Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Tegnap kapott az autó egy Thunder CA-106-os riasztót. Nagyon idegesít az a funkciója, hogy nyitott ajtóknál villog az elakadásjelző 30 másodpercig.Tudna nekem ezzel kapcsolatban segítséget nyújtani, kikapcsolás vagy bármilyen megoldás.Remélem nem azt javasoljátok, hogy kukába vele... Köszönö előre is a segítséget.
Igazad van akkor biztin keresztül adnom kell egy áramot a vezérlőnek .
Na de majd hétvégén belefekszem Tommyi fórumtárs problémájára én is kerestem a megoldást . A riasztóban 2 jumper van az eggyik a központizár vezérlőidejét a másik a sziréna pityegéseket tiltja le.
Dobo!
Ha jól értem akkor valamelyik jumper eltávolításával megszünhet a nyitott ajtó jelzése vagyis az elakadásjelzővillogtatás?
Ha ez az a csoda, amibe anno én is belefutottam, akkor alapból nincs rá lehetőség kikapcsolni.
Mivel átírni nem tudod a szoftverét, ezért alternatív megoldás lehet...kell egy relé plusszban a villogó kimenetére és kell keresni egy olyan pontot, ami akkor aktív, ha riaszt és csak akkor húzhasson be a relé. Alkalmasint a gyújtástiltásnál ez lehet, hogy kivitelezhető. Apró gond, hogy be és kikapcsolásnál nem fog menni a villogó. Vagy egy egyszerű logikai kapcsolattal és pl. a szirénával (ha azt csipogtatja ki és bekapcskor) is megoldható. Üdv Inhouse
Nem sajnos jumperrel nem tudtam orvosolni.
Elcseszett egy technika mert így van megcsinálva a programja . Szerintem a gyártó tulbonyolította értelmetlenül Az alap felhasználó azt szeretné hogy lökésre nyitásra riasszon . Nyissa zárja a központizárat . Huzza fel az ablakot. Esetleg nyissa külön a csomagtartót. Ennek ellenére pittyeg villog idegesítően minden légyfingásra. Van egy 30 éves renault-om ebben nincs riasztó sőt évek ótta a zárja is rossz. Érdekes módon még soha nem nyultak bele pedig nyitva van csak a tolvaj nem tudja hogy a régi renault akkor van nyitva mikor a kis gomb lent van! Hozzászoktak a zsigulihoz.
Hát ez így elég kellemetlen.Nagyon zavar.Sokan csak figyelnek a parkolóban mert azt hiszik lopom az autót.Kidobtam feleslegesen a pénzt erre a s...rra.Megbeszélem haverral hátha kitalál valami kapcsolást arra hogy ez megszűnjön.Vagy akkor az lesz hogy nem fog villogni az autó se záráskor se riasztáskor.
Üdv.
Szerintem meg lehet oldani egy plusz relé beiktatásával. Nekem is Thunderem van csak a 105-ös és engem is idegesít. Na az elképzelésem szerint, a két vezetékre egy relé és csak akkor húzna be ha zárva az ajtó. Tehát nyitott ajtónál a relé bontaná a két villogó vezetékét és csak akkor lenne kapcsolat, ha nyitva az ajtó. Úgyis be kell "célszerű" kötni a belső világítást is. Itt említeném meg Inhouse késleltetett világítással kapcsolatos relés megoldását, amit én is használok és tökéletes. A koncepció lényegében ugyanaz. Az hogy a riasztó reléje kattog, hát kit érdekel. Szerintem kivitelezhető és max. egy pillanatnyit villannak fel, míg a relé bont. Hát remélem nem írtam nagy badarságot, de ezt én is ki akarom próbálni. Üdv mazsi258
[quote]és csak akkor lenne kapcsolat, ha nyitva az ajtó.
Pontosabban ha zárva.
Ez jól hangzik Mazsi.Mikor próbálnád ki?
Érdekelne az eredmény.Mi is ráállunk ennek a problémának a megoldására.
Hát szerintem holnap. Addig kerítek egy megfelelő relét. Ha van valami fejlemény írok.
Üdv.
Én most vettem egy központi zár vezérlőt (carguard) és egy 2006-os chevrolet aveo-ba szeretném beépíteni, mert csak kulcsos kp zár van benne. Tudna nekem valaki segíteni ebben? Köszönöm.
Íme egy gyors vázlat Paint-el, nem a legszebb de a lényeg látszik és szerintem érthető. Mégegyszer mondom az alap ötlet Inhouse érdeme én csak "lekoppintottam", kicsit átalakítottam! Köszönjük Inhouse. Remélem nem szabadalmaztattad, mert akkor jogi gondok lesznek. Az egyértelmű, hogy ez a testet kapcsoló autóknál működik, a plusszosaknál a 12V lesz a kapcsoló.
Hát meg lehet próbálni, de mi a kérdés?
Oké ez jó megoldás nekem is
És én teszek még rá egy lapáttal! Ha az irányjelzőkhöz menő vezetékekre teszel 1-1 diódát akkor elég egy egyszerű relé nem szükséges dupla véltó relé. Szerintem.
Az a gondom, hogy a rajz, amit adtak, nem sokat ér.
A vezető oldali ajtó központilag zár mindent, onnan van 3 db, 1 szürke, 1 fekete, 1 zöld vezeték. sajna nem tudom, akár hogy is próbáltam beépíteni. Nem tudom hogy melyik vezeték micsoda. A lényeg, hogy szeretném távirányítósra megcsinálni, vettem 1 vezérlőt, és van hozzá 2 db kulcs is.
Szerintem ennyiből senki nem fog tudni segíteni neked. Kivéve azt az esetet, ha esetleg valaki közülünk a közelmúltban szerelt Carguard tipusú központi zár vezérlőt egy 2006-os Chevrolet Aveo-ba. Erre kicsi az esély. Neked viszont van annyi előnyöd, hogy kaptál egy rajzot. Az miért nem ér sokat?
Egyetértek az előttem szólóval. Ha fel tennéd eme csoda vezérlő rajzát az nagyban segítene. Illetve én személy szerint csak vákumos kp.-t szereltem eddig, de ha vissza olvasol találsz itt olyan hsz-t ami részletesen leírja. Nem érdemes kísérletezni, hidd el tapasztalat. És még azt is ki kell deríteni milyen típúsú a te központid vezérlése.
Na megcsináltam itt a félig esős időben és hát nekem tökéletesen működik a dupla relés megoldás. Csak akkor villog, ha az ajtók be vannak zárva. Kinyitom és hallatszik ahogy a riasztóm "kattog" de az indexeim Nem villognak. Halleluja! Most már tele van az ajtó burkolatom relékkel, vezetékekkel. De legalább nem fognak hülyének nézni az elakadás jelző miatt. Plusz én a szirénát ugyanezen elven fogom megcsinálni, csak a gyújtás lesz a kiinduló pont. Ha kulcs benne nem csipog össze vissza. Ez azért is jó, mert nekem ha jár a motor és kinyitom a motor háztetőt, akkor is beriaszt! Nem tudom, hogy a Thundereket hogy tudták így el ...szúrni.
Helló mindenkinek. Felmerült bennem egy ötlet, beszélő autóriasztó formájában... Egy másik topicban találtam egy hasonló témát , csak mp3-ról kutyaugatás mozgásérzékelővel vezérelve. Namármost olyanra gondoltam, hogy szintén valami hang fájlt, pl " Figyelem figyelem, lopják a kék bmw-t!) lejátszatni . Ami rendelkezésre áll, az egy 2 körös radaros belsőtér figyelő, és 100w-os sziréna ( ez nem a riasztórendszerhez van bekötve). A radarral kellene valahogyan elindíttatni a lejátszást, és a szirénára rákötni (így jó hangos lenne a fentebb említett mondat) Milyen módon lehetne ezt kivitelezni, mi kellene még hozzá? pl hogy ismétlődjön a mondat egymás után egy meghatározott ideig. Tudna valaki segíteni? Köszi
Mazsi!
Le tudnád írni a megoldását a villogásos problémára?Rajz kéne meg a hogy mik kellenek hozzá úgy hogy haverommal meg tudjam csináltatni.Nagyon szépen köszönöm.Gratulálok hogy megtaláltad a megoldást.
Oké ez jó hír.
Ha te beteszed a kulcst akkor van olyan vezeték amin jön ki áram? Nem csak gyujtáson? A jó öreg relé, még mindig jó. Főleg mostanában, hogy van 12V-os relé 1kohm behúzóval...nem tétel a fogyasztása sem... ÜdvInhouse
Helló.
A rajzot már felraktam, nem tudom nem egyértelmű? Valamit nem értesz rajta? Hát kell egy dupla relé (vagy két sima), némi kábel, forrasztó ón, páka, szig szalag. És némi idegrendszer. Fotót nem csináltam, de nem bonyolult. Ha van riasztód, vagy kp. zár vezérlőd, arról kell a két (nálam barna színűek) index vezetéket elvágni és közé rakni a relét. Itt a HE Store-ban is láttam. 12V 2A-es dupla áram körös a legjobb. Az Amper az izzók teljesítményétől függ. Ha van még valami amit nem értesz, csak szólj.
Igen így is mondhatjuk. Szét szedtem anno a gyújtás kapcsolót és a "végén" van egy vékony vezeték, ami nálam a "sípoló" hangot vezérli és ez már akkor be kapcsol, ha bedugom és 1-re fordítom. Szóval nincs olyan ami egyből ad 12v-ot.
Csak nem Suzukid van?
Egyépként pár napot csúszok de majd én is a te megoldásodat fogom alkalmazni.
Nem Suzukim van. Audi 80 1.9 TDI. Régi de még mindig jó és megbízható. Ja és 5 litert eszik 100-on. Ez elég jó.
A napokba megkerestek emailban , hogy olvasták a fórumon ezt a hozzászólásomat. Nekik is hasonló hiba áll fenn. Megkérdezték, hogy mi volt akkor a megoldás. De akkor nem találtuk meg a hiba okát. Azóta jött egy újabb levél. abból egy részletet megosztok veletek.
...A teljes hibajelenség a következő: álló motornál a műszerfal összes visszajelzője halványan világít, és a motortérben egy számomra ismeretlen alkatrész sípol! Ha az ajtót kinyitom a jelenség megszűnik. A motor nem indul, csak ha az ajtó nyitva van. A járó motor csak az ajtó nyitására áll le! És a megoldás: A hátsó szélvédőmosó folyadék csöve az ajtó gyakori nyitástól-zárástól ELTÖRT! És ez típushiba! A cső az elektromos vezetékköteg mellett van, így az elszabadult folyadék a két csatlakozóba folyt! Egy ismerősöm segített, lebontotta a kárpitot, és hajszárítóval kiszárította a csatlakozókat. És a hiba megszűnt. Ez számomra hihetetlen, de igaz. már csak a csövet kell kicserélni... Remélem ezt a hozzászólást is sokan megtalálják majd és megoldódik a problémájuk.
Én egy A Mercivel jártam így, mármint hátsó ablakmosó cső ügyben. Ott csak a hátsó ajtó vezetékei voltak, de ott is pont a csatlakozón folyt keresztül, aztán le a C oszlopon a csomagtartó alá... És itt még törött sem volt, csak gyárilag van egy gumis toldás a 2 viszonylag merev cső között és az csúszott szét...
Aztán a próba után nem akart leállni a hátsó ablaktörlő, nem értettem mi van...szétment benne a végállás kapcsoló? Mire kiderült, hogy tolatásnál, ha kapcsolod az ablaktörlőt, akkor automatikusan töröl. Mondjuk azt nem értem miért ragadt be így, de aztán elmúlt neki... Üdv Inhouse
Kérnék még egy kis segítséget. A központi zárnál elől van 5 vezeték mind a két ajtónál hátul pedig 2 vezeték. De ez a két szí megtalálható elől is. Akkor a riasztó központi zár vezérlését erre a két szálra kell kötni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |