Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! Konkrétan mi nem stimmek az autóddal?
FIAT Punto benzin, dízel szerelési kézikönyv Csak korlátozott ideig és "dadarabszámig" van fenn, ha valaki lemaradna róla csak szóljon és ....
Vim ha ilyen adakozó lelkü vagy esetleg nincs Fiat Bravo, es Opel Vectra Td- szervizkönyved is, vagy hol találnék? Az egyik a müszeres amiről a másik fórumon irok , az Opel az meg az enyémé nemrég vettem szekond hand, és van mit bibelődni vele, az autószerelők meg a bőrt huzzák le nálunk .
Üdv mindenkinek! Lenne egy kis problémám. Fiat punto 95-ös, marelli motorvezérlős, központi befecskendezéses az autóm. Az a gond vele, hogy alapjáraton remeg kissé a kormány és kis fordulaton erőtlen. Városi közlekedésnél zavaró leginkább, mert ott gyakran vissza kell váltani 1-esbe, vagy csúsztatni a kuplungot, mert amúgy elég nagy a rezonálás, ezért fordulaton kell tartani. Együtt lehet élni a dologgal, de nekem nem tetszik. Igazából én az ecu-ra tippelnék, mert sok mindent kicseréltem már és nem lett jobb. Gyertyákkal, gyújtókábelekkel kezdtem, majd bontott trafó. Holtpontjeladó, map szenzor, motorhőfok gomba. Fogyasztás, co jó, de próbára széthúztam a lambda szondát. Jobban ment, többet evett, de ezen a dolgon nem javított. Kicseréltem a motortartó bakokat is, meg az elkopott kuplungot, de nem mechanikai rezgések ezek, biztosan a motor maga generálja a működésével.
Olvastam olyat, hogy ha egy szelep a hengerfejben sumákol, vagy a hengerfej tömítéssel van gond, akkor csinálhat ilyet kis fordulaton. Nagy fordulaton ugye marad elég kompresszió, de alapjárat környékén érezhető a dolog. Bár a kompresszió mérésen jól szerepelt, én kicseréltem az összes tömítést és ellenőriztem a szelepeket is. A nagy könyv szerint cseréltem vezérműszíjat, az is jó helyen van. Most vagy 2db rossz alkatrészem van valamiből, vagy az ecu-val van a gond, mert más alkatrész nemigen maradt. Esetleg az előgyújtás helyzete nem megfelelő? Számítógépre rakva kimutatható, hogy az ecu rossz? Ha saját maga rossz, akkor ezt nem biztos, hogy tudja jelezni, mert ugye rossz. Bocs a regényért és ha van valakinek tippje, azt szívesen fogadom.
Sziasztok
Autókhoz tartozó ütésérzékélő felépítése működése, Ultrahangos érzékelők felépítése müködése
Bravo, Rrava, Punto, Uno és Opel is van egy néhány, DE inkább a saját oldalára kellene felajánlani a többieknek is segítve ezzel egy kicsit. Csak ide tudom feltenni, így más is hozzáférhet, nem kell egyenként elküldözgetnem. Különben gondoltam rá, hogy felrakom Neked, ha ezzel segítek a dolgon, mert az olvasása is könnyebb, ha már a gépeden van. Akkor legyen úgy, hogy Bravó, Brava a Fiatos topikban lesz. OK?
Szép mondat, van benne alany is, állítmány is.
Felépítése típusfüggő, a működése pedig a felépítés függvénye. Ez mindkettőre igaz. Konkrétan írd le kérlek, miben kérsz segítséget!?!
Üdv Mindenkinek!
Előre is elnézést az OFF-ért. Tud valaki Pesten olyan helyet, ahol van autóvillamossági képzés?? Legjobb lenne valami esti rendszerű! Előre is köszönöm!
A Hernád utcában volt 20 évvel ezelőtt. Most nem tudom.
Szia
Ma a tanárom mutatott egyet az azt mondta h egy opel-be van beépítve mozgásérzékelő a visszapillantó tükörhöz. Típust nem tudok mondani. de mindegy h milyen autótípusba van és h milyen fajta egy házi dolgozatot kell írnom róluk. De h tudsz könyveket vagy cikkeket ahol találok róluk anyagot az is jó lenne. Találtam a neten: ütésérzekeló (shock-szenzor) de működés nincs róla vagy ultrahangos mozgásérzékelő a utastér védelmére arról is jó lenne anyag. Meg beszélt még billenőkaros érzékelőről Üdv
Szeva!
Gyakorlatilag az ecu irányít mindent,remegés abbol adódhat hogy pl: kihagy egy henger nincs rendes gyújtás,esetleg nem időbe van a gyujtás, vagy túl korán vagy túl késő,ilyen tünetnél ezek a leggyakoribb hibák,nem valószinű hogy üzemanyag ellátási hiba vagy valami más lenne a háttérben.
Az nem lehet, hogy csak alacsony az alapjárat? Alapjáratállító motor működik?
Az szerintem jól működik. Hidegen 1000 fölött van az alapjárat. Melegen ha felpörgetem, akkor 900-on tartja, majd 850-re beáll. A gyári adat is 850.
Én is a gyújtás időpontjára tippelnék. Esetleg túl nagy az előgyújtás, mert nagy fordulaton tényleg jól megy. Azt nem tudom, hogy ha az ecu rosszul szabályozgatja a dolgokat, akkor azt lehet e orvosolni, vagy cserélni kell.
Hát énse ismerem nagyon de régebbi gépeket sokat javítottam és általában a gyujtás időpontja okozott remegést.Vagy olyannal is találkoztam hogy egy henger kis fordulaton kihagyott gyertyahiba vagy más ok miatt és kis fordulaton azt nagyon lehet érezni.
Tudom hogy itt autóelektronika van ki írva, de valaki nem tudna segíteni egy fatengelyes Diesel motoros Opellal? Hidegen mindha az egyik henger botlana, bemelegedés után megszűnik, és magass az alapjáratom. Könyv szerint 820-880 Rot/min az ideális, de nem vágom a témát, próbálom helyrepakolni , mit más elgányolt. Azt sem tudom, hogy valami különösebb elektronika van-e benne vagy csak a régi nyers megoldasú.
Üdv Mindenkinek!
Ismét segítségre szorulok. Valaki megtudná mondani, hogy, hogyan működik egy Opel Ascona (18NE) Légtömegmérője?? Mellékelek egy képet róla. Előre is Köszönöm! Üdv.Ascona Légtömegmérője
Először típus évjárat nem ártana. Ha azt sem tudod elektronikus vagy mechanikus az adagoló, hogyan fogod megjavítani? Szerintem valamelyik porlasztó csúcs betegeskedik, azért sántikál hidegen. Vidd el egy adagolóshoz.
Szia!
A légmennyiség mérőről küldtem leírást privátban, mert az olvashatóság érdekében nem méreteztem át. Üdv.: Feri
Sziasztok!
Adott egy 2001es Ford Focus, aminek az ablaktörlőjén kéne picit alakítani; az első fokozat nagyon lassú, körülbelül 10másodperc, ezt kellene valahogy lerövidíteni, tehát, hogy gyorsabban töröljön. Fogalmam sincs, hogy ez, hogy számol, miként működik, ha valaki ismeri és tudna segíteni, megköszönném. Üdv: Endre
Nem az első vagy aki mondja, csak egy a gond...
Itt a környékünkön a legközelebbi megbizható szerviz az kb 120 Km re van tölünk. Egyébként az autó egy 94-es évjáratu Opel Vectra 1,7 L TD az isuzu motoros fajtából, ennyit tudok róla , meg hogy simma nyers régi diesel . Csak azonn filózok, hogy azoknál nem e van még valami elektronika eldugva, alapjárat szabályzó , gázolaj előmelegítő stb. Ilyenekre gondolok.
Azon tudtommal semmi ilyen nincs. Egyetlen elektronika benne az izzítás. Mondjuk azt még megnézheted, hogy minden izzítógyetya jó-e benne. Ha csak egy halott az is okozhat ilyen hihát.
Egyébként hol laksz? Hátha van a közeledben hozzáértő.
Helló! Nem kaptam meg a leírást. Megnéznéd ha lett? Köszi szépen!
Ha tölem kérdezed én Erdélyi vagyok. Kézdivasárhelyről, és megbizható szerviz az csak Brassóba van, ott meg a magyarokat ki nem állhatják, jól átb...nak. Rosszul irtam 60 Km oda vissza 120, szentgyörgyön sincs semmi épkézláb.
Kösz az infót, átnézem a gyertyákat hátha azok teszik a figurát. Az izzógyertya az egy ellenállás, ok lehet olyan hogy jót mérek és mégsem melegít?
Ne az ellenállását mérd, hanem egyesével áramot mérj rajta. Az is elég, ha egyenként az akku+ ra érinted őket egy vezetékdarabbal, és amelyik szikrázik az jó.
Szia!
A citromail-re küldtem! Üdv.: Feri |
Bejelentkezés
Hirdetés |