell, vettem én használtat, javasolták az ECU cserét- végre rászántam magam és vettem 50 e- ft- ért egy EREDETI VDO- t. ÉS MINDEN PROBLÉMÁM MEGOLDODOTT!- órákat töltöttem a garázsban, levettem az akksi sarut, stb, csak áltattam magam eddig... Olajfogyasztásról pár gondolat- ha helyben használom autóm/ kisebb távokkal, kb 100 km /, nincs olajfogyasztás.Többször elmegyek viszont többszáz km, most legutobb kb 2000 km- és bizony fél liter olajat utántöltöttem...Ha bárkinek segíteni tudok folytószelep ügyében- keressen meg priviben- elmult 100 napon ráment erre- de végül is vw- s létemre RÁTOK találtam és minden segítséget megköszönve búcsuzok- viszont megígérem heti rendszerességgel visszatérek, mert tényleg sok új dolgot tanultam...
(#) djhans válasza delta1 hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Sajnos ez így van. Egy munkatársamnak is eszi az octavia az olajat 200 ezer kilóméterrel. Elég gáz. Azért a motorra jobban adhattak volna.
(#) samara válasza delta1 hozzászólására (») Nov 27, 2010 /
 
Sok oldallal ezelőtt, már írtam a Skodák dugattyú gyűrűivel kapcsolatos problémáról. Igen sajnos nagyon alul lettek tervezve. Nagyon vékonyak ezért, számos esetben előforduló hiba, (olajfogyasztás és füstölés) hogy "beégnek" beragadnak a dugattyú horonyba és innentől fogva már nem kellően látják el feladatukat, nem zárnak tökéletesen. Csak egy jó tanács számodra, nem árt óvatosan kezelni a dolgot (hengerfúrás) javaslom először kaliberrel (indikátor óra) beméretni a hengerek falait, mert ha nincs kopás és öblösödés, akkor felesleges fúratni, elegendő a gyűrűk bemérése kopottságra (hézagmérővel). Ha a gyűrűk sem kopottak akkor viszont elegendő egy alapos tisztítás a dugattyú gyűrű hornyokat és magukat a gyűrűket sem kímélve. Így megúszhatsz egy nagyon komoly pénz kiadást (kidobást).
(#) samara válasza Sáradi János hozzászólására (») Nov 27, 2010 /
 
A BFQ motorkódos Octaviák hidegindítási problémájának megoldása elég macerás feladat. Több dolgot is figyelembe kell venni mielőtt az ember (szakember) meghozza a megfelelő döntést. Elsősorban meg kell vizsgálni a többfunkciós jeladót (termosztátházon- 4 vezetékes) amely többnyire felelős, elsősorban a hidegindítási és nem utolsó sorban az üzemi hőmérsékleten történő rendellenes működésért. Azonban a motor alapjárati
vezérlőegysége sem egy egyszerű szerkezet, ugyanis ebben a típusban hűtő illetve a hűtési rendszer része maga a vezérlőegység is.
(#) VIM válasza Sáradi János hozzászólására (») Nov 27, 2010 /
 
Csatlakozom az előttem szólóhoz és megtoldom a hozzá tartozó ábrával, talán segít.

Skoda BFQ.JPG
    
(#) karoly0124 hozzászólása Nov 27, 2010 /
 
Üdvözlök Mindenkit!
Először intézek kérdést a fórumon, kérem a tanácsaitokat!
Skoda Fábia a kérdés tárgya!
A tolatólámpa egyszer csak nem világított...!/egyik oldalt sem/
Látható problémákat nem találtunk(Izzó, kontakt stb!) Korábbi ismereteim alapján a tolatólámpa kapcsoló hibájára gyanítottunk! A váltó környékén azonban nem találtam a máshonnét számomra ismerős gombát!
Talán egy autószerelő! Hát Ő sem!...
Ha valaki találkozott már e féle problémával és tudja a +oldást és persze megosztaná velem, szívesen venném!
Üdvözlettel: Karcsi
(#) VIM válasza karoly0124 hozzászólására (») Nov 27, 2010 /
 
Üdv!
Ha minden igaz a váltó jobb oldalán van alul (azért nem látni) ez. Mivel nem írtál konkrét adatot a motorról, nézd meg, hogy a Te típusodhoz melyik kell. Leellenőrizni értelemszerűen a csatlakozóban lévő két vezetéket összeérintve a tolatófénynek világítani kell.
(#) karoly0124 válasza VIM hozzászólására (») Nov 27, 2010 /
 
Haly!

Köszönöm a tippet!
Kellemes 7végét kívánok! Karcsi
Következő: »»   37 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem