Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12V-os fesz.szabályzó simson motorba
Lapozás: OK   7 / 19
(#) Krisz03 válasza Hofi1 hozzászólására (») Nov 29, 2010 /
 
Igen, de ez akkor egy 6V-os rendszer. Ezzel nem tudsz 12V-os akkut tölteni.
(#) Hofi1 válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 29, 2010 /
 
De a féklámpa és a világítás 12V azt lemértem.Terheletlenül félgázon 14-15V ha rákapcsolom a világítást akkor is 11V van.Féknél ugyan így.Igaz töltőszálon alig 4V van terheletlenül.Szerintem ez kevés.
Azon gondolkodom veszek bele másik tekercset.Ha jól emlékszem 1500 körül láttam bele.
(#) pityesz001 hozzászólása Dec 14, 2010 /
 
SZIASZTOK!!

Van egy simson feszültség szabályzóm és hogy lehet megnézni rajta hogy hány voltos? 12v vagy 6v?


Rá van irva :Vorsicht +
8871 6/1
IV/81
(#) Krisz03 válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Ha fém lemez "dobozolása" van, és fojtótekercsek vannak benne, akkor 6V-os. Viszont ha műanyagdobozos ELBA, akkor 12V-os, de utángyártottban talán van 6V-os is, ez rá van írva.
(#) pityesz001 hozzászólása Dec 14, 2010 /
 
Csináltam képet rola, nem mostani darab
(#) Krisz03 válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Egyértelműen 6V-os. Bővebben: Link
(#) pityesz001 válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Értem köszi akkor valószinüleg 6V
Irányjelzőt akarok bekötni azért kérdeztem, de ugytudom akkor szükség van akumlátorra is
(#) feri949 hozzászólása Dec 28, 2010 /
 
szevasztok!
Van nekem egy ELBA szabályzóm de az index folyamatosan világít mikor tápot kötök rá. C1-et C4 -et cserélni kellett és az R3-at. A C1 nemtudom hogy nano vagy pikofarádos amit beletettem. A tirisztor gondolom nem befolyásolja. Mi lehet a baj vagy hol keressem?
(#) zsolesz088 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Szia! Az elképzelhető hogy egyenfeszültséggel semmit nem csinál váltónál pedig tölt de ahogy megy fel a bemeneti fesz ugy kuszik fel a töltö fesz is... 25v bemenetinél 14,5 körüli kimeneti van...(ugy hogy van aksi a kimeneten...)
(#) _Peti_ válasza feri949 hozzászólására (») Jan 6, 2011 / 1
 
Helló! A jobb oldali áramkör felelős az index villogásáért, a bal oldali a feszültségszabályzó. Az általad cserélt alkatrészek a szabályzó részben vannak, szóval más lehet a hiba.
(#) feri949 válasza _Peti_ hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Kösz a választ.
Az IC-re gondolok(e310d). Állítólag az U 243-al helyettesíthető. Ja és az a tirisztor jó lehet bele?
(#) Krisz03 válasza zsolesz088 hozzászólására (») Jan 7, 2011 /
 
Szűrt egyenfeszültséggel nem működik az a kapcsolás. Graetz-cel (vagy egyetlen diódával) egyenirányított, de nem pufferelt egyenfeszültséggel, illetve váltófeszültséggel üzemel a szabályzó. Ha 14.5V fölé nem megy a feszültség, akkor minden rendben, használhatod. Viszont akku nélkül, vagy rossz akkuval ne kísérletezz!
(#) feri949 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
helo krisz03! ez a láb amirol írtál, ha testre kötöd jobban világít. ez a 31c ?
(#) Krisz03 válasza feri949 hozzászólására (») Jan 31, 2011 / 1
 
Igen.
(#) Swedhart hozzászólása Jan 31, 2011 /
 
Sziasztok van egy motoros fesszabályzos problémám .Ez egy 4 kerekü disel robogo 3600/fordulatu fötengegyen és egybeszerelt a dinamoja ami 11-32v ig termel áramot és 300w tejjesitményü namost ez nekem kevés tejjesitmény,mert van rajta 2 elsölámpa 35+35w xenon köd l index stb és ha töb minden be van kapcsolva leesik nagyon a feszültség nincs valakinek valami ötlete mit lahetne csinálni hogy több áramot tudjak kiszedni belölle.Minden ötlet érdekel segitsget elöre is köszönöm :Tamás
(#) feri949 hozzászólása Jan 31, 2011 /
 
Helo!
Ehez a rajzhoz kérnék segítséget a képen nincs 59b és 59ab. Hogy kell a motorba bekötni? Vagy külön kell még egy egyenirányító híd?

3in1.png
    
(#) mex válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Ez nem olyan sok fogyasztó amitől egy 300W teljesítményű dinamó (vagy inkább generátor) megfeküdne...
Pontosíts a mibenlétét illetőleg, és írd le milyen szabályzó van hozzá gyárilag.
(#) Krisz03 válasza feri949 hozzászólására (») Jan 31, 2011 / 2
 
59a és 59b (vagyis a töltőtekercs két kivezetése) egy egyenirányító AC lábaira, negatívja testre, pozitívja (ami megfelel 59ab-nek) pedig a jobb felső sarokban lévő rész 59a kapcsára.
(#) Swedhart válasza mex hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Hali ez 2 kivezetésü dinamo mert mágnes forog a tekercs körül és semmi gerjesztés,a tekercs két vége rámegy egy elektronikára és az elektronikárol az akkura és a biztositékokra mint a robogoknál.Az elektronikát már cseréltem 20e-ért 500-as nagymotorét raktam rá akku-t is cseréltem.Rákapcsolt tejj:2db ref,az 70w dvd 8A,köd l 70w,fék ,index hátsolámpák.A gyári szabályzoja tönkrement már ugy vettem.A motor tipusa lombardini 315 erröl megtalálsz mindent alombardini.hu-n segitséget előre is köszi Tamás
(#) feri949 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Köszönöm a gyors választ.
(#) Krisz03 válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Idézet:
„mágnes forog a tekercs körül és semmi gerjesztés”


Tehát nem elektromágnesesen gerjesztett, hanem állandó mágnessel. Váltakozó feszültséget is ad, így ez csak generátor lehet.

Az állandó tévhit, hogy a kismotoroknak dinamója van, meg a hasonlók...
(#) mex válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Akkor ez egyfázisú generátor, nem dinamó. Sokmindent nem tudsz vele kezdeni, a leadott teljesítményt az állandómágnesek behatárolják. De ha valóban 300W teljesítményű, akkor még mindig bírnia kell ezeket a terheléseket gond nélkül. Ha a szabályzó rendben működik, akkor még lehet a mágnesek gyengülésére gondolni, esetleg pár menet zárlata is előfordulhat. Szétszedve kellene megvizsgálni, látni-e égésnyomokat a tekercseken.
(#) Swedhart válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Hmm akkor nekem forditva magyarázták de a problémát akkor is meg kellene oldani valahogy, azért köszi.
(#) Krisz03 válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Talán a szabályzó. Nagymotorokon általában háromfázisú szabályzó van. Lerajzolnád hogyan kötötted be?
(#) mex válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Nézegettem a pdf-et de nem láttam a generátorra vonatkozó teljesítményadatot.
(#) Swedhart válasza mex hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Ujra huzaloztuk is a tekercs kivezetést valamit segit ha mégegy szabályzot kötök be a plussz dolgoknak? Amit én épitettem be mint a ködlámpa és a dvd-s hifi
(#) mex válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Idézet:
„valamit segit ha mégegy szabályzot kötök be a plussz dolgoknak?”

Az égvilágon semmit. Gondolom az eredeti szabályzó az jó, az akkut megfelelő feszültségre tölti. Miért kellett újrahuzalozni a tekercskivezetéseket?
Még mindig nem világos honnan szedted a generátor 300W-os teljesítményét...
(#) Swedhart válasza mex hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Ha a ködlámpa vagy a kerámia fütés nincs bekapcsolva feltölti az akkut nem merül le.Azért kelett ujra huzalozni mert elmelegedett a kötése azért csak xA folyik és utánna fesz szab csere is volt
(#) mex válasza Swedhart hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Úgy látom nem sikerül az infót kihúzni belőled a generátor teljesítményét illetőleg.
Szóval a helyedben szétszedném a generátort, megnézném van-e lehetőség nagyobb átmérőjű huzallal áttekerni (az sem baj, ha 10-15%-al kevesebb kerül rá a helyszűke miatt), mert általában túlméretezik a leadott feszültség tekintetében. Így talán nagyobb áramot is ki lehetne csikarni belőle, ha egyébként a mágnesek, és a vasmag keresztmetszete lehetővé teszik. Nagy teljesítménynövekedéssel azért nem kell számolni. Egy ilyen kisteljesítményű motort érezhetően fogna is egy tunninggenerátor.
(#) Swedhart válasza mex hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Igazad van köszi megprobállom erre nem is gondoltam . A generátor tejjesitménye:300w feszültsége:12-32v fordulattol függ.
Következő: »»   7 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem