Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   79 / 341
(#) voyager.alfa hozzászólása Jan 12, 2011 /
 
Ne haragudjatok, nagyon láma vagyok elektronikailag (ill. autóelektronikában nem). Bocs, hogy zavarok.

Olyan problémám lenne, hogy kellene nekem egy kis áramkör autóhoz, ami a motorhőmérséklet-jeladó gombám ellenállás-görbéjét változtatja meg bizonyos értékekkel. Ez egy NTC ellenállás.

Ez etanol hidegindításhoz kellene. Aki tudna segíteni ebben, megköszönném.
(#) Gyuresz válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Menetközben találtam egy magyarnyelvü szervizkönyvet, igaz kicsitt hiányos az én szemszögemböl. Ott azt írja, hogy ha elég a vége akkor nem melegít rendesen, aztán nemtudom. most megyek és megnézem a te verziódat.
Kösz a tanácsot.
(#) zolika60 válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Ne felejtsd el levenni előtte az átkötést a gyetyák közül, mert különben becsapod magad.
(#) CsemanAttila válasza vargaf hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Mindenhol néztem csak ott nem Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
(#) CsemanAttila válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Helló! Mennyi a km a kocsiban? Izzítás reléje a jobb oldali ajtó oszlop környékén van, a kesztyűtartó mögött. Ott megtudod hallgatni, hogy meddig izzít. Ezt nézd meg mielött gyertyát cserélsz.
(#) CsemanAttila válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Köszi! Valami ilyen érdekelne!
(#) Gyuresz válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Na megvan a hiba.
Az egyik izzógyertya a ludas, meg van szakadva szerintem, mert másokon mind mértem árramfelvételeket azon meg nem. Ha a vezérmü szíjtól számolódnak a hengerek akkor ez a 3 as . Forog a csavar benne mindenestől, alig tudtam leszedni az árramsint, hogy egyenként tudjak mérni. Amugy az autó az 331009 ben van, aztán nem tudom reális-e vagy meg vólt buherálva.
(#) Gyuresz válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
A kulcs elforgatásától számolva, az ikon az kb 4-5 mp-ig ég a müszerfalon, és kialvása után kb 7-8 mp re kattan a relém.
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Attól még, hogy szikrázik nem biztos, hogy eléggé felfűt.
Én már jártam így egypárszor.
Mostanában kiveszem mindegyiket és indítókábel segítségével tesztelem.

Amit Te írtál az sem rossz, de azzal csak a szakadta (elcsöppent szálút), leszakadt fejűt tudod kiszűrni
(#) barany165 válasza voyager.alfa hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Szia! 100-300 Ohm ellenállás sorosan a jeladóval, dugaszolással vagy kapcsolóval rövidre zárhatóan, hogy az eredeti állapot könnyen visszaállítható legyen. Üdv!
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Az izzószál üzem közben felizzik, a felületi oxidréteg pedig a használat során vastagodik. Az izzószál vezető keresztmetszete ezáltal csökken, ellenállása nő, az átfolyó áram azonos feszültség mellett csökken. A csökkenés mértékével arányos a teljesítménycsökkenés, ami egy idő után már lehetetlenné teszi a felfűtést.
(#) Gyuresz válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Na de azzal vagy az nélkül , a tünetem nem változott... Egyelőre nem szedem , még ki, nem nagyon férek oda hozzuk, s azért napszálló alatt érdekes ilyen hőmérsékleten javítgatni. Hétvégére melegebbet mond akkor szétütöm a buráját lássuk mi lessz a végeredmény. Csak gőzöm sincs most mennyibe jár egy szett belöllük.
(#) Moderátor hozzászólása Laci0502 hozzászólására (») Jan 12, 2011
 
Nem kell félóránként ugyanazt a kérdést feltenni, ráadásul több topikban is, pláne, ha már kaptál is rá válaszokat. Az MSN-es szlengeket is kerüld. Köszönöm.
(#) zolika60 válasza Stewe hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Csak arra adtam egy egyszerű tippet, hogyan találja meg kevés ismerettel és eszközzel a rossz gyertyát ha van. Azért leggyakrabban inkább az elégett gyertya csinál ilyen hibát, (eleinte egyenetlen járás) azt könnyen megtalálja így. Ha ennél nagyobb baj van, otthon úgysem igen boldogul.
(#) sim001 hozzászólása Jan 12, 2011 /
 
Sziasztok!

Most talátam az atuóelektronika topikot ezért ide is beírom a hozzászólásom, mert a "suzuki swift elektromos kapcsolási rajza" topikba már írtam, de ide jobban illik a kérdésem.
Egy kis segítséget szeretnék, kérni 97-es 1.3-as swift gyújtás ügyben. Nemrég a motortérben szereltem és egy próba alatt arra lettem figyelmes, hogy amikor alapjárat után gázt adok akkor a gyujtótrafó felől egy pattanó hang hallatszik olyan, mint amikor áthúz a trafó. Sikerűlt leszükíteni a problémát a gyujtótrafón található dobozra, úgyhogy ebből jön a pattanó hang. A szervízkönyvet olvasgatva ez a gyujtóegység végfokozat ami végül is egy erősítő egység amit az ECU vezérel és ez az egység szaggatja meg a trafó primer oldalát. (mellékelek egy képet is). Most az lenne a kérdésem, hogy másnak is így csinálja és ez teljesen normális, vagy szedett már szét valaki ilyen egységet, házilag javítható? Amikor alapjáraton ketyeg a motor és adok egy gázfröccsöt akkor csak 1 pattanás hallatszik, de emelt fordulatszám esetén adva egy gázfröccsöt szintén csak 1 pattanás hallatszik. Nem folyamatos. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Sim001
(#) zolika60 válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Változni akkor fog, ha kicseréled. Lehetőleg mind a négyet, mert a bent maradt öreg gyertyák más időben izzanak fel. Nem tudom nálatok mennyibe kerül. Nálunk 3-4000Ft darabja. Unix kirendeltség van a közeletekben?
(#) sim001 hozzászólása Jan 12, 2011 /
 
Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egyik haverom 2003-as Ford Ka-ba (Duratec motoros) szeretnénk bekötni egy hagyományos fordulatszámmérőt, mert sajnos alapkivetelű a kocsi és azt kispórólták belőle. A kérédésem az lenne, hogy ebben is megtallható a műszerfal alatt a fordulatszámérőm bekötési pont, vagy hogy lehet ehhez a DIS gyujtáshoz bekötni a fordulatszámmérőt? Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) Gyuresz válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Neten megrendelem, ingyenes házhoztálitás. Bukarestbő jön, de max 5 munkanaponn belül , itt lessz. Csak a számját kell kilessem nehogy valami hülyeséget rendeljek.
(#) zolika60 válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Azért kérdeztem, mert kis Magyarországon nekem van 40% kedvezményem. Holnap megkérdezem, tudok-e neked segíteni vele. A számát itt keresd ki:Bővebben: Link
(#) Gyuresz válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Kösz a segítséget de ha te ottan megrendeled, azt még el is kell hozni valahogy Romániába, az meg nem egyszerü. Eddig elment 3 hónapot , gondolom max 1 hetet még kibír, amig megjön az uj. Meg van szakadva az a 3 as hengerben, az árramfelvétele 0 a masok meg müködnek megmértem müszerrel is, és hát a csavar el is van szakadva, alig tudtam az árramsint leszedni róla, ha megjön az uj beszámolok. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
(#) CsemanAttila válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Milyen csavar?? A vezetéket nem rá kell dugni??
(#) CsemanAttila válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 12, 2011 /
 
Nem szóltam, megnéztem és csavaros. Sorry
Azt hittem már az újabb kivitel, amire csak rá kell tolni. Amúgy izzítógyertyát szakadás vizsgálóval is letudod ellenőrizni. Gyertya vége + motor test. Üdv
(#) Gyuresz válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Ha talál a furatba a dugaszos izzógyertya simmán át tudom alakítani arra, könnyeb akkor a cseréje is, és a mérése is azoknak, csak nem tudom pontosan milyen értékekre kell odafigyelni ezeknél. ... gondolom menet lépészám, átmérö, teljesítmény, hosszusága, hogy mennyire megy bele a hengerbe...
(#) zolika60 válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Ne vacakolj az átalakítással. Jó volt az úgy eddig is. Eredetileg arra gondoltam, hogy ha az Unix- nál veszed, elintézem, hogy ott megkapd az én kedvezményemre. Itt a kisországban ez működik. Ott nem tudom, ezt akartam megkérdezni reggel.
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Én csak azt részleteztem, hogy a vezető gyertya még nem biztos, hogy jó gyertya. A járható megoldás: megmérni a beépített izzító hideg ellenállását, és összehasonlítani egy gyári újéval.
(#) Stewe válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Azt az "újabb kivitelt" rendszeresen alakítják vissza, ugyanis kicsi a felületi nyomás, kimelegszik a kontaktus.
(#) zolika60 válasza Stewe hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Ha kicsit vissza olvasol, láthatod, hogy az udvaron szerel, nem rutinos és új gyertyája csk 5 nap múlva lesz. Ezért javasoltam a Macgyver módszet. Nem mondtam senkinek, hogy szervíz körülmények közt is ezt az eljárást alkalmazza.
(#) Stewe válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Értem én... de egy ellenállásmérésre alkalmas lábbalhajtós kéziműszer egy izzítógyertya árának a feléből kijön.
(#) Gyuresz válasza Stewe hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Srácok ne egyétek már egymást ok?!!! A lényeg, hogy meg van a hiba. A 3 henger izzógyertyája, most kértem egyet kölcsön egyik bontós sráctól, beletettük és szépen jár a motor! Ha megrendelem az ujjat, s megjött belerakom és máris jó lessz. Amugy most per pill igy hagyom, hogy ha van még valami kehe most mutassa meg, hogy egyszerre javítódjon minden. Úgy is meg kell bontassam mert vezérmüszíjjat kell cserélni benne, és akkor egy kalap alatt betesszük az uj gyertyákat is.
(#) Stewe válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Nem evett itt senki semmit... beszélgetünk. )
Következő: »»   79 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem