Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ne haragudjatok, nagyon láma vagyok elektronikailag (ill. autóelektronikában nem). Bocs, hogy zavarok.
Olyan problémám lenne, hogy kellene nekem egy kis áramkör autóhoz, ami a motorhőmérséklet-jeladó gombám ellenállás-görbéjét változtatja meg bizonyos értékekkel. Ez egy NTC ellenállás. Ez etanol hidegindításhoz kellene. Aki tudna segíteni ebben, megköszönném.
Menetközben találtam egy magyarnyelvü szervizkönyvet, igaz kicsitt hiányos az én szemszögemböl. Ott azt írja, hogy ha elég a vége akkor nem melegít rendesen, aztán nemtudom. most megyek és megnézem a te verziódat.
Kösz a tanácsot.
Ne felejtsd el levenni előtte az átkötést a gyetyák közül, mert különben becsapod magad.
Mindenhol néztem csak ott nem Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Helló! Mennyi a km a kocsiban? Izzítás reléje a jobb oldali ajtó oszlop környékén van, a kesztyűtartó mögött. Ott megtudod hallgatni, hogy meddig izzít. Ezt nézd meg mielött gyertyát cserélsz.
Köszi! Valami ilyen érdekelne!
Na megvan a hiba.
Az egyik izzógyertya a ludas, meg van szakadva szerintem, mert másokon mind mértem árramfelvételeket azon meg nem. Ha a vezérmü szíjtól számolódnak a hengerek akkor ez a 3 as . Forog a csavar benne mindenestől, alig tudtam leszedni az árramsint, hogy egyenként tudjak mérni. Amugy az autó az 331009 ben van, aztán nem tudom reális-e vagy meg vólt buherálva.
A kulcs elforgatásától számolva, az ikon az kb 4-5 mp-ig ég a müszerfalon, és kialvása után kb 7-8 mp re kattan a relém.
Attól még, hogy szikrázik nem biztos, hogy eléggé felfűt.
Én már jártam így egypárszor. Mostanában kiveszem mindegyiket és indítókábel segítségével tesztelem. Amit Te írtál az sem rossz, de azzal csak a szakadta (elcsöppent szálút), leszakadt fejűt tudod kiszűrni
Szia! 100-300 Ohm ellenállás sorosan a jeladóval, dugaszolással vagy kapcsolóval rövidre zárhatóan, hogy az eredeti állapot könnyen visszaállítható legyen. Üdv!
Az izzószál üzem közben felizzik, a felületi oxidréteg pedig a használat során vastagodik. Az izzószál vezető keresztmetszete ezáltal csökken, ellenállása nő, az átfolyó áram azonos feszültség mellett csökken. A csökkenés mértékével arányos a teljesítménycsökkenés, ami egy idő után már lehetetlenné teszi a felfűtést.
Na de azzal vagy az nélkül , a tünetem nem változott... Egyelőre nem szedem , még ki, nem nagyon férek oda hozzuk, s azért napszálló alatt érdekes ilyen hőmérsékleten javítgatni. Hétvégére melegebbet mond akkor szétütöm a buráját lássuk mi lessz a végeredmény. Csak gőzöm sincs most mennyibe jár egy szett belöllük.
Nem kell félóránként ugyanazt a kérdést feltenni, ráadásul több topikban is, pláne, ha már kaptál is rá válaszokat. Az MSN-es szlengeket is kerüld. Köszönöm.
Csak arra adtam egy egyszerű tippet, hogyan találja meg kevés ismerettel és eszközzel a rossz gyertyát ha van. Azért leggyakrabban inkább az elégett gyertya csinál ilyen hibát, (eleinte egyenetlen járás) azt könnyen megtalálja így. Ha ennél nagyobb baj van, otthon úgysem igen boldogul.
Sziasztok!
Most talátam az atuóelektronika topikot ezért ide is beírom a hozzászólásom, mert a "suzuki swift elektromos kapcsolási rajza" topikba már írtam, de ide jobban illik a kérdésem. Egy kis segítséget szeretnék, kérni 97-es 1.3-as swift gyújtás ügyben. Nemrég a motortérben szereltem és egy próba alatt arra lettem figyelmes, hogy amikor alapjárat után gázt adok akkor a gyujtótrafó felől egy pattanó hang hallatszik olyan, mint amikor áthúz a trafó. Sikerűlt leszükíteni a problémát a gyujtótrafón található dobozra, úgyhogy ebből jön a pattanó hang. A szervízkönyvet olvasgatva ez a gyujtóegység végfokozat ami végül is egy erősítő egység amit az ECU vezérel és ez az egység szaggatja meg a trafó primer oldalát. (mellékelek egy képet is). Most az lenne a kérdésem, hogy másnak is így csinálja és ez teljesen normális, vagy szedett már szét valaki ilyen egységet, házilag javítható? Amikor alapjáraton ketyeg a motor és adok egy gázfröccsöt akkor csak 1 pattanás hallatszik, de emelt fordulatszám esetén adva egy gázfröccsöt szintén csak 1 pattanás hallatszik. Nem folyamatos. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Sim001
Változni akkor fog, ha kicseréled. Lehetőleg mind a négyet, mert a bent maradt öreg gyertyák más időben izzanak fel. Nem tudom nálatok mennyibe kerül. Nálunk 3-4000Ft darabja. Unix kirendeltség van a közeletekben?
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egyik haverom 2003-as Ford Ka-ba (Duratec motoros) szeretnénk bekötni egy hagyományos fordulatszámmérőt, mert sajnos alapkivetelű a kocsi és azt kispórólták belőle. A kérédésem az lenne, hogy ebben is megtallható a műszerfal alatt a fordulatszámérőm bekötési pont, vagy hogy lehet ehhez a DIS gyujtáshoz bekötni a fordulatszámmérőt? Válaszotokat előre is köszönöm.
Neten megrendelem, ingyenes házhoztálitás. Bukarestbő jön, de max 5 munkanaponn belül , itt lessz. Csak a számját kell kilessem nehogy valami hülyeséget rendeljek.
Azért kérdeztem, mert kis Magyarországon nekem van 40% kedvezményem. Holnap megkérdezem, tudok-e neked segíteni vele. A számát itt keresd ki:Bővebben: Link
Kösz a segítséget de ha te ottan megrendeled, azt még el is kell hozni valahogy Romániába, az meg nem egyszerü. Eddig elment 3 hónapot , gondolom max 1 hetet még kibír, amig megjön az uj. Meg van szakadva az a 3 as hengerben, az árramfelvétele 0 a masok meg müködnek megmértem müszerrel is, és hát a csavar el is van szakadva, alig tudtam az árramsint leszedni róla, ha megjön az uj beszámolok. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Milyen csavar?? A vezetéket nem rá kell dugni??
Nem szóltam, megnéztem és csavaros. Sorry
Azt hittem már az újabb kivitel, amire csak rá kell tolni. Amúgy izzítógyertyát szakadás vizsgálóval is letudod ellenőrizni. Gyertya vége + motor test. Üdv
Ha talál a furatba a dugaszos izzógyertya simmán át tudom alakítani arra, könnyeb akkor a cseréje is, és a mérése is azoknak, csak nem tudom pontosan milyen értékekre kell odafigyelni ezeknél. ... gondolom menet lépészám, átmérö, teljesítmény, hosszusága, hogy mennyire megy bele a hengerbe...
Ne vacakolj az átalakítással. Jó volt az úgy eddig is. Eredetileg arra gondoltam, hogy ha az Unix- nál veszed, elintézem, hogy ott megkapd az én kedvezményemre. Itt a kisországban ez működik. Ott nem tudom, ezt akartam megkérdezni reggel.
Én csak azt részleteztem, hogy a vezető gyertya még nem biztos, hogy jó gyertya. A járható megoldás: megmérni a beépített izzító hideg ellenállását, és összehasonlítani egy gyári újéval.
Azt az "újabb kivitelt" rendszeresen alakítják vissza, ugyanis kicsi a felületi nyomás, kimelegszik a kontaktus.
Ha kicsit vissza olvasol, láthatod, hogy az udvaron szerel, nem rutinos és új gyertyája csk 5 nap múlva lesz. Ezért javasoltam a Macgyver módszet. Nem mondtam senkinek, hogy szervíz körülmények közt is ezt az eljárást alkalmazza.
Értem én... de egy ellenállásmérésre alkalmas lábbalhajtós kéziműszer egy izzítógyertya árának a feléből kijön.
Srácok ne egyétek már egymást ok?!!! A lényeg, hogy meg van a hiba. A 3 henger izzógyertyája, most kértem egyet kölcsön egyik bontós sráctól, beletettük és szépen jár a motor! Ha megrendelem az ujjat, s megjött belerakom és máris jó lessz. Amugy most per pill igy hagyom, hogy ha van még valami kehe most mutassa meg, hogy egyszerre javítódjon minden. Úgy is meg kell bontassam mert vezérmüszíjjat kell cserélni benne, és akkor egy kalap alatt betesszük az uj gyertyákat is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |