Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok mesterek.
Azon gondolkodok, hogy meg lehet-e épiteni a Ludvig féle Quadot ugy hogy leadja a 200W-ot? Mit kéne módositani?
Ha már neki címezted, akkor az ő hozzászólásában van egy mérés, mert megmérte pont ezt a típust:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_775545.html#775545 Szerintem nem kéne piszkálni...ez így jó ahogy van. Olyan mindegy a 189W vagy 200W...
Csak egyetérteni tudok Haproval.
Sőt ez tisztán szinuszos, szemrevételezés alapján hibátlan szinuszjellel mért érték. Ehhez képest a zene sokkal "engedékenyebb", illetve a hangváltók és hangszórók együttes rendszere nagyon ingadozó impedanciákat szokott eredményezni. Ezzel együtt is, ennek a kialakításnak nem a teljesítménye a legszembetűnőbb paramétere, hanem a minősége. Ha csak az erő számít, inkább valami sokfetes erősítőt csinálj, amik +-70-80V-ról már komoly teljesítményeket tudnak. Ezekkel annyi baj van, hogy ha utánaszámolsz, általában olcsóbb készen megvenni, mint megépíteni.
Ezt úgy hivják reszkir üzem. Vagy bejön, vagy nem. Igy készülnek az AS (ahogy sikerül) erősitök
Nekem is van még olyan BD245-öm ami 600-650V-on törik le. Ennek ellenére nem raknám erősitőbe, nemcsak a 15-20as bétájuk miatt, hanem a SOAR miatt. Nyilvánvaló, hogy valami kapcsoló tranyó a chipje. Szétszedve látszik is. Viszont a 220ról menő fénycső elötétbe több mint 20éve birják
Ha már előjött a mérés, tavaly én is lemértem a 200W-os paneljeimet, igaz a műterhelés 4,7 Ohm / 240W
Szia! Hány voltról ment? Milyen végtáranyókkal? Hány Wattot adott?
Ebből így nem sokat lehet látni. Mekkora volt a maximális kimeneti feszültség, ahol még nem torzított a jel? (Ha tényleg 4,7ohm-volt a terhelés, abból már lehet teljesítményt számolni.)
Szia!
A maximális kimeneti feszültségre már nem emlékszem, csak a kiszámolt teljesítményre, ami 4,7ohm -os műterhelés esetén és torzításmentes sinus jel mellett 174 vagy 176W volt. Ha teljesen összeáll az erősítő (folyamatban van) és minden működni fog (ami kérdéses ) akkor megint le fogom mérni, mert mást is szeretnék rajta mérni. @zoly15: +/-50V-ról ment, a tranyók MJ15003 és MJE15031
Sziasztok!
Ma összeraktam a végfokoknak a tápot, kipróbáltam és az a gondom, hogy R30 a,b és R31 a és b nagyon melegednek, annak ellenére, hogy már 5W-osakat raktam bele. Amikor élesztettem és kimértem egy éve, akkorn em figyeltem fel rá, aztán pár hónappal később itthon összeraktam megint, akkor meg már nagyon melegedtek a 2W-os ellenállások, utána el is raktam a paneleket, nem tudtam velük folglakozni. Most újból előszedtem őket, kicseréltem az ellenállásokat 5W-osakra, de fél perc üzem után annyira felmelegednek, hogy 0,5 - 1 másodpercnél tovább nem tudom rajtatartani az ujjam. Mi lehet a gond??
A melegedés törvényszerű. kb. 50V van a két ellenálláson. Ezért én két párhuzamosan kötött 2W-osat terveztem bele, ami nálam (+-56V-ról), nagyjából 40-50°C hőmérsékletű.
Sziasztok!
A melegedés nálam is nagy. Én is 5 W-os kerámiaellenállásokat tettem be (a régi 2 W-osok helyett), de azok is kb. 1 perc alatt felmelegedtek 80 fokra (digitális multiméterrel és az ahhoz való hőmérő adapterrel [Maxwell] mérve). A tápfeszültség +- 50V. Próbálkoztam több kisebb teljesítményű ellenállásból kirakni őket, hátha a nagyobb összes felület miatt csökken a felületi hűmérséklet, de nem jött be. Mértem szkóppal, hátha gerjed, de nem találtam semmit. Most azon gondolkodom, hogy majd egyszer (talán jövőre) tervezek egy új panelt, amin ezek az ellenállások hűtőbordán lesznek. Alkotó, nekem szinte hihetetlen, hogy nálad csak 40-50 fokosak. Milyen ellenállások azok (fémréteg vagy huzal), illetve milyen hőmérővel mérted? Üdv: Pepe
2W-os fémréteg ellenállások, és az ujjam simán "állja", de azóta már felhívták a figyelmemet, hogy ez bőven lehet akár 70-80°C-is.
Az enyémben is úgy van 2 párhuzamosan kötve ez sorba van másik két párhuzamosos kötéssel, eredetileg enyémben is 2W-osak voltak, de nagyon melegedtek a X. bekapcsolás után, most az 5W-osak is nagyon melegednek!
Idézet: „Mi lehet a gond??” Röviden semmi ! Ha zavar az A-osztályú rész ellenállásának melegedése akkor annyit tehetsz hogy minél hosszabb lábakkal ülteted be a panelbe és még a lábakra lehet porcelán távtartókat tenni , így a panelt megvéded az elszíneződéstől , az ellenállásnak meg az a dolga hogy melegedjen hisz olyan pozícióban van .
Oké, én ez értem is, csak azért nem tetszik ez nekem, mert első két alkalommal, mikor élesztve volt, meg egyszer mikor csak szórakoztam vele, nem melegedtek az ellenállások, utána eltelt fél év, hog újra összeraktam a paneleket és nagyon forrósodott, ekkor cseréltem ki 5W-osakra.
Nézd olyan nincs hogy először nem melegedik aztán meg igen !
A kapcsolási rajz tanulmányozásával egyből a lényegre lehet tapintani itt ez mindig melegedni fog hisz mint mondottam ez az A-osztály munkapontját állítja be , ezért nincs olyan hogy egyszer meleg egyszer nem . A melegedés ha zavar akkor ez ellen lehet különböző módszerekkel védekezni , de nem kell , ennek az ellenállásnak ez a dolga ezért még hűteni sem kell . Csupán annyi történik hogy hosszútávon a paneled elfog színeződni , viszont ehhez sok év kell !
Értem! Nem tudom, hány fokosak lehetnek, de 0,5 -1 másodpercnél tovább nem tudom megfogni őket 3 perc, szinte nulla hangerővel használva.
Igazából a körülötte lévő alkatrészeket féltem, mint például egy elektrolik kondenzátor vagy az IC.
Jó én föladom látom nem érted meg a lényeget
Az hogy hány fokos meg félted az alkatrészeket ez mind mellékes . Idézet: „szinte nulla hangerővel használva” Az előbb írtam le ennek az ellenállásnak a szerepét ! Ha tisztában vagy az -osztály működésével akkor tudnod kell ez ha szól ha nem akkor is melegedik , magyarul áram folyik rajta mindig ! Elhiheted nem te vagy az egyedüli aki épített quad 405 -öt , a világban megszámlálhatatlan példány kering és azokban mind melegedik ez a két ellenállás !
De értem, mi ennek a szerepe, csak aggódom, de akkor jó Tudo, hogy melegednie kell, csak nem gondoltam, hogy ennyire.
Már nagyon régen elkezdtem az erősítőt nem volt rá időm, elhatároztam, hogy idén befejezem, hát ami elromolhat, az nálam minde elromlott! Még a mechanikai dolgok is... Nem tudm készen lesz-e idén, mostm egint rá kell vagy 3000Ft-ot költeni... Viszont ha készen lesz .... Teszek ide képeket róla.
Nekem az ajánlott 2 vagy 3 wattos volt benne és sose égett le pedig a panelon volt teljesen
Ne aggódj erre céloztam ha még kicsit keményen is . Megszámlálhatatlan quadot építettem , és elmondhatom még szinte egy sem ment tönkre magától , az esetek túlnyomó részében mindig a tulaj elkövetett olyat amit nem kellett volna .
A mellékelt képen lévőt pl -ul 20 évvel ezelőtt csináltam , és még nem égett szét benne semmi és még az elkók sem pusztultak meg stb....
Már akkor is a minőségre hajaztál, látom.
[OFF]Ebben csak az az érdekes hogy a tulaj akinek ezt gyártottam azt hitte ő ért hozzá és azokat a szép szigetelő szalagokat rátekergette meg egy két vezetéket el forrasztgatott és aztán hozta vissza javításra de mondom 20 év eltelt azóta .[OFF]
A quad405 már akkor is minőség volt !
Tényleg nagyon szép munka!
Kis segítség kellene... Ma történt egy kis baleset délelőtt és az egyik végfokomon kimeneti rövidzár lett, R35 szénnéégett, szeretném megtudni, hogy az MJ15003-mas és az MJE15031-es tranyók jók-e... Műszerrel a tranzisztor vizsgálóval mértem, de ugye mivel nem megy bele a lába ezért vezetékeltem, és az Emittert még rá sem kötöttem, de már mutatta az erősítést, ami 289 volt. Emitter rá vagy lekötése semmit nem befolyásolt az értéken, az így jól van?
Általában dióda vizsgálóban ellenőrzöm a tranzisztorokat .
Ha tranzisztort mérsz dióda vizsgálóval akkor jóval több eredményből lehet megmondani, hogy az adott tranzisztor jó-e vagy sem (majdnem) biztosan. Van 3 láb B-C-E. Ezek mindegyik kombinációjában kell mérni a piros és fekete mérő vezetékeid mindkét kombinációjában. Ezen kombinációk közül mindössze 2 esetben szabad vezetni a többinél mind szakadást kell mutasson. NPN: B->C - Vezet B->E - Vezet C->B - nem vezet C->E - nem vezet E->B - nem vezet E->C - nem vezet PNP: B->C - nem vezet B->E - nem vezet C->B - Vezet C->E - nem vezet E->B - Vezet E->C - nem vezet
Inkább leírom miket mértem...
MJ15003: Diódavizsgálóval: B->C - 0,000 B->E - 0,002 C->B - 0,000 C->E - 0,002 E->B - 0,002 E->C - 0,001 Szakadásvizsgálóval mérve E és C; B és C és ebből adódóan E és B között is rövidzár van.
Ez számomra roppant érdekes!
Leírom az összes mérésem... MJ15003 (1-es versenyző, az amit az előző HSz-embe kimértem, viszont ha belekötöm a tranzisztorvizsgálóba, akkor 290-et mutat erősítésként... Most jön a következő, a 2. számú versenyző: B->C - 128 B->E - szakadás C->B - 129 C->E - szakadás E->B - szakadás E->C - szakadás Szakadásvizsgálóval mérve: E-B: szakadás; E-C szakadás; B-C: 130 Ohm Tranzisztorvizsgálattal mérve: 0 Akkor mind a két 15003-mas trazisztor kuka. Most fogom kimérni a két 15031-est. Szerk: MJE15031G: Tranzisztorvizsgálattal: az egyes számú 257-et mutat. PNP: B->C - szakadás B->E - szakadás C->B - 791 C->E - szakadás E->B - 794 E->C - szakadás Ez mindenhogy jónak tűnik. Második 15031-es: Tranyó vizsgálóval szakadst mutat. B->C - szakadás B->E - szakadás C->B - szakadás C->E - 0,000 E->B - szakadás E->C - 0,000 Ez pedig mindkét mérés után rossznak bizonyul.
Oké, befejeztem, egy db MJE15031 maradt meg.
Köszönöm a segítséget. Amint tudok beszerzem a tranyókat, addig kicserélem az árnyékolt kábeleket valami jobb, erősebb árnyékolásúra, mert összeszedett egy kis zajt a dobozban... Idézet: Nekem a 2W os ellenállások kerek 100fokosak.... „Nem tudom, hány fokosak lehetnek, de 0,5 -1 másodpercnél tovább nem tudom megfogni őket” |
Bejelentkezés
Hirdetés |