Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
8 a vége fuss el véle írtam a fóliás fórumra, jut mindenkinek 12 méter.
Tudtam venni laminálót, igaz csak a második boltban volt még pár darab. Még nem volt időm szétkapni, talán a hétvégén. Tudtál valamit fejleszteni még?
Sziasztok!
Az a problémám, hogy végere sikerűlt rávasalni a rajzot a panelra, kimartam, 95%-ossan jó is lett... csakhogy az eagle nevü programot használtam és az a baj, hogy a tükörképet nyomtattam ki és az lett kimarva, mert úgy emlékeztem, hogy azt kell. Szerintetek, ha a megfelelő irányba ültetem be az alkatrészeket, akkor működni fog? mert amikor nézem a panelt, és amit terveztem hát egymásnak jóóóóóó tükörképei Előre is köszi a válaszokat
Ellenállásnak mindegy az irány, ledet, diódát meg lehet fordítani, még a tranzisztorok is OK. Ic-knek átfordítod a lábait?
Ic-nek is igen, 90 fokkal elforgatom...
jajj, de most nézem az ic lábait.... Hiába forgatom el, nem jó helyen lesznek a lábak... újra kell marni reméltem, hogy megúszhatom... Elkezdtem gondolkodni egy olyan "Nyomtatón", ami fel tudja nekem vinni a lézernyomtató festékporát nyákra és utánna már csak meleg valamivel rá kell égetni... olvastam már ilyenre megoldásokat a neten. Nekem a vasalás nem mindig jó... Gyakorlat teszi a mestert....
Csináld meg a nyák másik oldalán, mint az smd nyákoknál szokás. Úgy pont jó lenne minden.
erre én is gondoltam, csak van 2 db ic rajta, az egyik 20, a másik 8 lábú és azokat eléggé sz.r dolog beforrasztani úgy, nem lehetetlen, csak nagyon kényelmetlen
Szia! Eagle-ban egyoldalas nyákot mindig simán nyomtatunk(bottom). Kétoldalasnál Top-ot tükrözzük. Inkább csinálj új nyákot, egyrészt gyakorolsz, másrészt könnyű az alkatrészeket hibásan beforrasztani. Elkészíted, és nem működik, aztán napokat szánhatsz a hibakeresésre, pláne ha nincs gyakorlatod. Egy rosszul beültetett tranzisztor, az ic hibás lábkiosztással van beforrasztva, egyebek. Emellett lefüstölhetnek az alkatrészek, vehetsz helyettük újat. Aki most kezdi az elektronikát, a sorozatos kudarcok miatt néha felhagy az egésszel. Hidd el jobb ha új panelt csinálsz. Én is voltam úgy, hogy felcseréltem két ellenállás helyét beforrasztásnál, még időben észrevettem, így nem kellett sok időt hibakereséssel töltenem.
én is arra gondoltam, hogy új nyákot csinálok, igaz legalább kikísérletezem a számomra legjobb nyák készítési technikát és gyakorlom azt... alkatrész beültetés szerencsére jól megy, meg a hibakeresés is Annyira nem vagyok kezdő, csak a "nyákozás" terén nincs annyi gyakorlatom még, de majd idővel.
Sziaztok!
Vasalálsos technikánál hogyan lehetne csökkenteni az alámarás mértékét?
Idézet: „Elkezdtem gondolkodni egy olyan "Nyomtatón", ami fel tudja nekem vinni a lézernyomtató festékporát nyákra és utánna már csak meleg valamivel rá kell égetni...” Többször volt már erről szó a fórumban, a konklúzió: felejtős a dolog. A fém (réz) felület galvanikusan vezető, nem lehet rá közvetlenül nyomtatni lézeressel. (Ha érdekel a miért, keresgélj a topicban!) Egyébként ha már rávinnénk a festékanyagot, nem kellene melegíteni, mert már eleve feltapadna. Idézet: „Nekem a vasalás nem mindig jó... Gyakorlat teszi a mestert....” Na, én ezért tértm át a fotózásra...
Sehogy.
A kettőnek semmi köze egymáshoz amennyiben jól takar a festék, de mivel alámarásról beszéltél gondolom nem az a baj, hogy a vezetéket is megmarja, csak az hogy alámar. A maratásnak mindig van valamekkora alámarása teljesen mindegy hogy mivel csinálod. Mondjuk egy vasalásos keresztmetszet mikroszkópikus képe lehet hogy elárulná miért csinálják a profik dry fóliával, de lehet hogy nincs nagy különbség.
annyira nem is lehetetlen dolog a nyák nyomtatás, van ezzel foglalkozó oldal is. amit megosztok veletek:
Link Ezen az oldalon az oldal tetején "Nyomtató átalakítás"-ben le van írva, hogy hogyan alakította át a nyomtatót a srác... Ötletnek, kiindulásnak egész jó.
Csak ez éppenséggel nem lézernyomtató. Már többször volt szó ilyen dologról, de semmi használható nem született belőle, ami árban is megfelelő lenne.
Használd a "Válasz" linket, légy szíves, hogy tudjuk, mire írod a választ! Kösz.
Sziasztok !
Annó ,mikor vettem a laminálót (tacskós drágábbik) ,elcsíptem a vezérlőpanelre menő kábeleket. Most kéne egy kis segítség ,mert fogalmam sincs mi hova Ez a panel Van esetleg egy fotó valakinek a "bántatlan" állapotról ? Köszönöm ! Üdv : István
Ha igazából végigolvasod a leírást akkor kiderül, hogy milyen módszerrel csinálta az illető...
vett lézernyomtatóba való festékport (hozzá lehet jutni), és a fém lemezen nedvesen maradó tintára rászórta, majd a felesleget lefújta. Amennyi benne maradt a tintában azt meleg valamivel rásütötte a lapra és ennyi, már ki is lehetett marni.
Sziasztok.
Megépítettem Attila86 fórumtárs által közölt, laminálót de nálam valamiért minden üzemmódban csak előre hajlandó működni a motor. Valamiért nem vált forgásirányt. Tudna esetleg valaki segíteni mit ronthattam el?
Valamikor már olvastam, de azért ez nem a legegyszerűbb és legbiztosabb megoldás. Először is vegyél tonerport, koszoljál vele, mert ez egy nagyon alattomos por, mindent befog(én már csak tudom ,mert töltöttem tonert egyszer és utoljára), majd bonts szét egy nyomtatót, abba vegyed a tintát. Ha ezzel megvagy, akkor még valamivel "süsd" rá a tonerport... Akkor már inkább a vasalás vagy fotózás.
Kösz a linket, de valóban ez a megoldás drága. Egy EPSON nyomtató 14-20000.-Ft. tonerpor legolcsóbb 4500.-Ft és a Durabite festék, ami jó a nyomtatóba után gyártott nem jó! Tehát 20-25000.-Ft-ról beszélünk és nem beszéltem a nyomtató Durabite patronjáról ami kifogy és potólni kell kb 8-10000.-Ft.
- A laminálós nyákgyártás sokkal olcsóbb és az is biztonságos csak egyszer kell belőni kb. 7500.-Ft ha új laminálót veszel, és a szükséges etikett címke vagy műnyomó papír sokkal olcsóbb! Egy fénymásolóval A4 műnyomó laponként elenyésző költséggel meg van a panelrajz. - Szóval nem rossz de drága "drágább" megoldás.
erről a laminálós módszerről írnál pár sort?
Amikor középsuliban tanúltam még, volt elektronika órán nyák vagy valamit, amit ki kelett fúri kicsi fúróval, és akkor volt olyan kicsi 20-25 cm-es állványos fúró, amely erre a célra tökéletesen megfelelt. Most amikor én is be szeretnék szerezni magamnak egyet, ugyanerre a célra nem találok a neten sehol, mintha a föld nyelte volna el. Esetleg tudtok adni egy linket rá vagy akár árat is írni?? az is érdekelne, hogy állványos fúrónak az állványát hogyan lehet házilag összehozni, amibe majd egy kézifúrót be tudnék fogni. Tudom, hogy vannak ilyen állványok, de akkor megfosztanám magam az alkotás örömétől
Nem marad rajta a durabrite a nyákon. Elfut, rászórod a port, összeráng, összeragad, nem pontos, és sok macera.
Veszel dry fóliát, fellaminálod, uv-vel levilágítod a maszkot, mosószóda 1%-os oldatával lemosod ott ahol nem érte uv és mehet a maratóba. Ezt használja minden nyákgyár, ez a legpontosabb. Az etikettcimkére nyomtatni és onnan rávasalózni meg laminálni (mert a lamináló nem elég meleg, elő kell melegíteni a panelt) az a házi egy két paneles megoldás. Aztán persze legyen jó a tonerporod, fedett a nyomtatás, és elég meleg a lamináló. (190 fok). Ez a leggyorsabb.
Nos, nyákfúrót illetően PROXXON fúrót és hozzá állványt ajánlok. Nekem nagyon bevált. Professzionális. Van Proxxon márka képviselet, google-ba beírod és meg is találod.
Állványt inkább vegyél gyárit, pontosat. Ha legalább ilyen pontosat szeretnél építeni, sokkal több pénzbe kerülne. És minimum egy eszterga, meg marógép kell az efféle állványok gyártásához. Szóval én vennék fúrót is, meg hozzá állványt is. Üdv!
Nekem a fűtés nem akart bekapcsolni, ne keseredj el.... Újrairtam a program egy részét, ment is rendesen. Később rájöttem hogy nekem felesleges az előre hátra forgós dizájn -sokszor kidobta a NYÁK-ot és kézzel kellett visszatenni- 16F628-al csináltam egy termosztátot rá és "kezit csókolom"...
Üdvözlet mindenkinek! Most jutottam hozzá hihetetlenül kedvező áron egy König KN-LM30 tipusú A3-as laminálóhoz. Helyből mindkét irányba kapcsolható, minden átalakítás nélkül eszi a 1,5 mm-es NYÁK-ot, mint kacsa a nokedlit. A bolti ára kicsit borsos, de "csak" a hőfokszabályzóhoz kell hozzányúlni (szerintem).
Valaki találkozott már vele? Esetleg átalakította?
Nálam a fűtés az bekapcsol rendesen, közben megtaláltam a hibáját forrasztási hiba volt a triak gate lábánál ezért nem ment a másik irányba a motor.
Egyébként nálam eddig hibátlanul működik, természetesen még csal teszt formájában! Akkor ezek szerint teljesen ujj programot írtál magadnak?
Üdv mindenki! A König laminátorral tökéletes a NYÁK készítés. Sem mechanikai, sem elektronikai átalakítást nem igényel. Gyárilag 90-150 C között állítható, lassan mozgatja a lemezt. és mindkét irányba. Kb.: 10-12 szer oda vissza átmozgattam és király lett. Azonban megnéztem az árát a HQ Nedisben és hát bizony inkább drága mint olcsó, de nincs semmi plusz költség.
1 mm-s lemezzel próbáltam, de 1,5 mm-t is jól viszi, igaz élesben nem próbáltam az utóbbit csak a mozgatást. 150g-s műnyomópapírral (Panton) teszteltem 150 C -on.
Eredeti motor van rajta vagy lecserélted?
Sajnos nekem még nem volt energiám és időm foglalkozni vele. Sűrűn húzom mostanában a 24 órás műszakokat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |