Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Járó motornál és álló motornál is ennyi? Be kell relézni, csak valamit ki kell találni, hogy ne jelezzen utána kiégett izzót. Pl. ha lehet, akkor a vezérlőből kikapcsolni az első lámpák a figyelését.
Melegebb éghajlatú országokba 1 aksival szerelték, hűvösebbe kettővel. A generátor ugyanaz. Télen, mínusz sokban érezhető a 2. aksi hiánya.
Attól hogy nem méri, még kell neki. Dugd csak be a légszűrő bemenetét egy ronggyal...
Meg kell mérni a feszültséget az áramkör különböző pontjain, csatlakozóknál, kapcsolóknál. Ahol nagyon leesik, ott a bibi. Végső elkeseredettségben be lehet relézni.
Mivel ez CAN rendszer ezért nem csatlakozásoknál esik a feszültség,hanem a motortéri elektronika ad ki ennyit és a zárlat védelem is rá van bízva, tehát nincs biztosíték oldalanként és távolságinak, tompítottnak.
Igen járó és álló motornál is annyi 0,2-0,3 eltéréssel és a töltés is rendben. A relézésben én is gondolkodtam, de akkor biztosítékok is kellenek és az elektronikában is ki kell a figyelést kapcsolni, ha lehet egyáltalán.
Bekapcsolt lampanal merted? (altalaban a testet szakitjak meg, igy kikapcsolt lampan is merhetsz feszt a kocsi testehez kepest)
A rendszer szokott ramerni, hogy van-e lampa bennem, nem egett-e ki. Rendes lampad van vagy xenon? A tobbi, pl. a belteri vilagitas is ennyit kap? Az akkun mennyi van jaro motornal?
Igen bekapcsolt lámpánál, alapjáraton is tölt az akku sarkain 14,2V-ot, írtam a töltés jó. És másik ilyen autót is mértem ami 2éves,újonnan vett és az is ilyen, tehát nem érintkezés és töltés eredetű a probléma.
Tessék,ez 4 ezernél jóval olcsóbb. Nekem évekig működött az autóimban eredményesen. Még autó szerelő részére is építettem ilyet annyira tetszett neki.
Üdv:feco50
Köszi szépen!
Nagyon jó leírás,és müködő kapcsolás Üdv!
Az előzőből kimaradt, hogy halogén fényszóróm van. A belső lámpát nem mértem de az LCD kijelző megkapja és kiírja a 14V-ot. Egyébként a motortérben a relé és elektronika doboz tápoldalán is megvan a 14V.
A modern autókban a világítást már elektronika szabályozza nem csak egy relé kapcsolja. Ezért van "csak" 12V-t rajta.
Ennek a szerepe a izzó élettartamának a növelése. üdv:atiotezer
Ezzel tisztában vagyok, előzőekben írtam, hogy a biztosíték helyett is elektronika véd a zárlattól. Én csak kevesellem a 12V -ot fényerő miatt.
Inkább a gyártó bevételének a növelése. Az izzót lehetne a töltőfeszültségre is méretezni, és akkor nem kellenének ilyen vackok. Egyedül az indítási áramlökés miatt lehet értelme, de üzem közbeni feszültség ilyenformán történő korlátozásának semmi értelme. Zárlatvédelem megint olyan, hogy ugyan hányszor történik egy fényszórónál zárlat? Csak kb. amikor valaki barbár módon nekiáll valamit csinálni, erre az esetre meg nagyon jó az egyszerű biztosíték.
Idézet: „Én csak kevesellem a 12V -ot fényerő miatt.” Betennék elé egy biztosítékot, ezt a szabályzót meg rövidrezárnám, így az áramfelvétel kb. ugyanaz maradna, a feszültség viszont normális lenne. Vagy átverni a figyelést valami fixre kötött visszacsatolással és berelézni.
Szerintem akkor már érdemesebb lenne megrelézni. Lámpamodul vezérelné a relét, a relé meg kapcsolná az izzót. Csak akkor azzal is kell kezdeni valamit, hogy az autó jelezni fogja a kiégett izzót. De szerintem először érdemesebb lenne megpróbálni az emelt fényű izzót.
üdv:atiotezer
Az általunk javított márkánál csak annyira véd, hogy zárlat esetén a drága elektronika megy tönkre a nemlétező biztosíték helyett. :rinya:
Hello
Egy 318tds autó boldog tulajdonosa voltam pár hónappal ezelőttig, ugyanis egyszercsak elkezdett rángatni, elvittem szerelőhöz kiszedték és kimérték a porlasztócsúcsokat kiderült, hogy a jeladós nem működik teljesen. Szereztem használtat beletettük de világít a műszerfalon a porlasztócsúcs jelző, hogy valami baj van,az autó müködik így is, viszont nagyon leesett a teljesítménye 130tól többel nem is megy, azóta szereztem mégegy porlasztót de ezzel is ugyanaz a helyzet, ha multiméterrel rámérek a porlasztúcssúcs jeladós kivezetésére akkor 95ohm körüli ellenállást mérek, szétszedtem az egyiket és ha mozgatok benne egy kis rudat akkor feszültség indukállódik a kivezetésen. Az lenne a kérdésem, hogy járó motornál hogy tudnám kimérni, hogy működik-e ez a jeladó a porlasztócsúcsaban? Csak multiméterem van.Mit kéne mérnem? feszültséget? ellenállást?
A porlasztód piezzo kristályos.
A berakás után lett-e illesztve? Valószínű azért nem megy jobban és világít a lámpa.
Igen, úgytudom Piezzo kristályos.
Nemtudom mi az a illesztés, de megjött a postával elvittem a műhelybe az autót leszedték a szívótorkot kivették az öreget és berakták azt amit hoztam ennyi. Mi az az illesztés? Megtudom csinálni magam is? Válaszod köszönöm.
Illetve nem a porlasztó Piezzo kristályos hanem a jeladó ezt a googleval találltam:
Idézet: „A befecskendezés-kezdet érzékelésére az egyik porlasztócsúcsba egy ún. tűlöket jeladót találunk beépítve. Ez egy piezoelektromos egység.” 1994es gyártású az autó.
Szerintem számítógépes illesztésre gondol.
Sziasztok.
Gondban vagyok a nem éppen gyári állapotú Dacia ...mondjuk autómmal...annak is a frissen javított irányjelzőivel. A gond az vele,hogy jelzésnél minden klappolna s ad is jelzést viszont a kaszni bal s jobb oldalán lévők ellentétesen jeleznek a többihez képest. Nem vagyok analfabéta hozzá,viszont előfordulhat van aki tudja miért s így kicsivel gyorsabban elkészülök vele.Előre is köszönöm!
Testeléseket nézd át, a karosszériaelemek közötti átvezetések romlása okozhat ilyesmit.
Nekem a szerelő azt mondta hogy nem kell számítógépre tenni, de már eléggé kételkedek a szakértelmében.
Továbra is várom az ötleteket, hogy tudnám kimérni a porlasztócs jeladóját járó motor melett? Igaz az, hogyha szétszedem azt a porlasztó amelyikbe a jeladó van akkor már sose fog működni? Mert az öreget ami rossz volt szétszedtem de semmi összerakhatatlan alkatrészt nem találltam benne, viszont a szerelő ezt állítja. Így az lenne az ötletem, az öregnek biztosan jó a jeladós része csak kicserélnem benne a tűt és így működnie kéne javítsatok ki ha tévedek.
Szia! Emelt fényű izzó van benne, de nem sokat jelent. A relézésen gondolkodtam én is, de meg kellene egy opelestől tudakolnom az izzó figyelést ki lehet e kapcsolni opel tech 2-vel. Egyébként köszönöm a véleményeteket, gyakorlatilag megerősítettétek bennem, hogy mit tegyek.
Mikori az autó? Nem lehet, hogy a foncsor van bemattulva és ezért nincs elégséges fényerő?
üdv:atiotezer
Üdv Mindenkinek!
Tudna nekem valaki információt adni, egy B Vectra központi zárjáról. Pontosan az érdekel, amikor a mechanika nyitás zárás elektromos jellé alakul. Az autó 96-os. |
Bejelentkezés
Hirdetés |