Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Hát valami hasonlóra gondoltam énis de annyira nem foglalkoztam vele az volt a lényeg hogy induljon a gép.
Az izzóknak pedig 0,75-ös vezetéken ment a fesz tehát a vezetéken is esett 1-2V-körül
Szevasztok!
Van egy vw Golf 1esem diesel. Elment a töltésem. A belső műszerem szerint 12v a fesz. és gyújtásnál nem világít a töltésjelzőm. Ha megpróbálom próbalámpán keresztül felgerjeszteni akkor kideríthető hogy a gerjesztő áramkörrel van-e gond vagy magával a generátorral ugye?
Egy kövér gázfröccsre visszajelző nélkül is felgerjed. Ha úgy se tölt, akkor szét kell szedni a generátort.
Ez sajna arra nem gerjed! Akkor vihetem szerelőhöz
Köszi
Ha szerencséd van, csak kefe. Ha nincs, esetleg csúszógyűrű, szabályzó.
Alakul a dolog. Epokittet is raktam a műanyag alá, a vezetékek elég szorosak, de még kaptak FBS-t, hogy biztos ne mozogjanak. Kicsit reszelgetni kellett a talpon, mert nem akart bemenni a bordák közé. A csatlakozok V alakú rezek voltak mint a gyári, de pluszba még rá is forrasztottam. Holnap lesz a próba.
Remélem minden rendben lesz. Úgy gondolom jobb ez, mint az esztergályos.
Csak azért erre válaszolok, mert szerepel benne a bikázás és ne legyen új kérdés, mivel nem az...
Már sokadszorra járunk úgy a cégnél, hogy egy nagyobb motorú autót (dízel terepjáró/kisbusz) kellene az igen ramaty állapotú akkumulátorral beindítani. Nosza, elő a bikakábelt, ilyet is árulunk, bár ne tennénk, de ezt lehet beszerezni... Jó is ez akkor, ha a delikvens amikor leteszi az autót, rajtahagy valamit és lemeríti az akkut. Reggel nem indul, szomszéd autó át, esetleg tartalék akku, olcsó borjúkábel rá, várni pár percet és annyit összeszed a másik akkuból, hogy túlnyomórészt a saját akkuból beindul. Aztán a generátor már teszi a dolgát. De ha komolyabb motorral és egy ramaty akkuval próbálkozik valaki, akkor nem fog menni. Ez a kábel közvetlen több száz amper átvitelére pár másodpercig sem képes. Hogy legközelebb ne égjünk be, csináltunk magunknak egyet. Valami ilyesmivel már lehet próbálkozni... Üdv Inhouse
Én eleve úgy vettem bikakábelt, hogy megnéztem, melyiken van tisztességes "krokodil", kábelét azonnal levágtam és villamossági boltban vettem hozzá normális kábelt.
Sajnos a csipesz anyaga és gyári vezetékbekötési helye is gyenge pont. Nézd meg a képeket!
A mostani csipeszek rézszerű bevonattal rendelkező vaslemezből vannak. Rakj oda hozzá egy mágnest... Üdv Inhouse
Sokkal jobb az biztos. Mondjuk ha sehogy se tud az ember rendelni, akkor nincs más választás. Pl egy veterán jármű esetén...
Hát az enyém mondjuk nem egy hiper szuper madzag. A kábel azért elég tisztességes mert nem mai darab a cucc és tán nem is china! A csipesz nem a legfaszányosabb de idáig akárhányszor bikáztunk vele nem volt gond. Inkább ez mint semmi aztán vakarhatom a fejem mint sok delikvens néha az állomáson aki fejvesztve rohangál autótól autóig hogy valaki segítse már ki mert rajta hagyta a világítást stb.. Ha hallom hogy nehezen forgatja reggel akkor éjszakára töltőt ráteszem. Sajna nem tudok napi 20-30 kmt menni hogy a generátor kissé észheztérítse. Mondom hegeszteni nem mernék a madzagommal de legalább van valamim. Hál istennek saját használatra idáig azt hiszem 2x kellet használni 4 év alatt. Láttam szakbarbárokat a telephelyen akik ívhegesztő trafóval bikáztak. Szerintem az se túl jó!
Nekem eddig egyszer kellett, akkor se saját hülyeségből, hanem egyszerűen kiesett a csomagtérajtóból a kis vacak, ami lenyomta a csomagtérlámpa kapcsolóját csukott ajtónál. Egy hét alatt lemerítette a 75Ah-t, ami akkor épp benne volt, de ott volt kéznél volt a saját 55Ah-s, arról be lett bikázva és már mehetett is, csomagtérlámpát meg később megcsináltam.
Idézet: „Láttam szakbarbárokat a telephelyen akik ívhegesztő trafóval bikáztak. Szerintem az se túl jó!” Nincs azzal semmi gond, amíg ésszel csinálják, főleg régebbi dízeleknél, ahol az össz elektronika a generátor diódái meg a szabályzó. Azt a 100-120A-t, aminél az ívhegesztő korlátoz simán lenyeli egy akku néhány másodpercre, sőt az indítás előtt rákapcsolva kicsit át is melegíti az akkut, eleve élénkebb lesz tőle. Plusz ha még valami izzítás is van, akkor azt a hegesztőtrafóból megtáplálja, nem az akkut meríti vele. Szóval ésszel használva jó az.
Ez így van. Egyébként 20 éve, még én is az esztergályoshoz mentem volna, akkoriban ugyanis semmi nem nagyon volt. Minden "nyugati" autót a kapható "szocialista" alkatrészek, meg a leleményesség tartott mozgásban.
Én is csináltam régebben magamnak, fele ekkora vastagságú vezeték, kisebb csipeszek, és pogácsa nélkül. Eddig nekem is jó volt arra a pár alkalomra. Legutóbb, amikor ez az új nem volt kész, egy terepjárót az enyémmel bikáztunk be, ketten fogtuk a csipeszeket a sarukra, így kicsit köhögve, de beindult. Kicsit megmelegedtek a csipeszek.
Üdv Inhouse
Azért a vastag kábel és a jó csipesz nem ártalmas. Főleg, ha az indítandó autóban nullás az akkumulátor. Hiszen akkor nem csak az önindító, a gyújtás veszi az áramot a szomszédból, hanem a lemerült akku is. :yes:
Mindenkinek javaslom hogy olyan bikakábelt vegyen ami normális anyagbol van,és esetlegesen úgy is elindítja a kocsit ha az akku totál nullára merült egy rajta felejtett világítás miatt,vagy egyéb ok miatt!
Lehet kapni ilyet még jobb helyeken pl nagyobb autósboltok. Semmiképp se javaslom a nagyobb hipermarketek kínai termékeit. Igaz egy normális kábel ára akár többszöröse is a gagyinak jobb egyszer fizetni többet és nem kell szenvedni vele utána. A válalkozó szelleműek csinálhatnak maguknak olyan bikakábelt amire szükségük van.Az ár itt is drágább de mindenképp megéri minthogy órákig álni a parkolóba és várni hogy a gagyi kábelen valami kis fesz menjen az akkuba.
Nem 0-ás akkut írtam, azt nem érdemes bikázni. Olyan akku volt, ami indítani már nem képes egy ekkora motort, de a menet közbeni feladatokat ellátja. Ezt kérte az ügyfél, új akkut nem, hát legyen!
Üdv Inhouse
Az volt a probléma, az automata lámpakapcsoló. Ma már a 4. nap és gond nélkül gyújt. Kösz mindenkinek
Beszereltem ma a generátort és megmértem a töltést. Alapjáraton 14,3. Terhelve alapjáraton tompítot+fényszóró+ködlámpa stb stb 13.9, ha gázt adok 14 volt. Az biztos, hogy az önindító nem csak forog, hanem pörög, a lámpák meg világítanak is. Szóval köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Gyorsasági rekordot nem döntöttél ugyan, de a lényeg, hogy jó lett!
Jó bizony. Ami még érdekes, hogy vettem nem rég egy használt rádiót amitől lemerült az akksim másnapra. Éjszaka is világít kicsit, ez olyan fajta rádió. Beindult, de érezhetően lassabban forgott az indítómotor. Azt hittem a rádió rossz, de most így, hogy teljesen feltölt a generátor, már nem tud lemerülni. Gondolom a félig-meddig feltöltött akksit lemerítette ez az éjszakai fény...
Ha erre a dologra lenne valami tipped, tapasztalatod, azt is szívesen venném. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_890162.html#890162
93-as F Astra dízel.
Gyújtás ráadásánál és járó motornál is nagyon halványan világít a töltésjelző lámpa, töltés nincs. Mi lehet a hiba? Segítséget előre is köszönöm!
Azt én is sejtettem, de azon belül mi lehet?
Feszültségszabályzó, szénkefe, dióda, vagy mi?
Én elsőre szabályzóra tippelnék, de igazából szét kell szedni és végigmérni mindent.
Szét kell szedni. Milyen motoros? Milyen generátor van rajta?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |