Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » UV-s NYÁK levilágító készítése
Lapozás: OK   72 / 136
(#) san398 válasza ludasmatyi90 hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Én építettem 5mm-es UV ledekből levilágítót és remekül működik. Amire oda figyelni kell, hogy milyen távolra kerülnek az egyes ledek egymástól és milyen távolságra kell elhelyezni a levilágítandó panelt, hogy az UV fény mindenhol érje. 160x210-es panelen 104db UV ledet használtam.
(#) soskajoska válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Helló!
LED-es fénycsőről még nem hallottál? Igaz egyenlőre UV-s még nincs. A haladás útja úgy tűnik, hogy a LED.
(#) Zoli_bácsi válasza soskajoska hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
LED ide, vagy oda, Soha nem éri utol a fénycsövek hatékonyságát. Engem nem győzött meg a LED-es megoldás.
(#) andras97 válasza eSDi hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Üdv.
még kezdő vagyok ebben a témában.
Mi a nyák?
(#) vicsys válasza andras97 hozzászólására (») Dec 28, 2010 / 1
 
(#) andras97 válasza vicsys hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
köszönöm
(#) p_istvan válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Dec 28, 2010 /
 
Egy CREE UV led hatásfoka 15% körül van:
- 350 mA áramnál 200 mW az UV sugárzás teljesítménye!
- A hullámhossz 400 nm körül van, a spektrális eloszlása elég keskeny, így az összes fényenergia hasznosul a levilágítás során.
- A sugárzási szög megfelelő elrendezés esetén alkalmas arra, hogy szinte az összes fény a nyákot érje, nem kellenek reflektor felületek, kicsi a veszteség.
- A gyakorlatban használt fényérzékeny lakkok érzékenyen reagálnak erre a hullámhosszra.
- Kevésbé veszélyes, még a látható tartományban van. Közvetlen ebbe sem tanácsos belenézni, de a szórt fénye nem veszélyes.
-Nem törékeny, hobbira örök-életű.

Kis felületeknél sokkal praktikusabb, A4 - A3 -as méretnél a fénycsővel egyszerűbb és talán már olcsóbb is, de hobbi célra pont elég egy A5 méret (kb 15 x 20 cm)
Ha egyszer-egyszer mégis nagyobb kell a jó öreg Nap megteszi!