Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
2-3 perc? még az is nagyon hamarjában van 10-15 perc. Az a biztonságos.
Ha lassan akarok maratni akkor nátrium perszulfátot használok , a sósav hidrogén peroxid keveréknek éppen a gyorsasága az utolérhetetlen előnye (de abban megegyezhetünk hogy ezt tényleg nem kell túlzásba vinni)
Arról nem is beszélve, hogy a reakció során klórgáz keletkezik ami mérgező. Egyébként a 20-30s-es maratásnál már az sem mindegy mennyi idő alatt rakod át a vizes tálba, mert ha próbálod lecsöpögtetni az még mar tovább rendesen.
Nátriumperszulfát + bubis marató lassú, de verhetetlen minőség.
Sziasztok !
Tacskó drágábbik lamináló.Kicseréltem 8,2K -t 4,7K-ra. A képen szereplő hőmérővel tudtam csak mérni. Meg mértem a vasalómat ,amivel 100% hibamentesen vasalok. (140fok). Mértem a laminálót is ,hengerek között is ,meg az alun is. Hengerek között (ellenállás csere után 100fok) ,alun 129 fok.....Nekem nem tűnik úgy ,hogy ellenállás csere segített volna. Lexmark nyomtatóm van ,van ezzel esetleg valakinek tapasztalata ? Van esetleg valakinek hasonló konfig ? Köszi ! Üdv : István
Szerintetek normális ?
3,3 k van benne A panelen van a szonda.....
Üdv Mindenkinek!
Én már rég nem használok P20-at, tök bonyolult a vasalásos technikához képest és lassabb is meg drágább is... (a minőség kb ugyan az) Szal szerintem vasalásos technológia a nyerő!!!
Na ezt cáfolom. Egyáltalán nem ugyanaz a minőség. Még körülbelül sem. A fotózás magasan a legjobb. Most az mindegy, hogy P20, vagy dry.
Nem sokkal több vele a nyűg. 1. Lakkozás vs laminálás. 2. előhívás vs áztatás 3. maratás vs maratás. Egy plusz dolog, a levilágítás jön be a képbe. Szóval minőségben a fotokémiai eljárás a legjobb.
Szia.
Miért akarod elhagyni őket? 1Ft egy ilyen 1206-os ellenállás! De felőlem elhagyhatod, ha rövidzárat teszel a helyére. A 0Ohm-os ellenállás ugyan az. Idézet: „(a minőség kb ugyan az) Szal szerintem vasalásos technológia a nyerő!!!” Ez nem igaz. A fotózás sokkal minőségibb nyákot eredményez mint a vasalás, és ha egyszer sikerült kitapasztalni, hogy miből mennyi kell akkor még gyorsabb is.
Ez nagyban függ a nyomtatótól, a tonertól, a papírtól meg minden mástól. A jobbak már nem vasalnak, hanem laminálnak az egyenletesebben lapítja szét a festéket, és itt a gond a fotókémiai és a vasalásos között. A fotokémiai semmiféle mechanikai és hőhatásnak nincs kitéve az eljárás során ha p20-at használsz.
A dry fólia meg úgy van kialakítva, hogy elbírja azt a 110 fokot ami a lamináláshoz kell. Ha a vasalásos jobb minőség mellett olcsóbb is lenne, a nyákgyárak azt használnák, mert ott is első a haszon. Azonban a nyákgyárak is dry fóliával dolgoznak. Azért ez eléggé a dry mellett szól. A vasalásosnak is megvan az előnye, gyors. Csak túl sok cuccnak kell passzolni ahhoz, hogy minőségben versenyezni tudjon pl. a dry fóliával. Olcsónak semmiképpen nem mondanám, ha nincs otthon egy olyan laser aminek a tonerpora hajlamos megolvadni, nem lapul szét, és lejön a papírról, akkor az bizony gond. Nekem egy hp laserjet 5l-esem volt, vettem fényes műnyomót, akartam alkatrészrajzot vasalni, hát a fele fent is maradt, a maradék meg a papíron. Ilyen gondok a dry fóliánál nincsenek. Fellaminált dry fóliás nyákot elrontani még nem tudtam.
Gyorsabbnak nem gyorsabb. Elő kell állítani a filmet (ezt pl én nyomdával csináltatom), fel kell laminálni, le kell világítani és előhívni.
A laminálás a vasalásosnál is van, előhívás helyett áztatás van, viszont a film készítés megúszható a vasalásosnál. Persze a minőség nem olyan mint egy 5600DPI-s nyomdai levilágításnál, de egy egy darabnál gyorsabb a vasalásos. Más kérdés, ha 2-től felfelé kell, mert az bizony annyi nyomtatás és annyi tökéletes vasalás vagy laminálás, míg a levilágításos egy filmmel akárhányszor megismétli ugyan azt a minőséget, tehát a filmet ott egyszer kell megcsinálni.
Annyit tennék hozzá hogy ez az alkalmazott technikától is függ! Én nem áztatom laminálás után a nyomatot, hanem langyos víz alátartom és 5mp-en belül egyben lehúzom, de ehhez etikett címke hordozóra kell nyomtatni!
Sebességben mindenképp gyorsabb a laminálással elkészített panel. - Nyomtatás etikettcímke hordozóra 30mp - Mini grillben előmelegítem a panelt kb 60-80c-re -1perc - Nem átalakított laminálón átküldöm 5-ször és melegen langyos víz alatt lehúzom a papírt kb. 2-3perc - Gyári vaskloridos maratás 5-10perc De a minőség nem lehet olyan kifinomult mint a fotózással, de lehet stabilan nagyon jó gyárival megegyező minőségű panelokat gyártani laminálással 0,3-04mm-ig! Nézd meg a képeket nem lettek olyan rosszak a panelok: 0,3-0,4mm Méret 1206 SMD PAD között 3 vezető
Hello! Szerintetek a nyomtató hibája, hogy nem szárad meg a transzparens fólián a tinta? Tinta sugarassal próbáltam,nyomtatni, de csak pár víz szintes csík lett, ami 10 perc után sem száradt meg. Lemostam vízzel. Szerencsére van lézer nyomtatóm, de ha nem lenne fotózáshoz is lézer nyomtató kellene vagy nyomdai film?
Tintasugaras nyomtatóhoz való fóliára nyomtattál? Mert ha nem, nem is fog megszáradni. A tintasugaras fólia egyik oldalára fel van véve egy réteg, amibe bele tud 'kapaszkodni' a tinta. Ennek ára kb. 6-10X-ese a sima fóliáénak.
Egy fiatal szőke dolgozótól kérdeztem, hogy tintásra és lézeresre is jó -e, ő azt mondta igen. Ha jól emlékszem 60-80 Ft volt darabja. Ez a sima vagy 6-szoros ár? Ja és teljesen átlátszó és semmilyen réteget nem látok.
Hát ez necces, mert olyan hogy tintásra és lézeresre is jó, olyan nincs, vagy az egyik vagy a másik lehet. Onnan tudod hogy ez a tintáshoz való-e, hogy végigsimítod mind két oldalát a fóliának, ez egyik oldalának nagyon picit érdesnek kell lennie ha ez tintáshoz való. Az a réteg is ugyan olyan átlátszó, szemmel nem nagyon lehet észrevenni, viszont vízzel lemosható, ha víz éri ilyen furcsa nyálkás anyag lesz belőle, ezért víztől óvni kell őket.
Tényleg mert a lézeresen tinta nem tapad, a tintás pedig a lézeres nyomtatóban megolvad. Még jó, hogy nem tintásat adott. Beleolvadt volna a lézer nyomtatóba tuti bementem volna reklamálni. És ilyen dolgózók vannak. Pár dolgot lehet kapni, de azt se tudják mit forgalmaznak/árulnak. Na akkor lézerbe rakom. Köszi. Ha még vásárolok ott ellenőrzöm nehogy a nyomtatóm bánja.
Nincs mit, viszont lézeresnek elég drága 60Ft/db-os ár, szerintem keress más beszerzési forrást. Nálunk egy közepesen drága boltban 10Ft a lézeres fólia, míg a tintás 110Ft. Lézer nyomtatón pedig először csak üresen futtasd át a fóliát, mert ekkor még nyúlik picit, de másodjára már nyomtathatsz rá, ekkor a méret változás már nem számottevő.
Ok. Akkor egy sima fehér képet nyomtatok rá először! Ezt Örs-ön vettem a Pirex Papír-ban.
Én egy vékony fekete csíkot szoktam a fólia legszélére nyomtatni teljes hosszúságban, de végül is így is lehet.
De ha nem nyomtatok rá semmit attól még nyúlik?
Gondolom ugyan úgy felfűt attól hogy port nem visz fel, így szerintem igen.
Ha kell ije furot tudok postázni
Én úgy vettem észre, hogy 130 foktól 210 fokig bármi is lehet, és sajna nem tudni melyik toner pornak mi is az olvadási pontja. Én is sokat szívtam az OKI nyomtatómmal, mire rá jöttem, hogy 200 fok, vagy több kell neki, hogy jó legyen a nyák. Most lecserélem egy SAMSUNG ML-1660-ra. Remélem ennek alacsonyabb hőfok is elég lesz, mert ha nem akkor jól megszívtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |