Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Lapozás: OK   402 / 1274
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Szia! Nos, megjött az IC, cserélve lett, de még mindig nem jó. Az IC most már működik, mert a tápot ha elindítom, a feszültség azonnal felszalad a kondikon 400V-ra, ami annyit jelent, hogy működik a boost converter, a FET-ek kapcsolgatnak, és a soros dióda is elég gyors szerencsére. Tehát ez a része jó. A kisebb feszültségek már megvannak, 5V, 12V, 15V, 32V ezek innen kapják a tápot 2 kisebb trafóra, ez rendben van.
Viszont a 400V tovább megy 2 másik FET-re amik a plazma panel tápját állítják elő, itt 174V, 200V, és 88V kell hogy legyen. Ezek a feszültségek mind hiányoznak. Mivel a tápot vezérlő mikroproci nem érzékeli ezeket a feszeket, lelövi a tápot. Ez a két FET érdekes módon van bekötve, némi keresgélés után kiderítettem hogy "high-low side mosfet driver" kapcsolás, ilyennel még nem találkoztam a gyakorlatban. Van ötleted mit kéne megnéznem? A FET-ekre megjön a 400V DC, de tovább nem. A FET-ek jók. Az őket vezérlő IC is elment volna? szkóp hiányában meg tudom valahogy mérni hogy a fetek kapujára jön-é valamiféle jel a vezérlő IC-ből? Itt van a kapcsolási rajz:

http://elektrotanya.com/konka_pw-1450.pdf/download.html

Bárkinek van ötlete, szivesen veszem.
(#) kadarist válasza katona.t hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Ez úgy lehet, hogy a modulon keresztül kapcsolódik a tápra ez a vonal. Tehát ha a modul ki van húzva, akkor megszakad a +D.
(#) kadarist válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Az IR2113 és az őt meghajtó IC-k kapnak tápfeszültséget? Frekvenciamérővel (multiméter) meg lehet saccolni azt, hogy a gate-ekre kerül-e meghajtás.
(#) forgonati válasza kadarist hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Persze, ezeken a dolgokon már rég túl vagyok, elsőként ezeket néztem meg. Mindhárom IC kap tápot. Sajnos frekvenciamérőm (Hz) nincs a multiméterben.
Viszont a Q12 kapujára standby módban is 14V DC jön, ami nem hinném hogy normális. Standby módban nem kéne nyitva lennie szerintem... A Q11-re viszont nem jön semmi. Mikor bekapcsolom a tápot, a helyzet nem változik, tehát a Q12 kap DC-t (vagy talán nem is DC csak annyira nagy frekvenciás négyszögjel hogy DC-nek méri?) mig a Q11 nem kap semmit, csak 2-3mV van rajta.
Mikor ez a két tranyó zárlatos lett nekem, akkor mindegyik lábuk mindegyikkel összeakadt, igy az IR2113 kimeneteire simán rákerülhetett a 400V. Lehet hogy az kivágta az IC-t? Elvégre elég nagy feszkó volt ott...
Viszont akkor a D16 és D17-nek nem kellett volna elszállnia? Azok csak 40V-ra vannak. De azok viszont jók.
(#) csiriba hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Kedves Kollégák!
Adott egy orion 72cm-es síkképcsöves tv.Típusa: T2950 STX-S-FLAT.A tünetek a következők: bekapcsolás után megy egy ideig tökéletesen( ez van mikor 2perc, van mikor egy óra), majd gondol egyet és kikapcsol.Ezt követően a távirányítóval nem lehet bekapcsolni, csinál egy olyan jelenséget, hogy kb.: másodpercenként csippan egyet a készenlétije felvillan majd elalszik.De a nagyfesz nem indul el.Pár ki-be kapcsolás után(főkapcsoló) helyreáll és bekapcsol rendesen.Mostanában azt is csinálja, kikapcsol a készenléti világít halkan zúg, de a távra ilyenkor sem reagál.Majd ismételten főkapcs. és megint helyreáll.Először a sorkimenő környékén gondolkodtam, de nem találok semmit.És nincs hozzá kapcs. rajzom.Ha valakinek 5-lete van ne fogja vissza magát!
(#) Imi65 válasza csiriba hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Itt, vagy itt , vagy még sok helyen megkérdezhetted volna. Nem kerestél, csak új témát nyitottál, teljesen feleslegesen. Úgyis át fogják helyezni.
(#) martinus hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Sziasztok,

Van egy LG 42PC1R TV-m 2006-os verzió, tavaly még garanciális volt kihívtam a szerelőt, mert a piros szín nem akart kialudni, megmutatta melyik trimmereket kell tekergetni, ha későbbiekben ilyen probléma jelentkezne. Továbbá mondta ezekne ka tápjuk gyenge szokott lenni, ezért ő Gariba rendel egy újat és kicseréli nekem.

Ki is cserélte fél év és első bekapcsolásra nem adott képet katt ki, majd pár másodperc és bekapcsolt. Nah eljutottunk oda, hogy egymás után elég sokszor játszik oda-vissza és már elkezdett Tv nézés közben is kikapcsolni.

Ami nekem feltünt a tápnál a puffer kondik már újonnan igencsak púposak voltak, ezeket cseréltem most (gyári 270µF 450V az újak 250µF 450V, a mért tápfesz 380V itt) és egy másik panelon találtam 120µF 250V-os kondiból púposat amit szintén cseréltem, de a hiba azóta is fent áll. Teszek fel képet a TV-ről és bekarikázom mik lettek cserélve.


Ime a fotó

További képek a panelekről.
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Szia. Plazmában elég jó vagyok, én is ép javitgatok egyet, már egy ideje. Eszméletlen bonyolult elektronikák vannak benne ám.

Ha jól látom ez a táp egy boost converter kapcsolás, naná hogy az egyik legbonyolultabb. A 450V-os kondikból mindenképp erre következtetek.

Van egy rossz sejtésem, a púpos kondik miatt lehet hogy elszállt valami. Talán egy FET, vagy roszabb esetben a Z-Sustain (az a panel ahol az egy 120µF púpos kondi volt) panelen a fekete borda alatt lapuló hybrid IC.

Valami tutira fogja a tápot, ezért kapcsol le a védelme.

Legelőször azt csináld hogy húzd le a Z-Sustain panelról a konnektort, azt a széleset ami a Vs feszültséget adja neki. Ha ott a gond, akkor igy már el kell indulnia a tv-nek, képnek is kell lennie, csak elég sötét, kontraszttalan lesz. ha megy, akkor a Z-Sustain board a ludas. Ha nem indul el úgy sem, akkor a tápban van a hiba. Itt meg kéne mérned a többi feszültséget, ami a többi panelra megy. Lennie kell 5V-nak, meg 12V, esetleg 15V, ilyesmik. És mérj rá a Va, Vy meg a Vsetup feszekre is.

A plazma panelre valahova rá kell lennie irva hogy milyen feszültségeknek kell lennie.

Majd irj hogy mi a szitu.

UPDATE:

Most látom a cimkét a panelen lefotóztad. Tahát a Vs 184V, a Va meg 60V. Ezenkivül kell még lennie Vsetup-nak az ugy 200V körül kéne legyen, meg egy Vy az olyan -80V körül.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Okés oké végigmérek mindent és jelentkezem. Amúgy van AC/DC lakatfogóm, ha esetleg jó lenne valahol áramot is mérni.

Az érdekes, hogy a régi és az új tápban is a pufferek púsosak voltak és ez a táp is 2006-os gyártású.

Jah bocs a 120µF az 150µF csak nem találtam éppe nboltban olyat és ezzel tudtam helyettesíteni.

Mérek és jelentkezem.
(#) martinus válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Lehúztam, de ugyanaz lement védelembe aztán vissza 2x-ra elindult.

Szokott védés előtt egy pukkanás lenni talán a táp panelről, nem mindig csinálja. Áthúz a trafó vagy mi tud pukkanni?
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Végülis az a 30µF nem vág födhöz, fix hogy nem az okozza a gondot. Mérj rá minden feszültségre amik a táp konnektorjain fel vannak tüntetve, ha valamelyik hiányzik, vagy nem annyi amennyinek lennie kell, akkor onnan kell elindulni visszafelé. Ha minden fesz megvan, akkor kösd le a Z-Sustain boardot (jobb oldali ha hátulról nézed) hogy úgy elindul-e.

Ezek a kondik rengetegszer okoznak gondot, részben a nem megfelelő szellőzés miatt, részben meg azért mert silányak. Üzletpolitika. 2 évente vegyél újat.

EDIT:

Amikor sikerül elinditanod, akkor van rendes kép? Mert ha igen akkor szerencséd van, nem a Z-Sustain a ludas. Akkor valószinű a táp lesz.

Mérj rá minden feszültségre.

Pukkanni nem nagyon kéne, 2 kattanást kell hallanod, ahogy a 2 relé beránt. Először az egyik, aztán kis késéssel a második. Ekkor engedi rá a 230-at a fetekre. És ha valami gikszer van akkor lemegy protect-ba, és azonnal leesnek a relék. Ekkor nagyobb kattanást hallasz, mert mindkettő pont egyszerre kapcsol szét.
(#) attila1 hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
Üdv mkinek! Van egy Thomson tv-m,a típusa:32WF402G.
A hiba az,hogy ha gondol egyet hangerő változtatáskor megjelenik egy színes kockákból,vagy betükből álló mező.Ez a jelenség csak akkor jön elő,ha a jelforrás Scart-kábellel összekötött UPC box.Analógon,vagy dvd nézésekor még nem tapasztaltam.
Boxot már cseréltettem,azthittem az a ludas,de egy idő után a másikkal is ugyanazt produkálta a tv.
A segítségeteket kérem,hogy mi lehet a gond.Képeket mellékeltem. Köszönöm előre is!
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
a Vs az 192V
a Va az 60V

Ha a táp nyákjára ránagyítasz a jobb közepénél láthatod a feszültségtáblát.

Az összes megvan végig mértem. De most is szórakozik, hogy vagy 4-5x egymás után ki be kapcsolgat.

A 192V-ra ráakasztottam a lakatfogót 0,4A ment az egyik vezetéken.
(#) martinus válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Jó a 19 12 6 5 3,3V is. Lehet a pukkanás a hangszóróból jön...
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Kösd le a hangszórót.

A táp kb. mennyi ideig marad állva?

A legnagyobb tekercsből (ami a két nagy kondi felett van) hallasz halk cirpelést ha közel hajolsz?

A táp nyákján nem látom a feszeket, csak az utolsó számjegyet, mert kitakarja a hűtőborda.

És nem válaszoltál, mikor sikerül elinditani a tv-t, tökéletes képet ad?
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
A kép tökéletes. Amúgy mikor a képet hozná be akkor kapcsol ki. Ciripelés van, de az mikor vettem már volt neki. Magyarán ugyanolyan, mint volt.
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Közben módositottam az eggyel előbbi hsz-em. Tegyél fel még egy képet a tápról, a feszültségtáblával.

De akkor a kép nem lehet tökéletes, ha akkor kapcsol ki mikor hozná be... Vagy most nem értem.
(#) martinus válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
A 192V és a 60V is mikor bekapcsol megvan szépen azt relé kattan kikapcs akkor esnek le szépen, majd mikor újra be kapcs akkor szépen mindkettő egy pillanat alatt helyreáll. Eből én nem tudtam megállapítani melyik lehet túlterhelve.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Tehát bekapcsol, és mikor aktíválná a képernyőt (bevillanna) akkor a relé kattan elején fehérledből piros lesz, majd pár másodperc után újra próbálja.

Fotó 1 perc és fent lesz.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Lefotóztam a tápot 3 részbe és jó minőségbe raktam fel, hogy rá lehessen nagyítani és még egy 4 fájlba ottvan külön a tábla.
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Na jó, még egyszer lépésekben.

1. Hangszórót kösd le. Hogy tudd, honnan jön az a pukkanás.

2. Táp meddig marad állva?

3. Mi az hogy mikor behozná a képet akkor kapcsol le? Már megjelenik a kép és pont akkor, vagy még előtte?

4. Küldj egy rendes képet a tápról ahol rendesen látszanak a feszek.

5. Vsetup, Vy feszültség is megvan? Sőt kell lennie valahol egy -Vy feszültségnek is. Ha nem a tápon, akkor a bal oldali lapon, valószinű az állitja elő és küldi át a jobb oldali lapnak. Ezek megvannak?

Ha a táp állva marad legalább 3-4mp-ig akkor az azt jelenti hogy nincs zárlatos alkatrész (dióda, FET) a nagyfeszültségű részen, másképp a táp azonnal lelőné magát fél mp alatt.

Mivel a te problémád nem konstans, hol megy a cucc hol nem, én legelőször egy kimelegedett forrasztásra tippelnék. Vedd ki a tápot és valami jó fényforrás alatt nézd át rendesen az összes forrasztást. Ha valamelyik gyanús, forraszd át. Ha ez sem oldja meg, akkor sanszos hogy lesz még ott 1-2 kiszáradt elkó ami bekavar. Csak fizikailag még nem látszik rajta hogy rossz. Itt már jól jönne egy ESR mérő is. Mondjuk ha valamelyik elkó gyanús azt kivehetetd, és rámérhetsz multiméterrel is, ha gyanúsan kicsi az ellenállása akkor kuka.
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
"Tehát bekapcsol, és mikor aktíválná a képernyőt (bevillanna) akkor a relé kattan elején fehérledből piros lesz, majd pár másodperc után újra próbálja."

Egyre gyanúsabb hogy kondenzátor probléma. Ezt a folyamatos ki-be kapcsolgatást általában azok okozzák. Nem egyet láttam már ilyen gonddal. CSak meg kell keresni.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Pukkanás elmúlt.

Én még a 150µF 250V-osra gondolok, ami a Z-sustain-en is cseréltem egyet, de mivel az a panel le lett kötve és akkor is ugyanez volt valószínű nem ott a hiba.

Van 680µF 400V-os elkóm ami befér a 250µF 450V helyére (itt a táp 380V-os). Próbálkozzak meg esetleg nagyobb puferrel?

A bal oldali nagy táblán találtam egyetlen egy helyen egy -VY-t ezen folyamatosan mérhető 171V Rakok fel róla 1 képet, hogy hol van.
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Ve és Vsetup nincs? Elvileg lennie kéne.

Még az Y-Sustain panelt is huzd le, és próbáld. Igy nem lesz képed, de a tápnak akkoris mennie kell. Ha ugy is kikapcsol, akkor már biztosak lehetünk hogy a két panel jó, és a tápban van a gond.

Nem tudom, én nem biztos h beraknám a 400V kondikat a 450V helyére. Nem viccből van az ott. Az én plazmámban is 450V kondik vannak, nekem ott a feszültség 390V. Szerintem nem kéne beletenned, akkor már eléggé csúcshoz közel lenne járatva, lehet hogy nagyon melegedne. Meg amúgyis, a nagyobb puffer nem fogja megoldani. A cserekondik amiket beraktál ujak voltak?

Továbbra is tartom, én megnézném a táp paneljének az alját, kilazult forrasztások után.

Ezután pedig hibás kondikat keresnék. És nem feltétlenül a nagyfeszültségű kondikat, láttam már olyat hogy egy kis 100µF kondi küldte védelembe a tápot.
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Rendben akkor tüzetesen átnézem. Köszönöm az eddigieket, jelentkezem mi lett
(#) forgonati hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
874851-re valaki esetleg??? :nemtudom:
(#) martinus válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Hát nagyon nem látok rajta semmit...

Kezdjem el kicserélni a kondikat esetleg?
(#) fredee4444 válasza forgonati hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Service menuben már probáltad beállítani?
(#) forgonati válasza martinus hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Fentebb irtam, hogy ne csak a nagyfeszültségű kondikat nézd, a kicsiket is. Ami gyanús, azt ki kell venni, és jobb hiján ohmméterrel megmérni. Sajna türelemjáték de ez van. A jó kondikon megaohmokat kell mérned.
(#) forgonati válasza fredee4444 hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Serviz menüben néztem, de annyi féle beállitás van hogy megijedtem tőle.

Rögtön van 3 féle geometry menu, normal geometry, super wide geometry, és 4:3 geometry.

Na most nekem mindegyik képaránynál olyan a kép, akkor mindhárom menüpontba állitanom kell rajta?
Következő: »»   402 / 1274
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem