Fórum témák
» Több friss téma |
Én építettem 5mm-es UV ledekből levilágítót és remekül működik. Amire oda figyelni kell, hogy milyen távolra kerülnek az egyes ledek egymástól és milyen távolságra kell elhelyezni a levilágítandó panelt, hogy az UV fény mindenhol érje. 160x210-es panelen 104db UV ledet használtam.
Helló!
LED-es fénycsőről még nem hallottál? Igaz egyenlőre UV-s még nincs. A haladás útja úgy tűnik, hogy a LED.
LED ide, vagy oda, Soha nem éri utol a fénycsövek hatékonyságát. Engem nem győzött meg a LED-es megoldás.
Üdv.
még kezdő vagyok ebben a témában. Mi a nyák?
Egy CREE UV led hatásfoka 15% körül van:
- 350 mA áramnál 200 mW az UV sugárzás teljesítménye! - A hullámhossz 400 nm körül van, a spektrális eloszlása elég keskeny, így az összes fényenergia hasznosul a levilágítás során. - A sugárzási szög megfelelő elrendezés esetén alkalmas arra, hogy szinte az összes fény a nyákot érje, nem kellenek reflektor felületek, kicsi a veszteség. - A gyakorlatban használt fényérzékeny lakkok érzékenyen reagálnak erre a hullámhosszra. - Kevésbé veszélyes, még a látható tartományban van. Közvetlen ebbe sem tanácsos belenézni, de a szórt fénye nem veszélyes. -Nem törékeny, hobbira örök-életű. Kis felületeknél sokkal praktikusabb, A4 - A3 -as méretnél a fénycsővel egyszerűbb és talán már olcsóbb is, de hobbi célra pont elég egy A5 méret (kb 15 x 20 cm) Ha egyszer-egyszer mégis nagyobb kell a jó öreg Nap megteszi! Másrészt a topik címe "UV LED-es NYÁK fotózás" és nem "Miért ne használjunk UV LED-et", erre más topik van rendszeresítve! Elég furcsa lenne ha Csöves erősítők topikjába írogatnám, hogy nyomába sem érnek a tranzisztoros erősítőknek...
Sziasztok!!!
Csináltam 32 db LED-ből levilágítót és valahogy totál nemakarja levilágítani a nyákot csak egy kis mértékben, de mikor belerakom az előhívóba, akkor nemviszi le amit lekéne . Légyszi ha tudtok segítsetek! Köszi! LED adatlapja
Menyi időt adtál neki ??