Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   87 / 341
(#) potyo válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Járó motornál és álló motornál is ennyi? Be kell relézni, csak valamit ki kell találni, hogy ne jelezzen utána kiégett izzót. Pl. ha lehet, akkor a vezérlőből kikapcsolni az első lámpák a figyelését.
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Melegebb éghajlatú országokba 1 aksival szerelték, hűvösebbe kettővel. A generátor ugyanaz. Télen, mínusz sokban érezhető a 2. aksi hiánya.
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Attól hogy nem méri, még kell neki. Dugd csak be a légszűrő bemenetét egy ronggyal...
(#) akos70 válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Meg kell mérni a feszültséget az áramkör különböző pontjain, csatlakozóknál, kapcsolóknál. Ahol nagyon leesik, ott a bibi. Végső elkeseredettségben be lehet relézni.
(#) gpxlala válasza akos70 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Mivel ez CAN rendszer ezért nem csatlakozásoknál esik a feszültség,hanem a motortéri elektronika ad ki ennyit és a zárlat védelem is rá van bízva, tehát nincs biztosíték oldalanként és távolságinak, tompítottnak.
(#) gpxlala válasza potyo hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Igen járó és álló motornál is annyi 0,2-0,3 eltéréssel és a töltés is rendben. A relézésben én is gondolkodtam, de akkor biztosítékok is kellenek és az elektronikában is ki kell a figyelést kapcsolni, ha lehet egyáltalán.
(#) bbalazs_ válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Bekapcsolt lampanal merted? (altalaban a testet szakitjak meg, igy kikapcsolt lampan is merhetsz feszt a kocsi testehez kepest)

A rendszer szokott ramerni, hogy van-e lampa bennem, nem egett-e ki.

Rendes lampad van vagy xenon?

A tobbi, pl. a belteri vilagitas is ennyit kap?
Az akkun mennyi van jaro motornal?
(#) gpxlala válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Igen bekapcsolt lámpánál, alapjáraton is tölt az akku sarkain 14,2V-ot, írtam a töltés jó. És másik ilyen autót is mértem ami 2éves,újonnan vett és az is ilyen, tehát nem érintkezés és töltés eredetű a probléma.
(#) feco50 válasza cool13 hozzászólására (») Feb 10, 2011 / 1
 
Tessék,ez 4 ezernél jóval olcsóbb. Nekem évekig működött az autóimban eredményesen. Még autó szerelő részére is építettem ilyet annyira tetszett neki.
Üdv:feco50
(#) Skyline válasza feco50 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Köszi szépen!
Nagyon jó leírás,és müködő kapcsolás
Üdv!
(#) feco50 válasza Skyline hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Nagyon szivesen. Sok sikert.
(#) gpxlala válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Az előzőből kimaradt, hogy halogén fényszóróm van. A belső lámpát nem mértem de az LCD kijelző megkapja és kiírja a 14V-ot. Egyébként a motortérben a relé és elektronika doboz tápoldalán is megvan a 14V.
(#) atiotezer válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
A modern autókban a világítást már elektronika szabályozza nem csak egy relé kapcsolja. Ezért van "csak" 12V-t rajta.
Ennek a szerepe a izzó élettartamának a növelése.

üdv:atiotezer
(#) gpxlala válasza atiotezer hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Ezzel tisztában vagyok, előzőekben írtam, hogy a biztosíték helyett is elektronika véd a zárlattól. Én csak kevesellem a 12V -ot fényerő miatt.
(#) potyo válasza atiotezer hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Inkább a gyártó bevételének a növelése. Az izzót lehetne a töltőfeszültségre is méretezni, és akkor nem kellenének ilyen vackok. Egyedül az indítási áramlökés miatt lehet értelme, de üzem közbeni feszültség ilyenformán történő korlátozásának semmi értelme. Zárlatvédelem megint olyan, hogy ugyan hányszor történik egy fényszórónál zárlat? Csak kb. amikor valaki barbár módon nekiáll valamit csinálni, erre az esetre meg nagyon jó az egyszerű biztosíték.
(#) potyo válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Idézet:
„Én csak kevesellem a 12V -ot fényerő miatt.”


Betennék elé egy biztosítékot, ezt a szabályzót meg rövidrezárnám, így az áramfelvétel kb. ugyanaz maradna, a feszültség viszont normális lenne. Vagy átverni a figyelést valami fixre kötött visszacsatolással és berelézni.
(#) atiotezer válasza potyo hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Szerintem akkor már érdemesebb lenne megrelézni. Lámpamodul vezérelné a relét, a relé meg kapcsolná az izzót. Csak akkor azzal is kell kezdeni valamit, hogy az autó jelezni fogja a kiégett izzót. De szerintem először érdemesebb lenne megpróbálni az emelt fényű izzót.

üdv:atiotezer
(#) cool13 válasza feco50 hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Zsír Köszi!
(#) zolika60 válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Az általunk javított márkánál csak annyira véd, hogy zárlat esetén a drága elektronika megy tönkre a nemlétező biztosíték helyett. :rinya:
(#) Gál Norbert hozzászólása Feb 10, 2011 /
 
Hello

Egy 318tds autó boldog tulajdonosa voltam pár hónappal ezelőttig, ugyanis egyszercsak elkezdett rángatni, elvittem szerelőhöz kiszedték és kimérték a porlasztócsúcsokat kiderült, hogy a jeladós nem működik teljesen.

Szereztem használtat beletettük de világít a műszerfalon a porlasztócsúcs jelző, hogy valami baj van,az autó müködik így is, viszont nagyon leesett a teljesítménye 130tól többel nem is megy, azóta szereztem mégegy porlasztót de ezzel is ugyanaz a helyzet, ha multiméterrel rámérek a porlasztúcssúcs jeladós kivezetésére akkor 95ohm körüli ellenállást mérek, szétszedtem az egyiket és ha mozgatok benne egy kis rudat akkor feszültség indukállódik a kivezetésen.

Az lenne a kérdésem, hogy járó motornál hogy tudnám kimérni, hogy működik-e ez a jeladó a porlasztócsúcsaban? Csak multiméterem van.Mit kéne mérnem? feszültséget? ellenállást?

(#) sufni-tunning válasza Gál Norbert hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
A porlasztód piezzo kristályos.
A berakás után lett-e illesztve?
Valószínű azért nem megy jobban és világít a lámpa.
(#) Gál Norbert válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Igen, úgytudom Piezzo kristályos.
Nemtudom mi az a illesztés, de megjött a postával elvittem a műhelybe az autót leszedték a szívótorkot kivették az öreget és berakták azt amit hoztam ennyi.

Mi az az illesztés? Megtudom csinálni magam is?
Válaszod köszönöm.

(#) Gál Norbert válasza Gál Norbert hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Illetve nem a porlasztó Piezzo kristályos hanem a jeladó ezt a googleval találltam:
Idézet:
A befecskendezés-kezdet érzékelésére az egyik porlasztócsúcsba egy ún. tűlöket jeladót találunk beépítve.
Ez egy piezoelektromos egység
.”


1994es gyártású az autó.
(#) cool13 válasza Gál Norbert hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Szerintem számítógépes illesztésre gondol.
(#) Szakika79 hozzászólása Feb 11, 2011 /
 
Sziasztok.

Gondban vagyok a nem éppen gyári állapotú Dacia ...mondjuk autómmal...annak is a frissen javított irányjelzőivel.
A gond az vele,hogy jelzésnél minden klappolna s ad is jelzést viszont a kaszni bal s jobb oldalán lévők ellentétesen jeleznek a többihez képest. Nem vagyok analfabéta hozzá,viszont előfordulhat van aki tudja miért s így kicsivel gyorsabban elkészülök vele.Előre is köszönöm!
(#) Stewe válasza Szakika79 hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Testeléseket nézd át, a karosszériaelemek közötti átvezetések romlása okozhat ilyesmit.
(#) Gál Norbert válasza cool13 hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Nekem a szerelő azt mondta hogy nem kell számítógépre tenni, de már eléggé kételkedek a szakértelmében.
Továbra is várom az ötleteket, hogy tudnám kimérni a porlasztócs jeladóját járó motor melett?


Igaz az, hogyha szétszedem azt a porlasztó amelyikbe a jeladó van akkor már sose fog működni? Mert az öreget ami rossz volt szétszedtem de semmi összerakhatatlan alkatrészt nem találltam benne, viszont a szerelő ezt állítja.

Így az lenne az ötletem, az öregnek biztosan jó a jeladós része csak kicserélnem benne a tűt és így működnie kéne javítsatok ki ha tévedek.
(#) gpxlala válasza atiotezer hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Szia! Emelt fényű izzó van benne, de nem sokat jelent. A relézésen gondolkodtam én is, de meg kellene egy opelestől tudakolnom az izzó figyelést ki lehet e kapcsolni opel tech 2-vel. Egyébként köszönöm a véleményeteket, gyakorlatilag megerősítettétek bennem, hogy mit tegyek.
(#) atiotezer válasza gpxlala hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Mikori az autó? Nem lehet, hogy a foncsor van bemattulva és ezért nincs elégséges fényerő?

üdv:atiotezer
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 11, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!

Tudna nekem valaki információt adni, egy B Vectra központi zárjáról. Pontosan az érdekel, amikor a mechanika nyitás zárás elektromos jellé alakul. Az autó 96-os.
Következő: »»   87 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem